Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone en Grand Teton

Discussie gestart

JoshCop

Hallo iedereen,

Net bekomen van 4 weken rondreizen door het Westen van Amerika. Wat een fijn land en wat hebben we genoten. Nogmaals bedankt voor de tips die we hebben ontvangen. Toch ook ergens wel een dubbel gevoel. Iets meer dan een week geleden loop ik nog de trail in Yosemite waar de rotsblokken naar beneden vallen. En daarna hoor je het verschrikkelijke nieuws vanuit Las Vegas. Ook daar waren we en sliepen zelfs in het Luxor. Verschrikkelijk!

Net zoals vele anderen hebben wij meteen weer nieuwe reizen aan het plannen. Onze eerste idee is om begin juni 2 weken Yellowstone en Grand Teton te bezoek. Later in het jaar (september) willen we dan 3 weken naar Canada, maar dat gaan we pas na deze reis plannen.

Ik heb de afgelopen dagen al veel gelezen, maar begin door de vele reserveringen in de parken een beetje angstig te worden. Ik zag op de site voor het reserveren van campingplekken dat sommige campings al vol zitten in de periode dat wij heen willen. Dat is nu ook de reden dat ik nu al aan jullie informatie vraag, zodat ik daarna kan gaan boeken. Normaal gesproken zou ik het veel meer uitwerken en dan informatie vragen, maar in mijn ogen is snelheid nu meer geboden. Mijn excuses daarvoor al.

Ons hoofddoel van de reis is dus Yellowstone en Grand Teton. Wij wonen op dit moment op Aruba, dus ik ben al druk de vliegtickets aan het vergelijken. Salt Lake City (onze voorkeur) is qua vliegen erg duur, maar Las Vegas is stukken goedkoper. Afhankelijk hoeveel goedkoper Las Vegas is zal ik de keuze gaan maken. Extra tijd in het park is mij ook erg kostbaar. Daardoor zullen we eventueel1/2 nachten moeten inleveren mochten we via Las Vegas gaan. Extra tijd ergens bijboeken is het makelijkst, dus daarom ben ik nu met de planning van Las Vegas uitgegaan.

Ik heb het nu zo in gedachte:
Vrijdag 1 juni - Vertrek naar Las Vegas + huurauto ophalen
Zaterdag 2 juni - Las Vegas -> Salt Lake City
Zondag 3 juni - Salt Lake City -> Grand Teton

Maandag 4 juni - Grand Teton
Dinsdag 5 juni - Grand Teton
Woensdag 6 juni - Grand Teton -> Cody
Donderdag 7 juni - Cody
Vrijdag 8 juni - Cody -> Yellowstone
Zaterdag 9 juni - Yellowstone
Zondag 10 juni - Yellowstone

Maandag 11 juni - Yellowstone
Dinsdag 12 juni - Yellowstone
Woensdag 13 juni - Yellowstone -> Salt Lake City
Donderdag 14 juni - Salt Lake City -> Las Vegas
Vrijdag 15 juni -> Inleveren huurauto + vliegreis Aruba

Hoe staan jullie (de kenners) hierin? Raden jullie aan om in zowel Yellowstone als in Grand Teton op meerdere plekken te overnachten? Of zijn er plekken die super centraal liggen en dat we alle kanten op kunnen?

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren!

Gr. Joshua


#1 - 05-10-2017, 18:27 uur
« Laatst bewerkt op: 05-10-2017, 18:30 uur door JoshCop »
Life begins at the end of your comfort zone

Dirc

In dit topic schrijft Cees ook over Yellowstone.

Ik citeer even een stukje, dat scheelt mij overtypen.
Citaat
Yellowstone is een groot park. Alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt is al 250 km lang (zie kaart van het park)
U kunt Yellowstone bezoeken vanuit 1 centrale locatie zoals Canyon in het park of het plaatsje West Yellowstone dat tegen de westelijke ingang ligt, maar dan rijdt u onnodige / tijdrovende km.
Ik zou daarom het volgende schema willen voorstellen met verschillende overnachtingsplaatsen.
(op de kaart van het park ziet u waar de hieronder genoemde bezienswaardigheden liggen)
Op dag 9 in het schema rijdt u van Cody via de east entrance het park binnen en via Fishing Bridge, Mud Vulcano, Yellowstone Canyon en Tower Roosevelt naar Gardiner.
De volgende dag, dag 10 in het schema,  rijdt u van Gardiner via Mammoth Hot Springs, Roaring Mt. en Norris Geyser Basin naar West Yellowstone.
Op dag 11 heeft u de hele dag tijd voor de Upper, Midway en Lower geiservelden in het zuidwesten van Yellowstone.
Voor uw overnachting einde dag 11 rijdt u terug naar West Yellowstone of u overnacht in het park bij Old Faithful.
Voordeel van dit schema door Yellowstone is dat u in 3 dagen, zonder onnodig op en neer rijden langs alle belangrijke bezienswaardigheden komt.
U heeft op die dagen genoeg tijd om alle bezienswaardige punten uitgebreid te bekijken en een aantal korte / middellange wandelingen te maken.
#2 - 05-10-2017, 19:53 uur

Cees A

Je schema is haalbaar, maar vergis je niet in de afstand Las Vegas - Salt Lake City, want da's nog best een eind rijden.
Las Vegas - Salt Lake City op en neer is ongeveer 1400 km, oftewel 12 uur (excl. stops)  saaie snelweg  ...........
Kijk nog eens goed of je geen vlucht kunt vinden naar Salt Lake City,  Bozeman of Billings. Scheelt je veel km rijden.

Pin je v.w.b. je overnachtingen niet te veel vast op campings in het park.
Net buiten de parkgrenzen liggen een paar plaatsjes waar je ook hotels en campings vindt.
Tegen de westelijke ingang ligt bijvoorbeeld West Yellowstone,  leuk plaatsje (ook in de avonduren) met vele hotels en een paar campings.
Tegen de noordelijke ingang, op slechts 10 - 15 min rijden van Mammoth Hot Springs,  ligt Gardiner.
En bij de noord-oostelijke ingang ligt Cooke City.
Ter orientatie, zie deze PDF kaart:  https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap2.pdf

Dirc maait me met z'n citaat een beetje het gras voor de voeten weg, maar ik heb geen zin meer om een nieuwe tekst te maken.
Als je bij het lezen van onderstaande tekst dus denkt dat je dingen dubbel ziet of leest dan is dat ook zo.  ..........   innocent
Waar je je niet in moet vergissen is de grootte van Yellowstone.
Op de PDF kaart van bovenstaande link zie je dat de parkroad die door Yellowstone loopt de vorm heeft van een 8.
Alleen de 8 van die parkroad is al 250 km lang en daarom ben ik geen voorstander van Yellowstone bezoeken vanuit 1 vaste locatie.
Een paar keer verhuizen en het park in delen bekijken scheelt je veel onnodig heen en weer rijden.

In onze voorbeeldroute Denver - Yellowstone enz. heb ik zo'n route door het park met verschillende overnachtingsplaatsen beschreven
----- (Kijk even bij de voorbeeldroute of lees Dirc z'n citaat) ------  wink
Jullie komen via een andere ingang Yellowstone binnen dus jullie route door het park en de volgorde van jullie overnachtingsplaatsen zal er anders uitzien, maar het gaat om het principe.

Probeer op 8 juni,  de ochtend dat je uit Cody vertrekt,  via Red Lodge en de Beartooth Pass naar Yellowstone te rijden.
Jullie hebben 4 volle dagen voor Yellowstone dus je hebt er de tijd voor.
Je zou dan bijvoorbeeld op de avond van 8 juni in Gardiner kunnen overnachten.
#3 - 05-10-2017, 19:58 uur
« Laatst bewerkt op: 05-10-2017, 20:05 uur door Cees A »

Hans B

Zelf bene ik niet zo'n Grand Teton fan. Wat mij betreft is langs het park rijden met een boottocht over Jenny Lake + wandeling naar Hidden Falls en Observation Point. Eigenlijk alles wel, tenzij je om wat kleinere vennetjes in het noorden nog wil wandelen.
Twee hele volle dag zou wat mij betreft dan ook niet hoeven.

Wellicht zijn er anderen die er anders over denken.
#4 - 06-10-2017, 04:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15