Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone nu al vol, help!

Discussie gestart

sandrochka

Toen ik vandaag eens weer bezig ging met mijn route, ging ik eens kijken naar de kamers in Yellowstone. En tot mijn grote schrik zijn ze al vol!
We wilden van 26 tot en met 29 juli gaan en ivm met de route kan ik dat wel een dag naar achteren schuiven dus dan wordt het 27 tm 30 juli, maar dat hielp ook niks. Zelfs tijdens het zoeken was opeens nog een dag niet beschikbaar.
De enige nacht die we in het park kunnen doorbrengen is van 29 op 30 juli, en dat zou dan de Canyon Lodge worden voor 112 dollar.
Maar de twee nachten daarvoor heb ik dus nog niet...
Heeft iemand een tip voor ons?  Ohja we zijn met z'n drieen.

Sandra
#1 - 26-02-2010, 17:35 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Hans B

Is het een probleem om buiten het park te verblijven?
Ik weet dat je dan 's morgens en 's avonds een extra ritje hebt, maar is dat erg?
West Yellowstone is best een aardig dorpje met veel mogelijkheden.
Gardiner, ten noorden van Yellowstone, heeft ook wel accommodatie.
Als je je route goed plant moet dat best te doen zijn en het is over het algemeen ook wat goedkoper.
#2 - 26-02-2010, 20:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sandrochka

Die optie ben ik nu dan aan het bekijken. Ik kreeg het idee dat het wel een must was om in het park te verblijven.
De prijzen buiten het park vallen me wel tegen hoor.
Heb net de route even met mijn zus besproken en die kwam al een fout tegen. Dus eerst nog maar eens goed kijken naar de route voor we een hotel gaan reserveren.
Binnenkort zal ik de aangepaste route eens plaatsen voor reacties.
#3 - 26-02-2010, 23:43 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Marianne

Had je de route hier al geplaatst? Misschien kun je de volgorde aanpassen? West Yellowstone is ook niet slecht natuurlijk, het hangt er ook van af wat je allemaal wilt doen. Desnoods reserveer je iets wat je kunt annuleren. Wellicht komt er nog iets vrij in het park (ik denk dat wij nog iets gaan cancelen).

Marianne
#4 - 27-02-2010, 00:20 uur

koosv

Waarschijnlijk heb je gekeken bij xanterra voor logies binnen het park. ik raad aan om regelmatig te checken op beschikbaarheid, want plotseling komen er kamers vrij op niet van tevoren in te schatten momenten is mijn ervaring. ook helpt het om te kijken per dag, hoe meer dagen je tegelijk opgeeft hoe kleiner de kans op vacancy, en dan kan je toch in het park zitten op verschillende locaties.

west-yellowstone is inderdaad ook wel aan te raden, dat ligt tegen de west-ingang aangeplakt, en heeft vele voorzieningen waaronder vele restaurants en meerdere supermarkten. gardiner daarentegen is een saai oord in het noorden. maar juist aan de noordkant van het park zitten veel interessante grote dieren.

voordelige kamers in w-yellowstone vind je buiten de grote zoekmachines om !! kijk bv op
http://www.madisonhotelmotel.com/
dit hotel was vroeger een halte van greyhound, heeft een historisch gedeelte waar ooit filmsterren logeerden. modernere  kamers vind je in het motel. op een handig kalendertje kan je precies zien wat nog vrij is.
#5 - 27-02-2010, 13:35 uur

sandrochka

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb idd gekeken per dag en in ieder geval 1 dag gevonden waar we wel in het park kunnen verblijven.
Ik heb hier de route voor zover ik die nu heb opgezet.
Ik twijfel nog over Vancouver Island, wellicht dat we die eruit gooien en dan meer tijd hebben na Yellowstone om verder in de VS rond te trekken.
   datum   van   naar   via/wat te doen
            
1   13-jul   NL   Vancouver   
2   14-jul   Vancouver   Vancouver   
3   15-jul   Vancouver   Vancouver   
4   16-jul   Vancouver   Whistler   Squamish
5   17-jul   Whistler   Whistler   rondleiding door Berniek ;)
6   18-jul   Whistler   Clearwater   
7   19-jul   Clearwater   Clearwater   Mount Robson
8   20-jul   Clearwater   Jasper NP   Lake Maligne, Medicin Lake en Mount Edith Cavell,
9   21-jul   Jasper NP   Jasper NP   Icefields Parkway
10   22-jul   Jasper NP   Jasper NP   
11   23-jul   Jasper NP   Canmore   Lake Louise, Lake Moraine, Johnston Canyon en Banff, Kootenay NP (paintpots)
12   24-jul   Canmore   Canmore   
13   25-jul   Canmore   St Mary   
14   26-jul   St Mary   Missoula of verder   going tot the sun road door Glacier NP
15   27-jul   vlakbij Yellowstone   vlakbij Yellowstone   Yellowstone (geen plek meer in park)
16   28-jul   Yellowstone   Yellowstone   Yellowstone
17   29-jul   Yellowstone   Yellowstone   Yellowstone
18   30-jul   Yellowstone   Jackson   
19   31-jul   Jackson   Boise   via Craters of the Moon
20   1-aug   Boise   Bend   
21   2-aug   Bend   Portland   via Sisters!!, kust via de 20 dan omhoog langs 101
22   3-aug   Portland   Seattle   via mount St Helens en mount Rainier
23   4-aug   Seattle   Port Gamble   
24   5-aug   Port Gamble   Aberdeen   
25   6-aug   Aberdeen   Port Angeles   via Hoh Rainforest, Rialto Beach ed
26   7-aug   Port Angeles   Vancouver Island   ferry
27   8-aug   Vancouver Island   Vancouver Island   Victoria
28   9-aug   Vancouver Island   Vancouver Island   richting Tofino
29   10-aug   Vancouver Island   Vancouver Island   Tofino
30   11-aug   Vancouver Island   Vancouver   ferry
31   12-aug   Vancouver   NL   
#6 - 27-02-2010, 13:58 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

maryde

Wij vonden West Yellowstone prima om te overnachten.
#7 - 27-02-2010, 14:09 uur

Marianne

De eerste nacht zou Gardiner nog niet zo gek zijn omdat je uit het noorden komt.
Het is natuurlijk ook nog mogelijk om wat met de dagen op Vancouver Island te schuiven, misschien lukt het dan wel om iets te vinden.

Even een opmerking over het stuk van Portland naar Seattle; het lijkt mij wel erg ambitieus om dan nog Mt st Helens en Mt Rainier te bezoeken!

De omgeving van Aberdeen is in mijn herinnering erg lelijk, wat wil je daar gaan doen? Als je langs de westkant rijdt van Olympic NP hoef je niet zo ver naar het zuiden te gaan. En als je langs de oostkant rijdt ligt Port Gamble niet op de route.
Forks lijkt mij beter qua ligging. Wij zaten in Lake Quinault, erg mooi. Zie ons 2004-verslag voor dat stuk. En misschien heb je voor het Yellwostone deel (met Grand Teton en Craters of the Moon) nog iets aan ons 2008-verslag.

Marianne
#8 - 27-02-2010, 15:19 uur

Hans B

Als je de ICEFIELD PARKWAY rijdt, zou ik niet heen en weer blijven rijden (enkele reis is het 200 km lang, maar geen 100km p/u)
Denk er om dat Jasper niet veel accommodatie heeft.
Begin de dag vroeg aan de reis, dan kun je aan het eind uitkomen in bv Golden of Canmore.
Lake Louise heeft ook weinig accommodatie (reserveren)
Banff is duur. Golden is een goede optie of anders Canmore.
Wil je met de "bus" naar de Athabaska Glacier, dan reserveren.

Mijn optie zou zijn:
Clearwater - Jasper
Jasper (vele wandel mogelijkheden)
Jasper - Canmore (Icefields Parkway) sla aan het eind Lake Louise en Bannf over, doe dit de volgende dag.
Canmore - Banff - Lake Louise - Golden
Golden (raften? indien je gezondheid dat toe laat )
Golden - Radium Hotsprings (heerlijk thermalbad) - Cranbrook (Ft. Steele) - Kalispell (USA)
Kalispell - Going To The Sun Road - St. Mary of Browning
door naar West Yellowstone
#9 - 28-02-2010, 21:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sandrochka

Bedankt allemaal.
Ben nu bezig om de route te herzien. Zodra ik het gevoel heb dat het goed zit dan post ik hem weer even.

Sandra
#10 - 03-03-2010, 14:26 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15