Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

yosemite

Discussie gestart

suus

Hoi,

We hebben onze reis geboekt, dankzij de vele tips van dit forum.....maar ik heb nog steeds vragen.....;-)

We verblijven 2 dagen in Yosemite, curry village. Op de derde dag willen we doorrijden naar Death Valley.
Heeft iemand een idee hoe we deze 2 dagen in yosemite het beste kunnen indelen?
We willen in ieder geval naar het visitors center en enkele korte wandelingen. Maar mijn probleem zit het meest in hoe we het beste naar DV kunnen rijden.
Is het verstandig om op een van de 2 dagen helemaal naar het oosten van yosemite te rijden en weer terug?? En hoelang duurt dat?
Of is het slimmer om dit op de weg naar DV te doen? Of moeten we via de zuiduitgang naar DV?

Misschien een beetje lastig omschreven, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel......

Groetjes Susanne
#1 - 29-01-2008, 19:48 uur

babarage

wanneer ga je?  als de tioga pas open is dan zou ik die kant doen op de weg naar buiten en de twee dagen in de valley spenderen.  neem bijvoorbeeld de bus naar half dome en hike naar beneden (oooo je knieeen doen pijn maar tis wel gaaf).
#2 - 29-01-2008, 21:07 uur

Old Faithful

Of de Four Mile Trail, of de trail naar Taft Point of ...............kijk eens op http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/things2do.htm
#3 - 29-01-2008, 22:04 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

wanneer ga je?  als de tioga pas open is dan zou ik die kant doen op de weg naar buiten en de twee dagen in de valley spenderen.  neem bijvoorbeeld de bus naar half dome en hike naar beneden (oooo je knieeen doen pijn maar tis wel gaaf).
Catelijne, je bedoelt de bus naar Glacier Point neem ik aan? Je loopt dan de Panorama Trail.
Goed plan - bij ons waren het trouwens de kuiten die het meest te lijden hadden. ;)

Susanne, kijk ook eens op www.yosemitefun.com , een ontzettend leuke site van een Yosemite-enthousiasteling. Wat ook aardig is om alvast te lezen is een oude versie van de Yosemite Today. Dit is een krantje dat je gratis bij binnenkomst in het park ontvangt en dat meerdere keren per jaar uitkomt. Hier kun je die van juli vorig jaar vinden. Als je dit bekijkt weet je een beetje wat er te doen is aan georganiseerde activiteiten. Ik vind het altijd erg leuk en leerzaam om een rangeractiviteit bij te wonen.
Ga meteen de eerste dag naar het visitor center om je wat te oriënteren en eventueel wat beschrijvingen of kaarten van trails aan te schaffen.
Kijk hoe de shuttlebus werkt; in de vallei de meest efficiënte manier om overal te komen.

Als je een lange wandeling geen bezwaar vindt kan ik inderdaad de Panorama Trail aanbevelen. Je kunt dan het beste met de hikers bus naar Glacier Point gaan (of je loopt de 4 mile trail maar dat lijkt me wat veel van het goede). Glacier Point is al een doel op zich, je hebt hier een geweldig uitzicht. Hiervandaan kun je terug lopen naar de vallei. Grotendeels naar beneden, maar er zit wel een klim in.
Het mooie van deze trail is dat je 3 watervallen passeert, waaronder de Nevada en Vernal Falls. Deze Falls zijn sowieso een must, zeker in de zomer als de Yosemite Falls al opgedroogd zijn. De Vernal en Nevada Falls kun je ook vanuit de vallei bereiken via de Mist Trail (omhoog en weer dezelfde weg of via de John Muir Trail terug), maar als je de Panorama trail doet, heb je ze in een keer meegenomen.
Voor deze wandeling moet je bijna een hele dag uittrekken. Neem de eerste bus; die vertrekt vanaf de Lodge. Reserveren is nodig.

Andere mogelijkheden in de vallei zijn: naar de lower Yosemite Fall lopen (korte, vlakke wandeling), Mirror Lake bekijken, een fiets huren, raften op de Merced (beide activiteiten te combineren met een picknick aan een van de strandjes langs de rivier).

Wil je niet de Panorama Trail lopen, rijd dan zelf naar Glacier Point, bij voorkeur bij zonsondergang. Doe daar in de buurt de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.

Wil je sequoia’s zien dan kun je naar de Mariposa Grove rijden. Dit is een redelijk eind vanaf de vallei, dus het kost je aardig wat tijd. Er zijn andere groves dichterbij, maar die zijn wat lastiger te bereiken (alleen wandelend).

Het oostelijk deel langs de Tioga Road is ook schitterend. Het kost wel wat tijd als je dat vanuit de vallei wilt doen, dus het is handiger om dat te doen als je naar Death Valley rijdt (je rijdt dan via de oostingang, over de Tioga Pass). Het wordt dan wel een lange dag.
Ik vind de korte wandeling naar Soda Springs een aanrader om iets van Tuolumne Meadows te zien. Stap ook even uit bij Olmsted Point en bij Tenaya Lake. In onze planning staan ook nog wat mogelijkheden genoemd.

In al onze reisverslagen staat ook het nodige over Yosemite te lezen, en in die van 2006 staat de route van Death Valley naar Yosemite beschreven.

Marianne

#4 - 29-01-2008, 23:57 uur

suus

Marianne,

Is het haalbaar om van yosemite valley via bodie naar een death valley te rijden?

Groetjes Susanne
#5 - 31-01-2008, 21:40 uur

Marianne

Hallo Susanne,

In een keer van Yosemite naar Death Valley lijkt mij alleen te doen als je Bodie niet bezoekt. Hangt er ook van af waar je precies eindigt.

Van Yosemite Village via Bodie naar Stovepipe Wells is het 340 mijl en zal ongeveer 8 uur tijd kosten (zonder pauzes). Voor Furnace Creek moet je er nog 3 kwartier bij tellen. Dit is alleen de reistijd, dus zonder stops!
Je kunt zelf met bv www.mapquest.com kijken hoe ver het is. Eerst Yosemite VIllage en Bodie invoeren, en dan kun je de route nog uitbreiden door met "add another stop"  te werken.

Voor een bezoek aan Bodie moet je minsten een uur uittrekken. Maar ook in Yosemite zul je langs de Tioga Road nog wel hier en daar willen stoppen, en ook Mono Lake is de moeite waard om er even een kijkje te nemen. En bij Lone Pine zijn de Alabama Hills mooi om te bekijken.

Wij hebben in 2006 ook zonder Bodie nog tussen Death Valley en Yosemite een keer overnacht (zie reisverslag) en niet het idee gehad dat we te veel tijd voor de route uitgetrokken hadden.

Marianne
#6 - 02-02-2008, 13:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15