Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yosemite park begin April

Discussie gestart

Tamino

Hoi,

Bij voorbaat excuses als het geen wat ik hier vraag al eens eerder is gevraagd (en beantwoord) op dit forum. Ik heb wel gezocht maar heb het zelf niet terug kunnen vinden in de berichten (zijn er ook wel heel veel).

Inleiding: ;)
Mijn vrouw en ik zitten er aan te denken om volgend jaar de transatlantische cruise te doen van Disney. Deze vertrekt 10 april 2010 vanuit Orlando. Nu wil ik altijd al een keer naar een nationaal park van Amerika. Met name Yellowstone en Yosemite lijken me erg mooi.
Als we met die transatlantische cruise terug willen, dan betekend dat we dus daarvoor naar zo'n park kunnen (eerste week april). Ik heb al in een documantaire gezien dat in Yellowstone het weer niet al te best is in april. Van Yosemite lees ik echter dat april een hele goede maand is om dit park te bezoeken vanwege de watervallen. Nu weet ik niet of met deze uitspraak ook de eerste week van april wordt bedoeld.

Het reisschema is nog in ontwikkeling ;), maar ik zat ongeveer hier aan te denken:
Vrijdag 2 april - vlucht vanuit Brussel, Amsterdam of Dusseldorf naar LA? (weet nog niet waar je het beste op kan vliegen), plus overnachting
Zaterdag 3 april - Bijkomen van vlucht en dooreizen naar Yosemite
Donderdag 8 april - Dooreis naar Orlando, overnachting in Orlando in de buurt van pretparken
Zaterdag 10 april - Start cruise richting europa.

Ik lees op het forum dat van te voren boeken erg verstandig is voor Yosemite. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om dit te doen, omdat ik pas erg kort van te voren weet of ik in die periode vrij kan krijgen. Dus dat zal me wel weer geld gaan kosten! :-\

De vragen:
  • Heeft iemand ervaring met Yosemite de eerste week van april?
  • Op welke plaats kan je het beste vliegen en hoe kan je dan het beste doorreizen om zo snel mogelijk in Yosemite te komen?
  • Binnen het park zijn Shuttle bussen beschikbaar begreep ik, als je geen hotel meer kan boeken binnen het park, is er dan ook openbaar vervoer beschikbaar voor hotels buiten het park om bij de opstapplaatsen van die shuttle bussen te komen?
  • Hoe kan je het beste doorreizen van Yosemite naar Orlando? En waar kan je een eventuele binnenlandse vlucht het beste boeken?
  • Bestaat er in april in Yosemite ook de kans om ingesneeuwd te raken (waardoor je dus je aansluiting kan missen)?

Alvast vriendelijk bedankt voor alle reacties.

Groeten, Tamino
#1 - 30-05-2009, 10:58 uur

Jez

 welkom Tamino,

Die cruise, is dat van Port Canaveral naar Barcelona?

Ik zou voor 1 dagje Yosemite, waarbij een groot deel van het park (bijv. de Tioga Pass) nog gesloten is, niet helemaal naar LA vliegen. Bovendien is daar in de buurt zoveel moois te zien, dat het jammer is als je maar 1 dagje tijd hebt. Van Yosemite naar Orlando zul je moeten vliegen. Dat zou vanaf Sacramento kunnen. Maar da's een hoop gereis voor 1 dag. Yosemite en Yellowstone ligt een behoorlijk eind uit elkaar, kilometertje of 1400, dus die combi in die korte tijd lijkt me niet te doen.

Als het de bovenstaande cruise is, wil je dan 6 dagen op zee zitten? Je hebt alleen je vertrek uit Orlando, 1 dagje op een privé eiland van Disney in de Bahama's en dan kun je pas weer in Portugal van boord. Daar moet je wel voor naar Amerika vliegen. Beetje jammer als je dan niet meer van het land ziet.

Wat vind je van deze opties:
1. Vliegen naar Miami, bezoek Key West, Everglades National Park, Myakka State Park, Orlando pretparken, cruise naar Europa
2. Vliegen naar Orlando, kortere Disney-cruise bijv. naar de Cariben of de Bahama's, doorvliegen naar Las Vegas, bezoek Death Valley, Grand Canyon (als daar niet teveel sneeuw ligt), Bryce of Zion National Park, terug naar NL vanaf Las Vegas (of Phoenix)

Oh, boeken in Yosemite is niet zozeer vanwege de kosten maar vanwege de beschikbaarheid van slaapplaatsen. Er is niet zoveel accomodatie, dus heb je kans dat alles vol zit.

#2 - 30-05-2009, 12:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Yosemite is mooi in elke maand, maar of de eerste week van april een handige maand is om Yosemite te bezoeken weet ik niet. Voiordeel is dat het rustig is, maar zoals Jez al zegt zijn 2 belangrijke wegen nog afgesloten. Wel is in de vallei nog meer dan genoeg te zien en te doen, maar je hebt kans op sneeuw; sneeuwkettingen zullen verplicht zijn (en dat is lastig met een huurauto) en veel wandelpaden in de vallei zullen wellicht ook nog onbegaanbaar zijn. Aan de andere kant heb je nog de gelegenheid om te langlaufen of snow shoeing.
Kijk ook eens op www.yosemitefun.com om wat ideeen op te doen.

Yosemite ligt helemaal aan de andere kant van de VS, een combinatie met Orlando is niet echt logisch, waarom niet eens een apart bezoek aan het westen brengen? Ik vind zelf mei/juni een geweldige periode voor een bezoek als je niet aan het hoogseizoen bent gebonden. Voor Yellowstone is iets later in het jaar misschien beter.

Wat de accommodatie betreft: het zal in april niet zo snel vol zitten (je kunt dat nu voor 2010 al bekijken op ww.yosemitepark.com ), maar als je verwacht er naar toe te gaan dan kun je nu al reserveren. Annuleren kan tot een bepaald moment gratis. In de zomer kan het tot een dag van te voren nog, misschien is het buiten de zomer anders, dat zul je wel in de voorwaarden na kunnen lezen.

Voor een bezoek aan Yosemite is vliegen op San Francisco handig. Sacramento ligt nog iets dichterbij maar dat is vanuit Nederland misschien minder handig als aanvliegroute, maar wellicht wel handig om naar Orlando te vliegen.

Marianne

#3 - 30-05-2009, 13:00 uur

Hans B

Hallo Tamino,

ik ben het eens met voorgaande schrijvers.
Indien je voor 1 dag naar Yosemite gaat is dat jammer en verspeelde tijd.
De optie van JEZ zou ik ook gekozen hebben.
Blijf in Florida. Huur een auto en rij een rondje.
Je zult je daar niet vervelen.
Everglades NP,
duiken/snorkelen,
de Keys,
Miami,
Cape Canaveral,
Orlando met de pretparken,
bezoek aan  sportwedstrijden.

succes, Hans
#4 - 30-05-2009, 19:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tamino

welkom Tamino,

Die cruise, is dat van Port Canaveral naar Barcelona?

Ik zou voor 1 dagje Yosemite, waarbij een groot deel van het park (bijv. de Tioga Pass) nog gesloten is, niet helemaal naar LA vliegen. Bovendien is daar in de buurt zoveel moois te zien, dat het jammer is als je maar 1 dagje tijd hebt. Van Yosemite naar Orlando zul je moeten vliegen. Dat zou vanaf Sacramento kunnen. Maar da's een hoop gereis voor 1 dag. Yosemite en Yellowstone ligt een behoorlijk eind uit elkaar, kilometertje of 1400, dus die combi in die korte tijd lijkt me niet te doen.

Als het de bovenstaande cruise is, wil je dan 6 dagen op zee zitten? Je hebt alleen je vertrek uit Orlando, 1 dagje op een privé eiland van Disney in de Bahama's en dan kun je pas weer in Portugal van boord. Daar moet je wel voor naar Amerika vliegen. Beetje jammer als je dan niet meer van het land ziet.

Wat vind je van deze opties:
1. Vliegen naar Miami, bezoek Key West, Everglades National Park, Myakka State Park, Orlando pretparken, cruise naar Europa
2. Vliegen naar Orlando, kortere Disney-cruise bijv. naar de Cariben of de Bahama's, doorvliegen naar Las Vegas, bezoek Death Valley, Grand Canyon (als daar niet teveel sneeuw ligt), Bryce of Zion National Park, terug naar NL vanaf Las Vegas (of Phoenix)

Oh, boeken in Yosemite is niet zozeer vanwege de kosten maar vanwege de beschikbaarheid van slaapplaatsen. Er is niet zoveel accomodatie, dus heb je kans dat alles vol zit.



Beste Jez,

Bedankt voor je reactie!

Het is geen 1 dagje Yosemite maar het zijn er 6 (waarvan 2 reisdagen zijn). Het is ook niet de bedoeling Yosemite en Yellowstone te combineren, we willen maar naar 1 park, naar Yosemite.

We hebben al een keer een rondreis gedaan in Florida en daar alles gezien wat we wilden zien, we willen nu graag naar Yosemite. De reden dat we met de cruise terug willen is dat het terug vliegen vanuit Amerika erg slecht is bevallen door mijn vrouw. Doordat de terugvlucht 's avonds is en de meeste mensen proberen te slapen, kan je erg weinig bewegen (en verveel je je suf). Mijn vrouw heeft hierdoor vliegtuig trombose opgelopen (opgezwollen rode benen). Daarnaast zit je ook nog met die Jet lag.

We hebben nu 2 cruisen gedaan en dat is ons erg goed bevallen. Of 6 dagen op zee mij ook goed bevallen weet ik nog niet. Mede daarom kies ik voor Disney cruise, vanwege het entertainment aan board.

In Yosemite gaan we vooral voor de sequoia bomen en de watervallen, liever geen sneeuw. Yosemite valt helaas dus waarschijnlijk af als ik het wil combineren met de cruise. Florida hebben we al gezien, dus dat is voor ons ook niet echt een optie. Waar ik nog aan zit te denken is vliegen op Toronto voor de Niagara Watervallen, daarna door naar New York (per trein) en New York bekijken en daarna doorvliegen naar Orlando voor de cruise van Port Carneval naar Barcelona.

Groeten, Tamino

P.S. Mocht iemand een mogelijkheid weten om overdag terug te kunnen vliegen naar europa, dan hoor ik dat graag!
#5 - 31-05-2009, 09:07 uur

Jez

Hoi Tamino,

Ik had inderdaad niet gezien dat je 6 dagen hebt...

Als je terugvliegt naar NL zit je altijd met die nacht waar je overheen moet, of je nou 's ochtends, 's middags of 's avonds vertrekt. Je vliegt tenslotte vooruit in de tijd om het tijdsverschil met NL in te halen. Daardoor heb je ook terug last van jetlag en heen niet (duurt bij mij meestal een dag of 2). Het ligt wel aan de maatschappij en het vliegtuig of je wel of niet makkelijk kunt bewegen. Je zou in elk geval economy plus kunnen reizen, kost je niet heel veel meer (gemiddeld $75,- per persoon) en je hebt iets meer beenruimte. Als je een vliegtuig hebt met rijen van 2 aan de zijkanten, heb je alweer meer bewegingsruimte, want er zit geen 3e persoon in jouw rij. En heb je een vliegtuig met goede entertainment, dan heb je in elk geval wat te doen. Northwest en Continental bijv. hebben prima entertainment: ca. 250 films en computerspelletjes.

Niagara Falls + NY is een prima optie. Je moet alleen wel mazzel hebben met het weer in april. Wij waren afgelopen april in NY en omstreken en hebben de 1e dag in NY onwijs rotweer gehad. We hebben er zelfs onze route voor omgegooid. Maar aan het einde van de vakantie hadden we juist een hittegolf en toen was het heerlijk in NY. We waren er van 19-29 april.

En ik ben het met je eens dat cruisen erg leuk is. We gaan in januari voor de 2e keer, vanuit Los Angeles naar Mexico.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Groet, Jez
#6 - 31-05-2009, 09:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Sorry Tamino ik had ook over de data heengelezen en was afgegaan op de reactie van Jez dat je voor één dag naar Yosemite zou gaan vliegen.
Als het weer het toe laat, want daar heb ik geen idee van, zou San Francisco + Yosemite een mooie optie zijn.
Beetje stad, beetje natuur.
Mocht Yosemite niet te bereiken zijn vanwege de sneeuw, zou je kunnen overwegen de Highway 101 naar Los Angeles te rijden.
Zelfs vice versa want het is een hele mooie route.

Hans
#7 - 31-05-2009, 10:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Inmiddels hebben wij er ook een aantal cruises opzitten en telkens weer goed bevallen. Ooitvaarden we  van en naar San Diego naar Hawaii gevaren met telkens 4 zeedagen heen en terug. Ook dit is prima bevallen. Er wordt aan boord diverse aktiviteiten georganiseerd, maar luieren aan het zwembad kan ook.
Wat betreft de plannen voor die tijd. Ik denk wel dat het een tijdverslindende onderneming is voor een paar dagen. Vergeetniet dat vliegen van de west naar de oostkust ook weer zo'n 4-5 uur duurt.
Ben je uit op redelijk weer in April oberweeg dan bijv. de Grand Canyon. Vlieg naar Phoenix, pak een huurauto en rij in een paar uur naar de Canyon. Eventueel uit te breiden door verder te rijden naar bijv. Monument Valley, Indiaans gebied.  (rode rotsen-de oude films met Johan Wayne).
En/of rij zuidelijk van Phoenix richting Tucson en bezoek Saquaro NP (met die supergrote cactussen bekend uit allerlei fimls), dit in kombinatie met Arizona desert Museum (geen museum maar een schitterende bloemen en plantengebied in de woestijn).
#8 - 31-05-2009, 11:26 uur

Marianne

Je kunt natuurlijk kijken hoe het weer is, en hoe het met de bereikbaar is vn Yosemite. Zoals gezegd zal het met het vinden van accommodate in het park wel meevallen, en daarbuiten hoe je helemaal niets te reserveren, dus je kunt gewoon ter plkek bekijken hoe je je tijd indeelt.

De kustroute (Hans, je bedoelt hwy 1 en niet de 101 neem ik aan?) is prachtig, maar je zou ook kunnen overwegen om vanaf LA via Joshua Tree naar Death valley te rijden en dan via Las Vegas en de Grand Canyon naar Phoenix, of eindigen in Las Vegas.

Of je begin in SF, gaat naar Yosemite als het weer goed is en eindigt in LA. Is het slecht weer in Yosemite, dan rij je via de kust naar LA. Je kunt dan naar Joshua TRee, of naar San Diego.

Meer rijden maar ook mooi: van SF naar Lake Tahoe, dan via de 395 naar het zuiden, misschien nog Death Valley, of via Palm Springs/Joshua TRee naar LA.

Wil je de mogelijkheid van een bezoek aan Yosemite er in houden, dan zou ik vliegen op SF eindigen in LA, dan heb je veel alternatieve routes.

Marianne
#9 - 31-05-2009, 11:35 uur

Tamino

Iedereen bedankt voor alle antwoorden. Yosemite lijkt me nog steeds erg leuk, maar ik denk dat het toch niets is in combinatie met de Cruise vanaf Orlando (April). Voorlopig voel ik ik het meest voor Toronto/New York om de Niagara watervallen te bekijken en daarna doorreis naar Orlando voor een paar dagen pretpark en dan de cruise. Misschien dat ik hier later nog een nieuw topic voor begin.

Nogmaals bedankt voor de reacties!
#10 - 09-06-2009, 22:17 uur

mie

Sorry voor het late antwoord. Je plannen zijn blijkbaar al gewijzigd, maar toch wil ik nog wel iets zeggen over Yosemite. Wij zijn daar vorig jaar tijdens de paasvakantie geweest (ong. 22/23 maart) en hadden er prachtig weer... in de vallei wel te verstaan (20 à 25 graden). Wij waren geland in San Francisco en hebben in Mariposa (nacht ervoor) en Oakhurst (nacht erna) geslapen, wat prima te doen was. Op weg naar ons hotel in Oakhurst zijn we nog naar de "Badger Pass" gereden -  een skigebied - waar uiteraard nog sneeuw lag maar we in onze t-shirts konden rondlopen. Yosemite is een mooi park, maar de sequoiabomen hebben we niet gezien (volgens mij hogergelegen en nog ingesneeuwd die periode van het jaar). Wat je ook gaat doen, ik wens je alvast een leuke reis!
#11 - 17-06-2009, 00:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15