Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yosemite Park - Death Valley mei 2010

Discussie gestart

VHAG

Hallo,

Van 4 t/m 21 mei ga ik (m, 29) samen met mijn vriendin (27) voor het eerst naar de VS. We vliegen naar San Francisco en blijven daar de eerste 3 dagen. Daarna halen we de huurauto en rijden we in twee weken de route SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Grand Canyon - Big Sur

Een aantal vragen:

- We bezoeken Yosemite park 3 dagen (aankomst 7 mei, vertrek 9 mei) maar overnachten buiten het park (scheelt kosten, ook houden wij niet zo van kamperen). Is het de moeite waard om alledrie de dagen naar Yosemite Valley te rijden (we willen veel wandelen) of zijn er andere interessante plekken waar je mooie wandeltochten kunt maken(bijvoorbeeld in de buurt van Hetchy Hetchy Reservoir)

- Ik lees op meerdere sites (oa deze) dat Tioga Pass, afhankelijk van de weersomstandigheden, halverwege mei waarschijnlijk nog gesloten is. Wat is dan de beste alternatieve route om van Yosemite Park naar Death Valley te rijden? Helemaal via het zuiden van Yosemite lijkt me nogal omrijden, maar wellicht is er geen andere optie.

- Het is iets te optimistisch om in 1 dag van de Grand Canyon naar Big Sur te rijden. Als er suggesties zijn voor een mooie route met 1 (wellicht 2) overnachtingen dan stellen wij dat zeer op prijs.

- Op 21 mei vliegen we aan het einde van de middag terug. De laatste avond willen we onze vakantie graag op een mooie locatie op maximaal 100km ten zuid-westen van San Francisco airport doorbrengen. Welke plaats / locatie raden jullie aan?

Alvast hartelijk bedankt!
#1 - 26-01-2010, 14:20 uur

Hans B

Sommige mensen zweren er bij om 'in' het park te overnachten.
Ik zelf vind het niet zo'n probleem om een stukje er buiten te zitten.
Voor Yosemite moet je nu al wel reserveringen maken, ook buiten het park.
El Portal (Hwy-120)  ligt het dichtste bij Yosemite, anders Oakdale en Groveland.
In het zuiden (Hwy-41) is dit Oakhurst.

Je zou de noordelijke route kunnen nemen over de Sonora Pass. Zowel deze als langs Bakersfield is een stuk verder om naar Death Valley te komen. Hopelijk heb je geluk en is de pas vrij.

Neem de snelste.

Carmel/Monterey als laatste plaats voor je terugtocht
17 mile-drive, sea aquarium.

#2 - 26-01-2010, 14:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Hi en welkom of het forum.
2010 is een El Nino jaar en de verwachting is dat de sneeuw lang blijft liggen maar je weet maar nooit natuurlijk. In dat geval kan Sonora pass ook nog gesloten zijn. Het veiligst is via Bakerfield te rijden, langs de southern sierras.
Je komt 4 mei aan, blijft 5 en 6 mei in SF, dan naar Yose op 7 mei en verder op weg 9 mei (je hebt dan maar 1.5 dag voor Yosemite, en niet 3). Vertrek uit SF op 21 mei. Dat betekent dus 12 dagen voor de rest van je reis.  Misschien dit:
5/9: Yosemite-Ridgecrest (op weg naar DVNP)
5/10: Ridgecrest-Las Vegas via Death Valley
5/11: Las Vegas
5/12: las Vegas-Zion via Lake Mead en Valley of Fire SP
5/13: Zion
5/14: Zion Bryce
5/15: Bryce-Page
5/16: Page-GCNP
5/17: GCNP en op weg naar Kingman
5/18: Kingman naar Cambria
5/19: Cambria-Monterey
5/20: Monterey en naar San Francsico.
Tet
#3 - 26-01-2010, 15:17 uur

VHAG

Hans B en Tet, bedankt voor de snelle reacties!  :afro:

@Hans B -> De bed&breakfast in Groveland was reeds geboekt!

@Tet -> Bedankt voor de suggesties! Ter informatie: We rijden op 7 mei van SF naar Groveland en vertrekken daar 10 mei (en niet 9 mei zo als ik in mijn eerste bericht plaatste. Op die manier hebben we 2,5 dag voor Yosemite park)

Behalve het hotel in SF en de B&B in Groveland hebben we nog niets vastgelegd. Ik wil deze week nog een hotel in Las Vegas boeken (2 nachten) maar voor de rest eigenlijk vrij flexibel blijven t.a.v. ons reisprogramma. Is het verstandig om bij de overige bestemmingen (Bryce Canyon, GCNP) toch al een accommodatie te zoeken en boeken of zijn er medio mei nog genoeg (betaalbare) motels beschikbaar op niet al te lange afstand rijden?
#4 - 26-01-2010, 20:59 uur

Tet14

Op een eerste, vrij drukke reis, zou ik overwegen om hotels te boeken. Zelfs in een plaats als Ridgecrest. Niet dat hier veel toeristen komen, maar er zijn veel workers in die omgeving. Wij zijn hier nog niet zo lang geleden eind october geweest en om 6pm zal alles tjokvol....De volgende morgen om 8am was iedereen weer weg.
#5 - 26-01-2010, 22:15 uur

VHAG

Bedankt voor tips & suggesties!  :afro:

Op de laatste paar dagen na zijn alle hotels / motels nu geboekt. Gezien de korte tijd en grote afstanden hebben we besloten om Bryce Canyon niet te bezoeken. Onze planning is nu als volgt:

4/5 Aankomst San Francisco
5/5 San Francisco
6/5 San Francisco
7/5 San Francisco - Groveland (240km), 's middags Yosemite
8/5 Groveland (Yosemite)
9/5: Groveland (Yosemite)
10/5: Groveland - Ridgecrest (532km)
11/5: Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas (402,50)
12/5: Las Vegas ('s morgens bezoek Hoover Dam, 80km)
13/5: Las Vegas - Springdale (370km). 's Middags Zion National Park, verblijf in Desert Pearl Inn :-)
14/5: Springdale (Zion National Park), verblijf in Desert Pearl Inn :-)
15/5: Springdale - Page (Antelope Canyon) - Cameron (318km)
16/5: Cameron - GCNP via Desert View Drive - bezoek GCNP, -  Kingman (365km)
17/5: Kingman - Bakersfield (537km)
18/5: Bakersfield - Cambria
19/5: Cambria - Big Sur Coast Highway - Monterey (160km)
20/5: Monterey (Sea Aquarium) - ??? (richting SF Airport)
21/5: ??? - SF Airport
#6 - 03-02-2010, 22:08 uur

Marianne

En mocht de Tioga Pass open zijn, dan Ridgecrest cancelen en in Lee Vining of omgeving iets boeken!
Ik mis een overnachting in de Grand canyon. Waarom Cameron?

Marianne
#7 - 03-02-2010, 22:21 uur

VHAG

En mocht de Tioga Pass open zijn, dan Ridgecrest cancelen en in Lee Vining of omgeving iets boeken!

Zeker, maar we vertrekken op 10 mei uit Groveland en in de afgelopen 20 jaar is de Tioga Pass nooit voor 12 mei open geweest. Mocht het dit jaar wel gebeuren dan nemen we uiteraard die route!

Ik mis een overnachting in de Grand canyon. Waarom Cameron?

De dag voor ons bezoek aan GCNP rijden we via Springdale naar Page, bezoeken Antelope Canyon en rijden dan eind van de middag naar Cameron. Met een beetje geluk is het rond die tijd prachtig weer, zodat we de volgende dag erg vroeg op kunnen staan, via de Desert View Drive naar GC Village kunnen rijden om daar van de zonsopgang te genieten (1u30m rijden van Cameron). Tegen het einde van de middag rijden we dan door naar Kingman.
#8 - 03-02-2010, 22:37 uur

Tet14

Na al die voorafgaande lange ritten begrijp ik niet goed waarom je in Bakersfield wil overnachten na Kingman. Dan zou ik doorrijden naar Cambria.
#9 - 03-02-2010, 22:52 uur

Marianne

Dat wordt inderdaad erg vroeg opstaan, zonsopkomst 5.30 uur, dus om 4 uur vertrekken vanuit Cameron ...Valt misschien mee,want je hebt een uur gewonnen als je uit Utah komt.
Je kunt vanuit Page ook doorrijden naar GC Village en tegen de avond nog de east rim bekijken. Voor Antelope Canyon is het middaguur het meest geschikt, dus je hebt nog een hele middag voor die rit.

Marianne
#10 - 03-02-2010, 23:08 uur

VHAG

Na al die voorafgaande lange ritten begrijp ik niet goed waarom je in Bakersfield wil overnachten na Kingman. Dan zou ik doorrijden naar Cambria.

Hallo Tet, ik heb nog eens nagedacht over jouw opmerking. Omdat we op maandag 17 mei toch alleen maar rijden en er geen bezienswaardigheden op de route liggen hebben we inderdaad besloten om die dag ineens door te rijden naar Cambria. Dat is ruim 3 uur langer rijden dan naar Bakersfield, maar Cambria is een veel mooiere plaats om te verblijven. Dinsdag 18 mei kunnen we dan beginnen met een mooie wandeling langs het strand i.p.v. weer in de auto stappen om van Bakersfield naar Cambria te rijden. 's Middags bezoeken we dan Morro Bay of Hearst Castle. Het definitieve vakantieschema:

4/5 Aankomst San Francisco
5/5 San Francisco
6/5 San Francisco
7/5 San Francisco - Groveland (240km), 's middags Yosemite
8/5 Groveland (Yosemite)
9/5: Groveland (Yosemite)
10/5: Groveland - Ridgecrest (532km)
11/5: Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas (402,50)
12/5: Las Vegas ('s morgens bezoek Hoover Dam, 80km)
13/5: Las Vegas - Springdale (370km). 's Middags Zion National Park, verblijf in Desert Pearl Inn :-)
14/5: Springdale (Zion National Park), verblijf in Desert Pearl Inn :-)
15/5: Springdale - Page (Antelope Canyon) - Cameron (318km) (eventueel eind middag bezoek GCNP)
16/5: Cameron - GCNP via Desert View Drive - bezoek GCNP, -  Kingman (365km)
17/5: Kingman - Cambria (770km)
18/5: Cambria
19/5: Cambria - Big Sur Coast Highway - Monterey (160km)
20/5: Monterey (Sea Aquarium) -  Mountain View (130km)
21/5: Mountain View - SF Airport (50km)

--> route <--
#11 - 05-02-2010, 09:26 uur

Marianne

[15/5: Springdale - Page (Antelope Canyon) - Cameron (318km) (eventueel eind middag bezoek GCNP)
16/5: Cameron - GCNP via Desert View Drive - bezoek GCNP, -  Kingman (365km)
17/5: Kingman - Cambria (770km)
18/5: Cambria

hallo,
Ik wil toch nog even doorzeuren over dat Cameron. Als je eventueel nog aan het eind van de middag naar het park wilt (ruim een uur rijden), waarom dan weer helemaal terug naar Cameron? En de volgende dag wéér dat stuk? Boek iets in het park of in Tusayan, en bezoek op de 15e de eastrim en bekijk de zonsondergang. Dan de volgende dag vanuit het park de zonsopgang en eventueel nog de westrim. Je zou dan ook nog verder kunnen rijden dan Kingman waardoor die dag erna niet zo heel erg lang meer is.

Marianne
#12 - 05-02-2010, 10:10 uur

VHAG

Marianne,

bedankt voor de kritische blik! Er zijn twee redenen waarom wij hadden besloten om in Cameron te overnachten:

1) Kosten; een overnachting in Cameron is een stuk goedkoper dan een overnachting in GC Village of Tusayan.
2) Het plan was om op zaterdag 15 mei in het begin van de middag aan te komen bij Antelope Canyon, daar een paar uur te blijven en eind van de middag door te rijden naar Cameron. Om dan in nog in het donker de Highway 64 te moeten nemen leek ons niet verstandig.

Maar...de plannen zijn toch nog gewijzigd! We doen het nu als volgt:

Zaterdag 15 mei: rond 8.00u wegrijden uit Springdale, rond 11.00u aankomst Antelope Canyon. Daar rondkijken (evt. tour) tot ong. 14.00u. Daarna via Cameron door naar GCNP, aankomst rond 17.30u. Volgens dit schema zou de zon tussen 19u en 19.30u moeten ondergaan, dus hoeven we A) niet in het donker te rijden en B) kunnen we de zonsondergang zien. Ik heb nog een accommodatie kunnen vinden in Tusayan die weliswaar 35 dollar duurder is dan die in Cameron (taxes included) , maar het feit dat we door deze wijziging minder reistijd & -afstand hebben & meer tijd in GCNP kunnen besteden compenseert dat weer.

Bedankt!  :)
#13 - 05-02-2010, 11:31 uur

Tet14

Lijkt mij een goed idee. Je wint ook nog een uur tussen Zion en Page dus zal je vroeger aankomen. Voor zonsondergang is het aan te bevelen om al ruim op tijd aan de rim te zijn. Minstens 30 minuten van te voren.
#14 - 05-02-2010, 11:36 uur

VHAG

Lijkt mij een goed idee. Je wint ook nog een uur tussen Zion en Page dus zal je vroeger aankomen.

Daar zeg je wat! Ik was in veronderstelling dat Utah en Arizona dezelfde tijdszone hanteren (Mountain Time), maar ik begrijp nu pas dat Utah wel een zomertijd hanteert )+1 uur) en Arizona niet. Dat komt dan helemaal mooi uit!  :)
#15 - 05-02-2010, 11:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15