Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yosemite - Sequoia?

Discussie gestart

Danielle

Hallo,

Weten jullie of je in Yosemite ook sequoia bomen kan zien of is het toch raadzaam om naar Sequoia np te gaan? Het plan is over de Tioga pass en uiteidelijk via het zuiden het park weer uit naar Kings Canyon en Sequoia. Mocht de tioga pass dicht zijn gaan we in het westen het park binnen. Na het park gaan we door naar San Francisco dus als we Sequoia overslaan houden we een dag extra over in SF.
Het zou wel passen in onze route, maar als het "dubbel" is gebruik ik die dag ergens anders.

Alvast bedankt.
Groet,
Danielle
#1 - 28-04-2009, 18:45 uur

sandrochka

Tja ik vind het moeilijk om te zeggen.
Wij waren wel van plan ook naar Sequoia te gaan maar omdat het zo'n eind rijden was zijn we uiteindelijk alleen linksaf geslaan en hebben Kings Canyon gedaan, helemaal uitgereden die weg. Daarna waren we te moe.... om nog naar Sequoia te gaan.
Tuurlijk is het allemaal anders en zie je net weer andere dingen.
#2 - 28-04-2009, 19:53 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Danielle

Hallo,

Ik heb het antwoord al op deze site gevonden.

Toch bedankt,
Groet,
Danielle
#3 - 28-04-2009, 20:07 uur

melvin

hoi,

als je in yosemite bent heb je in het zuiden ook veel sequoia bomen.
dus ik zou niet perse naar Sequoia gaan hiervoor.

gr. melvin
#4 - 29-04-2009, 14:01 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

koosv

ja dat klopt.
bij de zuidelijke ingang, maar nog binnen het park, heb je de Mariposa Grove of BIG trees, er staan zo'n 400 giant
sequoias. voorzover ik me herinner dien je wel forse stukken te lopen, licht stijgende paden op meer dan 2000 m hoogte,
in vaak warm vochtig weer.
er is ook wel ter plaatse de mogelijkheid om de bomen te bezichtigen in een wat zij noemen "tram", een serie wagentjes
aan elkaar gekoppeld.
de bomen zijn zeer indrukwekkend, en zijn de allergrootste levende organismen die op aarde bestaan, en zijn duizenden
jaren oud. die bomen hebben dus heel veel meegemaakt, bliksem, brand of nog veel erger sarah palin types. als ze zouden
kunnen praten zouden ze zwijgen....
het niet bezichtigen ervan zou met levenslang moeten worden gestraft (just kidding..)
zie bv http://www.yosemite.ca.us/mariposa_grove_of_giant_sequoias/


plaatje is oa te zien op http://www.humboldt.edu/~sillett/canopyscience.html
Koos
#5 - 29-04-2009, 17:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15