Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zion + Bryce

Discussie gestart

anja

ALvast ter voorbereiding op onze reis, ik zie dat Bryce en Zion relatief dicht bij elkaar liggen.

Wat zou de motivatie zijn om niet bij 1 van de parken een nacht langer te blijven en hiervandaan ook het andere park te bezoeken?
#1 - 11-06-2007, 20:05 uur

Yosemite Martin

Om heen en weer rijden te voorkomen. Meestal kom je vanuit Las Vegas en ga je richting Grand Canyon of Capitol  Reef NP of vice versa. Je komt dan bijna langs de beide parken of (in het geval je naar Grand Canyon NP gaat / komt) hoef je er maar een klein stukje voor om te rijden. Heen en weer is dan niet echt handig. Geef alleen maar extra kilometers terwijl je toch al in de buurt van het tweede park komt tijdens de rest van je route.

Martin
#2 - 11-06-2007, 20:23 uur

allard

Wat zou de motivatie zijn om niet bij 1 van de parken een nacht langer te blijven en hiervandaan ook het andere park te bezoeken?

Het kan in sommige gevallen een optie zijn. Of het ook handig is hangt sterk af van je andere reisplannen en/of wensen. Is daar al wat van bekend?

Allard
#3 - 12-06-2007, 17:41 uur

anja

Ja, het rondje wordt zo ongeveer zo, kan zijn dat wij 1 dag korter LV doen en die bijvoorbeeld gebruiken om tussen de Grand Canyon en San Diego wat meer tijd te hebben of tussen LA en SF.

Wij willen proberen zoveeel mogelijk in KOA's te overnachten en ik zag dat er tussen Zion en Bryce 2 waren.

Dag 1          : aankomst San Francisco
Dag 2          : SF, sightseeing + bijkomen;
Dag 3          : SF- Yosemite (ca 4 uur rijden)
Dag 4,5 , 6   : Yosemite
Dag 7          : Yosemite naar Death Valley
Dag 8          : Death Valley naar Las Vegas
Dag 9/10     : Las Vegas
Dag 11:       : Las Vegas naar Zion
Dag 12        : Zion
Dag 13        : Zion naar  Bryce
Dag 14         : bryce
dag 15         : Bryce - Monument Valley -Page (lange dag)
Dag 16         : Page -Antilope Canyon - Grand Canyon
Dag 17         : Grand Canyon
Dag 18        : Grand canyon - ??
Dag 19         : ?? naar San Diego
Dag 20      : San diego (seworld)
Dag 21       : San Diego – anaheim (disney)
Dag 22       : Disney
Dag 23      :  LA (shoppen)   
Dag 24         : ??
Dag 25         : ?? - San Francisco
#4 - 12-06-2007, 18:13 uur

Marianne

Hallo Anja,
Waarom de KOA's? Als het om de cabins gaat, dan is Ruby's Inn Campground ook een prima optie: vergelijkbare cabins, vlak bij de ingang van Bryce gelegen.
Voor Zion kan ik Springdale aanbevelen, ligt vlak bij het park. In en buiten Zion zijn meerdere campings, en in Springdale heb je een behoorlijke keus aan motels.
Als je met jullie schema tussen Bryce en Zion gaat zitten, maak je meer kilometers. Niet heel veel, maar ik herinner me veel roadworks en opstoppingen op die weg - okay, niet erg objectief dus. Maar reken toch gauw op ruim een uur rijden naar beide parken als je er ergens tussin zit. Aan de andere kant is het ook wel makkelijk als je niet hoeft te verkassen.

Marianne
#5 - 12-06-2007, 19:52 uur

leentje

hoi

ben zelf net terug, van Zion naar Bryce is ongeveer 1,5 tot 2 uur rijden. op en neer rijden kost dus veel tijd, zeker als je het  park meerdere dagen wilt bezoeken.

Groetjes Heleen
#6 - 12-06-2007, 20:51 uur

Marianne

Anja,
Ik heb nog even naar je andere berichten gekeken, en ik zie dat jullie inderdaad cabins willen nemen.

Wij hebben in Williams al eens op een KOA cabin gestaan, is goed bevallen, hoewel een lodge aan de rim natuurlijk helemaal super is!
Kijk ook eens in ons reisverslag 2002, wij hebben vaak cabins genomen, ook tijdens de andere vakanties.

Voor Yosemite kan ik Housekeeping Camp aanraden, neem dan een river unit, heerlijk aan het strandje langs de Merced River.

Marianne
#7 - 12-06-2007, 21:26 uur
« Laatst bewerkt op: 12-06-2007, 21:30 uur door Marianne »

Gioachino

Ik ga in september ongeveer dezelfde route afleggen. Ik heb ervoor gekozen om drie nachten in Springdale (Bumbleberry Inn) te blijven. Twee dagen voor Zion en een dag op en neer naar Bryce. Is inderdaad een eind rijden, maar een paar dagen dezelfde stek en al je spullen kunnen laten liggen, is ook wat waard.  's Ochtends dan naar Bryce, 's middags een paardrijtocht (ik laat me lopen na een paar dagen zelf lopen  :D :D), en dan vroeg in de avond weer terug naar Springdale. dan de volgende dag via Page naar Kayenta (Monument Valley).
Ik vind autorijden niet zo erg en wissel het af met rustige dagen op dezelfde plek. Ik zie wel hoe het bevalt.
#8 - 12-06-2007, 21:28 uur

anja

Bedankt voor jullie reacties, ik zit niet vast aan de KOA Cabins, maar daar startte mijn zoektocht, ik sla al deze berichten op in een document.

Het lijkt mij ook fijn om niet met 2 kinderen ipv 1 keer 2 keer alles in te pakken, als ik kan zeggen dat wij daar 3 nachten blijven bv. dan geven ze er niets om om 1 keer langer in de auto te zitten.

#9 - 13-06-2007, 07:23 uur

Elm

Hoi Anja,

Wij heben vorig jaar een deel van 'jouw' route gedaan. Wij hebben toen in Springdale een paar dagen in een hotel gezeten en zijn 1 dag heen en weer gereden naar Bryce. Dit was goed te doen met onze 2 kids.
Voor de 24/25 zou je een stop in Monterey kunnen overwegen. Daar is een mooi Aquarium en kun je Whalewatchen

Voor onze reis en misschien nog ideeen: http://www.xs4all.nl/~eclaesse/

groetjes
Elma

#10 - 17-06-2007, 12:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15