Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zion of Bryce

Discussie gestart

yuri

Hallo,

Ik heb al eerder de vraag gesteld, maar ben er nog steeds niet helemaal uit.
Komende juni ga ik voor 3,5 week naar Amerika, om DE reis te maken.
In mijn planning ga ik na Las Vegas richting Bryce en of Zion. Daarna gaat de rit verder richting the Grand Canyon. Ik heb nu gepland Las Vegas in de ochtend te verlaten en dan naar Bryce te rijden, zodat we daar wat van het park kunnen zien, en een hyke kunnen lopen of iets dergelijks. Aan het eind van de dag wil ik dan naar Springdale, om daar te overnachten (of is het leuker om IN Zion te overnachten???) zodat ik de volgende dag in Zion kan zijn, en dan daar of in Springdale weer te overnachten.
De volgende dag wil ik dan naar de Grand Canyon.

Is dit een logische volgorde?

Ik hoor het graag. Belangrijkste is dus de vraag, Zion of Bryce 1 hele dag vertoeven?

Yuri
#1 - 22-01-2008, 09:34 uur

hdeweert

Persoonlijk vind ik de route die je gepland hebt niet zo logies. Ik zou een rondje rond de Grand Canyon maken.
Dat zou er dan zoo uitzien
Dag 1:aankomst San Francisco
dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco (o.a. Alcatraz)
Dag4: San Francisco --> Santa Cruz  OF direct richting Yosemity??
Dag 5: Santa Cruz --> Yosemity NP
Dag 6: Yosemity NP
Dag 7: Yosemity --> Death Valley
Dag 8: Death Vally --> Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas--> Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon (hyke, en helikopter tour)
Dag 12: Grand Canyon --> Page
Dag 13: Page -->Bryce
Dag 14: Bryce --> Zion
Dag 15: Zion Las Vegas
Dag 16: Las Vegas San Diego
Dag 17: San Diego (Zoo)
Dag 18: San Diego (Seaworld)
Dag 19: San Diego -->Hollywood/Los Angeles
Dag 20: Los Angeles (sightseeing)
Dag 21: Los Angeles (strand)
Dag 22: Los Angeles (strand)
Dag 23: Los Angeles --> Amsterdam
Met wat minder San Francisco en LA zou het rondje groter kunnen en zou je monument Valley en Arches er in kunnen opnemen.
Harm
#2 - 22-01-2008, 10:37 uur

ruud

Hoy Juri
Ik zou zowel voor Zion als voor Bryce een hele dag uittrekken. Zeker als je ook een hike wilt maken. De Apache trail in Bryce is erg leuk en goed te doen. Neem wel water mee.
Prettige vakantie, Ruud
#3 - 12-02-2008, 22:57 uur

johan van der veen

ik zou zeker ook een dag voor zion uittrekken. Dit park is minder goed te overzien als bijvoorbeeld bryce canyon dus zou ik een wandeling omhoog maken. ik heb zelf een wandeling naar angels landing gemaakt die ik je kan aanraden als je geen last van hoogtevrees hebt.
#4 - 13-02-2008, 19:38 uur

Marianne

Hallo Yuri,

Van Las Vegas naar Bryce en dan naar Zion is niet heel voor de handliggend; ik zou eerst naar Zion gaan en dan naar Bryce en dan door naar de Grand Canyon hoewel je dan wel een stuk over dezelfde weg rijdt (tenzij je de onverharde Cottonwood Canyon Road neemt).
Voor Zion kan ik je ook een hele dag aanraden. Zoals gezegd is Angels LAndig geweldig als je geen hoogtevrees hebt (begin vroeg voordat het echt warm wordt) maar er zijn ook veel mooie korte wandelingen. Ook de Narrows is een aanrader hoewel in juni misschien nog wat te koud.
Google eens op day hikes Zion, dan krijg je bijvoorbeeld deze prachtige site te zien.
Hier vind je een handig overzicht van wandelingen.

Springdale is een leuke plaats om te overnachten. De ZIon Lodge lijkt me ook mooi, zeker als je geen behoefte hebt aan een tv, zwembad etc. In Springdale is de Desert Pearl Inn een absolute aanrader! Maar er zijn ook goedkopere mogelijheden.

Ik zou ook bij Bryce een overnachting plannen zdat je daar een zonsopgang of zonsondergang kunt meemaken.

Marianne
#5 - 13-02-2008, 21:07 uur

MiamiHeat

Ik zou zeggen Bryce een halve dag en Zion 1 hele dag.....met een kleine trail door Bryce zie je alles wat je eigenlijk moet zien. In Zion hebben we 1 keer een tocht door de rivier (Narrows) gemaakt....dat was echt zooooooo mooi....het jaar erop was het vanwege een te hoge waterstand niet mogelijk......we zijn toen idd naar Angels Landing gegaan (brrrrrrrrrr........hooooooooooog) maar oh zo mooi!!!
#6 - 13-02-2008, 21:34 uur

Yessica

.... ik zou eerst naar Zion gaan en dan naar Bryce en dan door naar de Grand Canyon hoewel je dan wel een stuk over dezelfde weg rijdt (tenzij je de onverharde Cottonwood Canyon Road neemt).

Wauw, daar heb ik net eens even op gegoogled! Wat prachtig! Die ga ik zeker eens rijden! (Als het niet geregend heeft tenminste...)

Geweldige tip, thanks!  :afro:
#7 - 14-02-2008, 09:14 uur



yuri

Hallo..

Thanks voor de tips en links, echt super. Daar ga ik zeker wat mee doen...
Denk er nu aan om de volgende route te volgen:
Dag 10: Las Vegas-Zion (Springdale)
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion-Bryce-Grand Canyon (via de Cottonwood Canyon Road)
Ik vraag me alleen af of deze rit te doen is. Stel dat we nou lekker vroeg opstaan. Dan kunnen we naar Bryce rijden, en dan daar een hyke (bv Navayo Trail) doen, en dan via de Cottonwood Road naar de Grand Canyon...? Is dat te doen? Waar moet ik an denken qua km?

Ik hoor het graag.

Yuri
#8 - 15-02-2008, 17:03 uur

Marianne

Dag 12 lijkt me niet haalbaar zo; zelfs niet als je vroeg opstaat. Reken op 300 mijl en als je gemiddeld 40 mijl per uur rijdt is het al veel denk ik. Dus geen tijd voor Bryce. Als je niet meer tijd hebt (hoe ziet de rest van de route er uit?) dan zou je aan het eind van dag 11 alvast naar Bryce kunnen rijden. denk eraan dat je ook het risico loopt dat je via Kanab moet rijden.

Marianne
#9 - 15-02-2008, 21:16 uur

yuri

Hoi Marianne,

En als ik nou gewoon volgens de normale weg rij, is het dan wel haalbaar, dus niet via die onverharde weg?
Of raad jij an om na Las Vegas eerst naar Bryce te gaan, en dan in de avond naar Zion/Springdale?

Ik hoor het graag.

Yuri
#10 - 16-02-2008, 11:34 uur

Old Faithful

Van Zion naar Bryce is een kleine twee uur. Van Bryce naar de Grand Canyon is een uur of zes. En dan heb je nog niks van Bryce gezien. Ik zou dat niet doen. Ik zou kijken of ik ergens anders ruimte kon maken en dan bij Bryce overnachten en de volgende dag naar de Grand Canyon rijden, of anders Bryce bewaren voor een volgende keer. Maar ja ....... dat zou ik doen.

In ieder geval succes met de voorbereiding.
#11 - 16-02-2008, 21:17 uur
Groet,

Old Faithful

Ebelix

Hou er ook rekening mee dat de Cottonwood canyon road officieel niet met een huurauto bereden mag worden. Daarnaast wanneer het geregend heeft kan je het wel vergeten om deze weg te nemen.

Officieel mag je met een huurauto niet over onverharde wegen rijden. Iedereen doet het wel.
#12 - 20-02-2008, 23:07 uur
« Laatst bewerkt op: 21-02-2008, 16:41 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

Hou er ook rekening mee dat de Cottonwood canyon road officieel niet met een huurauto bereden mag worden. Daarnaast wanneer het geregend heeft kan je het wel vergeten om deze weg te nemen.

Officieeel mag je met een huurauto niet over onverharde wegen rijden. Iedereen doet het wel.

Ik vraag me altijd af wat volgens de verhuurmaatschappij een 'onverharde weg' precies is.
Als er grind op ligt kan je dat als een verharding opvatten.
Op het platteland zijn lang niet alle officiele wegen van asfalt voorzien.

Cottonwood canyon road:

#13 - 21-02-2008, 14:00 uur
« Laatst bewerkt op: 21-02-2008, 20:14 uur door Mississippi »

Yessica

Ik vind dat ze voor 4WD's een uitzondering moeten maken, die huur je natuurlijk niet voor niets  ;)
#14 - 21-02-2008, 14:07 uur



hdeweert

Als de maatschappijen het toe staan zouden veel autohuurders met de mentaliteit het mag en het is mijn auto niet overal overheen crossen. Iedereen moet het maar voor zich uitmaken.
Er zijn uiteindelijk voors en tegens .
Ik ben een schijterd dus ik ben niet verder gekomen dan Kodachrome Basin State Park.
Ik heb een keer de Apachetrail gereden en kreeg de stuipen van al dat geratel van het opspattend gravel onder de auto maar als je er eenmaal rijd is het gewoon doorgaan.
Even een link naar een stukje ervaring en tips
http://www.takemytrip.com/nvazut/nvazut_0473.htm

Harm
#15 - 21-02-2008, 19:00 uur
« Laatst bewerkt op: 21-02-2008, 20:31 uur door hdeweert »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15