Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zomer 2011 6 weken Californie alleen......

Discussie gestart

SarahFL

Hai allemaal,

Volgend jaar eind juni wil ik voor 6 weken naar Californie en voor alle info mbt deze reis is deze site echt geweldig!!

Mijn bedoeling is om de 1e week in de omgeving en LA zelf te zijn, daarna een week naar Las Vegas, tussendoor de parken bezoeken, nog een week SF en daarna de laatste weken weer in LA.
Ik heb nu al een document van 4 pagina's met alle bezienswaardigheden e.d. die ik wil zien, en na het lezen van alle tips op dit forum wordt het document per dag uitgebreid  ;D

Vraagje: ik wil dolgraag een oude Amerikaanse auto (met een kleine voorkeur voor de Ford Thunderbird) huren of kopen, wiet iemand of je zo'n auto kan huren voor 6 weken of kopen? Heeft iemand hier ervaring mee?

En een andere vraag, heeft iemand ervaring met tijdelijk werken in Amerika?
Het lijkt me nl. ook onwijs gaaf om tijdens deze reis een week ergens te gaan werken, maakt me niet uit wat voor werk.

Dan als laatste, ik zit in de tussentijd ook al te kijken voor overnachtingen, maar ik schrik nogal van de prijzen van hotels/motels, klopt dat of zit ik helemaal verkeerd te kijken?

Oooo ja, en alle ervaringen van mensen die ook alleen naar Amerika zijn geweest zijn ontzettend welkom!

groetjes Sarah

 
#1 - 04-09-2010, 08:55 uur

Jez

Hoi Sarah, welkom op het forum.

Ben je al eens eerder in Amerika geweest? Wat trekt je aan aan LA en wat zou je daar allemaal willen doen? Ik ben dol op die stad, maar ik zou er als toerist geen 1-2 weken willen zijn, alleen. Daar zijn New York of Orlando meer de steden voor, denk ik.

Een oude Amerikaan huren zal lastig zijn. Die staan niet bij bosjes bij de verhuurder. Kopen lijkt me nogal een onderneming, voor 6 weken. Bedenk maar eens hoe dat in Nederland gaat, een auto kopen. Behalve dat aanschaf je tijd zal kosten, zul je 'm op naam moeten zetten, verzekeren, etc. Als je geen Amerikaanse bent, is dat lastig. En wat doe je er mee na die 6 weken?

Tijdelijk werken is NIET toegestaan. Je gaat op een toeristenvisum.

Dan overnachten: ik weet niet waar jouw "schrikgrens" ligt of waar je kijkt? Persoonlijk vind ik de prijzen van hotels een stuk voordeliger dan in bijv. Europa. Gemiddeld $60-$80,- voor een kamer vind ik een goede prijs.

Succes met je plannen!
#2 - 04-09-2010, 09:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

Hallo Sarah
In je eentje naar Amerika is een hele onderneming. Een route maken voor 6 weken is niet zo moeilijk wel is het budget erg belangrijk.
Werken om je budget te verbeteren op een toeristen visum is uitgesloten. 
Het kopen van een auto zal nog wel gaan maar je krijgt hem moeilijk verzekerd.
In Las Vegas zijn er bedrijven die speciale autos verhuren.
 Als je van de prijs van de hotels al schrikt zul je van die prijzen ook schrikken.
Succes
Harm
#3 - 04-09-2010, 10:29 uur

SarahFL

Leuk en nuttig deze reacties!

Ja, ik ben al een keer in Amerika geweest. Een aantal jaar geleden een paar dagen New York en daarna 3 weken met een vriend naar Florida. Toen hadden we de route compleet gepland en dat vond ik wel handig, maar zal ik nu niet meer doen omdat ik het te druk vond en je de neiging hebt om teveel het schema te volgen ipv af en toe niks en gewoon te genieten. Dus vandaar dat ik het nu in weken plan en dan ongeveer per stad, dan heb ik wel weer een mega lijst met was ik allemaal zou willen zien in die omgeving, maar ik bekijk ter plekke waar ik wel of niet zin in heb. Vandaar ook dat ik langer bij LA blijf, niet zo zeer LA zelf, maar wel de omgeving en vooral de stranden en alle andere plaatsen tussen LA en Mexico!

Ok, auto kopen is dus niet zo'n goed plan, vind ik wel super jammer, maar begrijp t wel. Werken schrap ik ook van mn lijstje, goed dat jullie het melden.
Ik ga wel zeker kijken via internet of ik die bedrijven kan vinden in de buurt van Las Vegas die speciale auto's verhuren.

60-80 dollar per nacht vind ik toch wel schrikken, de omgeving van mijn slaapplek vind ik wat minder belangrijk, ik zou dat liever spenderen aan een gave auto of misschien nog een paar dagen een motor huren.
Nu ja, ik ga nog wel even verder zoeken op internet.
Het liefst zou ik per gebied ook op 1 plaats blijven zitten, dus een huurhuis of zo iets voor een week. Ik rijd liever de afstanden (autorijden = hobby) dan dat ik steeds een ander hotel/motel heb.

gr Sarah

#4 - 04-09-2010, 16:41 uur

Hans B

Je kunt overwegen een tentje te kopen om te overnachten en je te verwennen met af en toe een motel.
#5 - 04-09-2010, 18:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Voor de parken is een tentje inderdaad een goed idee. Je betaalt ongeveer 20  dollar als je in een NP staat, daarbuiten wat meer. In de steden zou je eens naar een hostel kunnen kijken. Ik kan de aanschaf van een Lonely planet gids aanraden, bijvoorbeeld die van Californië, daar staan handige budgettips in voor overnachtingen.
Het zuidwesten vind ik niet zo geschikt om lang op een plaats te zitten en vandaaruit uitstapjes te maken. De meeste bezienswaardigheden liggen ver uit elkaar, en dan is het efficienter om wat vaker te verkassen.
Wat zou je allemaal vanuit LA willen doen? Als je bijvoorbeeld naar San Diego gaat en weer terug ben je al snel 4 of 5 uur aan het rijden.
Met 6 weken is het ninderdaad niet nodig om een hele route uit te stippelen en van te voren vast te leggen, maar misschein is het zo hier en daar wel verstandig om iets vast te leggen. Overnachtingen in bijvoorbeeld de Grand Canyon en Yosemite moeten lang van te voren vastgelegd worden, zeker omdat je in het hoogseizoen reist.
Welke parken en bezienswaardigheden heb je zoal op je lijstje staan?

Marianne
#6 - 04-09-2010, 18:27 uur

SarahFL

Blijf het onwijs leuk vinden om alle info te lezen, ook al die blogs van mensen die er nu zitten of deze maand nog heengaan.
Ik ga volgend jaar ook zeker een blog bijhouden!

Ik ga nu, na bovenstaande adviezen, zeker overwegen om toch een tentje mee te nemen. Ik wil er nog wel even goed over denken, want dat betekent ook slaapzak/luchtbed etc. = toch weer meer bagage (lees: minder kleding en dat is toch wel moeilijk voor een vrouw  ;) )

Om een indruk te geven van mijn planning, hier een overzicht van SF en omgeving wat ik tot nu toe heb gevonden:
(is dus geen concrete planning, maar alles wat ik lees en interessant vind schrijf ik op en dan ga ik in de loop van het jaar bekijken wat wel en wat niet en dus daar ter plekke kijken of ik het allemaal red)


San Francisco
-   The Golden Gate Bridge: lopen W)
-   Bochtigste straat ter wereld, Lombard street (W)
-   University of Berkley (W)
-   Nob hill: de schuine straten en huizen (W)
-   Twin peaks tavern: homo winkels (W)
-   Mission district: muurschilderingen (W)
-   Alcatraz (reserveer de tour), Early Bird tour?? (W)
-   Zeeleeuwen op Pier 39 (W)
-   Chinatown, ingang drakenpoort (W)
-   Golden Gate park: skeelerverhuur: bij Stanyon Street, tussen Page en Waller Street,  Dutch Windmill, Japanese Tea Garden
-   Kabeltram
-   Shoppen: Union Square + Fisherman’s Wharf (A
-   Uitzichtfoto vanaf Twin Peaks, enige 2 onbewoonde boven de stad uitstekende heuvels (A)
-   Painted Ladies – Vicotriaanse huizen in SF aan San Francisco’s Alamo Square (A)
-   Kleine draak bewaakt op Grant Street de poort naar China Town (A)
-   Mission District: 200 grote muurschilderingen oude Spaanse sferen (A)
-   Castro District met aangrenzende Noe Valley is homo plek met luidruchtige straat leven, gezelli!(A)
-   Pier 39: toeristische trekpleister (A)

Omgeving San Francisco
-   De Wine Country: Napa & Sonoma, tramrit door wijngaard: Benziger Family Winery (W)
-   Yosemite National Park: de watervallen The Yosemite Fall, Nevada Falls, tocht met paard door t park? (W)
-   Yosemite: 13 km lange vallei, Tioga road = enigste weg door achterland van t park,
http://lei-chipamerikasite.nl/californieyo.html tips voor Yosemite
-   Redwood Contry: Redwood National Park, grote bomen waar je met auto doorheen kan rijden (W)
-   Kustroute van San Francisco naar LA, Highway No.1 (W)
-   Sacramento: Stae Capitol, ambtswoning van de goueverneur (W)
-   Raften op de Tuolumne River langs de Clavey Falls (W)
-   Death Valley
-   Alabama Hills, geliefde locatie voor films
-   Mount Whitney, in Sequoia National Park, hoogste berg van VS
-   Channel Islands, zeeleeuwen etc.
-   Strand van Malibu?
-   Vuurtoren van Point Pintos, Pacific Grove
-   Lake Tahoe: meer in Sierra Nevada, Sharon Stone werd hier in haar buitenhuis gefilmd voor Basic Instinct (A)

Die letters achter de zinnen staan voor de verschillende boeken waar ik de info uit heb.
En zo heb ik dus ook LA en omgeving LA en daarnaast nog 2 pagina's met bekend filmlocaties e.d.
Las Vegas moet ik nog doen.

gr Sarah
#7 - 12-09-2010, 11:22 uur

Marianne

Een tent etc meenemen is niet verstandig want je mag maar weinig bagage meenemen. Je kunt het beste wat goedkope spullen bij de Walmart aanschaffen. Een slaapzak is in de zomer nauwelijks nodig, maar een simpele, dunne (goedkope) slaapzak is wel handig.
Het is nog niet zo ver, maar als je in Yosemite wilt kamperen moet je 5 maanden van te voren boeken. Oefen desnoods een maand van te voren, want de plaatsen zijn binenn 5 minuten weg (zie de NPS site voor meer informatie). Een alternatief is een tent in Curry Village of in Housekeeping camp. Die kun je nu al boeken (en desnoods weer annuleren).

Marianne
#8 - 12-09-2010, 12:22 uur

Bakvet

Wat die tent betreft: het is veel relaxter om een tweede koffer mee te nemen. Een extra koffer meenemen kost $45 tot 50 euro, afhankelijk van bij wie je boekt, enkele reis. Dat heb ik nu maar gedaan, alle kampeerspullen in de ene en de rest in de andere. Wel zo makkelijk. Als je het zo doet hoef je niet zo bang te zijn dat je boven de 23 kilo per koffer uitkomt. Want als dat gebeurt, al is het maar met een kilo, dan mag je een flinke toeslag betalen. Het is ook niet slim om alles in een supergrote koffer te doen, want dan betaal je een toeslag omdat het formaat te groot is plus een toeslag voor het overgewicht. Zie ook: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-08-29/uw-koffer-als-melkkoe-1

Het alternatief is alles ter plekke kopen en achterlaten/weggeven. Slaapzak $20, matje $10-$30 afhankelijk van hoe comfortabel je het wilt hebben. Pannenset $15. Brander $20. Lamp $20. Eventueel een reistas om het allemaal mee naar huis te nemen $15. En dan nog $ 50 vervoerskosten voor de tweede koffer.
#9 - 12-09-2010, 15:33 uur

Robert

Hoi Sarah,

Ten eerste cool ma dat je lekker voor langere tijd weggaat. Echt doen.

Ik heb toen ik afgestudeerd was ook gereist door west Amerika. Ik heb er alleen 10 weken voor genomen ;-)

Anyway misschien is het volgende een tip

http://www.extendedstayamerica.com/

Is een hotel kamer, maar dan met keuken en voor goede rates. Heb er zelf nooit verbleven, maar als je toch langer op 1 plek wilt blijven en vandaar uit reizen is het misschien iets.

Ik zelf heb de mazzel gehad dat ik voordat ik vertrok een amerikaans stel leerder kennen hier in Nl en die hebben voor mij een camperbusje van haar broer kunnen regelen voor mij. Ook omdat ik toen 23 was, was het te duur voor mij om gewoon te huren. Met die 25 jaar toeslag e.d. Met dat ding heb ik toen rondgereden. Uiteindelijk heb ik maar 2 weken in totaal in de bus geslapen omdat ik zo snel mensen leerde kennen in mijn eentje dat ik zo bij hun in huis mocht slapen. En nu ben ik nog steeds bevriend met die mensen., Dus de gastvrijheid is zeker aanwezig.

Ik zou zeggen veel plezier en succes !
#10 - 12-09-2010, 17:07 uur

SarahFL

Hai allemaal,

Twee maanden verder en in tussen is mijn document van Amerika (alle dingen die ik wil zien en opmerkingen/vragen) gegroeid tot 10 pagina's en heb ik via Google Maps een prachtige kaart gemaakt met alle mark punten erop.
Echt leuk om te doen. Als iemand het wilt zien, geen idee of ik hier een document kan uploaden?

Tips hieronder van harte opgevolgd en de verschillende sites bekeken.
Ik ga zeker daar een tent en toebehoren kopen, al was het alleen al omdat het volgens mij hartstikke leuk is om ook te kamperen daar. En ik wil ook heel graag een beer zien en dan theoretisch weten wat je moet doen maar dan toch hard weghollen! (Marianne, ik heb echt helemaal in een deuk gelegen om dat verhaal, wat onwijs leuk geschreven!)
Die tip van de koffertoeslag vind ik ook heel goed, want ik zat nl. te twijfelen om daar spullen die ik koop op te sturen naar Nederland, maar een 2e koffer voor 40/50 euro is denk ik veel handiger.
Ik ga kijken bij de vliegtuigmaatschappij hoeveel ik kan meenemen.
Wordt waarschijnlijk British Airways, want is tot nu toe de voordeligste die ik heb kunnen ontdekken.
En die extendedstayamerica heb ik onder mijn favorieten, wat dat ziet er goed uit.

Dan nog 2 vragen,
Ik wil graag een dagje de grens over naar Mexico, zonder auto, weet iemand waar je dat het beste kan doen, bij El Centro naar Mexicali of bij San Diego naar Tijuana? Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een beetje te doen, met de bus denk ik dan zo?

Ik heb al veel sites en ervaringen gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat nou de beste manier is qua mobiele telefoon?
Ik zou het nl. wel prettig vinden om een mobiele telefoon te hebben voor die 6 weken, al was het alleen al bij pech onderweg, of wat dan ook. Ik hoef niet uren te gaan bellen, maar wel bereikbaar zijn en eventueel kunnen bellen.
Iemand tips?

Alvast bedankt!

gr Sarah

#11 - 19-11-2010, 09:10 uur

Old Faithful

Hoi Sarah,

Ik heb ervaring met een dagje Tijuana. Die ervaring is echter van 30 jaar geleden. Voor mij was het eigenlijk het hele gedoe niet waard. Ik vond het druk, smerig en rommelig en daar komt tegenwoordig nog bij dat de criminaliteit is  toegenomen. Maar dat is mijn heel persoonlijke mening. Er zullen ongetwijfeld ook andere meningen zijn. Veel hangt af van wat je verwacht.
Enkele jaren later heb ik een drieweekse rondreis door Mexico gemaakt en dat beviel mij een stuk beter.

Wij hebben in Amerika onze eigen quadband telefoons voor echte noodgevallen. Voor de reguliere contacten met het thuisfront gebruiken we e-mail, waarvoor we een laptop meenemen. Dat laatste komt voor jou als alleen reizende kampeerder waarschijnlijk niet in aanmerking. Misschien heb je een mobiele telefoon o.i.d met wifi.
Voor bellen binnen Amerika kun je een goedkope telefoon met sim-kaart en beltegoed kopen. Je moet dan wel even opletten met de keuze van een provider, omdat de dekking van die providers niet altijd overal even goed is . Ik meen te weten dat het systeem van o.a. Verizon de beste dekking geeft. Er is echter wel vaker over over geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
 
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 19-11-2010, 13:03 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

We reizen al 10 jaar in de VS en altijd zonder telefonisch bereikbaar te zijn. Heerlijk rustig, overigens we hebben wel een laptop en anders stappen we een h(m)otel binnen vragen of we de email mogen checken. Vrijwel altijd kan dat.
Afgelopen zomer ben ik de WALMART binnengestapt niet alleen voor de 'groceries', maar ook om eens te vragen naar een mobiele telefoon. Er zijn een stuk of 4-5 grote maatschappijen die mobiele dekking aanbieden (oa. Verizon, AT&T, T-Mobile). Op kaartjes kon je zien wie waar de beste dekking heeft. De goedkoopste toestellen kosten iets van $25. Als jezelf een tri-band of quad-band hebt kun je die natuurlijk meenemen. Daarnaast moet nog een pre-paidkaart aangeschaft worden. Indien ik een $50 kaart aanschafte kon ik daarmee één a 1½ maand mee doen.
Wat is namelijk de adder onder het gras. Elke dag kost namelijk $1 ook als je niet belt. Integenstelling tot in Nederland waar pre-paid niets kost zolang je niet belt.
We hebben ons ook deze keer zonder telefoon weer uitstekend gered.
#13 - 19-11-2010, 15:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jhbechthum

Afgelopen jaar heb ik Skype op mijn (smart)phone geïnstalleerd.
Als je dan in (de buurt van) een hotel of restaurant bent kun je vaak gebruik maken van de internetverbinding via WiFi. Bellen naar het thuisfront kost dan ruim 2 cent per minuut.
Johan
#14 - 22-11-2010, 12:13 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

SarahFL

Helemaal happy, want ik heb geboekt!!!
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

#15 - 12-12-2010, 09:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15