Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

zomer 2011 family

Discussie gestart

leendert en maria

Tav de beren: er staat achter of voor elke tent een grote bearbox met een bijbehorend slot. Hier kun je je alles wat een luchtje heeft (als tandpasta, lippenbalsem e.d.) en je eten/drinken in doen (ook waterflessen). Ook niks daar van in de auto achter laten, die klauwen ze zo open. De bearboxen zijn zo groot dat er makkelijk een koffer in kan en daarnaast kun je nog je koelbox zetten. Boven op de koelbox of koffer kun je ook nog van alles kwijt. In de tent heb je dan alleen je slaapspullen, zaklamp en kleding. Handdoeken (zitten bij de tent) die nat zijn laat je in het toiletgebouw achter. Beren zoeken geen mensen op, alleen dus alles met een luchtje. Onze overbuurman had pinda's buiten laten liggen en ja hoor, daar kwam de beer om 6.00 uur 's ochtends, at de pinda's en ging weer verder. 's Nachts hoorde ik een beer hard tegen de bearbox aan trappen, hij probeert of niet iemand vergeten is de box op slot te doen. Is er geen buit te halen lopen ze gewoon weer verder.
Wij zagen een beer op het grote parkeerterrein van Camp Curry, er stonden zeker meer dan honderd mensen om heen, maar de beer at zal de appels uit de boom en vertrok daarna weer, zonder zich iets aan te trekken van al die mensen om hem heen. Onze tent stond aan de P, nog geen 50 meter er vandaan. Het was één van de hoogtepunten van de vakantie, de kinderen vonden dit ook geweldig. Op ons gemak konden we zeker een uur naar de beer kijken.
Het lijkt allemaal heel wat zo, maar als je volgt wat er op de brief staat die je krijgt bij de receptie gaat het helemaal goed. Omdat ik het van te voren ook niet zo vertrouwde hebben we tot we in Yosemite waren niks in de auto gegeten wat evt. zou kunnen kruimelen. Dat stelde mij gerust, maar of het echt nodig was weet ik niet.
Bij Camp Curry mag je niet bbq-en.
#16 - 24-09-2010, 16:55 uur

Marianne

oké, bedankt Marianne.
We buigen ons vanavond met twee over de computer en boeken. Ik loop nog te denken of we in curry camp een tent zouden nemen of niet.
Het enige minpunt daar is, dat je wel tussen de beren slaapt met enkel een canvas zeiltje ertussen. Het zal je maar gebeuren als zo een beer door het zeil hapt.
Ja, dat klinkt misschien wel grappig, maar ik heb hier een dochter die de beren niet zo ziet zitten. Ik ben echt wel te vinden voor enkele dagen natuur en kamperen. Want ik heb geen zin om enkele uren van de dag te verspillen aan file rijden om het park in te geraken. Want wij zitten natuurlijk in het topseizoen.

Ik zou daar niet bang voor zijn. Als er beren rondlopen zijn er ook altijd rangers in de buurt. Alles in de bearbox, ze heben niets in de tent te zoeken.

Kon je daar ook zelf je bbq maken of kan dat enkel in in houskeeping camp?
In housekeeping camp kan ik al niets meer vinden.
HKC zit inderdaad altijd snel vol. Wij hebben wel eens de week voor vertrek nog iets naders geannuleerd en alsnog in HKC iets geoekt; er komt vaak op het laatst nog wel wat vrij. Je kunt dan alvast iets in CV reserveren en dat dan weer annuleren.
Voor de BBQ moet je inderdaad in HKC zitten.

Wanneer is het eigenlijk vakantie in Amerika, is de vakantie daar ook gesplitst?
En wat is het drukste juli of augustus.
Ik geloof dat augustus drukker is, maar veel zal het niet uitmaken, ik weet ook niet hoe het met de vakanties in de VS zit.

Kan je voor monument valley ook kosteloos annuleren?

Je bedoelt voor die cabins? Ik weet het niet, vaak zie je het wel staan als je gaat reserveren.

Marianne
#17 - 26-09-2010, 12:50 uur

leonore

Hoi

Hebben jullie ondertussen al tickets geboekt?

We plannen ook een reis volgende zomer met 3 kinderen (3,11 en 13) maar ik ben nu nog volop aan het lezen en info aan het verzamelen.

Leonore
#18 - 11-10-2010, 22:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15