Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

zomer 2012 SF-LA

Discussie gestart

gedoma

Hallo

gelukkig hebben we de reis met een auto een heel eind rond, maar er zijn nog een aantal gaatjes die opgevuld moeten worden. :-\
graag jullie visie /ideetjes voor de nog in te vullen dagen.

15/7 amsterdam- San Fransisco aankomst 14.30 uur Oakland.
16/7 San Fransisco (best west Americana)
17/7 San Fransisco (Best west Americana)
18/7 Yosemite (best western Yosemite Gateway)
19/7 Yosemite (best western Yosemite Gateway)
20/7 Death Veally (Furnace Creek ranch)
21/7 Las Vegas (circus circus)
22/7 Las Vegas (circus circus)
23/7 Bryce Canyon (best western Ruby's Inn)
24/7 Bryce Canyon (best western Ruby's inn)
25/7 Moab  ( ? )
26/7 Page   ( ? )        aanbevelingen welkom......
27/7 Page   ( ? )
28/7 Grand Canyon  ( Maswik lodge zuid ? )
29/7 Grand Canyon  ( Maswik lodge zuid ? )
30/7 Sedona ( ? )of omgeving
31/7 Sedona ( ? )of omgeving
 1/8  PalmSpring  ( ? )
 2/8  Santa Monica ( Carmel by the sea )
 3/8  Santa Monica ( Carmel by the sea )  film studios.?.
 4/8  Santa Monica ( Carmel by the sea )
 5/8  Los Angeles - Amsterdam vertrek 19.00 uur
 6/8  aankomst 14.50 uur Amsterdam

daar dit onze eerste keer is vinden we het heel moeilijk inschatten hoeveel overnachtingen we moeten nemen bij de Nationale parken.
A :is een dag in Moab voldoende of zijn twee dagen in Page of de GC teveel?
graag jullie ervaringen :)
hebben van andere begrepen dat Phoenix niet veel te zien is ,wat zijn jullie bevindingen?
B : is het beter om in etappes terug van Sedona naar Los Angeles te rijden ? hebben jullie leuke suggesties ::)
willen het liefst de overnachtingen bij de parken al vast reserveren daar we al gemerkt hebben dat de wat goedkopere al vol zitten.

alvast bedankt voor het reageren :afro:
hebben al veel bruikbare tips via dit Forum bij elkaar gesprokkeld.
#1 - 04-01-2012, 20:30 uur

martinm

Tussen Yosemite en Death Valley zou ik een extra boeken, voordat je Yosemite uit bent en dan verder rijdt naar Death Valley is te lang achtereen en zie je niks. Je kan bv naar Lee Vining waarvanuit je het spookstadje Bodie en Mono Lake kan bezoeken.

Ik mis ook in je schema Zion, dit is ook een ontzettend mooi park dus zeer de moeite waard, hiervoor kan je wel 2 dagen vooruit trekken.
Moab in 1 dag is eigenlijk niet te doen, advies om dit voor een volgende keer te bewaren, je kan ipv Moab naar Monument Valley rijden.
Bryce, Page en GC kunnen allemaal in 1 dag (per park natuurlijk) ligt er eigenlijk aan wat je allemaal wilt doen.
#2 - 04-01-2012, 20:39 uur

gedoma

fijn  zo een snelle reactie :)

hebben voor yosemite park 2 dagen uitgetrokken. erna moeten we wel veel rijden maar hoeven ook niet zoveel de auto uit (door de hitte werd ons verteld)
kunnen sávonds later aankomen.
op weg van LV naar Bryce willen we via het Zion park rijden, en de dag erop Bryce en omgeving gaan verkennen.
is het verstandiger om Moab te laten vervallen of via monument valley  ( 1 overnachting) en dan richting Moab ,en hier dan 2 overnachtingen te maken?
ons leek een rustdag in Page wel aangenaam (zeker voor onze puberzoon)
vervolgens naar de Grand Canyon .
willen misschien een helicoptervlucht gaan maken..
zal hiervoor dan wel 1dag voldoende zijn?
#3 - 04-01-2012, 21:03 uur

martinm

Als je van Yosemite via de Tioga Pass naar Death Valley rijdt reken dan op 2-3 uur Tioga Pass (vele uitzichtspunten om even een stop te maken en je rijdt hier gemiddeld 20-30 mile/per uur) en daarna nog minimaal 5 uur naar Death Valley, je houdt dan erg weinig tijd voor Death Valley over.......
Zion even als tussendoor is ook erg veel/druk.
Je zou het na Las Vegas zo kunnen doen
Zion - Zion/Bryce - Bryce - Page Page - Monument Valley - GC - GC

Zonder helikopter vlucht is GC in 1 dag te doen.
De "Moab experts" kunnen hopelijk iets meer zeggen over het wel/niet toevoegen hiervan
#4 - 04-01-2012, 21:22 uur

gedoma

ben ook benieuwd,

evt. bryce-moab-monement valley-page-GC-(flagstaff of sedona)?
wat zijn de highlights bij Moab? waardoor dit niet in 1 overnachting kan?

#5 - 04-01-2012, 21:39 uur

Marianne

Je hebt voor Yosemite geen 2 dagen uitgetrokken, maar 2 nachten. Dat is toch iets heel anders.
Ligt de BW al vast? Zo nee, probeer dan (zo snel mogelijk) iets in het park te vinden. In Oakhurst zit je 1,5 uur rijden van de vallei, dus 3 uur rijden op een dag, en dan nog eens die 1,5 uur als je via de Tioga Pass naar death valley rijd. Met een puberzoon is meer tijd voor Yosemite aan te raden, jullie kunnen gaan raften, fietsen, klimmen, wandelen, zwemmen etc.
Voor Bryce heb je daarentegen geen volle dag nodig, ik zou zeker 1 (of 2 ) overnachtingen bij Zion aanraden, je ziet niet veel van het park als je er doorheen rijdt.
Ik zou Moab ook laten vallen, dat wordt te gehaast.
Voor de Grand Canyon kun je prima 2 nachten plannen, ook zonder helikoptervlucht, zeker als je een stukje wilt wandelen. En er is nog veel meer te doen natuurlijk, zie mijn 2011-verslag (ook voor Zion, Bryce en Page).

Marianne
#6 - 04-01-2012, 21:41 uur

Marianne

Bij Moab heb je 2 parken, Arches en Canyonlands. Daarnaast heb je nog Dead Horse Point SP. Je kunt er trails rijden, raften op de Colorado, mountainbiken en nog veel meer. Wij zaten er in 2008 3 nachten.
Sedona en Flagstaff zou je kunnen laten vallen. Zijn zeker de moeite waard, maar je moet keuzes maken. Bedenk ook dat in juli plaatsen als Page en Moab ook erg heet zijn, en dat wandelen dan niet altijd even prettig is.

Marianne
#7 - 04-01-2012, 21:44 uur

Hans B

Ik sluit me bij de aanbevelingen van Marianne aan.
Verder 3 dagen Santa Monica ??, ik zou liever een dag extra in de NP's blijven.
#8 - 04-01-2012, 22:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

gedoma

heben helaas yosemite en bryce al geboekt :'(

vanaf bryce hebben we nog niet vast liggen.

evt: eerst moab en dan 2 nachten, vervolgens mon, valley 1 nacht,
helaas kunnen we geen al te avontuurlijke dingen ondernemen, daar ik een beperking heb (zou puber wel cool vinden)
zodat 2 nachten moab dan misschien een optie is?

vervolgens 2 nachten Page en 1 nacht GC.
dan 1 nacht sedona/williams of flagstaff
waarna we via 1 overnachting (bv. palm spring) naar Los Angeles gaan (ook al geboekt)

#9 - 04-01-2012, 22:11 uur

Marianne

Als je zelf hebt geboekt kun je in de meeste gevallen gratis annuleren. Zeker voor Yosemite zou ik iets anders proberen te vinden. Buiten het park is El Portal de beste optie, maar iets in het park is wel zo mooi.
Twee nachten Moab en een nacht Monument Valley is wel mooi als jullie toch die kant mee willen nemen.
Mocht Bryce nog te annuleren zijn, dan zou ik echt een nacht in Springdale aanraden (en dan eens iets anders dan die Best Westerns). Een stuk in de Narrows lopen is erg leuk om te doen, en er zijn veel mooie, korte wandelingen. Zion is ook een heerlijk park om even te relaxen, bijvoorbeeld op het grasveld bij de Lodge.

Marianne
#10 - 05-01-2012, 00:16 uur

Candygirl

Het is natuurlijk persoonlijk maar wij vonden Moab heerlijk! Wij hadden er maar 1 nacht voorzien en geen volledige dag en dat was te weining. Moab zelf is heel gezellig, dan is er Arches (indrukwekkend!) en Canyonlands en Needles (ook indrukwekkend  :)). Wij hadden er liever 2 nachten verbleven.
#11 - 16-01-2012, 20:08 uur
Inge

Dirc

Je hebt voor Yosemite geen 2 dagen uitgetrokken, maar 2 nachten. Dat is toch iets heel anders.
Ligt de BW al vast? Zo nee, probeer dan (zo snel mogelijk) iets in het park te vinden. In Oakhurst zit je 1,5 uur rijden van de vallei, dus 3 uur rijden op een dag, en dan nog eens die 1,5 uur als je via de Tioga Pass naar death valley rijd. Met een puberzoon is meer tijd voor Yosemite aan te raden, jullie kunnen gaan raften, fietsen, klimmen, wandelen, zwemmen etc.
Voor Bryce heb je daarentegen geen volle dag nodig, ik zou zeker 1 (of 2 ) overnachtingen bij Zion aanraden, je ziet niet veel van het park als je er doorheen rijdt.
Ik zou Moab ook laten vallen, dat wordt te gehaast.
Voor de Grand Canyon kun je prima 2 nachten plannen, ook zonder helikoptervlucht, zeker als je een stukje wilt wandelen. En er is nog veel meer te doen natuurlijk, zie mijn 2011-verslag (ook voor Zion, Bryce en Page).

Marianne

Als tussenoplossing kun je voor El Portal kiezen. Wij hebben deze gekozen. In eerste instantie niet de meest handige en logische als je aankomt (omdat je in de vallei gunstiger zit), maar de dag erna wel handig omdat we door gaan naar de Mariposa grove.
Het scheelt 6 minuten rijden, maar is toch iets goedkoper.

In het algemeen lijkt deze route erg op de onze maar dan omgedraaid. Wij beginnen in Phoenix en eindigen in SF. We hebben dan wel de Tioga Pass als we Yosemite binnen rijden bijvoorbeeld.
KLIK
#12 - 16-01-2012, 20:40 uur

Rent your tent usa

Je vertelt niet veel over je zoon. Hoe oud is hij en houdt hij van drukke of rustige plaatsen. Ik was met mijn zoon in Flagstaff, denkend dat dat geschikt zou zijn. Studenten, leuk treinstation etc, maar hij vond het te vol. Je kunt aanplekken denken waar mineraal baden zijn. Niet zo ver van Yosemite ligt June Lake, een favoriet van mijn zoon. Heel rustig, koud water en je kunt een berg op, hetzij klimmend of met een kabelbaan. Maar ieder kind is verschillend
#13 - 16-01-2012, 21:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15