Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuid-West in 2006

Discussie gestart

rvledden

Het duurt nog eventjes maar in 2006 willen we met z'n tweeen naar Amerika voor een rondreis. Ik heb hier al veel rond gekeken en ben voorlopig tot de volgende reis gekomen (begin is 11 juni).

Dag 1: Vertrek Los Angeles
Dag 2: Ophalen camper of huurauto en vertek San Diego
Dag 3: Sea World en vervolgens Palm Springs
Dag 4: Joshua Tree NP en dan naar Sedona
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Monument Valley
Dag 7: Bryce
Dag 8: Zion
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Sequoia
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: Monterey
Dag 17: Santa Barbara
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Universal Studio's
Dag 20: Disiney
Dag 21:
Dag 22:
Dag 23:
Dag 24: Vertrek naar Nederland
Dag 25: Aankomst Nederland

Zoals je kunt zien hebben we nog een gat van 3 dagen, nu kunnen we ook eerder naar huis gaan maar ook die dagen opvullen met wat leuks. Is bijvoorbeeld Arches en Mesa Verde de moeite waard?? Zijn er parken waar we langer moeten blijven?? Of zit er afstanden in onze reis die nu erg lang zijn en waar we dan weinig tijd overhouden aan het bekijken van de omgeving??
#1 - 15-04-2005, 09:32 uur

Ebelix

Na monument valley kan je nog 2 nachten in moab verblijven. Veel mooie dingen in buurt en er zijn ook genoeg sportieve dingen te doen. Een extra dag in Sedona is ook geen straf.

Als je meer informatie wil weten kan je ook altijd nog de reisverhalen lezen op www.verenigdestatenvanamerika.com. Naast dit forum is dat ook een grote bron om inspiratie op te doen.

Veel plezier op het forum en succes met het plannen.

#2 - 15-04-2005, 10:11 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Inge

ik zou denk ik een extra dag inplannen voor de Grand Canyon, Bryce en Zion; maar Moab is natuurlijk ook een mogelijkheid..
#3 - 15-04-2005, 13:19 uur

Bakvet

Als je met een camper gaat, zou ik niet in Palm Springs maar in Joshua Tree overnachten. Anders rijd je er alleen maar doorheen en denk je: "Hier had ik wel wat langer willen blijven staan."

#4 - 15-04-2005, 21:10 uur

rvledden

Op dit moment hebben we deze route in gedachten:
Dag  1: Aankomst Los Angeles, rijden naar San Diego
Dag  2: San Diego (SeaWorld)
Dag  3: San Diego -> Palm Springs
Dag  4: Palm Springs -> Sedona
Dag  5: Sedona -> Grand Canyon
Dag  6: Grand Canyon
Dag  7: Grand Canyon -> Monument Valley
Dag  8: Monument Valley -> Bryce
Dag  9: Bryce -> Zion
Dag 10: Zion -> Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas -> Sequoia NP
Dag 14: Sequoia NP -> Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP
Dag 17: Yosemite NP -> San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco -> Monterey
Dag 21: Monterey -> Santa Barbara
Dag 22: Santa Barbara -> Los Angeles
Dag 23: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 24: Los Angeles (Disneyland)
Dag 25: Los Angeles + Vertrek
Dag 26: Aankomst Nederland

We gaan zoals het er nu naar uitziet deze route rijden met een Chevrolet Trailblazer (oid).
#5 - 24-11-2005, 11:37 uur

BbimmerR

Ziet er goed uit! Heb je nog ruimte in de koffer over  ;D
#6 - 24-11-2005, 13:29 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Verelle

Wij zijn inmiddels meerdere keren naar Amerika geweest. De eerste keer hadden we vier weken in 1999. We begonnen in Vancouver en gingen helemaal naar de Grand Canyon en toen weer naar boven richting Glacier NP en eindigden ook weer in Vancouver. In totaal zo'n 9,000km gereden. Superstrak schema aangehouden, nagenoeg alles gezien wat we wilden. Maar gewoon te weinig tijd om echt goed rond te kijken.
De vakanties daarna een kleiner gebied uitgezocht en wat langer op een plek geweest.

Zou zeker meer tijd uittrekken voor Bryce en Zion, hebben we in het park overnacht. Prachtige wandelingen kan je daar maken. En Joshua Tree is zo mooi, daar hebben we bij Jumbo Rocks overnacht, mooi voor de zonsondergang. En respectievelijk ook nog een nacht in Black Rock Canyon en Cottonwood gestaan. Maar wij waren dan ook met een motorhome.

Ook de Arches en Mesa Verde zijn zeer de moeite waard. Ik zag ook dat je een paar grote steden er bij hebt staan, San Fransisco vind ik wel aardig. Maar Los Angeles hebben wij totaal links laten liggen, daar besteden wij onze tijd absoluut niet aan. Sorry voor al diegene die het een pracht stad vinden.

#7 - 24-11-2005, 14:23 uur
In april terug naar Amerika

rvledden

De tickets zijn inmiddels geboekt.
We hebben via KLM een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Los Angeles en dat voor de prijs van 585 euro per persoon.

Zit alleen nog te twijfelen om de volledige dag Grand Canyon over te slaan en deze te gebruiken of in Zion of in Bryce.

Zijn er nog meer interessante spookstadjes zoals Bodie??
#8 - 12-12-2005, 14:25 uur

Wop

De tickets zijn inmiddels geboekt.
We hebben via KLM een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Los Angeles en dat voor de prijs van 585 euro per persoon.

Zit alleen nog te twijfelen om de volledige dag Grand Canyon over te slaan en deze te gebruiken of in Zion of in Bryce.

Zijn er nog meer interessante spookstadjes zoals Bodie??

Ik vond Zion en Bryce allebei fantastisch, maar dat is de Canyon ook  :)

Je hebt nog een spookstadje ter hoogte van Barstow: Calico Ghosttown, echter mijn inziens NIET de moeite waard om voor om te rijden.
#9 - 12-12-2005, 16:21 uur

MiamiHeat

De tickets zijn inmiddels geboekt.
We hebben via KLM een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Los Angeles en dat voor de prijs van 585 euro per persoon.

Zit alleen nog te twijfelen om de volledige dag Grand Canyon over te slaan en deze te gebruiken of in Zion of in Bryce.

Zijn er nog meer interessante spookstadjes zoals Bodie??

De eerste keer dat ik aankwam bij Grand Canyon was 's ochtends om 11.00 uur...................de volgende dag gingen we weer verder. Daar baalde ik zo verschrikkelijk van omdat ik nog een dag wilde rondkijken. Twee jaar later weer geweest en een volle dag geweest. Echt super, in de ochtend om 06.00 uur de zonsopgang gezien (mooier dan ondergang) en wezen hiken. Zo'n 2 uur naar beneden gelopen en genoten van het uitzicht en de absolute stilte.............kippevel momenten. Toen op het gemakje weer omhoog gelopen.........doe je snel zo'n 3 tot 4 uur over.

Bryce is ook prachtig...............je moet daar even een hike doen. In Zion heb ik de river walk gedaan.............wat een belevenis.

Ik zou kiezen voor een aankomstdag en volledige dag erna in Grand Canyon, volledige dag in Zion en als je vroeg (08.00 uur) op pad gaat combineer Bryce dan evt. met Cedar Breaks National Monument..........veel mensen slaan dit over maar ligt vlak in de buurt van Byce (zo'n 50 mile langs de "14") en is ook werkelijk een prachtig gezicht.

Gezien je route zou ik zeggen...........pak een dag minder in Vegas............overdag is Vegas in mijn ogen niet echt leuk. Ga gewoon vanaf 18.00 op pad tot in de vroege (late) uurtjes........... ;D

Veel plezier

#10 - 12-12-2005, 20:52 uur

Wop

De tickets zijn inmiddels geboekt.
We hebben via KLM een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Los Angeles en dat voor de prijs van 585 euro per persoon.

Zit alleen nog te twijfelen om de volledige dag Grand Canyon over te slaan en deze te gebruiken of in Zion of in Bryce.

Zijn er nog meer interessante spookstadjes zoals Bodie??

De eerste keer dat ik aankwam bij Grand Canyon was 's ochtends om 11.00 uur...................de volgende dag gingen we weer verder. Daar baalde ik zo verschrikkelijk van omdat ik nog een dag wilde rondkijken. Twee jaar later weer geweest en een volle dag geweest. Echt super, in de ochtend om 06.00 uur de zonsopgang gezien (mooier dan ondergang) en wezen hiken. Zo'n 2 uur naar beneden gelopen en genoten van het uitzicht en de absolute stilte.............kippevel momenten. Toen op het gemakje weer omhoog gelopen.........doe je snel zo'n 3 tot 4 uur over.

Bryce is ook prachtig...............je moet daar even een hike doen. In Zion heb ik de river walk gedaan.............wat een belevenis.

Ik zou kiezen voor een aankomstdag en volledige dag erna in Grand Canyon, volledige dag in Zion en als je vroeg (08.00 uur) op pad gaat combineer Bryce dan evt. met Cedar Breaks National Monument..........veel mensen slaan dit over maar ligt vlak in de buurt van Byce (zo'n 50 mile langs de "14") en is ook werkelijk een prachtig gezicht.

Gezien je route zou ik zeggen...........pak een dag minder in Vegas............overdag is Vegas in mijn ogen niet echt leuk. Ga gewoon vanaf 18.00 op pad tot in de vroege (late) uurtjes........... ;D

Veel plezier



Amen! Hier sluit ik mij volledig bij aan! .... Ik denk dat ik maar eens foto's ga kijken en herinneringen op ga halen :)
#11 - 12-12-2005, 21:24 uur

MiamiHeat

De tickets zijn inmiddels geboekt.
We hebben via KLM een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Los Angeles en dat voor de prijs van 585 euro per persoon.

Zit alleen nog te twijfelen om de volledige dag Grand Canyon over te slaan en deze te gebruiken of in Zion of in Bryce.

Zijn er nog meer interessante spookstadjes zoals Bodie??

De eerste keer dat ik aankwam bij Grand Canyon was 's ochtends om 11.00 uur...................de volgende dag gingen we weer verder. Daar baalde ik zo verschrikkelijk van omdat ik nog een dag wilde rondkijken. Twee jaar later weer geweest en een volle dag geweest. Echt super, in de ochtend om 06.00 uur de zonsopgang gezien (mooier dan ondergang) en wezen hiken. Zo'n 2 uur naar beneden gelopen en genoten van het uitzicht en de absolute stilte.............kippevel momenten. Toen op het gemakje weer omhoog gelopen.........doe je snel zo'n 3 tot 4 uur over.

Bryce is ook prachtig...............je moet daar even een hike doen. In Zion heb ik de river walk gedaan.............wat een belevenis.

Ik zou kiezen voor een aankomstdag en volledige dag erna in Grand Canyon, volledige dag in Zion en als je vroeg (08.00 uur) op pad gaat combineer Bryce dan evt. met Cedar Breaks National Monument..........veel mensen slaan dit over maar ligt vlak in de buurt van Byce (zo'n 50 mile langs de "14") en is ook werkelijk een prachtig gezicht.

Gezien je route zou ik zeggen...........pak een dag minder in Vegas............overdag is Vegas in mijn ogen niet echt leuk. Ga gewoon vanaf 18.00 op pad tot in de vroege (late) uurtjes........... ;D

Veel plezier



Amen! Hier sluit ik mij volledig bij aan! .... Ik denk dat ik maar eens foto's ga kijken en herinneringen op ga halen :)

Hebben wij gisteren gedaan!!!!
#12 - 12-12-2005, 21:31 uur

rvledden

Het is inmiddels 2006 en het komt wel lekker dichtbij.

Als het goed is komen we in de loop van de middag (+/- 15:00) aan op LAX. De planning was om gelijk die middag naar San Diego te rijden, maar ik twijfel of het niet te ver is. Kan iemand zeggen hoe lang je normaal nodig zou hebben om van LA naar San Diego te rijden??
#13 - 16-01-2006, 09:52 uur

Wop

Het is inmiddels 2006 en het komt wel lekker dichtbij.

Als het goed is komen we in de loop van de middag (+/- 15:00) aan op LAX. De planning was om gelijk die middag naar San Diego te rijden, maar ik twijfel of het niet te ver is. Kan iemand zeggen hoe lang je normaal nodig zou hebben om van LA naar San Diego te rijden??

Het is 200 kilometer, en volgens Microsoft Streets & Trips 1 uur en 45 minuten rijden.
#14 - 16-01-2006, 10:23 uur

Tekkel

Google maps http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=lax+to+sea+world+san+diego&ll=33.353473,-117.806396&spn=2.284942,5.108643 zegt;

Start address: LAX - Los Angeles Intl Airport
 
End address: Sea World San Diego, CA 92109
 
Distance: 123 mi (about 2 hours 2 mins)

Bart (gek van Google maps en die gebruiken dezelfde Tele Atlas kaarten als Tomtom)
#15 - 16-01-2006, 10:35 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15