Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuidelijk route met begin- en eindpunt Phoenix

Discussie gestart

wendyjol

Ondanks dat we nog geen tickets geboekt hebben, ben ik wel een beetje (ahum) bezig met het kijken wat de eventuele route zou kunnen worden, mochten we "misschien" toch nog tickets gaan boeken (snap je het nog?) 

Dit heb ik ongeveer op papier

1 Amsterdam Phoenix
2 Phoenix
3 Apache trail
4 Saguara west / Old Tucson studios
5 Pime Air en Biosphere
6 Tucson
7 Tombstone - White Sands NP
8 White Sands NP
9 Guadelupe NP / Carlsbad Caverns
10 Roswell - Albuquerque
11 Santa Fe
12 Canyon de Chelly
13 Monument Valley
14 Monument Valley
15 Valley of the Gods
16 Goose Neck SP
17 Four Corners
18 Mesa Verde
19 Canyonlands The Needles
20 Arches
21 Canyonlands / Dead horse SP
22 Arches
23 Capitol Reef
24 Capitol Reef
25 Escalante - Tropic
26 Tropic - LV
27 LV
28 LV
29 LV - Phoenix
30 Phoenix - Amsterdam
31 Amsterdam

Bryce, Zion, Grand Canyon, Antelope, the Wave, Valley of Fire, Red Rock SP, Lake Havasu en Sedona hebben we vorig jaar al gezien.

Nog op- of aanmerkingen, voordat ik verder ga met de invulling van dit schema??

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Wendy
#1 - 05-12-2005, 15:40 uur

Tom Erkens

Mooie route, heb de meeste plaatsen en parken waar je heen wilt gaan al bezocht en ze zijn stuk voor stuk prachtig.

Bij het Pima Air ook zeker een tour maken naar het vliegtuigenkerkhof, niet normaal wat een massa's aan vliegtuigen daar staat opgeslagen. De tour word georganiseerd vanuit het Pima Air museum.

Four corners zou ik geen dag voor uittrekken, hooguit er even snel langsrijden. Ik vond er persoonlijk helemaal niks aan, en je moet er zelfs voor betalen, want ik persoonlijk belachelijk vind. Het is leuk om een foto te hebben waar je precies op de 4 staten staat, maar verder...

Veel succes!

Groetjes Tom
#2 - 05-12-2005, 17:28 uur

Jez

Hoi Wendy!

Ga je op de bonnefooi of leg je alle hotels van tevoren vast? Ik zou het 1e doen, want dan kun je onderweg zien waar je langer wilt blijven en waar korter. Ik dacht bijv. dat 2 dagen Monument Valley ook wat veel van het goede is.

Ik ben het met Tom eens over Four Corners; meer dan een uur kun je je hier niet vermaken. En dat uur is inclusief Indian Fried Bread (aanrader, heerlijk!).

Verders heb ik geen commentaar.

Groetjes, Jez
#3 - 05-12-2005, 17:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

stinger

Inderdaad 4 corners is niet veel bijzonders.Wat ik wel een heel mooi park vond was Canyon the Chelly,een waanzinnig mooi gebied!!ik vond het 1 van de mooiste parken die ik heb gezien.

En ik ben het wel met Jez eens.2 dagen monument valley is een beetje te veel van het goede.Wij hebben er een paardrij trip gedaan,was echt heel erg tof!!
#4 - 06-12-2005, 01:08 uur

Jez

Tja, ik mag er verder niks over zeggen, want wij hadden de ingang gemist en waren er zodoende zó doorheen  :-[ :-[
#5 - 06-12-2005, 01:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wendyjol

Ik denk dat we de hotels weer van te voren vast leggen. Hier op het internet kan ik ze op mijn gemak uitzoeken, prijzen vergelijken en vooral de zwembaden vergelijken. Als je met kinderen reist is dat prio nr. 1. Verder vonden wij het heel relaxt om te weten dat de kamer gereserveerd was en als we ergens wilden blijven zwemmen onderweg hoefden we niet op tijd op te breken. We aten daarna meestal nog een hapje en kwamen dan vaak in het donker bij het hotel dat al was uitgezocht. Route beschrijving van internet had ik bij me.
Mocht er iets veranderen, dan kun je (bijna) altijd tot 24 uur van te voren cancellen. Verder is de route die ik maak toch min of meer vast. Er zijn bepaalde dingen die ik graag wil zien en het vliegtuig gaat op een vaste dag weer terug. Mij beviel het dus goed om de accomodatie v.t.v. op het internet uit te zoeken.
#6 - 06-12-2005, 08:46 uur

Minoes

Hallo Wendy,

Het lijkt me geweldig om, als je het westen al gezien hebt, bij de volgende reis een compleet andere route te nemen.
Alleen lijkt me een zuidelijke reis in de zomervakantie zo bloedjeheet... Ben je niet bang dat iedereen geen puf heeft om iets te bezoeken onderweg en jullie alleen maar twee wensen hebben: de airco of het zwembad?

groetjes,
Minoes
#7 - 06-12-2005, 19:23 uur

wendyjol

Gelukkig kunnen we allemaal heel erg goed tegen de hitte. Afgelopen zomer hebben we een rondreis met een tentje op Peloponnesos gedaan. 4 weken 40+ graden. We hebben gewoon alle opgravingen etc. bekeken. Genoeg water mee en vroeg op pad. De middagen (heetste uren) zoeken we altijd verkoeling bij een riviertje, meertje of desnoods een zwembad. Tegen de avond doen we dan nog iets ondernemen. Het moet natuurlijk wel vooral leuk blijven!!
#8 - 06-12-2005, 21:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15