Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ZuidWesten, beginnersvragen :D

Discussie gestart

damasterman

Hallo, dit wordt onze eerste keer naar de USA  :D. We hebben het bekende zuidwest rondje gereserveerd via Holland International. We kunnen niet van deze route afwijken omdat de hotels dus vastgelegd zijn, uiteraard kunnen we wel een beetje anders rijden.
 
1.Wij blijven 2 nachten in Las Vegas. Waarvan we 1 gehele dag niks op het programma hebben. Zouden jullie
terugrijden (overdag) naar Death Valley, aangezien onze route daar niet doorheen komt? Dat is 6.38u in
totaal rijden en 378km.
 
2.Zouden jullie de route op de dag van Bryce --> Lake Powel uitbreiden met een bezoek aan monument valley op dezelfde
dag. (Origineel 3.53u en 197km rijden, met Monument valley totaal 11:19u en 601km rijden)
 
3.Hoe ervaren jullie Joshua Tree park, mijn collega vond daar heleeemaal niets aan.

4.Wat zijn de must-do's in de volgende steden:
Los Angeles (3 dgn in totaal;  1 aan begin, 2 aan einde)
San Francisco (3 dgn in totaal aaneengesloten)
Las Vegas (1,5 dag aaneengesloten)

Dank!!

Dennis
#1 - 08-02-2007, 14:03 uur

Yessica

Haai Dennis,

1. Ik zou het niet doen. Je bent namelijk niet alleen zo lang onderweg, Death Valley zelf is ook heel groot en uitgestrekt. Als je het park binnenrijdt moet je nog enorm veel kilometers afleggen. Je kunt je denk ik best in Las Vegas vermaken hoor. En ik weet niet of je tussendoor wilt uitrusten, bij een rondreis komt het daar vaak niet van, maar Las Vegas kan uitstekend geschikt zijn om het even rustig aan te doen (lekker naar het zwembad of zo). Tijdens je rondreis kom je nog genoeg zand tegen. (Daarmee zeg ik niet dat ik Death Valley niet mooi vond hoor, maar dan moet je er echt een hele dag voor kunnen uittrekken, exclusief reistijd).

2. Zou ik ook niet doen. Je bent dan wel erg uit de richting en lang onderweg. (Maar ik ben nooit in Monument Valley geweest dus misschien denken mensen die daar geweest zijn er wel anders over.)

3. Ik vond Joshua Tree NP wel mooi, zeker ook als je de tijd hebt om er trails te bewandelen. Overnacht je er in de buurt of kom je er doorheen? Blijf je bijvoorbeeld in Palm Springs overnachten zou je daar ook leuke dingen kunnen doen!

4. LA: Als je voor het eerst bent zijn de geijkte toeristische attracties wel leuk denk ik. Naar de walk of fame, rijden door Beverly Hills en langs Rodeo Drive, maar ook een bezoekje aan Universal Studio's is erg leuk. Of naar het kustgebied: Santa Monica, Venice Beach etc.
San Fransisco: ritje met de cable car van Union Square naar Fishermans wharff, gaan eten bij restaurant Greens in Fort Mason, fietsen over de Golden Gate bridge, wandelen door Height Asbury in combinatie met Alamo Square (het overbekende plaatje met de vicoriaanse huisjes), door Lombard Street lopen, aan de ene kant naar beneden, de andere kant naar boven en ....
 
niet te vergeten, not to be missed; de filbert steps en greenwicht steps nemen naar de Coit Tower!   2006-01

Las Vegas: dat is ้้n grote bezienswaardigheid. Wat je daar echt niet mag missen, maar dat kan ook bijna niet, is de immense fontein bij Bellagio. Het klilnkt misschien duf, een fontein, maar geloof me, het is prachtig! En als je van thrilling rides houdt moet je zeker naar de Stratosphere Tower! Google maar eens op "insanity" en "stratosphere tower" :D

Veel plezier!
#2 - 08-02-2007, 15:35 uur



damasterman

hey jessica!!

dank voor jouw bijdrage, heb er een hoop aan!  cheer
#3 - 08-02-2007, 15:50 uur

Hans B

Hoi Dennis,

1. Als je echt van autorijden houdt, zou je het kunnen doen ฑ350 mile is wel te doen, Death Valley is antuurlijk wel een bijzonder iets, maar ik ben het met Yessica eens, dat een dagje rust tijdens de reis wellicht ook lekker is. Eeen alternatief is relaxen aan Lake Mead NRA, heerlijk zandstrand, Hooverdam zal wel in de reis zitten denk ik.

2. Eigenlijk hetzelfde als 1. Monument Valley is echt de moeite waard zeker als je ook de rit door de Valley gaat maken en dat kost zo'n 3 uur. Met de rit er naartoe en dan nog naar Bryce. Tja, niets is onmogelijk. Kijk je alleen even vanaf het visitor center op de 3 beroemde pieken en ga je verder cq. terug naar Bryce, ook dan nog veel milen. Vraag hoef je in Bryce alleen te overnachten of moet je op dezelfde dag het park nog in om deze te bekijken. Als dat zo is zou ik M.V. zeker overslaan. Bryce is veel mooier.

3. Zelf niet geweest.

4. L.A. en S.F. zitten aan het eind van de route. Je zult vast een enorme berg aan indrukken hebben opgedaan en dus 'geestelijk moe' zal ik maar zeggen. Doe het rustig aan

Tip voor Las Vegas Fremont Street Experience.

Veel plezier, Hans
#4 - 08-02-2007, 16:45 uur
« Laatst bewerkt op: 08-02-2007, 17:05 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

damasterman

Hans, ook jij bedankt voor je uitbundige reactie!  2006-01
#5 - 08-02-2007, 17:01 uur

Marianne


1.Wij blijven 2 nachten in Las Vegas. Waarvan we 1 gehele dag niks op het programma hebben. Zouden jullie
terugrijden (overdag) naar Death Valley, aangezien onze route daar niet doorheen komt? Dat is 6.38u in
totaal rijden en 378km.


Zoals hierboven al is opgemerkt is een dagje relaxen in Las Vegas ook heel lekker. Ik weet niet hoe druk jullie programma is en hoeveel zin jullie dan hebben in nog een dag in de auto zitten, je kunt altijd ter plekke bekijken of je het gaat doen.
Eigenlijk zou je er moeten overnachten; dan kun je in de loop van de dag vanuit Las Vegas vertrekken en genieten van de langere schaduwen en mooiere kleuren. Dan lekker eten en luieren bij het zwembad en 's ochtneds vroeg de rest bekijken en terugrijden voor een middag en avond in Las Vegas. Betaal je een nacht dubbel, maar ach, op zo'n reis is dat niets.
Als alternatief kun je ook Red Rock Canyon bezoeken (zie ons reisverslag, 10 augustus. Of breng een bezoek aan Valley of the Fire (ken ik niet maar shcijnt heel mooi te zijn).

Marianne
#6 - 08-02-2007, 19:07 uur

allard

Het denkt wat makkelijker mee als je je hele reisschema in het kort kunt weergeven. Op de website van Holland International werd ik niets wijzer.

Wat betreft je vragen, alle adviezen zijn heel persoonlijk. Het is maar of je van appels of peren houd.

1. Ik zou het wel doen. Vroeg opstaan / vertrekken. Je hoeft niet heel het park te doen. Begin bij Dante's view voor een overzicht. Mooi en uniek zijn Zabriskies point, Devils golf course en Artist palette. Er is veel meer te zien maar dat hangt van de beschikbare tijd af.

2. Word moeilijk. De weg tussen Page en MV is relatief saai. Bij de entree heb je een redelijk overzicht maar wil je het park echt ervaren dan moet je toch extra tijd hebben en dat hou je niet over denk ik.

3. Kun je zonder veel wroeging overslaan als je tijd wilt winnen. Onderweg zie je overigens wel paar joshua trees.

4. LA vind ik geen sprankelende stad. Disney en Universal zeggen me niet zoveel. Het mooist vond ik het bezoek 's avonds aan Griffith Observatory. Uitzicht over LA. Ik mocht er een minuutje (er waren meer liefhebbers) "live" naar Saturnus met haar ringen kijken. Zo'n ervaring vind ik al een omweg waard.
SF is prachtig. Een van de weinige Amerikaanse steden waar je nog wat kunt belopen. Een goed overzicht heb je vanaf Twin Peaks.
LV: Ingeval een bezoek aan DV heb je niet zo heel veel tijd meer over. Maak 's avonds een flinke wandeling langs de strip.

Zo'n vastgelegd schema is de eerste keer best wel handig om vrij probleemloos door het zuidwesten te reizen. Je kunt je eens goed ori๋nteren, als je de smaak te pakken krijgt kun je een volgende keer veel doelgerichter plannen.

Veel plezier, Allard
#7 - 08-02-2007, 19:54 uur

Bonnie

Hoi,

Hier dan eindelijk ook een reactie van mij:

1. Ik vind het een moeilijk vraag. Aan de ene kant ben ik geneigd om te zeggen: DOEN. Death Valley is echt mooi en erg bijzonder. Alleen zo'n tocht in 1 dag wel erg veel van het goede. En dan hou je ook maar 1 dag over voor Las Vegas, wat naar mijn mening veel te weinig is. Ik geloof dat ik zou kiezen voor 2 dagen Vegas en Death valley niet, maar eerlijk gezegd met pijn aan het hart. Dit is duidelijk een moeilijke keuze.

2. Ik geloof dat 11 uur ook wel erg veel is, aangezien je de route in Monument Valley ook nog iets wilt doen/zien (neem ik tenminste aan)

3. Ik vond Joshua Tree 'wel aardig' . Meer een leuke route onderweg naar je volgende stop. Ik heb geen trails gedaan ofzo, maar gewoon gereden. Als je er voor om moet rijden of veel moeite voor moet doen zou ik zeggen: NIET DOEN. Kom je er praktisch langs is het wel een leuke route die een klein omweggetje waard is.

4. LA: 1 dag : universal studios
           1 dag: chinese theater (+walk of fame), rijden naar sign, mullholland-drive, beverlyhills/rodeodrive/bel-lair en echt niet over te slaan venice beach.
           1 dag: ?? misschien disney? of bovenstaande dingen over 2 dagen spreiden en erg op het gemak doen.

  San Francisco: 
          1 dag: Alcatraz (!!!!!!)+ pier 39, Lombard Street, Alamo Square
          1 dag: china town, union square, cable car ritje
          1 dag: golden gate bridge (op, onder, achter, voor, over ) en nog gewoon wat winkelen ofzo
Wij vonden bovenstaande dingen makkelijk in 2 dagen te doen, vooral in San Francisco omdat de afstanden best te doen zijn in vergelijking tot de rest van de vakantie.

Las Vegas: Voor Las Vegas heb je erg weinig tijd. Je zul moeten kiezen welke hotels je stoer lijken. De buitenkant van alle hotels goed bekijken kost je al zeker een dag (als je langs de strip wandelt helemaal ) en dan zul je dus moeten kiezen welke je van binnen wil zien. Venetian,  Ceasar's palace en New York New York zijn mijn persoonlijke favorieten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mijn algemene tip is: Probeer niet teveel te proppen want daar ga je echt spijt van krijgen. Kies wat je wilt zien en bekijk het goed in plaats van sommige dingen half--half.

Pretige reis!

Bonnie
#8 - 12-02-2007, 23:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15