Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuidwesten of toch naar de Rockies?

Discussie gestart

Juulina

Wij twijfelen momenteel erg.
Ons plan is om in augustus (vertrek op 8, terug rond de 23e) naar de USA te gaan. Dit wordt sowieso onze eerste keer. In eerste instantie hadden we het standaard rondje van SF via LV langs de nationale parken in gedachten. Want we gaan met name voor de natuur.
Maar nu zitten we twijfelen of we toch niet richting Denver zullen gaan. Want de Rockies, Montana en Yellowstone lijkt ons ook zooooooo mooi. Dus tweestrijd.

Wie heeft er een goed advies?

Ow ja, allebei doen lijkt me te ambitieus voor de korte tijd dat we er zijn.  ;)

#1 - 03-04-2009, 13:13 uur

hdeweert

Wie op vakantie naar Amerika gaat zal altijd een keuze moeten maken, zeker als je maar 2 weken gaat.
Er is in Amerika zoveel te zien en doen dat je aan een vakantie niet genoeg hebt. Alles hangt af van wat
je zelf leuk vind en wilt gaan zien en doen.
Bekijk wat reisfolders en lees wat reis verslagen.
Kijk wat je zelf wilt gaan zien en doen.
Zet deze dingen op een rijtje. En kijk of de afstanden redelijk haalbaar zijn.
Zet je reisschema op het forum en je krijgt advies genoeg.
Allebei doen zal geen optie zijn.
Harm
#2 - 03-04-2009, 13:36 uur

Marianne

Twee weken is al krap voor een rondje zuidwesten, dus ik zou Yellowstone vergeten, alleen dara heb je al meerdere dagen nodig om iets van het park te zien.
als je drie weken hebt kun je iets meer, bijvoorbeeld in Salt Lake city beginnen en in SF of LA eindigen zodat je Grand Teton, Yellwosonte, en een aantal parken in het zuidwesten kunt bezoeken. Kijk eens in ons reisverslag 2008 of 2004 voor een route met Yellowstone er in.

Maar gezien de bepekte tijd zou ik me toch bij het zuidwesten houden.

Marianne
#3 - 03-04-2009, 14:25 uur

Juulina

Oh, even voor de duidelijkheid. We willen dus niet EN naar het Zuidwesten EN de Rockies want dat lukt natuurlijk nooit. Maar de keuze is nu:
1. rondje Zuidwesten   OF
2. Rondje Rockies

Dus daar twijfelen we over. Ook ivm de temperatuur. Is het te doen om in augustus naar de Grand Canyon te gaan?

@ Marianne, jullie reisverslagen hebben we al een paar keer bekeken en al heel veel tips uitgehaald. Harstikke super!
#4 - 03-04-2009, 15:07 uur
« Laatst bewerkt op: 03-04-2009, 15:37 uur door Juulina »

Old Faithful

Het bekende rondje in het zuidwesten met inbegrip van Yellowstone is inderdaad niet te doen in twee weken. Ik zou in ieder geval geen gesloten rondje maken, maar voor het rondje in het zuidwesten bijvoorbeeld vliegen naar San Fransisco en vertrekken uit Las Vegas.
Denver( Rocky Mountains NP) -  South Dakota (Badlands,Mount Rushmore) - Montana/Wyoming ( Beartooth Highway, Cody, Yellowstone, Grand Teton) - Salt Lake City lijkt mij een mooi rondje voor twee weken.
Of Seattle ( Mount St Helens, Mount Rainier NP,Olympic NP) - Glacier NP - Yellowstone - Grand Teton - Salt Lake City

Je zult dus moeten kiezen en dat is altijd moeilijk. Maar troost je. Wat je ook kiest, je gaat een prachtige reis maken  cheer
Doe wat Harm hierboven adviseert. Kijk waar je voorkeur ligt en maak dan een keuze en bewaar de andere opties voor de volgende reis.

Veel succes en plezier bij de voorbereiding.
#5 - 03-04-2009, 15:16 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Misschien dat de hoge temperaturen in de "desert" van Utah en Arizona ook als reden om niet te gaan meegenomen kunnen worden.
Route Denver - Black Hills - Yellowstone - Salt Lake City zit je op heel veel stukken veel hoger (2000 meter) met prachtig weer en iets koelere temperaturen.
Blijft dat Utah en Arizona natuurlijk prachtig zijn om te bezoeken.
#6 - 03-04-2009, 22:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15