Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Big Bend NP en Gudalupe NP

Discussie gestart

sonny_z

Beste Forummers,

Op de website van Chisos Mountain Lodge in Big Bend NP zie ik dat je een aantal tours kan boeken. Deze tours hebben echter wel een prijskaartje. Wat zijn de bezienswaardigheden in Big Bend NP en kun je deze zelf ondernemen ? Verder heb ik een vraag betreffende Gudalupe National Park. Het lijkt mij de moeite meer dan waard om dit park te bezoeken. Liz heeft mij al laten weten Guadalupe over te slaan. Misschien kun je deze tip motiveren, Liz ? Zijn er anderen die Guadalupe NP hebben bezocht ?

Alvast bedankt voor jullie bijdrage.

Rob
#1 - 13-07-2012, 08:32 uur

Bakvet

De Chisos Mountain Lodge heeft een spectaculair uitzicht, en dat is maar goed ook want het eten in het cafetaria-restaurant stelt niet zoveel voor. Die tours vanuit de Lodge zijn inderdaad nogal prijzig. Als je een 4 wheel drive SUV hebt kan je gerust zelf wat rondtoeren door het park over de onverharde wegen. Gewoon vooraf wat informatie opzoeken, en je bent je eigen gids. Als je van hikes houdt is de Emory Peak Trail zeker de moeite waard (totaal 10.5 mijl heen en weer). Het kan namelijk verschrikkelijk heet zijn in het park en op deze manier kan je de hitte min of meer ontvluchten.

Als ik ooit nog eens terug ga, zou ik eerder in Study Butte / Terlingua gaan veblijven, een soort levende Wild West ghost towns. Vanuit die plaatsen kan je een River Raft Tour boeken over de Rio Grande. Je gaat dan door de spectaculair hoge en smalle Santa Elena Canyon. Volgens mij is dat indrukwekkender dan het populaire raften door de Grand Canyon en je hebt het voordeel dat je geen twee jaar wachttijd hebt voor je een keer mee mag.

Dan heb je naast Big Bend National Park nog Big Bend State Park, dat er weer anders uit ziet maar ook indrukwekkend is.

In Guadelupe Mountain heb je minimaal twee dingen die ik zou doen. Hiken naar Guadelupe Peak en een SUV-rit naar de historische Williams Ranch. Dit vereist een goede 4 wheel drive SUV en natuurlijk alle nood-voorbereidingen die je voor elke rit door een woestijn nodig hebt. Maar als je dat te riskant vindt heb je het met die ene hike van een paar uur wel gehad aan bezienswaardigheden. Ja, je zult wat woestijnschildpadden zien of tarantula's. Je hebt er ook nog gips-duinen (zoals in White Sands National Monument in New Mexico), maar het is wederom geen rustieke asfaltweg om daar te komen. Het is zeker wel een aparte ervaring: duinen die niet overal aan je lijf blijven kleven, omdat ze van gips zijn.

Je kunt ook gerust een paar dagen een hotel nemen in de buurt van Carlsbad Caverns. Zoveel verder weg ligt dat niet. In de Carlsbad grotten kan je naast de 'gewone' natural entrance tour nog speciale tours boeken, waar je met Park Rangers en een klein groepje andere mensen door afgelegen delen van de grotten gaat toeren.
#2 - 20-07-2012, 00:11 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2012, 23:06 uur door Bakvet »

Lilo

Ik zou Guadalupe mountains wel doen. Heb ik al geantwoord in een ander forum. Maar er kwam niet veel reactie op van jouw kant.

Lilo
#3 - 21-07-2012, 21:52 uur

Bakvet

Ik zou zeggen: cut + paste de boel hier even, dan kunnen de mensen die hier lezen ervan genieten.
#4 - 21-07-2012, 23:07 uur

Lilo

Inderdaad bakvet, zal ik doen.

Hallo Sonnyz,

Ik zou Guadalupe mountains NIET overslagen! Wij hebben er de Guadalupe Peak beklommen, dit is de hoogste berg van Texas. Elevation gain is bijna 3000 ft, en de trail heen en terug is bijna 8,5mile. ALs je houdt van hiken is dit een mooie hike! Boven heb je een schitterend uitzicht, wel super veel wind. Tijdens de hike heb je ook een mooi uitzicht op de lagere El Capitan rots. Verder is er in Guadalupe mountains NP ook nog de Mc Kittrick Canyon, stond ook op ons programma, maar is bij tijdsgebrek overgeschoten. Zou heel mooi moeten zijn. Wij gaan dit jaar in november naar Texas, en denken erover om Guadalupe mountains nog een keer te doen.
In Big Bend hebben wij de volgende trails gehiked: Lost mine trail en window trail (op het einde is er een mooi uitzicht, wel met een zeeeeeeeeeeeeeer diepe afgrond, maar beide zeer de moeite. Verder hebben wij de boquillas canyon trail (is een kort hikeje) en Santa Elena canyon (ook een kort hikeje, maar wel heel mooi met de hoge wanden naast de rivier) gedaan. Er is ook ergens een wandeling, heel gemakkelijk, er staan bankjes waar je gewoon kan rusten en genieten van de omgeving, en waar vanaf de late namiddag de vogelspinnen naast je komen zitten  . Het krioelt er daar van tegen valavond. Wij hebben niet in het park gelogeerd, en waren telkens al te vroeg weg om ze te kunnen zien. Heel jammer!
Beide parken zijn wel echte wandelparken, dus het is de bedoeling dat je hikes doet, het zijn geen gewone 'kijkparken' waar je gewoon naar een uitkijkpunt kan stappen en foto's neemt.

Lilo
#5 - 22-07-2012, 09:09 uur

sonny_z

Lilo en bakvet,

Heel veel dank voor jullie reacties. Heb afgelopen week weinig tijd gehad om me in planning te verdiepen. Maar ik kom zeker terug met meer vragen.

Sonny_Z
#6 - 23-07-2012, 08:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15