Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

contouren reis naar het zuiden

Discussie gestart

hag5237

Zoals bij het 'even kennismaken bericht' aangegeven [maar misschien staat dat bericht nu niet op de juiste plaats [Zuiden] gaan we eind april voor een week of vier. Aanvliegen in Atlanta en dan meteen de vraag: is die stad interessant genoeg om er een paar dagen te blijven na aankomst, zelf denk ik aan in ieder geval een site seeing trip, of is het beter om meteen door te gaan naar een iets kleinere stad. We willen in grote lijnen de volgende route afleggen : Atlanta - Nashville - Memphis - Natchez - New Orleans - Savannah -Charleston - Atlanta. 
We zoeken liever een goede ontmoeting met een kleiner deel van de streek dan [te] veel willen zien in één reis. 
In interessante plaatsen wat langer blijven en dus niet een 'elke dag een andere plaats' vakantie.
keywords zijn: mooi landschap, interessante plantage huizen, cajun experience, mogelijkheid om mensen te ontmoeten, en we houden meer van kleinere plaatsen dan van grote.
Graag horen wij suggesties in de trant van 'daar moet je zeker langs' of 'ik zou de route niet zo maar zo laten lopen'.
ben benieuwd naar reacties.
HAG
#1 - 04-01-2010, 20:40 uur

hdeweert

Hallo
Het rondje dat je wilt gaan maken is goed te doen in de 4 weken. Belangrijk is hoe je hem gaat afleggen,
waar denk je zelf te overnachten en wat wil je er allemaal gaan zien.
Atlanta – Nashvile is al 400 km
Memphis  - Naches bijna 500 km
Dat zijn flinke afstanden
Kijk eens wat je onderweg wilt gaan zien en doen en bekijk ook de afstanden die je gaat reiden.
Succes
Harm
#2 - 04-01-2010, 20:58 uur

Tet14

Dat kan allemaal prima in 4 weken. Ik zou Great Smokey Mountains NP zeker niet overslaan. Dan Chattanooga voor een paar nachten. Wij zijn hier lang geleden geweest en toen was de stad niet veel (naar onze mening) maar hij schijnt enorm opgeknapt te zijn. Dan naar Nashville. Vervolgens naar Memphis. Tennessee is verrassend groen tussen Nashville en Memphis en wij hebben hier dan ook een extra nacht ingelast. Sorry, weet niet meer waar.
Na Memphis probeer zo veel mogelijk de oude hw1 te volgens langs de Mississippi. Veel van de machtige rivier zal je niet zien maar je gaat hier 50 jaat terug in de tijd. Vicksburg is een must stop net als Natchez.  Dan NO. Vervolgens langs de kust (misschien enkele dagen aan het strand? Bv in Gulf Shores of Destin en dan naar Savannah en Charleston.  Mei is een prima tijd van het jaar maar het zal luchtvochtig zijn.
Tet
#3 - 11-01-2010, 22:53 uur

Mrjn

Natchez Trace Parkway, wij hebben hem tussen Memphis en Natchez gereden. Mooie route met stopjes onderweg.

En wij vonden The Myrtles Plantation erg leuk in St. Francisville, Louisiana. Het is een spookhuis met B&B en restaurant erbij. In St. Francisville staan meerdere plantations die je kunt bezoeken.

Wij vonden Savannah leuker dan Charleston. In Charleston kun je Fort Sumter bezoeken, daar is (maar eigenlijk was het ergens vanaf het vaste land) het eerste schot van de Civil War gelost. Wij hebben eind april/begin mei ook in de baai dolfijnen zien zwemmen, terwijl we op de boot naar het Fort wachtten. Dus dat was een leuke bonus.
#4 - 16-01-2010, 12:09 uur

Tet14

Ik heb die Natchez Trace Parkway zelf nog niet gereden maar loopt die niet tussen Nashville en Natchez ipv via Memphis? Of vergis ik mij?
Tet
#5 - 16-01-2010, 14:15 uur

Mrjn

Hij loopt niet per se via Memphis, inderdaad, maar je kunt hem wel na Memphis oppakken. Dat hebben wij tenminste gedaan, ooit, in 2004. Hij loopt inderdaad wel langs Nasville. En Tupelo. En Natchez.
#6 - 16-01-2010, 17:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15