Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida 2018 met baby

Discussie gestart

Dirc

Een stukje rijden is inderdaad geen ramp, we hebben immers toch de hele dag.
Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken tzt wat de kosten mogen zijn.

Bij de Everglades zullen we inderdaad kijken wat er past in een dag. Maar we hebben een kind van dan 2 dus uitslapen gebeurt toch niet.
#31 - 17-08-2017, 18:30 uur

Dirc

Dezelfde vraag heb ik trouwens voor Tampa / St. Petersburg.
Ik heb nu de volgende dagen:

Fort Myers - Tampa /St. Petersburg (via Sarasota)
Tampa /St. Petersburg
Tampa /St. Petersburg
Tampa /St. Petersburg  - Crystal River (Florida Aquarium / Tarpon Springs)

Ik ben nog op zoek naar leuke dingen voor de 2 volle dagen Tampa / St. Petersburg en een aanrader voor een gunstige locatie voor de overnachtingen.
#32 - 17-08-2017, 20:18 uur

Cees A

Nadeel van een topic met meerdere pagina's is dat je het overzicht een beetje kwijtraakt.
Nog even op een rijtje de berichten waar tips in staan.   Kijk nog  eens naar de berichtnrs, 11 en 13.

Dan het oorspronkelijke topic, http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/(bijna)-3-weken-florida/
Kijk eens bij berichtnrs. 10 en 12.

V.w.b. je overnachtingslocatie in St.Pete zou je eerst moeten bekijken waar je allemaal naar toe wil.
Kies dan een overnachtingslocatie die een beetje centraal t.o.v. die dingen ligt.
#33 - 17-08-2017, 20:57 uur

Dirc

Bedankt Cees, ik had inderdaad terug zitten lezen maar blijkbaar niet alles.
#34 - 17-08-2017, 21:06 uur

Dirc

Zou dit een mogelijke en logische verdeling kunnen zijn?

Fort Myers - Tampa /St. Petersburg
--Via Sarasota (Marie Selby Garden  / Island Park)
--Via Bradenton
--Wellicht overnachten in de buurt van Ybor City

Tampa /St. Petersburg
--Dag pier / baai / strand / centrum
Bijvoorbeeld in de ochtend naar downtown en in de middag Clearwater beach?

Tampa /St. Petersburg
--Ybor City
--Aquarium
--Ft.DeSoto
--Sunken Garden

Dit lijkt me een vrij drukke dag. Geen idee hoeveel tijd je overal besteed? Wellicht kan er 1 ding ook naar de dag erna omdat we dan alleen naar Crystal River rijden, bv. het aquarium.
Ik neem aan dat hier dus Ft. DeSoto park bedoeld wordt waar de 679 doorheen loopt.

Tampa /St. Petersburg  - Crystal River
--Tarpon Springs
#35 - 18-08-2017, 12:11 uur

Cees A

In zowel dit bericht als dit bericht adviseerde ik al om de dingen die vlakbij elkaar liggen op dezelfde dag te bezoeken.
Vergis je niet, als je in Ybor City gaat overnachten moet je een heel stuk door St.Petersburg om in Ft.DeSoto en Clearwater te komen.
Op de kaart lijkt het niet zo ver, maar door de vele stoplicht-kruisingen ben je daar al gauw 1 uur mee bezig.

Hoe lang je ergens mee bezig bent is vaak persoonlijk.
Ft.DeSoto bijvoorbeeld heeft een erg mooi strand en als je daarvan houdt kun je je daar best een hele dag vermaken.
Als je geen "beach boy" bent kun je er een rondje fietsen, op de pier en bij het fort kijken en dan ben je in een halve dag wel klaar.

Hetzelfde geldt min of meer voor het centrum van St.Petersburg.
Ik kan daar gerust een hele dag door de stad, over de pier en de parken langs de haven en het water dwalen.
Of dat ook voor jou is weggelegd mag je zelf bepalen......

Er zijn ook dingen waar je gemakkelijker een tijd voor kunt vaststellen.
Tampa Aquarium, ongeveer 3 uur
Sunken Garden, 1 - 2 uur
Tarpon Springs, halve dag

Marie Selby en Island park in Sarasota kosten je samen ongeveer een halve dag.
In Bradenton zou je, als je nog zin en tijd over hebt,  naar de Red Barn kunnen gaan.
Goed voor 1 tot 2 uur. -->  http://www.redbarnfleamarket.com/location-hours/
#36 - 18-08-2017, 13:53 uur

Dirc

Dat advies had ik gezien inderdaad. Vermoedelijk zal het dan zoiets worden en zien we daar wel hoeveel tijd we hebben voor alles.

Fort Myers - Tampa /St. Petersburg
--Via Sarasota (Marie Selby Garden  / Island Park)
--Via Bradenton (Red Barn)
--Wellicht overnachten in de buurt van Ybor City

Tampa /St. Petersburg
--Dag Clearwater
--Eventueel Ybor City in de avond

Tampa /St. Petersburg
--Sunken Garden
--Downtown St. Petersburg
--Ft.DeSoto

Tampa /St. Petersburg  - Crystal River
-Aquarium
-Tarpon Springs