Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida april/mei 2011

Discussie gestart

kelbie10

Hallo Allemaal!

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Michiel en ben in april, samen met mijn vrouw, voor het eerst in Amerika geweest. We hebben twee weken een trip door California gemaakt en hebben daarna nog een weekje Hawaii (Oahu) gedaan. Het was een geweldig trip en zijn, zoals vele van jullie, verslaafd geraakt. We willen daarom volgend jaar terug naar Amerika.
Dit keer willen we 17 dagen naar Florida. We willen een combinatie van relaxen en wat bekijken. Niks moet...alles mag idee. Zouden juliie eens naar de onderstaande reis willen kijken? Ik heb er al wat bezienswaardigheden bijgezet die we toch wel zeker willen doen. Tips en op/aanmerkingen zijn altijd welkom!
Alvast bedankt!

- 3 nachten Orlando (Universal / Wet & Wild)
- 2 nachten St Petersburg (Treasure Island)
- 2 nachten Fort Myers (Sanibel Island)
- 3 nachten Naples of Bonita Springs (Everglades)
- 1 nacht Key Largo
- 2 nachten Key West
- 3 nachten Miami

Groetjes,

Michiel
#1 - 15-09-2010, 16:35 uur

sgvb

Ziet er goed uit. Wij hebben in 2007 een rondreis gemaakt door Florida en vorige jaar door Californie, Nevada en Arizona. Qua afstanden is het toch een heel verschil of je Florida hebt of West-Amerika. In Florida vond ik de afstanden goed te doen.
Jullie richten je nu vooral op het westen van Florida. Goed idee! Ik vond de westkust leuker dan de oostkust.

Wij hebben niet onze eigen route uitgestippeld toen, maar een pakketreis geboekt.
#2 - 26-09-2010, 12:20 uur

cant51


Je reis ziet er goed uit, ben zelf op dit moment nog in Florida en zit in Vero Beach aan de westkust hou meer van een zee met een branding, en dat heb je aan de golf van Mexico niet, ben deze week nog wel op
Captiva Island geweest, ligt eigenlijk op het zelfde "island" als Sanibel heb op dit resort gezeten http://www.southseas.com.

Ken Florida behoorlijk goed, ben er nu zo'n keer of 30 geweest dus als je vragen hebt stel ze maar.

Grtjes Toos
#3 - 06-10-2010, 03:50 uur

ronaldrunner

Is inderdaad een mooie reis en lijkt erg veel op onze eerste trip in 2000. Daarna zijn we nog meerdere malen geweest op verschillende locaties. Hieronder even snel wat tips/opmerkingen

Orlando (Universal / Wet & Wild)
Ik zou Seaworld (www.seaworld.com) serieus overwegen. Dit is voor ons iedere keer als we bij Orlando in de buurt zijn bijna een soort must. Mooi park en een fantastische Orka show.  Qua waterpark zou ik niet voor Wet-n-Wild gaan. Maar voor een van de 2 waterparken van Disney (Typhoon Lagoon of BLizzard Beach). Bij die laatste zijn wij 2 keer geweest en is zeker met kleine kinderen leuk. Park is mooier en groter dan Wet-n-Wild.
Relatief nieuw (geopend in 2009) en zeer gaaf is Aquatica (van Seaworld) op International Drive. Een erg mooi waterpark en veel moderner en ruimer opgezet dan Wet-n-Wild met een aantal fantastische glijbanen (waaronder eend at je door een bak met dolfijnen gaat), maar ook genoeg deckchairs om lekker in het zonnetje te liggen. Mocht je de combo Seaworld / Aquatica overwegen koop dan vooraf op Seaworld.com een combo-ticket "adult at kid prices"- 2 weken ongelimiteerd toegang tegen een de prijs van een kinderkaartje!

St Petersburg (Treasure Island)
Goede keuze. Ook leuk in deze hoe is Bush Gardens (www.buschgardens.com) bij Tampa, maar is wel weer wat terug rijden. Achtbanen en wildlfe op z'n Amerikaans :-)

Fort Myers (Sanibel Island)
Sanibel Island is een must, huur fietsen (Billy's Bike Rental) en ga lekker fietsen van het Old Lighthouse (schelpen zoeken!) via Periwinkle Way naar en door het natuurpark JN Darling Wildlife Refuge of Bowmans Beach.
Op Sanibel heb je vlak voor het lighthouse aan je linkerhand op Periwinkle Way een klein winkelcentrumpje. Hier zit het Lighthouse Cafe (Periwinkle 362 / www.lighthousecafe.com. Echt een must voor ontbijt!!! Leuke setting, goed eten en de beste pancakes ter wereld! Ook het ijs van de buren "Pinochios" is er goed!
Waar je ook rleaxed voor lunch zit is The Island Cow - kan je niet missen las je op het eiland komt en rechstaf gaat op de kruizing
Vanuit Fort Myers kan je ook goed outlet shoppen bij Miromar Oultet Center op Corkskrew Road langs de i-75

Naples of Bonita Springs (Everglades)
Naples zelf is naast strand en golfen niet heel veel te beleven. Zou ik eerder langer blijven in Fort Myers / Sanibel of langer op de Keys.
Everglades kan je goed doen met Billy Swamp Safari (swampsafari.com/) aan de i-75 tussen Naples en Miami. Goed te doen op de doorreis - hief je geen dagtrip van te maken.

Key Largo
Mooi eiland. Wij hebben in het Best Western gezeten. Goed hotel tegen redelijk prijs. Vlak bij ligt het John Pennekamp Coral Reef State Park. Mooi natuurpark, waar je kan snorkelen naar een wrak en oude kanonnen. Ook leuk is op doorreis naar Key west op Grassy Key het Dolphin Research Center (http://www.dolphins.org/) . Tegen een leuk tarief is hier ook zwemmen met dolfijnen mogelijk!

Key West
Super eiland! lekker geniet, rondlopen en 's avonds op Mallory Square de zons ondergang bekijken.

Miami
Doe Miami Beach eerder dan Miami zelf. Ontbijt of Lunch moet je bij Jerri's Famous Deli (www.jerrysfamousdeli.com/) doen, cruisen op Ocean Drive 's avonds is een must net als een cocktail/biertje bij The Avalon!

Hoop dat je hier wat aan hebt.... Iig Veel plezier met de voorbereidingen!
#4 - 24-10-2010, 00:22 uur

kelbie10

Allemaal super bedankt voor jullie reacties! Wij kunnen er echt wat mee!
#5 - 02-11-2010, 20:42 uur

bertvlug

Mocht je ook overwegen om nog door de Everglades te rijden, lees dan hier mijn bijdrage eens door:
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,8445.0.html

Lees eens het verhaal over de "Looproad",  in de periode dat jullie willen gaan is dit nog goed te doen, misschien hebben jullie hier wat aan ?

Je komt overigens dan ook nog langs het kleinste postkantoor in the USA:
http://www.florida-everglades.com/postoffice.htm

Groet,
Bert Vlug
#6 - 22-12-2010, 13:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15