Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Florida rondreis

Discussie gestart

Renske

Hallo,

Komende december ga ik met mijn vriend lekker rondreiden in Florida. Hier vind je onze plannen terug: http://travel.yahoo.com/trip-view-1350633-roundtrip_florida_december_2007

We willen gaan snorkelen op Key Largo of Key West, heeft er iemand tips?

Groetjes,

Renske
#1 - 30-09-2007, 19:04 uur

Hans B

Hallo Renske,
een tiental jaren terug hebben wij gesnorkeld in het John Pennekamp Coral Reef State Park.
Vonde wij toen erg leuk.
Is echter wel onze enige snorkel ervaring tot dusver.

Hans

http://www.pennekamppark.com/
#2 - 01-10-2007, 18:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo
Bij het Holiday Inn hotel op Key Largo bevinden zich een aantal  stands die snorkel en duik trips aanbieden.
Wij zijn een aantal malen wezen snorkelen met http://www.quicksilversnorkel.com/index.htm
Op Key West zijn ook div. mogelijkheden om te snorkelen of duiken. Hier zijn we met
http://www.sunnydayskeywest.com/
op snorkel trip geweest.
Als je echt ver weg wilt om te snorkelen kun je vanaf Key West naar Dry Tortugas varen om daar te snorkelen.
http://www.verenigdestatenvanamerika.com/np/florida/Dry%20Tortugas%20Nationaal%20Park.html
Harm
#3 - 01-10-2007, 19:41 uur

J-P

Als je bij Tampa ben dan moet je wel even over de Sunshine Bridge rijden ;)
#4 - 06-10-2007, 23:50 uur

Renske

We hebben al een keer op de dry tortugas gesnorkeld, dat was echt heel gaaf, daar zag ik dus ook een barracuda. Niet dat ik dat wist, ik wees mijn vriend richting een mooie grote vis, ik wilde hem meetrekken die kant uit en hij trok me mee de andere kant uit. Hij wees meteen op wat koraal, prachtig om te zien. Toen we even later weer op de boot terug zaten zei hij tegen me dat het een barracuda was en dat die gevaarlijk waren. Als ik dat toen had geweten was ik niet in het water gegaan.  >:D

Dit keer gaan we zeker niet naar de dry tortugas, het is leuk hoor maar wel erg duur!!!!

Johan Pennekamp dat was wel ons plan, ik zal eens naar de linkjes kijken.

Sunshine Bridge...ff googlen ;)
#5 - 07-10-2007, 19:30 uur

Renske

Mijn vriend zegt net dat we over de  sunshine bridge moeten rijden om bij ons hotel te komen.  8)
#6 - 07-10-2007, 19:31 uur

mart

hallo Renske,

Wij wonen in Tampa dus mocht je nog iets speciaals willen bezoeken of weten kunnen wij misschien helpen.

Fijne vakantie
#7 - 20-11-2007, 04:21 uur

Renske

Dank je voor je reactie.

Ik wil wel wat weten eigenlijk. Ik zat op National Geographic te kijken en daar was een docu over alligators in de VS.....lopen ze echt regelmatig op straat rond? en zwemmen die krokodillen en slangen ook  in de zee bij Key Largo? ennuh zie je ze vaak....als je bijvoorbeeld een lekker stukje aan het wandelen bent of aan het snorkelen enzo. :-\

Ik had die docu niet moeten bekijken.  :-\
#8 - 22-11-2007, 20:03 uur

allard

Citaat
Ik had die docu niet moeten bekijken.  :-\

Valt wel mee hoor. Alligators eten veel liever marshmellows dan mensen. Dus als je er maar genoeg toe blijft werpen dan komen ze niet bij je in de boot. En net als veel mensen zijn ze liever lui dan moe.

Alligators zijn niet helemaal ongevaarlijk maar dit type krokodil heeft niet zo'n beruchte reputatie zoals bijv. deze jongen.

Allard

#9 - 22-11-2007, 22:44 uur

mafo

mmm...ik vrees dat ik nu over een kleine 2 weken constant langs winkels moet waar ze marshmallows verkopen.

Krijg een beetje het idee van bananen uit het raampje van de trein gooien tegen de olifanten :)
#10 - 22-11-2007, 23:01 uur

djengo

zwemmen met mamatees is ook een geweldige ervaring, dit kun je doen in Cristal river bij Scott Faulkenbergs manatee tours (www.manateetours.com).je kunt ze in blue spring state park ook goed zien in de winter.een goed alternatief voor zwemmen met dolfijnen.
#11 - 03-01-2008, 16:05 uur

Yessica

Ik dacht eerst dat alligators alleen in het zuiden van Florida zaten, maar toen we naar Cape Canaveral gingen zag ik ze daar ook. Sterker nog, we reden langs de kantoren en het was rond lunchtijd, dus veel werknemers liepen buiten met hun boterhammetjes, langs het water waar de alligators gewoon aan de waterkant lagen. Daardoor leken ze wel ineens minder bedreigend.
#12 - 03-01-2008, 16:40 uur



joanna

Hoi Renske,

Kleine tip voor het snorkelen. Ik heb me laten vertellen tijdens onze snorkeltip door de kapitein dat ze van veel -ervaren- duikers te horen had gekregen, dat je vanaf Key Largo naar boven eigenlijk mooier koraal tegenkomt dan daaronder. Simpele reden: dit gebied schijnt al langer beschermd te zijn dan vanaf Key Largo naar beneden. Dus John Pennekamp, Bahia Honda State Park, allemaal te vinden op internet.

Groetjes,
Ann :D
#13 - 09-01-2008, 08:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15