Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand ervaring met deze reis van tioga tours "Naturally Florida" 17dgn rondreis

Discussie gestart

DennisB

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met deze rondreis van Tioga tours.
(http://www.tiogatours.nl/selfdrives/usa/naturally_florida.htm)
We zitten zelf nogal te twijfelen of we 3 dagen in orlando moeten blijven, we zijn allebei niet zulke pretpark liefhebbers.

Groeten,

Dennis
#1 - 30-11-2008, 14:55 uur

Harry

Hoi Dennis,

Waarom  regel je het niet helemaal zelf?, dat reisbureau heb je echt nergens voor nodig, dan kun je een rondreis samenstellen zoals je helemaal zelf wilt.
Je bent dan helemaal nergens aan gebonden, je kiest zelf de luchthaven uit waar je op wilt vliegen, kiest je eigen hotels en huurauto, en je kunt helemaal je eigen tempo bepalen, de plaatsen die je interessant vind blijf je wat langer, en andere plaatsen waar je niets aan lijkt sla je gewoon over.
Florida zelf kan ik je niet bij helpen, ik ben alleen nog maar in het westen geweest, maar er zijn hier genoeg mensen die je kunnen helpen bij een route.
#2 - 30-11-2008, 15:54 uur

michael66

Ik heb zelf geen ervaring met deze rondreis, maar heb via mijn rol op een forum over die staat wel een heleboel rondreizen gezien, en zelf ook e.e.a. daar gedaan.

Wat mij opvalt is dat deze rondreis via Amelia Island en Panama City gaat. Deze plaatsen liggen in het noordelijke deel van Florida en zorden er voor dat je aanzienlijke afstanden gaat overbruggen. Ik zie dagen van 519 en 691 (!!) kilometer. Dat hoeft uiteraard geen probleem te zijn, maar dit soort afstanden leggen de meesten alleen af als ze heel specifiek ergens iets willen gaan zien. Als dat in jouw geval zo is, dan moet je het zeker doen.

De meesten houden het echter bij St. Augustine als noordelijkste plaats.

Als je op zoek bent naar mooie stranden en natuurparken kun je aan de Golf van Mexico ook heel goed terecht in het deel van iets boven Tampa (Weeki Wachee NP) tot aan de Everglades. De mooiste stranden vind je zeker in het deel tussen Clearwater Beach en Napels, vooral op de eilandjes Sanibel en Marco.

Wat al eerder geopperd werd is Florida een staat waar je uitstekend zelf een reisschema kunt samenstellen op basis van je wensen en belangstelling. Het vergt wel even wat voorbereiding, maar als je duidelijk kunt aangeven wat die wensen en belangstellingen zijn, hoe je reisgezelschap eruit ziet en ... whateven meer, dan kunnen we je hier proberen wat voorbeelden/mogelijkheden aan re reiken, zodat je keuzes weer wat makkelijker worden.

Suces!
#3 - 30-11-2008, 16:07 uur

hdeweert

Hallo Dennis
Als je de reis al geboekt hebt heeft het weinig zin om er nog veel over te zeggen. In het verleden hebben wij ook wel eens een fly drive gedaan maar zijn toen afgeknapt op de lange afstanden die je moest rijden. Ik zie in deze trip ook een afstand van bijna 700 Km. Voor veel vakantiegangers is een toer van 300 Km al een eind, je bent dan al langer dan een halve dag onderweg. De trip op zich ziet er prima uit maar je kunt dezelfde trip ook helemaal zelf regelen als je dat wilt.
Harm
#4 - 30-11-2008, 17:13 uur

DennisB

Bedankt voor de snelle reacties,

We hebben de reis nog niet geboekt, maar vinden het op zich wel een voordeel om het bij een organisatie te boeken ivm overboekingen e.d.
Vorig jaar in Ijsland hebben we 2 keer een ander hotel gekregen, omdat 1 overboekt was en 1 keer erg slecht was.
Verder willen we eind dec. dit jaar al gaan dus hebben we niet veel tijd meer om alles zelf uit te zoeken.
Is panama city en amelia island de moeite waard om 700km voor om te rijden?
Wie van julie is hier al geweest??

Gr. Dennis
#5 - 30-11-2008, 20:29 uur

hdeweert

Hallo Dennis
De kust aan de golf van Mexico is altijd de moeite waard.
http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=106
700km is 7 uur rijden met 100km per uur dat haal je dus niet, stops zijn niet inbegrepen dus ben je van ochtends tot avonds aan het rijden.
Het boeken van een hotel in Amerika is een fluitje van een cent en goedkoper dan bij een reisbureau. Het reisbureau rekent de hotel kamers P.P. maar in Amerika boek je een hotel per kamer waarin meestal 2 grote 2 persoonsbedden staan. Het is duidelijk dat je voor zekerheid gaat maar in dit geval is van overboeking geen sprake. Als je een hotel in Amerika hebt gereserveerd kun je het vaak nog 24 uur van te voren cancelen. Ook omdat de meeste Amerika reizigers alleen maar in hun hotel verblijven om er te slapen nemen zij vaak een van de goedkope hotel ketens
De trip is prachtig maar een typische reisbureau reis.
Als je de reis zelf wilt regelen kijk dan eens voor tickets bij b.v.
http://www.cheaptickets.nl/
http://www.connections.be/nl/
http://www.vliegtarieven.nl/
http://www.exitreizen.nl/
Kijk er ook voor de autohuur
Google eens op de steden waar je wilt verblijven of doe een oproep in het forum voor hotels.
Succes
Harm
#6 - 30-11-2008, 20:55 uur
« Laatst bewerkt op: 01-12-2008, 06:49 uur door hdeweert »

Jez

Harm, plaats je dan wel even de link voor Dennis? Zo heeft hij weinig aan je tip (en het maakt mij nieuwsgierig.....)  ;D
#7 - 01-12-2008, 00:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DennisB

700km is 7 uur rijden met 100km per uur dat haal je dus niet
Het reisbureau rekent de hotel kamers P.P. maar in Amerika boek je een hotel per kamer waarin meestal 2 grote 2 persoonsbedden staan.

We hebben het een en ander vergeleken, en ik moet zeggen dat de prijzen die gerekend worden door het reisbureau niet veel duurder zijn dat dat we de hotels zelf zouden boeken. De vluchten zijn rond dezelfde prijs als de prijzen van bijv. Orbitz.com en Expedia.com
We zitten nu alleen nog te denken aan een korte cruise langs de bahama's.
Iemand hier nog tips voor??

In ieder geval bedankt voor alle tips tot nu toe.

 :afro:
#8 - 09-12-2008, 22:10 uur

Jez

Ja, cruisen! Doen! We hebben in 2006 een 5-daagse cruise gemaakt van Miami naar de Bahama's, naar Nassau, Coco Cay en Key West. We zijn met Royal Carribean gegaan. Voor het geld hoef je het niet te laten: ca. 200,- pp voor een 5-daagse cruise. Als je meer wilt weten, kijk dan even op mijn website bij Florida 2006 voor ons reisverslag.
#9 - 09-12-2008, 23:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15