Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lang weekend Houston

Discussie gestart

MattRob

Hoi,

Ik ga over 3 weken een lang weekend naar Houston met mijn broer. We gaan gewoon lekker genieten, goed uit eten en relaxen. En natuurlijk een beetje shoppen. Daarnaast willen we natuurlijk nog wat bijzonders doen in de omgeving, zoals bijvoorbeeld Johnson Space Center.

Ik heb nu een aantal vragen:

- Zou ik een auto moeten huren; die kosten tegenwoordig haast niets, ongeveer 120 euro voor die dagen. Of kan ik beter met taxi's alles doen ?
- In welke buurt zou ik het handigst 3 keer overnachten; Houston is vrij groot en er zijn zoveel opties ?
- Nog andere ideeën voor dingen die we zouden kunnen bezoeken ?

Alvast dank !!
#1 - 23-11-2008, 21:45 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

PetraVS

Een auto zou ik zeker huren, want, zoals je al schrijft, Houston is groot.  Het heeft op mij de indruk van een heel uitgespreide stad achtergelaten (een beetje zoals LA maar dan kleiner).  Qua shopping zit je het beste met de Galleria mall, die is de op vier na grootste in het land.  Wij hebben altijd bij het vliegveld gelogeerd, dus meer ervaring heb ik daar niet mee.
#2 - 23-11-2008, 23:16 uur

maryde

Twee jaar geleden waren wij ook in Houston, vooral om het Space Center te bezoeken waar wij de Golden Tour deden (als het zo Heet?). Kijk op de Site. Het was een soort privé tour, echt de moeite waard en duurde een halve dag. Via een routeplanner keek ik welk motel daar dichtbij lag, dat was een Days Inn.Goede ervaring en vandaar gingen wij Houston nog een dagje in, oa naar de Galleria.
#3 - 24-11-2008, 08:37 uur

Bakvet

Het heet de Level 9 tour, kost 85 dollar en is dat - als je een beetje van ruimtevaart houdt - helemaal waard. De tour duurt 5 uur, er is een lunch plus toegang tot het publieke Johnson Space Center bij inbegrepen. Je krijgt daarnaast toegang tot gebouwen waar de gewone tramtour niet heen gaat. Je ziet toekomstige astronauten in training en krijgt een eerste blik op nieuwe ruimtevaartprojecten met uitleg erbij. Verder mag je plaatsnemen in de ruimte waarvanuit het Apollo-project begeleid werd. Je mag dus op de originele stoelen van de 'Houston we have a problem' desks plaatsnemen en vragen stellen. Er zijn maar enkele kaartjes per dag beschikbaar. De tour wordt niet in het weekend gegeven, reserveren is zeer sterk aanbevolen: http://www.spacecenter.org/Level9Tour.html
#4 - 24-11-2008, 23:08 uur

maryde

Je hebt helemaal gelijk Bakvet: de moeite waard!!!
#5 - 25-11-2008, 07:21 uur

houstonwehaveaproblem

Ja, ik zou een auto huren. Dingen liggen hier in Houston te ver uit elkaar om met de taxi te doen en openbaar vervoer is niet geweldig. De tip voor het Johnson Space Center is een goede. Wil je 3 nachten in hetzelfde hotel? Het Space Center ligt namelijk meer aan de zuidkant van Houston, de Galleria meer ten westen. Wat ook mooi is (of was) is Kemah boardwalk. Dat ligt vlakbij het space center. Ik heb alleen geen idee of dat alweer open is na Ike.
In Katy, ten westen van Houston, heb je ook de Katy Mills Mall. Dit is een outlet shopping center.
Voor de leuke restaurantjes en het uitgaansleven moet je meer in de buurt van Montrose en Westheimer zijn. Persoonlijk zou ik daar in de buurt dan ook een plaats zoeken om te overnachten, zodat je niet zover meer hoeft als je de kroeg uitrolt.
#6 - 25-11-2008, 16:51 uur

MiamiHeat

@MattRob

ga jij vanuit NL een lang weekend naar Houston???
#7 - 25-11-2008, 17:44 uur

MattRob

Net zo makkelijk  ;D ! De een gaat weekendje Barcelona, de ander weekendje New York  :afro:
#8 - 25-11-2008, 19:30 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

MiamiHeat

GE-WEL-DIG!  ;D
#9 - 26-11-2008, 20:29 uur

MattRob

Voor de liefhebbers, bijgaand mijn weblog voor aankomend weekend. Ik ga hem ongetwijfeld weer gedetailleerd bijhouden  :afro: !

http://weekendhouston2008.blogspot.com/
#10 - 08-12-2008, 16:27 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

Mickey99

Véél plezier!!  ;)
#11 - 08-12-2008, 18:52 uur

jerbia

Ik ga je natuurlijk weer volgen! Veel plezier!
#12 - 08-12-2008, 22:52 uur

MattRob

Inmiddels prima aangekomen en een superdag achter de rug. Er staat inmiddels wat op de weblog (niet alles nog), en ik probeer het vanaf nu goed bij te houden  :afro: !
#13 - 13-12-2008, 04:14 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

Hans B

Veel plezier de komende dagen.

Hans
#14 - 13-12-2008, 04:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MattRob

We zijn weer terug, een heerlijk weekend gehad. Of het echt een toeristische stad is .... mwah, dat valt te bezien. Veel toeristen zag je zowiezo niet daar. Maar, voor shoppen, goed weer en lekker eten, kan je hier prima vertoeven. Voor ons was het dus HEERLIJK ! Alleen jammer van de terugreis, met 3 uur vertraging ....  :'(

Weblog is helemaal bij en afgerond  ;) !
#15 - 16-12-2008, 19:05 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15