Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisplanning Z.O usa (gedetailleerd)

Discussie gestart

carolinavangennip

Hallo,

Na 5 reizen door het zuid westen en 3 in Florida willen we de oost kant gaan bezoeken in mei. Ik heb de reisroute zo ongeveer gemaakt en ben benieuwd of er nog iemand goede tips heeft voor restaurantjes, geinige stops (typisch amerikaans) of leuke omwegen.

Wij zijn 2 volwassenen zonder kinderen, houden van autorijden maar niet van steden. Door een handicap is het niet mogelijk om lange trails te lopen of hele ruige dingen te ondernemen.

Ik heb geprobeerd om niet al te langen reisdagen in te plannen en dat is op 1 dag na ook gelukt. 4,5 / 5 uur rijden vinden wij niet erg op een dag. Dan heb je nog zo'n 10 uur over om leuke dingen te doen.

17 mei - Vliegen op Washington - Bezoek aan Arlington begraafplaats.
18 mei - Bezoek aan The Mall in Washington. De FBI geeft helaas geen tours meer. Tours door het Pentagon, the white house en the capitol zouden alleen via de Nederlandse ambassade kunnen worden geboekt maar die laten weten dat deze instituten alleen met georganiseerde groepsreizen te bezoeken zijn voor Nederlanders. We gaan dus echt alleen maar 1 hele dag rondlopen en vertrekken dan. Sorry !
19 mei - Rijden naar Pennsyvania Dutch met de Amish, rondritje doen in een koetsje en door naar chocolade stadje Hershey, waar we gaan overnachten.
20 mei - Via Gettysburg en Hapers Ferry naar de ingang van Shenandoa
21 mei - Bezoek Shenandoa (kleine wandelingen bij uitzichtpunten want de gezondheid laat niet meer toe) klein stukje van de Blue ridge parkway verder rijden
22 mei - Rijden van de Blue Ridge parkway met diverse stops en wandelingen
23 mei - Rijden van Blue ridge parkway  en via een aantal stops aan de oost kant van de Great Smokey mountains naar Gatlinburg
24 mei - Bezoek aan Grea Smokey mountain (stops en wandelingen)
25 mei - White water raft trip of float trip en bezoek aan watervallen buiten het park (White waterfalls )
26 mei - Rijden naar Atlanta bezoek aan Olympic park en of Marten Luther King Memorial
27 mei - Bezoek CNN en Coca Cola en 's avonds baseball wedstrijd kijken
28 mei - Bezoek aan Stone Mountain park met in de avond een enorme lasershow
29 mei - Dagje rijden naar Biloxi (nabij New Orleans)
30 mei - Een swamptour in de buurt van New Orleans en een Katrina tour. (geen ramptoerist maar interesse in opbouw en logistiek na rampen !)
31 mei - Ochtend wandelen door the French Quarter en middag tochtje over de Mississippi met een peddler Wheeler. Avond bezoeken van een van de vele uitgaansgelegenheden
1 juni - Vroeg op pad om in Panama city een tour te maken om met dolfijnen te zwemmen in de Mexicaanse golf. Eindelijk een organisatie gevonden die op een respectvolle manier de dolfijnen benaderd.  Daarna nog een stukje rijden richting de oost kust
2 juni - Tijdens de rit stoppen we in Ichetucknee SP in Florida om daar te kanoeën of met een band de rivier af te zakken, dan door richting Savannah
3 juni - Bezoek aan Savannah met oa Bonaventura cemetery en door naar Charleston
4 juni - Bezoek aan Boone Hall plantation en stadje ontdekken. 's avonds dinner cruise door de haven
5 juni - Bezoek aan Patriot Point (vliegdekschip) en fort Sumpter.
6 juni - Heeeeele lange rij dag.... naar Williamsburg
7 juni - Bezoek aan Colonisal Williamsburg, grootste openlucht museum van de VS met acteurs die de tijd doen herleven.
8 juni - Bezoek aan Georgetown, Jamestown of zoiets eventueel wat shoppen. (geen favoriete bezigheid van ons..)
9 juni - Rijden naar het vliegveld van Washington

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie reactie, tips of opmerkingen.

Alvast bedankt hiervoor.

Caroline
#1 - 30-03-2011, 21:01 uur
Inmiddels 25 x naar Amerika op vakantie geweest vanaf 2007. Telkens maanden lang gelezen, geschreven en gepland om steeds weer fantastische vakanties te beleven. Ben gek op prachtige vergezichten, kleine museumpjes, steden en Amerikanen

hdeweert

Ik ben bang dat je hier en daar de afstanden en de tijd die je nodig hebt om de dingen te doen die je wilt doen sterk onderschat.
Voor een bezoek aan Ichetucknee heb je toch even wat tijd nodig, afhankelijk van de drukte.
de tub alleen al is uit en thuis 3 uur en dan reken ik de tijd nog niet die je kwijt bent voor het huren van de tub.
http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=58:ichetucknee-spring-sp&catid=35:florida&Itemid=56
houd wat speelruimte in de route anders ben je de hele dag bezig om van de ene atraktie naar de andere te rijden.
Harm
#2 - 30-03-2011, 22:51 uur
« Laatst bewerkt op: 30-03-2011, 22:56 uur door hdeweert »

Jenn

Ik ben het eens met Harm en ben bang dat je de afstanden iets onderschat. Van Atlanta naar Biloxi red je niet in 4 1/2 uur, en van New Orleans naar Panama City ook niet. Helemaal niet als jullie onderweg ook nog geinige stops of omwegen willen maken en dan ook nog attracties willen doen op plaats van bestemming.

Voor de swamp tour kan ik de tour van Dr. Wagner door Honey Island Swamp aanraden en voor de Katrina tour, Tours by Isabelle. Ik zou de tours echter niet op dezelfde dag doen. Het is van Biloxi toch nog wel een eindje rijden naar New Orleans, de Swamp Tours duren gemiddeld 2 uur (maar vaak iets langer), dus eer je in New Orleans zelf bent, ben je al te laat voor de Katrina Tour die rond 13:00 uur vertrekt. Katrina Tours duren gemiddeld zo'n 3 1/2 uur, dus er gaan geen tours later op de middag.

Van Biloxi naar NOLA een swamp tour doen en dan 's middags een beetje door French Quarter struinen of de streetcar pakken richting Garden District. De radarboot kan ik in New Orleans niet aanraden!!! Deze tours zijn erg duur, het eten aan boord is belabberd en je vaart eigenlijk alleen langs industrie gebied. Je hebt maar heel weinig tijd in New Orleans, ik zou deze tijd beter besteden dan aan een super toeristische boottocht. Wat je evt wel zou kunnen doen, is de gratis ferry pakken naar Algiers.

Als alternatief voor de Katrina tour kan je ook een bezoekje brengen aan the Cabildo, een museum op Jackson Square die een zeer indrukwekkende expositie over Katrina, de gevolgen en wederopbouw heeft. Een ander alternatief is de IMAX film Hurricane on the Bayou, bij Audubon Aquarium of the America's. Op deze manier heb je iets meer tijd voor New Orleans (en evt de mooie parken en begraafplaatsen), dan wanneer je 3 1/2 uur in een tourbus zit.

Lekkere restaurantjes... Wat je zeker niet mag overslaan is een bezoekje aan Cafe DuMonde voor de heerlijke beignets. 's Avonds een hapje eten bij the Gumbo Shop en 's ochtends ontbijten bij Stanley's of the Old Coffee Pot. Genieten van swingende jazz bij Preservation Hall of lekkere muziek op Frenchmen Street. Ik zou Bourbon Street zoveel mogelijk links laten liggen. Wel een lekkere borrel drinken bij Port of Call, een bezoekje brengen aan the Voodoo Spiritual Temple en een korte wandeling maken over the Esplanade.

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
#3 - 01-04-2011, 14:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15