Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roadtrip Miami-Miami Juni 2011

Discussie gestart

jellevr

Hi!

Na onze roadtrip vorig jaar langs de westkust, zouden we dit jaar naar Florida trekken.
Na wat opzoek werk heb ik voorlopig onderstaande route uitgestippeld. Ik ben echter veel minder bekend met wat er in die regio te doen is, dus graag jullie opmerkingen hierover.

De periode waarin we zouden gaan ligt vast, dus extra dagen kan ik er niet meer bijplakken. Vliegen op een andere luchthaven kan eventueel wel nog, maar volgens de prijzen die ik opgezocht heb komt vliegen op Miami het goedkoopst uit.

Graag ook wa tips over de pretparken die je in Orlando kan doen. Universal Studio's, Disney, Sea World, ... Wat moeten we ZEKER gedaan hebben en kan je die parken doen op 1 dag?

Alvast bedankt!

Za 28/05   Brussel - Miami
Zo 29/05   Miami - Kennedy Space Center - St. Augustine
Ma 30/05   St. Augustine - Daytona Beach
Di 31/05   Daytona Beach - Orlando
Wo 01/06   Orlando
Do 02/06   Orlando
Vr 03/06   Orlando - Homosassa Springs - Tarpon Springs - Ybor City - Tampa - Sarasota
Za 04/06   Sarasota
Zo 05/06   Sarasota - Fort Meyers - Everglades - Key West
Ma 06/06   Key West
Di 07/06   Miami
Wo 08/06   Miami
Do 09/06   Miami - Brussel
#1 - 06-01-2011, 09:59 uur

hdeweert

IK ben bang dat je de afstanden die je wilt afleggen onderschat. Je hebt maar een beperkt aantal dagen en als je daarvan ook nog
een aantal alleen maar in de auto zit zonder wat te zien of doen heb je geen vakantie. Een beetje rondje zou als volgt kunnen zijn
Za 28/05   Brussel - Miami
Zo 29/05   Miami – Key west
Ma 30/05   Key West – Naples onderweg shark Valleley , Everglades, Ten Thousand Islands
Di 31/05   Naples – st Petersburg onderweg Myakka River State Park. Ringling brs circus museum sarrasota
Wo 01/06   st Petersburg – Orlando in st petersburg bezoek Dali museum of Holocaust museuk , de pier, Ybor sttie
Do 02/06   Orlando
Vr 03/06   Orlando
Zo 05/06   Orlando - Daytona Beach
Ma 06/06   Daytona Beach - Kennedy Space Center
Di 07/06   Miami
Wo 08/06   Miami
Do 09/06   Miami - Brussel
Twee volle dagen Orlando begrijp ik maar 2 volle dagen Miami lijkt mij wat te veel maar dat is persoonlijk.


Harm
#2 - 06-01-2011, 11:30 uur

jellevr

Harm,

Bedankt voor de info. Ik ga je voorstellen is bekijken. Die dag Miami kan er voor mijn part nog af hoor als we hem kunnen inruilen voor iets interessants.
We hebben vorig jaar in California ook grote stukken met de wagen in 1 keer gedaan (Zelf de kustweg SF-LA), dus dat maakt mij niet zoveel uit.
Het cruisen en genieten van het landschap hoort voor mij even goed bij een roadtrip. We hoeven niet zo nodig overal lange wandelingen te gaan maken :)
#3 - 06-01-2011, 11:36 uur

hdeweert

De tijd dat je ergens verblijft is afhankelijk van je inereses. Florida is niet vergelijkbaar met het westen van Amerika.
 Als je 600 km op een dag rijd blijft er niet veel tijd meer over voor andere dingen. Kijk voor ideen eens op mijn site
http://www.usa4every1.nl/usa/
http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=category&id=35&Itemid=56
succes
Harm
#4 - 06-01-2011, 11:47 uur

Hans B

Is het ook mogelijk voor je om naar Miami te vliegen en terug vanaf Orlando?
1. vliegen naar Miami
2. Miami
3. Miami - Key Largo (snorkelen met John Pennekamp)
4. Key Largo - Key West
5. Key West - (Homestead) nabij Everglades
6. Everglades
7. Everglades - Fort Meyers - Tampa
8. Tampa - Orlando
9. Orlando  (Sea World)
10. Orlando (Cape Canaveral)
11. Orlando (Disney)
12. Orlando - Brussel
Voor elk park heb je wel een dag nodig, zeker Sea World en Cape Canaveral. Disney heeft meerdere parken.
#5 - 06-01-2011, 16:12 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2011, 16:15 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bertorelli

Jelle,

Zoals de anderen al zeggen, niet tιveel kilometers op ιιn dag maken.

Zo 29/05   Miami - Kennedy Space Center - St. Augustine
Dat is gewoon te veel voor ιιn dag, of je moet het hele stuk over de snelweg gaan.
En zelf dat is het nog steeds 500km.

Vergelijk dat maar eens met Amsterdam - Parijs en dan wil je ook onderweg nog even in Brussel kijken.
Dan zie je niks van Brussel en ben je 's avonds gesloopt  ;)

Wij gaan in juni ook die kant op en wil daar toch een volle dag Miami inplannen.
Ik heb de reisboeken doorgebladerd en er lijkt me daar toch best veel te zien.
- Miami Beach
- Little Havana
- Coral Gables
Daar kun je best een dagje zoet mee zijn.

Met die pretparken heb ik geen ervaring, maar je kunt ze zeker niet allemaal op ιιn dag doen.
Reken op max. 1 park per dag en dan moet je flink doorhalen wil je alles gezien hebben.
Ik zou gewoon ιιn of twee parken kiezen en daar voor gaan.
Je kunt toch niet alles zien.

St. Augustine is trouwens wel een mooi stadje met een oud centrum.
Je kunt daar best een paar uurtjes rondlopen zonder je te vervelen.

Have Fun

Bert
#6 - 06-01-2011, 16:51 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2011, 16:53 uur door Bertorelli »

jellevr

Bedankt voor de tips! Bij voorkeur doen wij de route toch wel in omgekeerde richting. Ik wil Daytona zeker doen en dan komt het mooier uit.
Ik heb onze route even aangepast, ik heb echter het gevoel dat 04-05-06 juni toch nog iets te vol zitten.
Heeft het een meerwaarde om Tampa/Fort Meyers/Naples/St Petersburg te bezoeken?

Za 28/05   Brussel - Miami
Zo 29/05   Miami
Ma 30/05   Miami - … (Iemand suggesties voor een stopplaats langs de kust? Palm Bay?)
Di 31/05   …  - Kennedy Space Center  –  Daytona Beach
Wo 01/06   Daytona Beach - Orlando
Do 02/06   Orlando (Disney Animal Kingdom)
Vr 03/06   Orlando (Sea World)
Za 04/06   Orlando – Ybor City – Tampa - St Petersburg
Zo 05/06   St Petersburg - Sarasota - Myakka River State Park – Fort Meyers - Naples
Ma 06/06   Naples – Ten Thousand Islands – Everglades – Shark Valley - Homestead
Di 07/06   Homestead – Key Largo
Wo 08/06   Key Largo – Key West
Do 09/06   Key West – Miami Airport – Brussel
#7 - 07-01-2011, 10:36 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 10:52 uur door jellevr »

hdeweert

Een deel van jou route doen wij ook zie
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_newsfeeds&view=newsfeed&id=9&Itemid=837
wij stoppen bij Orlando  om daar een weekje te relaxen.
Harm
#8 - 07-01-2011, 11:51 uur

jellevr

Iemand die nog wat tips kan geven ivm de steden langs de westkust? (Tampa, St Petersburg, Sarasota, Fort Meyers,  Naples, ...)
Indien we hier iets van kunnen overslaan kunnen we misschien nog ergens anders een dag toevoegen.
Hebben we bijvoorbeeld voldoende tijd voor de Everglades tussen Naples & Homestead?


#9 - 12-01-2011, 15:49 uur

MiamiHeat

Tampa en St. Pete op 1 dag bezoeken is echt teveel van het goede. Als ik moest kiezen dan zou ik voor St. Pete gaan. Rij zeker via de Sunshine Sky Way Bridge (HW275) naar Fort Meyer...waar ik lekker voor Fort Meyers Beach zou kiezen! Vervolgens kan je makkelijk op 1 dag van Fort Meyers Beach naar Homestead rijden via de Tamiami Trail (41). Van Homestead rij je ook in in x naar Key West.....kot je een uurtje of 3 - 4. Heb je nog tijd zat om onderweg wat te bekijken. Wat ik zeker NIET zou doen is op de laatste dag van Key West naar Miami International Airport rijden.....er hoeft maar iets op die route te gebeuren (en er gebeuren daar vaak ongelukken) en je staat vast! Play it safe en zorg dat je op de dag van vertrek in Miami bent.....kan je nog ff naar het strand!

Wat betreft die pretparken....Disney kost je een dag. Universal heeft eigenlijk 3 parken in 1.....wij hebben er twee bezocht op 1 dag maarrrrrrrrr toen was het erg rustig in het park met korte wachttijden!! Je kan in Tampa natuurlijk ook nog Bush Gardens bezoeken....dit park vonden wij geweldig (leuker dan Universal) maar kost je ook een dag!

Wat betreft Miami.....wij komen er regelmatig voor een lekkere vakantie en neem van mij aan dat er meer dan genoeg te zien en te doen is dan alleen op het strand liggen!
#10 - 12-01-2011, 18:02 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 18:12 uur door The Grove »

jellevr

Bedankt voor de info :)

Je zegt dat je van Fort Meyers in 1 keer naar Homestead kan rijden. Heb je overdag dan genoeg tijd om de Everglades mee te pikken?
Idem voor Homestead - Key West, is een tussenstop in Key Largo niet de moeite waard? Vinden het altijd leuk om is te gaan snorkelen ofzo en daarvoor dachten we daar te stoppen.

Is onderstaande planning dan realistischer? (Landen rond de middag in Miami dus kunnen misschien meteen doorrijden naar Palm Beach en Miami voor het einde houden?)
Za 28/05   Brussel - Miami - Palm Beach
Zo 29/05   Palm Beach - Kennedy Space Center  –  Daytona Beach
Ma 30/05   Daytona Beach - Orlando
Di 31/05    Orlando (Disney Animal Kingdom)
Wo 01/06   Orlando (Sea World)
Do 02/06   Orlando - St. Petersburg
Vr 03/06   St. Petersburg - Fort Meyers
Za 04/06   Fort Meyers - Ten Thousand Islands – Everglades – Shark Valley - Homestead
Zo 05/06   Homestead – Key Largo
Ma 06/06   Key Largo – Key West
Di 07/06    Key West - Miami
Wo 08/06   Miami
Do 09/06    Miami – Brussel
#11 - 12-01-2011, 20:22 uur

MiamiHeat

Let op!! Jij geeft aan dat je de Everglades vanuit Shark Valley wilt bezoeken. Shark Valley is echt een tourist trap....je ziet hier niet veel flora en fauna vd Everglades. Behalve als je op zo'n Airboat gaat varen. En die laten nog niet veel zien. Wat je dan beter kunt doen is van Fort Meyers Beach in 1 x naar Homestead rijden. Daar overnachten en dan de volgende morgen op tijd naar de officiele park ingang van de Everglades gaan via de Ingraham Highway. Ga het park in en volg de borden naar de Anhinga Trail. Deze wandeling van ongeveer 1 uur geeft je een mooi beeld van de Glades met al hun Flora en Fauna. Hou wel rekening met de muggen want die zullen er zeker zijn in de periode dat jij daar bent. Dus lange broek, shirt met lange mouwen en anti muggen spray!

Als je dit gedaan hebt kan je de route vervolgen naar de Keys.....persoonlijk zou ik voor een overnachting op Islamorada kiezen. Is een wat knusser eiland dan Key Largo. Ga lekker eten bij de Lorelei op Islamorada!
#12 - 13-01-2011, 12:05 uur

hdeweert

Het stukje Fort Meyers - Ten Thousand Islands – Everglades – Shark Valley – Homestead is misschien wat teveel van het goede.
Ten Thousand Islands indien je geen boottocht doet is niet veel bijzonders. De boottocht neemt zeker enige tijd in beslag.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=139&Itemid=570
onderweg even bij het Big Cypress National Preserve Visitor Center aangaan.
Dan even een korte stop om het kleinste postkantooer van Amerika te bekijken
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=227&Itemid=596
Misschien dat Shark Valley een toerist trap is maar wij vonden het een verademing om het rondje op de fiets te doen, en met het trammetje was het ook een ervaring omdat daar de ranger info verstrekte
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=438&Itemid=504
΄
De trip naar de Everglades kun je beter maken als je van Homestead naar Key largo gaat. Zoals aangegeven kun je de Anhinga Trail Wandelen
of een van de andere trails die er zijn. Helemaal naar flamingo rijden is tijdverspillen Flamingo is een gat waar niets te beleven valt
Onderweg van Key largo naar Key West kun je Annie΄s Beach aandoen of een bezoek brengen aan Bahia Honda. Als je op de Big Pine key
een bezoek brengt aan de blue hole kijk dan uit voor de key deers zij wandelen daar  zoo de weg op.
succes
Harm
#13 - 13-01-2011, 17:42 uur

Steson

Ik volg deze topic, omdat wij nog een route zoeken..... Na ons avontuur aan de westkant is dit inderdaad wel totaal anders !!!
Wij hebben wel onze overnachtingen allemaal al gepland, maar puur van A naar B vind ik persoonlijk niet zo leuk.....
Geweldig hoeveel tips ik zo her en der al verzamel.....

Om even terug te komen op je vraag over de oostkust:
Ik heb lang gezocht naar een overnachting tussen Miami en Orlando en uiteindelijk heb ik echt een leuk hotelletje gevonden in Jensen Beach !
Wij zitten daar van 14 op 15 mei en het hotel heet Caribbean Shores Resort. Je moet het jezelf wel leuk maken onderweg hθ !  ;)

http://www.caribbeanshores.com/index.html

Succes verder met de planning
 :afro:
#14 - 16-01-2011, 17:48 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

jellevr

Route weer nog een beetje aangepast :) Er is weer veel te veel te doen om rond te geraken maar ja...

Za 28/05   Brussel - Miami - West Palm Beach We landen rond de middag dus perfect doenbaar
 
Zo 29/05   Palm Beach – Daytona Beach
-> Merrit Island - Black Point Wildlife Drive
-> Kennedy Space Center
 
Ma 30/05   Daytona Beach – St. Augustine - Orlando qua kilometers lijkt het mij geen probleem om dit te combineren
-> Daytona International Speedway
-> St. Augustine
-> Orlando City
 
Di 31/05    Orlando
-> Sea World
 
Wo 01/06   Orlando
-> Walt Disney World
 
Do 02/06   Orlando - St. Petersburg Animal Kingdom willen we zeker nog zien, al moeten we proberen om daar niet te laat door te rijden
-> Disney Animal Kingdom
-> St. Petersburg City
 
Vr 03/06   St. Petersburg - Fort Meyers
-> St Petersburg City
-> Fort Meyers City
 
Za 04/06   Fort Meyers - Naples – Tamiami Trail – Shark Valley – Homestead
-> Tamiami Trail
-> Shark Valley

Zo 05/06   Homestead – Everglades - Key Largo
-> Everglades
-> Key Largo

Ma 06/06   Key Largo – Key West
-> Snorkelen/duiken

Di 07/06    Key West – Miami
-> Miami City

Wo 08/06   Miami
-> Miami City

Do 09/06    Miami – Brussel

#15 - 19-01-2011, 22:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15