Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Texas van 31 mei tot 29 juni 2014

Discussie gestart

paula

Na 3 jaar de andere kant op te zijn geweest (Thailand, Zuid-Afrika en dit jaar twee keer Griekenland) gaan we volgend jaar weer naar Amerika!

Over de route hebben we wel zitten stoeien en was eerst een stuk langer maar omdat Texas zo groot is en geen zin hebben om te racen wordt het vnl. Texas en een klein stukje NM (eerst hadden we er ook nog wat Utah en Arizona erin zitten om dat nog eens op herhaling te doen maar nu wordt het toch wel wat relaxter)
NM zijn we ook al eerder geweest, maar omdat we redelijk in de buurt zitten gaan we White Sands en Carlsbad nog een keertje aandoen.

31 mei  -   Vlucht Amsterdam-Houston, auto ophalen en doorrijden naar Conroe ( Days inn & suites Conroe north)
 1  juni  -   Conroe – Dallas (Hyatt house Dallas Uptown)
 2  juni  -   Dallas
 3  juni  -   Dallas – Plano (Holiday inn Express Plano East)
 4  juni  -   Plano – Fort Worth (Best Western Plus Lake Worth)
 5  juni  -   Fort Worth – Vernon (Best Western Village inn Vernon)
 6  juni  -   Vernon – Amarillo (Baymont inn & suites East)
 7  juni  -   Amarillo (Cookout op een ranch in de morgen is al gereserveerd)
 8  juni  -   Amarillo
 9  juni  -   Amarillo – Roswell (Best Western Plus Sally Port inn & suites)
10 juni  -   Roswell – Alamogordo ( Suburban Extended Stay hotel)
11 juni  -   Alamogordo
12 juni  -   Alamogordo – Carlsbad (Motel 6 Carlsbad)
13 juni  -   Carlsbad – Monahans (Candlewood suites Monahans)
14 juni  -   Monahans – Balmorhea S.P. (lodge room in het S.P.)
15 juni  -   Balmorhea S.P. – Fort Davis (Stone village Fort Davis)
16 juni  -   Fort Davis
17 juni  -   Fort Davis
18 juni  -   Fort Davis – Big Bend NP (Terlingua Lodge)
19 juni  -   Big Bend (Terlingua Lodge) jeeptocht met Angel expeditions.
20 juni  -   Big Bend
21 juni  -   Big Bend  – Del Rio (Whispering Palms inn)
22 juni  -   Del Rio – San Antonio (el Tropicana hotel Riverwalk)
23 juni  -   San Antonio
24 juni  -   San Antonio
25 juni  -   San Antonio
26 juni  -   San Antonio – Austin (Rodeway inn & suites downtown north)
27 juni  -   Austin
28 juni  -   Austin – ergens in de buurt van Houston
29 juni  -   vlucht Houston- Amsterdam.



Volgens mij hebben we overal genoeg tijd ingepland en kunnen we het rustig aan doen.
Graag jullie op en aanmerkingen en tips kunnen we altijd nog gebruiken natuurlijk!
Alvast bedankt.
#1 - 04-12-2013, 10:18 uur
« Laatst bewerkt op: 05-12-2013, 23:57 uur door paula »
groeten Paula

Hans B

Hoi Paula,
mooie reis.
enkele vraagjes:
Wat wil je in Plano doen. Ik weet dat daar de boerderij uit de serie 'Dallas' is. Hier ben ik geweest en na een korte rondleiding ben je daar in twee uurtjes wel klaar. Dus tijd voor andere dingen.
Mocht je reis wat sneller verlopen zou je iets noordelijker kunnen gaan.
Neem na Amarillo de 87 (Dalhart, Clayton, Raton) en van daar naar Eagles Nest (rechtsom), Taos en Taos Pueblo.
Bezoek Bandelier NM (gatenkaas rotsen), Los Alamos (van de atoombom) en Santa Fe.
Tussen Santa Fe en Alamogordo liggen veel pueblo's en ook Three Rivers Petroglyph, een mooi parkje.
Wat ik ook mooi vond is de kuststrook van Corpus Christi naar Galveston waarbij je stukken vlak langs de zee rijdt. Wij hebben met onze camper zelfs twee keer op het strand geslapen.

Succes met de puzzel.
#2 - 04-12-2013, 13:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ja, jullie hebben zeker genoeg tijd gepland en soms denk ik wel wat lang. Davis Moutains 3 nachten?  Amarillo 3 nachten? En dan piepkleine stukjes tiussen Carlsbad en Monahans (ik kan me geen hele dag bij die sanddunes voorstellen) en Balmhorea SP naar Davis Mountains, dan is de motor net warm ;-)
De meeste mensen slaan het over, maar ik ben een grote fan van Oklahoma City waar je gemakkelijk 2 nachten kan doorbrengen. En dan heb je nog een van de beste stukken voor R66 tussen OKC en Amarillo.
En tussen Big bend en Del Rio (je zit niet in BB maar dat weet je al) zijn Langtry met het Judge Roy Bean center en de confluence voor Pecos River en Rio Grande ten oosten daarvan.
Tussen Roswell en Alamogordo Lincoln (Billy the Kid), Capitan (Smokey Bear SP) en Valley of Fires SP.  Een hele dag White Sands lijkt me trouwens ook overdreven maar Alamogordo heeft nog een mooi space museum.
Tet
#3 - 04-12-2013, 14:37 uur

Hans B

Ja Oklahoma City, iets off route maar met een prachtig museum
http://www.nationalcowboymuseum.org/
en het National Memorial naar aanleiding van de bomaanslag in 1995
http://www.oklahomacitynationalmemorial.org/
#4 - 04-12-2013, 16:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

paula

Dank jullie wel!

Nog even wat uitleggen  :)
Wij vinden het heel leuk om dierentuinen(parken) te bezoeken en botanische tuinen, die zijn er genoeg op onze route in de grote steden en dat neemt meestal wel een half dagje in beslag.
Wij hebben altijd haast, haast omdat we de dagen te vol hebben gepropt en het nu eens anders wilden doen.

3 nachten lijkt lang maar in feite hou je natuurlijk maar 2 dagen over.

Plano heb ik inderdaad uitgekozen om zo 's ochtends gelijk naar de South Fork ranch te gaan en daarna door te rijden naar het Arboretum en de botanische tuinen van Austin of/en de zoo of aquarium, daarna door naar Fort Worth.

2 dagen in Amarillo, de eerste dag hebben we 's ochtends een cookout bij de cowgirls en cowboysranch en daarna daar paardrijden, in de middag misschien wat andere bezienswaardigheden bekijken, die zijn er genoeg heb ik gezien en er is ook een zoo en botanische tuin.
De tweede dag willen we een stuk van de route 66 gaan doen en wat van de "dorpjes" bekijken zoals Adrian, Groom, McLean etc.

We gaan ook niet in Alamogordo de hele dag in White Sands vertoeven, wel 's avonds een keer en dan waarschijnlijk op de dag dat we naar Carlsbad gaan in de ochtend nog eens.
We willen de scenic drive doen: Billy the Kid Trail. Het spacemuseum staat nu ook op de lijst erbij!

3 jaar geleden zijn we al eerder in NM geweest en Taos, Santa Fe, Albuquerque, Bandelier NM, Valley of fires etc. bezocht.

Vanaf Carlsbad rijden we via Guadelupe mountains naar Monahans en zullen daar pas laat aankomen, de sand dunes staan voor de volgende dag op het programma, het ligt ook allemaal een beetje aan de temperaturen en eventuele regenbuien.

Balmhorea SP ligt inderdaad vlakbij maar dat is ook wel eens lekker, er schijnt daar een giga zwembad te zijn waar je ook kan snorkelen en vooral die schildpadjes hebben wel mijn interesse.
Ook vinden we het leuk om wat te geocachen, dat zal ook wel wat tijd in beslag gaan nemen.

In Fort Davis hebben we ook twee hele dagen, de scenic loop willen we uiteraard rijden.

In Langtry gaan we zeker even stoppen en wat is precies de confluence tussen de rivieren? weet niet wat ik me daarbij kan/moet voorstellen?

Het was niet echt de bedoeling om naar de kust te gaan maar daar gaan we over nadenken.
#5 - 06-12-2013, 14:38 uur
groeten Paula

Dirc

Het is al lang stil hier, wat is de uiteindelijke keuze geworden?
#6 - 10-04-2014, 10:48 uur

paula

Het blijft wel zo'n beetje zoals het hierboven beschreven staat.
Wel heel veel uitgezocht wat we allemaal willen gaan doen, en nog steeds tijd tekort.  ;)

Alleen de overnachting in Vernon hebben we veranderd in Silverton (TX) zodat we wat dichterbij Caprock Canyon SP zitten en hier dan gelijk de volgende ochtend kunnen beginnen.

Onderhand ook een simpele weblog gemaakt, hopelijk kunnen we die een beetje bijhouden!
http://rondjetexas2014.wordpress.com/
#7 - 10-04-2014, 13:57 uur
groeten Paula

Dirc

Hoi Paula,

Zit er in jullie route ook nog ergens een plek waar jullie 'rust' pakken. Behalve dat je de hele route niet volgepropt hebt merk ik altijd dat je na verloop van tijd even moe bent van het opnemen van nieuwe indrukken. Dan is een paar dagen zwembad / strand / rust erg fijn om alles op een rijtje te zetten en te relativeren.

#8 - 11-04-2014, 09:34 uur

paula

Zit er in jullie route ook nog ergens een plek waar jullie 'rust' pakken.
Ja hoor Dirc, daar hebben we wel rekening mee gehouden. Vandaar dat we soms wat extra dagen ergens geboekt hebben waar een ander misschien maar ้้n overnachting doet doen wij er 2 of 3.
In ieder geval in Amarillo, Fort Davis, Alamogordo en San Antonio is het de bedoeling een middagje bij het zwembad te vertoeven.
Ook liggen Monahans, Balmorethea S.P. en Fort Davis heel erg dicht bij elkaar zodat daar zeker tijd voor ontspanning is, we hopen een hele dag in het S.P. te kunnen relaxen als het weer het toelaat tenminste.
De laatste vakantiedag van Austin naar Houston is nog niets ingevuld, waarschijnlijk nemen we dan een hotel in de buurt van de luchthaven om daar die middag lekker uit te rusten en ook de volgende ochtend want we vliegen pas 's middags terug maar we kunnen ons altijd bedenken  ;) om toch nog de botanische tuin te bezoeken van Humble maar naar mijn idee heb ik redelijk wat rustpunten ingebouwd.
#9 - 11-04-2014, 14:35 uur
groeten Paula

Dirc

#10 - 11-04-2014, 17:48 uur

paula

Ik zal proberen daar aan te denken, anders moet je me tegen die tijd maar even eraan herinneren  ;)
#11 - 14-04-2014, 00:45 uur
groeten Paula

Dirc

Goed idee. Ik (met mij vast meer forumgenoten, met nadruk Nederlanders :dansbanaan:) ben altijd wel ge๏nteresseerd hoe een reis nu precies verlopen is en welke dingen mensen anders zouden doen. Daarnaast is een globaal kostenoverzicht wel handig als je een reis vooraf gaat plannen.
#12 - 14-04-2014, 09:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15