Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Texas Maart - graag feedback!

Discussie gestart

Ella

Volgens mijn vader is dit het allerbeste forum voor reistips, daarom vraag ik jullie om wat hulp  >:D
In maart gaan we een rondreis maken in Texas en ik wil eigenlijk mijn route voorleggen en jullie hulp vragen of de route logisch is, of ik nergens teveel of te weinig tijd voor uittrek, wat absolute must see´s en aanraders  zijn.
Ons reisgezelschap bestaat uit 2 stelletjes, we hebben dezelfde interesses: Shoppen, Paarden/Cowboys/Rodeo, typisch amerikaanse dingen en we willen gewoon een leuke reis maken. Veel museumbezoeken, pretparken, dierentuinen en muziekfestivals zijn niet voor ons weggelegd. We zijn met 3 chauffeurs.

Dag 1 (16 maart) Amsterdam - Houston - San Antonio - Circa 215 mijl, 3,5 uur rijden.
We landen rond 14.00, voordat we door de customs zijn en de auto gehaald hebben ga ik uit van 16.00 uur.  We wilden eigenlijk vanuit Houston direct doorrijden naar San Antonio.  Tussenstop in Columbus, TX maken, even naar een supermarkt en wat eten.
Doorrijden naar San Antonio en vervolgens de eerste overnachting.

Dag 2 (17 maart) San Antonio
Volgende dingen willen we doen en begreep dat deze het beste te doen zijn door een wandelroute te nemen die langs bijna alle punten voert.
San Fernando Cathedral - Spanish Governor Castle  - Mission San Jose - Market Square - The Alamo - Pearl Brewery - In de namiddag richting Riverwalk, naar de Pearl Brewery, wat rondlopen in de riverside mall en nog wat drinken.

Dag 3 (18 maart) San Antonio - Austin  (25 mijl naar Bridge Caverns, van daaruit 30 mijl naar San Marcos, van daaruit circa 65 mijl naar Austin)
San Antonio Natural Bridge Caverns Tour
San Marcos Premium Outlet & San Marcos Tanger Outlet
Aankomst Austin

Dag 4 (19 maart) Austin
Segway Tour - Early bird - daarna State Capitol en highlights uit de tour bezoeken.
Texas State Cemetary
`s avonds de vleermuizen bekijken.

Dag 5 (20 maart) Austin - Fort Worth (22 mijl naar Round Rock, van daaruit 80 mijl naar Waco, 92 mijl naar fort Worth)
Round Rock Premium Outlets
Vervolgens doorrijden naar Waco, tussenstop maken. wat is hier aan te raden?
Dan naar Fort Worth, wat eten en overnachting

Dag 6 (21 maart) Fort Worth
Dagje rondkijken op de stockyards, rodeo bezoeken, Log village lane bekijken, naar het cowgirl museum.

Dag 7 (22 maart) Fort Worth - Abilene of Lubbock - hier graag advies!
De ochtend blijven we een fort Worth, vervolgens rijden we naar Abilene of Lubbock.  Tussendoor nog eens stoppen bij een grote supermarkt/mall. Dan een overnachting in een van beide plaatsen.

Dag 8 (23 maart) Abilene/Lubbock - Canyon - Namiddag naar Amarillo ( van Canyon naar Amarillo 35 mijl)
Palo Duro Canyon bezoeken
Daarna doorrijden naar Amarillo, naar de Big Texan, tussendoor nog langs de cadillac ranch.

Dag 9 (24 maart) Amarillo - Wichita Falls 220 mijl
AQHA Museum (ochtend)
Stadsbezichtiging
Daarna richting Wichita Falls. Op de weg daarnaar toe willen we nog ergens stoppen voor wat te eten of te drinken (Ihop!) of een grote supermarkt/mall.
´S avonds wat eten in Wichita Falls en zien wat op ons pad komt

Dag 10 (25 maart) Wichita Falls  (Wichita Falls - Gainesville 80 mijl, Gainesville - Pilot Point 30 mijl)
watervallen bekijken, doorrijden naar waarschijnlijk gainesville om paarden te kijken/rijden. De Horse Drive doen, daar willen we graag nog 2 stallen bezoeken.
http://www.horsecountrytours.com/
Tegen de avond naar Allen, Texas.

Dag 11 (26 maart) Allen, Tx
Stadje bezoeken, Cabelas bezoeken en naar het Premium Outlet.
Vervolgens via Southfork naar Dallas voor een overnachting.

Dag 12 (27 maart) Dallas, Tx
Deze dag bezichtigen we Dallas, overnachten vervolgens in Dallas.

Dag 13 (28 maart) Dallas- Houston -AMS
Vanuit Dallas rijden we naar Houston, droppen de auto en gaan weer naar huis.
#1 - 07-11-2012, 14:06 uur

Ebelix

Wil je echt iets typisch Texaans meemaken dan moet je naar de Houston Life stock and Rodeo http://www.houstonrodeoonline.com). Volop paarden, cowboys, koeien, rodeo en hele goede artiesten. Verder kan je van alles en nog wat kopen dat te maken heeft met country ( laarzen, riemen, sieraden, kleding, enz)
#2 - 08-11-2012, 11:57 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Deze cowboywinkel ken je vast wel.
http://www.cavenders.com/
#3 - 08-11-2012, 19:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Om vanaf 4pm nog naar San Antonio te moeten rijden na de lange vlucht lijkt me geen feest. Houston is razend druk en files zullen geen uitzondering zijn. Je kan de Sam Houston freeway nemen maar die is een tollroad en toen wij het oosterlijk gedeelte wilden rijden bleken sommige stukken niet contant te  betalen. Je had een tag nodig (EZ Tag). Ook San Antonio is knap ingewikkeld met vele afslagen en eenrichtingverkeer in de stad. Om dan je weg nog te moeten zoeken ....Yikes.
Ik weet ook niet of die vleermuizen bij Congress Bridge in Austin er al zullen zijn als jullie komen.
#4 - 08-11-2012, 23:16 uur

Ella

He super, bedankt voor de tips!

Ik denk dat ik dan iets kritischer kijk en we de eerste avond in Houston blijven, dan kunnen we direct na aankomst naar het hotel, even opfrissen, rodeo bezoeken en dan de dag erna vroeg op pad naar San Antonio (lang leve de jetlag).  Het programma voor de dag erna zal dan waarschijnlijk wat later worden - grotten en outletbezoek.
#5 - 09-11-2012, 11:04 uur

Grietje en Martin

Wij verbleven in 2007 in het http://southforkhotel.com/ Een luxe, maar niet duur motel, waar we gratis kaartjes kregen voor de bekende ranch van de TV serie Dallas. Echt de moeite waard. Niet alleen vanwege de tv serie, maar ook om te zien hoe men op zo'n farmranch woonde in de jaren zeventig. Stond het huis in de tijd van de tv serie nog op het platteland, nu is de buitenwijk van Dallas bijna tot aan het bekende witte hek genaderd.
JFK Sixth floor is ook de moeite waard, maar pas op voor opdringerige nep-tourguides die je voor het museum lastig vallen. Gewoon negeren en doorlopen :-)
En ik zie dat je ook Amarillo op de lijst hebt staan, de Cadillac Ranch is surrealistisch mooi. Doen :-)
#6 - 17-12-2012, 10:24 uur

djengo

Ik zou de eerste nacht lekker in Houston blijven.
In Dallas heb je het Pioneer plaza erg leuk met levensgrote beelden die een cattle drive vormen.

Ook het 6th floor museum vonden wij de moeite waard.

In Amarillo zijn we de naar de veiling geweest ( livestock) zeker de moeite waard. hebben ook over de loopbrug gelopen zodat je al het vee goed kon zien.

Forth Worth vonden wij ook leuk.
We zijn ook naar Huntsville geweest, wat een gevangenissen. apart om hier te zijn geweest.
#7 - 12-01-2013, 22:38 uur

Ella

Inmiddels is de reis volledig geboekt, we verblijven de eerste nacht in Houston en gaan daar naar de Rodeo. Tickets daarvoor zijn ook al binnen.

Tussen Fort Worth en Amarillo overnachten we in Abilene. Nog een paar weekjes, ik zal na de reis uitgebreid verslag doen!
#8 - 12-02-2013, 11:51 uur

maryde

Toch nog een tip voor Houston. Wij bezochten er destijds het NASA center, mij trok het niet zo, maar je doet weleens water bij de wijn en ...het was ontzettend leuk en interessant. Wij deden de Level 9 tour, bijna een halve dag. maar het waard!
  www.visitnasa.com  Level 9 tour.
#9 - 12-02-2013, 15:07 uur

Ella

Inmiddels alweer terug en het was een groot succes!

De Houston Rodeo was super, erg groots, erg gaaf. We waren er op de avond van de finale. Wat een volk is daar op de been!
We hadden hier een klein hotel, het carefree inn. Kon helaas niks anders krijgen wat ook nog een beetje Ok was qua prijs en locatie. Dit hotel/motel was duidelijk géén aanrader, hoewel de kamer toch schoon was. Ontbijt moest hier zelf gemaakt worden en zag nogal dubieus uit.

Vervolgens naar San Antonio, daar hadden we het Hyatt Place San Antonio Riverwalk. Héél mooi hotel, grote, schone kamers. Erg rustig gelegen, gratis parkeren. Aangezien we geweldig lekker weer hadden in San Antonio was het aangename zwembad ook mooi meegenomen. Goed ontbijt, vanuit dit hotel kan je eigenlijk overal heen lopen. Het is ongeveer 10 minuutjes richting Rivercenter/Riverwalk, 15 minuten naar de Alamo, 20 minuten naar de Mexican Market/Spanish Governors Place. Wij waren er tijdens St. Patricks Day en dat zorgde voor een hele gezellige sfeer. Vond de drukte ook nog wel meevallen. We waren 2 nachten in San Antonio en dat was perfect.

Vervolgens doorgereden naar Austin, we hadden op de heenweg nog de Round Rock outlets aangedaan. Aangekomen in Austin bleken de vleermuizen nog niet uit te vliegen, ons werd echter aangeraden om de Austin Rodeo te bezoeken, wat een heel avontuur an sich was.

We zaten in het Fairfield Inn & Suites, wat een prima hotel is wanneer je Austin alleen als overnachtingsplaats bezoekt. Het hotel is netjes en schoon, gratis parkeren en Ihop zit in de buurt. De buurt is niet geweldig (direct aan de snelweg, waar je wonderbaarlijk genoeg niets van hoort), dus een wandeling is niet echt aan te raden. Het bezoeken van de Rodeo was een heel avontuur, onze taxichauffeur (door het hotel besteld) leek wel dronken, we hadden 911 al ingetypt op de telefoon, want meneer kon elk moment van de weg raken. Uitstappen was ook geen optie, aangezien we in the middle of nowhere waren. De Rodeo was waardeloos  ;D vooral na die van Houston gezien te hebben. Uiteindelijk toch nog een leuke avond gehad en nog wat stieren ingesmeerd met haarlotion. Helaas kam onze taxi om ons terug te brengen niet opdraven, dus hebben we de sherrif van Austin maar 2 uur geamuseerd tot hij ons naar huis wilde brengen. Helaas kwam op dat moment net een taxi aan.

Vervolgens op doorreis naar Fort Worth met wat tussenstops hier en daar. Fort Worth was geweldig, zowel Downtown als de Stockyards. Hier zaten we in het Country Inn and Suites, heel rustig hotel, netjes verzorgd, ontbijt was prima. Shuttle Service naar de Stockyards, waar we heerlijk gegeten hebben bij Risckys en H3 Ranch. De dagelijkse rondgang met de longhorns is erg disney, maar toch leuk! Wat wij erg gaaf vonden in Fort Worth was het Justin Boot outlet, voor erg goedkope laarzen van super kwaliteit. Cabela´s in Fort Worth schijnt in van de grootste Cabela´s in de USA te zijn. Hier kan je ook erg lekker eten voor weinig geld, de pulled pork smaakt erg goed! Verder natuurlijk het Colliseum en de botanical gardens. Hier zijn we twee dagen gebleven.

Toen door naar Abilene, het Courtyard Marriot. Mooi, schoon hotel. Erg leuk, deels overdekt, terras. Kennelijk zat hier een of ander jeugd kogelstoot team, jochies die tot mijn schouders kwamen en 3 keer breder dan ik waren. Het ontbijt was hier niet inbegrepen, waardoor we naar Ihop uitweken (zit op hetzelfde terrein als het hotel en de mall of abilene). Tegenover het hotel, 2 keer struikelen, was de mall of abilene. Een CVS en de standaard vreetschuren. Goede locatie.

Dag erna weer door naar Amarillo, waar we het absoluut favoriete hotel hadden. Staybridge Suites Amarillo. Prachtig hotel, groot opgezet, net ingericht en erg nieuw. We hadden een kamer met keukentje, complimentary popcorn en gratis softdrinks en koffie/chocolademelk. Ontbijt was hier meer dan prima, dit hotel is echt een aanrader. Omdat het weer niet zo goed was, besloten we op de dag van aankomst naar het AQHA hoofdkantoor en Museum te gaan. Voor paardenliefhebbers, vooral Quarter Horse liefhebbers, echt de moeite waard. Dit ligt op een steenworp afstand van de Big Texan, dus daar naartoe getogen voor avondeten. Lekkere steaks, maar vooral veel. Wanneer je niet van een extreem dikke steak houdt, wordt hij ge-butterfly-ed. Smaakte prima! Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar dessert bestelt, aangezien die stukken het formaat van een kleine slagroomtaart hebben  >:D en het stuk vlees ook al gigantisch is.

We gingen hier naar binnen in een tshirtje, en toen we naar buiten liepen konden we een jas aan. Flinke temperatuursdaling, heel veel wind en een rare kleur in de lucht.  Vanuit de auto hebben we een heel stuk verderop 2 tornados kunnen waarnemen, die zich bij ons uitten in flinke onweers- en hagelbuien. Nog een rondje Sheplers en Cavenders gedaan en vervolgens naar het hotel. Na een flink ontbijtje en 3 truien over elkaar aangetrokken te hebben, gingen we naar Palo Duro.  Wat een pareltje. Een heel mooi park. We hebben de Lighthouse Hike gedaan, bij een feeding station naar vogels gekeken en ratelslangen gehoord. Netjes op de paden blijven dus.

Vervolgens de canyon doorgereden, het visitors center bezocht (aanrader, aangezien je er toch bent). En richting Wichita Falls. Ondertussen nog door het plaatsje Clarendon gekomen om te tanken. Geen aanrader  ;D volgens mij is children of the corn hier opgenomen. Grote, zwarte borden met "the end is near" "pray to jesus" "9/11. Worse has to come", in elke tuin meerdere kruizen.... En in het tankstation waren we de attractie van de week denk ik. Iedereen keek maar zei niets  :o.
Aangezien we vrij hongerig uit de canyon kwamen en we in Clarendon niet meer wilden meenemen dan koffie, hebben we zeker 2 uur gereden zonder ook maar 1 mcdonalds tegen te komen. Vrij bijzonder dacht ik zo.

Eenmaal in Wichita Falls nog wat rondgelopen, nog wat gezwommen in het hotel en daarna geprobeerd wat te eten te vinden. De dame achter de balie was al verbaasd dat ze buitenlandse touristen had en vroeg ons wat we kwamen doen in "the buckle of the bible belt". We zaten in het Days Inn & Suites. De kamers waren netjes en schoon, het ontbijt was magertjes. Helaas was het zondagavond en helemaal niks open, behalve taco bell. Dus maar wat te eten gehaald en op de kamer film gekeken. De volgende ochtend zijn we naar de Falls gegaan. Deze mag je rustig overslaan. Het is circa 10 minuten wandelen naar de Falls vanaf de parkeerplaats. Dan zie je een paar op elkaar gestapelde rotsblokken en dat was het dan.

Doorgereden naar Allen, waar we in het La Quinta Inn zaten. Prima hotel, nette kamers, goed ontbijt, goede locatie! We zaten op 2 minuten rijden van Cabela´s, 5 minuten rijden van het Outlet. Vervolgens nog wat door Allen gereden en de buurten bekeken, het is hier goed toeven! Erg mooie wijken en huizen. `s Avonds gegeten bij Rudy´s BBQ (zit naast Cabelas), heerlijke BBQ met een lekkere peach cobbler als dessert! Een aanrader.

De ochtend erna op naar Southfork waar de crew aan het filmen was!  :dansbanaan: :D Heel erg leuk om alles eens in het echt te zien en hoe veel mooier dingen op camera lijken dan ze in het echt zijn. Eerst de guided tour gedaan en vervolgens nog wat rondgewandeld en wat souvenirtjes gekocht. Vervolgens doorgereden naar Dallas, waar we in het Meridien zaten. Wat rondgelopen in Galleria Dallas, vervolgens naar de stad gegaan. Sixt Floor Museum, Grassy Knoll, Pioneer Plaza, een schattig oud huisje gezien. Mooi. Nette, schone stad.

Wat gegeten bij Fridays en vervolgens (laat) weer naar het hotel. Dit hotel had geen standaard ontbijt, en het ontbijt leek erg duur en erg spaarzaam te zijn voor wat je betaalt... Dus naar Ihop. Vervolgens doorgereden naar het Aquarium/Zoo, erg leuk opgezet. Was de moeite waard, vooral de luiaard was erg leuk en hangt gewoon midden in een ruimte waar je hem van heel dichtbij kan bekijken. Toen we weer buiten kwamen besloten we ergens wat te gaan drinken en onderweg naar Fridays verbaasden we ons hoe aso mensen zijn in het verkeerd... Politie met sirenes en vervolgens niet doorrijden. Tot daar een gast uit de auto sprong, waarna een agent met getrokken pistool ook uit de auto sprong en er achter aan denderde. Op 5 meter afstand van ons. Waanzin.

Nog wat rondgelopen in Dallas, vervolgens iets gedronken op het dakterras van Gators en terug naar de Galleria. Wat laatste aankoopjes gehaald, lekkere salade gegeten bij Taco Bell en de schaatskunsten van de texanen bekeken.  `s Avonds als vakantie-afsluiting bij Grand Luxe Cafe gegeten, was heerlijk en een mooi restaurant. en normale prijzen.

Nog een rondje gewandeld, koffers de laatste keer ingepakt en de laatste nacht in texas.

Vervolgens reden we ´s ochtends vroeg weg in Houston, onderweg nog eens gestopt en wat gegeten, wat rondgekeken en daarna maar de auto teruggebracht. Toen was het helaas weer tijd om naar huis te gaan.

Al met al hebben we een geweldige vakantie gehad. Texas was veel meer en veel mooier dan ik verwacht had.

#10 - 10-05-2013, 10:32 uur

Hans B

Goed te lezen dat je het zo naar de zin gehad hebt in Amerika.
#11 - 10-05-2013, 13:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ebelix

Texas is inderdaad erg mooi en afwisselend. Het staat bij ons ook nog hoog op het lijstje om nog een keer naar toe te gaan. Voorlopig Florida totdat de kinderen wat ouder zijn.
#12 - 10-05-2013, 14:52 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15