Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Texas in februari?

Discussie gestart

Jez

Volgend jaar willen we wel weer naar de NAMM in Los Angeles en dat is altijd eind januari. We overwegen om op de "terugweg" via Texas te gaan. Dat is dan eind januari,  begin februari. Is dat qua weer een goed idee?
#1 - 22-02-2015, 18:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Gemiddeld genomen zal het zo rond de 15 graden zijn overdag (ligt eraan waar in Texas), maar het schommelt nogal. Het kan goed een week tegen het vriespunt aanliggen, of een andere week over de 20 graden.

Persoonlijk vind ik dat lekkerder dan de erg hete en klamme zomers die Texas kent, dus als je mij vraagt een uitstekende tijd en niets om je over het weer druk te maken in die tijd.

Gr. Pieter
#2 - 22-02-2015, 19:15 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop

Ik zal je laten weten hoe het in maart was ....  ;)
#3 - 23-02-2015, 09:55 uur

Ine

Ik krijg net foto's binnen uit de burut van Dallas. Vrienden laten zien hoe hun straat onder de ijzel zit en spekglad is.
Kijk eens op http://www.wunderground.com/  daar kan je alle temperaturen e.d. uit het verleden per stad terug vinden.
#4 - 23-02-2015, 15:57 uur

Jez

Ik zal je laten weten hoe het in maart was ....  ;)

Dat was het oorspronkelijke plan, maart. Winter voorbij, orkaanseizoen nog niet begonnen en nog niet vochtig warm. Maar ja, de NAMM is nou eenmaal eind januari.....
Maar het nieuws van Ine spreekt me ook niet aan. Ik háát winter......... (echt, er is iets misgegaan, toen die ooievaar mij hier in Nederland liet vallen)
#5 - 23-02-2015, 21:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

#6 - 23-02-2015, 22:28 uur

Jez

Nou, dat weer is ook geen peil op te trekken zeg! Dallas bijvoorbeeld had vorig jaar februari temperaturen tussen de -4 en +26 graden en regen, sneeuw en zon. Hoe moet je je daar in vredesnaam op kleden? Ik twijfel of deze tijd van het jaar wel slim is.... Plan was namelijk om oa Houston, Roswell, Kansas City en Dallas aan te doen. Voor Kansas City krijg ik geen historie te zien, maar daar lijkt het in deze tijd volop winter te zijn. Iemand uit die buurt die daar iets over kan roepen?  ;)
#7 - 23-02-2015, 22:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

En meer onderweg zoals hier blijkt:
http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2015/02/23/airlines-cancel-1250-flights-as-yet-another-storm-hits-dfw-dallas-texas/23873767/?csp=travel

Misschien beter een site trip naar Mexico plannen?

Hmm, dat hebben we in 2010 al gedaan. En vorig jaar Hawaii. Maar ik ga me toch eens bezinnen: of we gaan later in het jaar naar Texas en omstreken, of we kiezen een andere bestemming naast Los Angeles in januari.
#8 - 23-02-2015, 22:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Hmmm..   Zelfs ik vind dit draadje van Janneke niet leuk , :'(

Het weer bevalt me ook niet....    Maar goed. Er kan nog veel veranderen in twee weken...   Volgende week zondag vlieg ik eerst op NYC (-23 vannacht!)  en dan twee dagen later door naar Dallas..    Fingers crossed!
#9 - 24-02-2015, 13:53 uur

Ikbenwalter

Oost -texas en de kust zijn in die tijd prima te doen.
Maar texas is vooral grooot....

Walter

#10 - 24-02-2015, 18:07 uur

Pieter79

Volgende week zondag vlieg ik eerst op NYC (-23 vannacht!)  en...

Min 23C?? Dat moet gevoelstemperatuur geweest zijn??!
#11 - 24-02-2015, 19:12 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Loek

-23C is toch niet koud?  Da's -9F, die temperaturen zien we hier in Denver regelmatig, en niet alleen s'nachts.  Vanmorgen was het -8F.  Het koudste wat ik hier in Colorado heb meegmaakt is -23F, en dat komt overeen met -30C.  Er stond ook nog een straf windje toen, dus de gevoels temperatuur ligt helemaal van de schaal dan.

Om terug op het onderwerp te komen, Kansa City in Jas/Feb zou ik vermijden.  Het kan daar in die tijd echt ijzingwekkend koud zijn.  In Jan/Feb als je warmte zoekt moet je in Zuid Arizona zijn, of Zuid Florida of Hawaii, maar zeker niet in de midwest states.  Texas is dan hit or miss, op dit moment meestal mis met alle ijsstormen die ze daar momenteel hebben.
#12 - 24-02-2015, 20:21 uur

Jez

Ja, ik denk dat we er maar vanaf zien, Texas in januari/februari. Heb nu namelijk nieuw plan bedacht: eerst cruisen vanaf Puerto Rico, dan via California & The Namm weer naar Holland  :D Texas moet maar even wachten.
#13 - 24-02-2015, 23:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Ik ga evengoed  ;)
#14 - 25-02-2015, 13:04 uur

Wop

Ik ga evengoed  ;)

Het gaat naar de 23C toe volgende week ;-)  Ben er klaar voor ;-)
#15 - 04-03-2015, 08:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15