Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

TX - LA - MS - AL - GA - FL ?

Discussie gestart

Hans B

Vanaf de plaats waar onze camper nu gestald is bij HollandRanch, Buffalo, TX heel misschien volgend jaar september/oktober een rondje in het zuid-oosten. Texas - Louisiana - Mississippi - Alabama - Georgia -Noord Florida?
We zijn daar nog nooit geweest wat mag er absoluut niet ontbreken?
We houden van fietsen - wandelen - natuur - af en toe een stad.




edit: afkortingen     TX - LA - MS - AL - GA - FL aangepast  ;)
#1 - 30-11-2009, 15:36 uur
« Laatst bewerkt op: 30-11-2009, 15:52 uur door Mississippi »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ebelix

Wat mag niet ontbreken. Een bezoek aan Graceland en de Sun studios in Memphis. Een bezoek aan de bayou in LA. Geat bend NP in TX, Apalacicola in Florida. De Grand ol' Opry in Nashville. De vele bossen in Tennessee en het noorden van LA, MS en AL. Er zijn veel battlefields uit de burgeroorlog die in de natuur liggen waar je goed kan fietsen en veel meekrijgt uit de bloedigste broederstrijd in de jonge geschiedenis van Amerika. In het oosten van TN liggen de great smokey mountains wat ik toch wel erg mooi vind. Zo anders als in het westen van Amerika.

In San Antonio heb je de Alamo wat ook zeker een bezoek waard is. Daarnaast heb je in LA, MS, GA de plantages die je kan bezoeken. Zelf hebben we aantal dagen doorgebracht op St George Island waar je ook een mooi State park is waar je lekker kan fietsen, zwemmen, etc. 's Avonds mooie sterre hemels omdat het er weinig lichtvervuiling is. Een andere must is New Orleans. Een geweldige stad. Bourbon street is dan jammer maar het French Quarter is erg mooi en leuk om doorheen te wandelen. Daarnaast hem je ook nog het garden district waar vele mooie "oude" woningen staan.

Dit gedeelte van amerika vinden wij erg leuk om te bezoeken en zijn dan ook 2 jaar achterelkaar hier geweest en afgelopen voorjaar in Texas wat ook erg leuk is. Alleen in Texas kan je al een hele vakantie vullen.

Succes met de voorbereiding.   
#2 - 04-12-2009, 12:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mrjn

New Orleans en de Natchez Trace Parkway natuurlijk. Plantations, bijvoorbeeld The Myrtles in St. Francisville, Louisiana.
Ik kan je geen tips geven over Alabama, vonden wij niet veel aan, maar hebben we ook niet veel van gezien. Savannah is natuurlijk een bezoek waard. En het schijnt dat er in het noorden van Georgia een gezellig Beiers aandoend dorp ligt. Maar of dat een aanrader is?
#3 - 04-12-2009, 16:59 uur

Hans B

Ebelix en Marjon,
bedankt voor de tips ik zal ze opnemen en er een route van proberen te maken.
Memphis Graceland en Nashville zijn we al eens geweest.
Voor info over de plantages houd ik me zeker aanbevolen.
Ik ben niet zo van de 'lederhosen' maar zal het zeker even doorlezen of het de moeite is.
#4 - 04-12-2009, 19:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ebelix

In Texas heb je een gebied dat hill country genoemd wordt. Hier zijn heel veel duitse invloeden te vinden. Het is wel apart als je daar doorheen rijdt. Men heeft er wel werk aan besteed.

Qua plantagehuizen kan ik je vertellen dat tussen Baton Rouge en New Orleans zo'n 10 huizen kunt gaan bezoeken. De leukste en interessantste vonden wij Laura en verder heb je nog Oak Alley, Nottoway en San Francisco. Allemaal zijn ze de mooite waard om te bezoeken en ze zijn allemaal anders. Kijk maar een op onderstaande link

http://www.stirlingprop.com/lalinks/plantations.htm

Succes
#5 - 05-12-2009, 09:17 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mrjn

De oprijlaan (die niet echt meer als zodanig gebruikt wordt) van Oak Alley is zo'n beetje de meest gebruikte oprijlaan in films en tv-series. Wij hebben het uiteindelijk niet bezocht, omdat er zo ongeveer een moesson regende toen wij erheen wilde en delen van de weg erheen, komen dan onder water te staan.

The Myrtles waar ik het over had, is haunted. Daar wordt uitgebreid over verteld als je de rondleiding neemt.
#6 - 05-12-2009, 10:01 uur

Hans B

Ik heb onderstaande route gemaakt, gewoon op basis van de grotere plaatsen.
Ik kan nog alle kanten op, maar enorm ver uit de route wil ik toch ook weer niet.
Behalve de al gegeven tips, wat mag ik beslist niet missen.


#7 - 05-12-2009, 15:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mrjn

Je zou St. Augustine nog mee kunnen pakken, ligt iets onder Jacksonville, FL. En is de oudste continu bewoonde stad van de VS. Leuk om doorheen te wandelen. In sommige huizen zijn ook nog ambachtslieden aan het werk.
#8 - 05-12-2009, 15:55 uur

Mississippi

Hallo Hans,

Als het gaat om natuur, heb je overwogen om een noordelijker route te kiezen?
In Arkansas kan je in het noorden de prachtige Ozark mountains bezoeken. In Memphis kan je ook fietsen huren op het mud island river park en downtown op de fiets verkennen.
Via de muziek van Nashville naar de Great Smoky Mountains en dan naar Atlanta.

Als regelmatige bezoeker van Mississippi kan ik Jackson MS of Birmingham AL niet speciaal aanbevelen.
Het enige wat wel bijzonder is in de Mississippi Delta zijn de katoenvelden die begin oktober sneeuwwit zijn.
Helaas wordt er door de concurrentie uit China de laatste tijd steeds minder katoen verbouwd.



#9 - 06-12-2009, 14:48 uur

Hans B

St. Augustine is toegevoegd.

We zijn al eens in Memphis (Graceland, Mud Island, tocht met raderboot, Beale Street) en Nashville (Grand Ole Opry) geweest.
Ook toen een stukje door door de Great Smoky Mountains gereden, maar dat op en neer geslinger heen en weer is met een grote camper zoals wij hebben geen succes.

De katoenvelden trekken ons wel aan, dat lijkt vooral mijn vrouw erg leuk.
Zijn er ook musea, farms waar je dit kunt bezichtigen?

Er is enig zinnigs te zeggen over het weer.
Normaliter orkanen en veel regen of mooi najaarsweer met af en toe een stranddag.

Alle tips m.b.t. bezienswaardigheden en must do's blijven welkom.
#10 - 06-12-2009, 15:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mississippi


De katoenvelden trekken ons wel aan, dat lijkt vooral mijn vrouw erg leuk.
Zijn er ook musea, farms waar je dit kunt bezichtigen?


Voor katoenvelden kan je de mississippi bij Greenville oversteken en dan via Hwy 61 naar Vicksburg rijden. Er is vlgs mij geen katoenmuseum in MS.

Overnachten kan bijvoorbeeld in Lake Chicot State Park AR of in Leroy Percy SP Mississippi, de achtertuin van m'n familie.

Beide parken zijn geschikt voor grote RVs  8)

Wat betreft het weer in MS: In September is het meestal gewoon heet >30 C met kans op een hurricane.
In Oktober begint het lekker af te koelen en is het aangenaam met zo'n 25 C gemiddeld.


#11 - 06-12-2009, 17:01 uur

hdeweert

Met hier en daar een kleine aanpassing zou je een bezoek kunnen brengen aan Fort Pickens bij Pensacola,

http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=299&Itemid=547

het Coca Cola museum in Vicksburg,

http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=295&Itemid=551

 en je zou een bezoek kunnen brengen aan de whiskey stokerij van Jack Daniels in Lynchburg

http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=292&Itemid=554
 
Harm
#12 - 06-12-2009, 22:05 uur

Hans B

Harm dank voor de tips.
Deze kan ik mooi in de route opnemen.
Hans
#13 - 08-12-2009, 19:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Jack Daniels is een gratis rondleiding na afloop helaas alleen maar koffie ipv whiskey

Met nog een klein ommetje kun je tubben in het Ichetucknee Spring State park tussen Jacksonville en Tallahassee.

http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=433&Itemid=509

Harm
#14 - 08-12-2009, 22:25 uur

Hans B

Wederom bedankt Harm, ik zet het erbij, zo wordt de rit alvast goed gevuld met opties.
#15 - 14-12-2009, 22:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15