Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraag over transfer

Discussie gestart

Noobie

Dag allemaal,

Binnenkort vlieg ik na mijn vakantie van San Francisco naar Amsterdam. Ik heb een goedkope vlucht gevonden die gaat via Ft. Lauderdale Florida en Oslo. Nou heb ik nooit eerder over hoeven stappen en heb ik geen idee hoeveel tijd je daarmee kwijt bent. Ik heb in Ft. Lauderdale 4.5 uur te overbruggen. Zou het dan haalbaar zijn om een uurtje naar het strand te gaan met een taxi, en dan weer terug? Of is daar geen beginnen aan? Het lijkt me leuk om iets van Florida te zien.

Groet,

Noobie
#1 - 17-07-2014, 21:26 uur

Jez

Welkom op dit forum!

4,5 uur is niet erg lang. Bedenk dat dat is vanaf moment dat je vliegtuig land en de volgende opstijgt. Voordat je uit je aangekomen vliegtuig bent, ben je een half uur verder, dus nog 4 uur over. Je volgende vlucht zal denk ik een uur tevoren gaan boarden, dus nog 3 uur over. In die 3 uur moet je naar de uitgang, taxi vinden, strand vinden: ik schat een half uur, dus nog 2,5 uur over. Voor de terugreis hetzelfde, dus half uur. Reken ook een half uur om door security en bij je gate te komen, dus heb je 1,5 uur. Ik zou het er niet op wagen... Bovendien, Florida in deze tijd van het jaar is bloedje heet en vreselijk vochtig.
#2 - 17-07-2014, 23:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ikbenwalter

Aangezien je in ft lauderdale landt zul je daar ook door de douane gaan met je bagage (port of entry).
Ik ben niet bekend met de luchthaven maar als bezoeker sta je in het algemeen meestal wel even in de rij.



Florida is idd niet echt comfortabel nu qua weer, en op t vliegveld is t vast lekker koel.


Wellicht zou je met een routeplanner de reistijd naar het strand kunnen berekenen en dan kijken wat je mogelijkheden zijn.
Ik weet niet wanneer je landt/vertrekt in Ft lauderdale maar ik zou ook rekening houden met het spitsuur aldaar.


Walter
#3 - 18-07-2014, 06:41 uur

Noobie

Bedankt voor de ontnuchterende reacties. Ik zie er maar van af, dat wordt stressen en ik ben al niet zo koelbloedig met haasten op een vliegveld. Wellicht kan ik het in Oslo wel proberen, daar hebben we 6.5. Dan ga ik gewoon nog eens terug naar Florida, ik wil later het zuiden ook zeker eens 'doen' per trein.

En nog over die bagage: moet ik ook mijn ruimbagage weer ophalen en opnieuw inchecken? Wat dom, daar had ik niet aan gedacht. SF-Ft Lauderdale is één ticket, Ft Lauderdale-Oslo-Amsterdam ook één. Betekent dat dat in Oslo de bagage wel automatisch naar het volgende vliegtuig wordt gebracht, en ik meer tijd heb? Sorry voor de off topic.
#4 - 18-07-2014, 11:45 uur

Marianne

Aangezien je in ft lauderdale landt zul je daar ook door de douane gaan met je bagage (port of entry).
Ik ben niet bekend met de luchthaven maar als bezoeker sta je in het algemeen meestal wel even in de rij.
Dat geldt met name voor de heenreis denk ik, en dan bij Immigrations. Terug heb je daar geen last van.

Met twee verschillende maatschappijen wordt je koffer niet doorgelabeld en zul je daar dus wel tijd mee kwijt zijn.
Als het vlot gaat kun je altijd nog kijken of je iets gaat ondernemen. Soms kom je wel eerder aan dan gepland. Zoek van te voren uit hoe het vervoer geregeld is en of je in de spits zul moeten reizen. Maar 4,5 uur lijkt me wel kort.

Marianne
#5 - 18-07-2014, 13:47 uur

Jez

Aangezien je in ft lauderdale landt zul je daar ook door de douane gaan met je bagage (port of entry).

Het ging om de terugreis, dus hoeft ze niet door Immigrations
#6 - 18-07-2014, 21:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Ik vraag me af hoe goedkoop dit ticket moet zijn om zulke omwegen op je hals te halen. Vandaag is er een aanbieding om voor onder de eur700 een retour naar SF te boeken. Vertrekpunt Brussel en aankomst ook Brussel. Periode van reizen tussen 17 augustus en 31 oktober.

Hou er ook rekening mee dat om wat voor reden je vlucht mist in Ft Lauderdale dat je dan een nieuw ticket moet kopen. Je reist met 2 aparte tickets. Als het 1 ticket was geweest dan had je het nog op onmacht of vertraging eerste vlucht kunnen gooien om op een andere vlucht geboekt te worden. Aan de route te zien ben je van plan om met Norwegian te gaan vliegen.
#7 - 21-07-2014, 14:42 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Noobie

400 euro ongeveer, dat was verreweg de goedkoopste volgens Skyscanner (en inderdaad is het tweede deel met Norwegian). Maar de kans dat ik mijn vlucht mis is met 4.5 uur overstaptijd niet heel groot toch?
#8 - 04-08-2014, 17:47 uur

Ebelix

Wat mij betreft is dat toch aan de korte kant. Als je vertraging hebt is 4,5 uur niet veel. Daarnaast moet je op de heenreis nog rekening houden met Immigrations en Customs. Ook moet je de bagage ophalen en opnieuw inchecken. Dit is ook van toepassing op de terugweg. Indien je koffers niet zijn meegekomen moet je nog een rapport laten opmaken voor het nazenden van de koffers of voor de verzekering.

De vraag is of de bagage gelijk doorgelabeld kan worden naar Amsterdam. Ik denk het wel maar ik weet niet helemaal zeker hoe Norwegian werkt.

Persoonlijk vind ik het de besparing niet waard als je weet wat je allemaal extra moet doen. Je liep ook nog met de gedachte om de luchthaven te verlaten.
#9 - 06-08-2014, 13:22 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15