Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

We gaan weer Roadtrippen door de USA

Discussie gestart

Terpies

De plannen zijn genaakt, de tickets en auto geboekt!

Op 17 juni vliegen we naar Orlando. Aangezien we de trip combineren met een bezoek aan onze kids, hebben we een aantal punten vastgelegd. De oudste woont in Panama Beach, FL en de jongste in Wichita, KS.

De trip ziet er globaal als volgt uit:

Vr 17 juni : Orlando Sanford, overnachting in de buurt
Za 18 juni: Panama Beach, Florida
Zo 19 juni: Panama Beach, Florida
Ma 20 juni: Panama Beach, Florida
Di 21 juni: naar New Orleans, Louisiana
Wo 22 juni: New Orleans, Louisiana
Do 23 juni: richting Houston, Texas
Vr 24 juni: Dallas, Texas
Za 25 juni: naar Wichita, Kansas
Zo 26 juni: Wichita, Kansas
Ma 27 juni: Wichita, Kansas
Di 28 juni: richting Fayetteville, Arkansas
Wo 29 juni: Memphis, Tennessee
Do 30 juni: Clarksdale, Mississippi
Vr 1 juli: naar Nashville, Tennessee via Tupelo
Za 2 juli: naar Atlanta, Georgia
Zo 3 juli: naar Savannah, Georgia
Ma 4 juli: independence day, ergens....waarschijnlijk Savannah, GA
Di 5 juli: richting Panama Beach, Florida
Wo 6 juli: Panama Beach, Florida
Do 7 juli: naar Orlando, Florida
Vr 8 juli: terug naar NL

De route ziet er dan globaal zo uit:

https://roadtrippers.com/map?lat=27,40218&lng=-87,99304&z=4&a2=t!14454894&utm_source=mail&utm_campaign=trip&utm_medium=ios

Graag jullie tips en suggesties: wat mogen we echt niet missen, wat moeten we veranderen en zeker zien.

Thanks voor jullie hulp en suggesties

#1 - 27-05-2016, 23:50 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2016, 23:57 uur door Terpies »

Chris RTA

Als ik je kilometers deel door de dagen dat je daadwerkelijk van de ene plaats naar de andere rijdt zul je 460 km per dag moeten rijden.
Dan heb ik alleen nog maar de werkelijke kilometers genomen om dit rondje te rijden. Dan heb je dus nog niks gedaan.

Ik zou zeggen: dit moet je niet willen.
Een enkele keer een grote rit er tussen is geen probleem, maar als je elke dag zoveel moet rijden gaat dat niet leuk worden. Een race tegen de klok en het enige dat je ziet in deze vakantie is de binnenkant van je auto. Je zult dan nog een vakantie moeten boeken om uit te rusten  ;)

Mocht dit wel je ding zijn dan is het wellicht leuk om mijn verslagen te lezen.
#2 - 28-05-2016, 10:03 uur

Jez

Mijn idee; je maakt per dag behoorlijke afstanden en hebt geen tijd om de steden die je bezoekt, ook werkelijk te gaan bekijken.

Als je ipv op een combinatie Orlando en Pensacola vliegt, win je al 2 rijdagen. Zoiets deden wij in 2013, was even duur als alleen op Orlando. En als je het kind in Panama Beach even veel tijd gunt als die in Wichita, kun je misschien ook wat beter uit de voeten. Maar dan nog moet je lange rijdagen maken. Ons uitgangspunt is altijd ca. 250 miles per dagrijden om van A naar B te komen. Dan hebben we onderweg ook nog tijd om iets te doen en te zien.

Is dit iets?
17-6 Aankomst Pensacola; bij vroege aankomst direct naar Panama Beach, anders volgende ochtend
18-6 Panama Beach
19-6 Panama Beach
20-6 Naar New Orleans
21-6 New Orleans
22-6 Naar Houston
23-6 Houston
24-6 Naar Dallas
25-6 Dallas
26-6 Naar Wichita
27-6 Wichita
28-6 Wichita
29-6 Richting Memphis
29-6 Aankomst Memphis
30-6 Memphis
1-7 Naar Nashville (niet via Tupelo, dat is 100 mijl omrijden voor alleen het geboortehuis van Elvis?) (wel: 's avonds naar de grand Ole Opry!)
2-7 Nashville
3-7 Naar Atlanta
4-7 Atlanta (echt, Coca Cola museum en CNN is al een hele dag)
5-7 Naar Savannah
6-7 Savannah
7-7 Naar Orlando
8-7 terugvlucht

Met wel als kanttekening dat er nog steeds lange rijdagen tussen zitten.
#3 - 28-05-2016, 10:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Terpies

Dank voor jullie tips en adviezen.

Het belangrijkste doel deze vakantie is idd het zien van de kinderen, dus vandaar dat we ons ook realiseren dat er veel lange ritten tussen zullen zitten...helaas is het deze vakantie niet anders.

Zoals gezegd, de tickets naar Orlando zijn geboekt (omdat €399 in deze tijd van het jaar echt goedkoop is!). We realiseren ons dat de route absoluut onderhavig is aan het reizen.

Gelukkig is het lang niet de eerste keer dat we in dit gebied reizen, dus de meeste dingen hebben we toch al gezien en zijn we al uitgebreider geweest. We pakken een aantal highlights er uit qua plaatsen waar we goede herinneringen aan hebben, en must sees omdat we daar graag komen.

Deze plaatsen hebben we dus proberen in te passen.

Niks is een must qua plaatsen, dus daarom kijken we of de route een beetje haalbaar is, en daarom is jullie advies ook meer dan welkom.

Niets ligt ook vast: we zijn echte bonnefooi reizigers en we zien wel hoe het loopt....

Volgens roadtrippers is deze route 3800 mijl, dus er zullen een paar langere reisdagen in zitten. De grootste uitdaging zit imho tussen New Orleans en Wichita. Daar probeer ik een goede afweging te maken tussen reizen en wel wat zien, maar we hebben daar al een aantal keren gereisd, dus we zijn niet volledig nieuw in die regio/steden.

Onze focus ligt deze vakantie echt om maximale tijd bij kids en kleinkind te zijn, helaas wonen ze beetje ver uit elkaar....

Gelukkig houden we van autorijden ;)
#4 - 28-05-2016, 11:58 uur

Cees A

Is een binnenlandse vlucht Tallahassee - Wichita geen optie ?
Dit maximaliseert de tijd die je bij je kinderen kunt doorbrengen en/of  je hebt wat meer tijd voor andere dingen.
Jullie kunnen die vlucht zonder ingecheckte bagage maken, want je kunt de grote koffers in Panama City laten.
Ik denk dat de vliegticketkosten zeker niet hoger zullen zijn dan de brandstof- en hotelkosten bij zelf op en neer rijden.
Ik zou die mogelijkheid zeker eens onderzoeken
#5 - 28-05-2016, 14:48 uur

Terpies

Is een binnenlandse vlucht Tallahassee - Wichita geen optie ?
Dit maximaliseert de tijd die je bij je kinderen kunt doorbrengen en/of  je hebt wat meer tijd voor andere dingen.
Jullie kunnen die vlucht zonder ingecheckte bagage maken, want je kunt de grote koffers in Panama City laten.
Ik denk dat de vliegticketkosten zeker niet hoger zullen zijn dan de brandstof- en hotelkosten bij zelf op en neer rijden.
Ik zou die mogelijkheid zeker eens onderzoeken

Goede optie! Ga er zeker eens naar kijken, dank je @Cees A
#6 - 28-05-2016, 17:53 uur

Yessica

Ik zou echt niet weten waarom je via Texas gaat...? Waarom niet gewoon richting Wichita na het bezoek aan Panama City?
#7 - 28-05-2016, 19:44 uur



Terpies

Ik zou echt niet weten waarom je via Texas gaat...? Waarom niet gewoon richting Wichita na het bezoek aan Panama City?

Welke route stel jij dan voor? Ik heb weinig zin om twee keer dezelfde route te rijden.... We komen graag in New Orleans, vandaar de route zoals aangegeven...Heen onderlangs en terug bovenlangs...
#8 - 28-05-2016, 23:46 uur

Hans B

Waarom na een bezoek aan je oudste geen binnenlandse vlucht naar je jongste.
Daar een auto huren en one-way terug naar Orlando.
#9 - 29-05-2016, 04:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ruud2004

Ik zou echt niet weten waarom je via Texas gaat...?

Wij maken dit jaar een soortgelijk (iets kleiner) rondje en doen Dallas, hoewel dit veel extra kilometers zijn,  bewust aan. Jij bedoelt dat van Dallas in een andere context, maar je leest op de diverse fora maar weinig over Texas. Mocht Dallas en omgeving ons bevallen doen we volgend jaar misschien wel een "rondje Texas".
#10 - 29-05-2016, 13:42 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15