Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

zuiden 2009

Discussie gestart

ramon

Hallo.

Van 31 jul tm 19 aug ga ik met drie anderen naar het zuiden van de VS. Heb alleen een vlucht en een huurauto geboekt. Dus ben vrij in beweging.
Maar ben nu met een globale route bezig. Dit is wat ik tot nu toe heb.

Dag 1:Aankomst Orlando
Dag 2:Orlando(dagje chillen. mocht dat niet nodig zijn ga ik gelijk door)
Dag 3:Orlando-Savannah.(savannah bekijken en ook de ghost tour doen savonds)
Dag 4:Savannah-Myrtle beach(In Charlston het vliegdekschip bezoeken en die stad)
Dag 5:Myrtle beach-Charlotte
Dag 6:Charlotte-Gatlinburg
Dag 7:Gatlinburg(Ik weet nog niet of het nodig is om een heledag in de smokys te blijven)
Dag 8:Gatlinburg-Parkcity(Zag op het net de mammoth caves. Weet nog niet zeker of ik dit ga doen.)
Dag 9:Parkcity-Nashville
Dag10:Nashville-Memphis
Dag11:Memphis-Natchez(via de route natcheztrail)
Dag12:Natchez-New orleans
Dag13:New orleans
Dag14:New orleans-Fort Walton
Dag15:Fort walton
Dag16:Fort walton-Talahasee
Dag17
Dag18
Dag19

Globaal de route. Ben er dus nog niet helemaal uit. Ik heb het gevoel dat ik beter via Atlanta te gaan rijden ipv Myrtlebeach. Lees er vrij weinig over.
Verder zijn tips welkom. Vooral bezienswaardigheden,Militaire musea,Evt bezoek zeekoeien,En hoe is myrtlebeach....

Hou jullie op de hoogte.

Gr Ramon
#1 - 23-02-2009, 19:46 uur

hdeweert

Hallo
In het verleden ooit een dergelijke trip gemaakt

http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=319&Itemid=275

Misschien doe je wat ideetjes op.
Harm
#2 - 23-02-2009, 20:19 uur

Jez

Neem in elk geval genoeg deodorant mee, want dan is het daar blody hot!
#3 - 23-02-2009, 23:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bandido

Het is hier in The South inderdaad erg heet en zeker niet de beste tijd om veel buiten te zijn. Maar met een goede airco kom je een heel eind natuurlijk.  ;)

Maar goed, je kunt inderdaad beter via ATL rijden, dat is veel sneller. En dan kun je mooi nog een dagje hier rondkijken. Verder is Savannah erg de moeite waard (Tybee Island, Fort Pulaski bv), Charleston is ook erg mooi, maar Myrtle Beach en Charlotte zijn niet erg boeiend wat mij betreft. In in rond ATL is veel te vinden over de civil war als je dat interessant vindt. Mocht je besluiten om naar ATL te gaan, laat maar even weten, dan heb ik nog wel wat restauranttips enzo voor je.

Over TN en LA kan ik je niet zoveel vertellen, maar over GA/FL/SC wat meer.
#4 - 16-03-2009, 20:14 uur
"Georgia On My Mind"

ramon

Hoi hoi.

Ben er voor 90 procent uit. Dit word de route.

Dag 1: Amsterdam-Orlando"
Dag 2: Orlando-Savannah
Dag 3: Savannah-Atlanta
Dag 4: Atlanta
Dag 5: Atlanta-Gatlinburg
Dag 6: Gatlinburg-Nashville
Dag 7: Nashville-Memphis
Dag 8: Memphis-Natchez
Dag 9: Natchez-New Orleans
Dag 10:New Orleans
Dag 11:New Orleans-Destin
Dag 12:New Orleans-Crystal River
Dag 13:Crystal River-.........


Tot zover ga de de route zeker rijden. Ik heb dan nog 6 dagen over. Ik weet niet of ik nog extra dagen nodig heb in de Smokeys of in New Oleans. Maar goed ben in 2006 ook op Key West geweest en tja dat trekt toch ook wel weer hahaha. Maar goed de tips van jullie en mijn speur werk kan nu echt beginnen.

Gr Ramon
#5 - 22-03-2009, 21:14 uur

djengo



Voor de Manatees(zeekoeien) : in de wintermaanden zijn ze te vinden in blue spring state park.
Wij hebben zelf met ze gesnorkeld via Scott Faulkenbergs Manatee tours in Crystal River.
Vergeet de Jack daniels distillery niet, Cnn,Coca Cola centre en het graf van Martin LUther King, mocht je toch nog via Atlanta gaan.
#6 - 29-03-2009, 22:11 uur

ramon

Is een bezoek aan een baseball of footballwedstrijd aan te raden? In Atlanta of Miami????

Gr Ramon
#7 - 31-03-2009, 21:14 uur

Moby

in Atlanta heb je de Braves (baseball) die spelen op Turner Field. Fantastisch stadion en zeker de moeite om eens een wedstrijd mee te maken.


#8 - 31-03-2009, 23:38 uur



ramon

Moet ik dan kaartjes vooraf regelen. Of kan dat gewoon terplekke aan de kassa

En ik zat te denken om in Atlanta naar het Coca Cola museum,het aquarium,en stone mountain park te bezoeken. Zijn dit de echt must see plekken.

Gr Ramon
#9 - 08-04-2009, 21:02 uur

Hans B

Moet ik dan kaartjes vooraf regelen. Of kan dat gewoon terplekke aan de kassa
Gr Ramon
Als je kaartjes van de Braves (honkbal) bedoelt, is dat afhankelijk van het presteren van het team.
Doen ze het goed, kan het stadion uitverkocht zijn.
Bepaalde tegenstanders zijn ook aantrekkelijker voor het publiek. (Twente-Ajax doet het ook beter dan Twente-Volendam)
Op de site MLB.com is alle info te vinden en is ook een doorlink om kaarten te bestellen.
Ik zelf heb nog nooit te voren kaarten besteld.

succes, Hans
#10 - 08-04-2009, 21:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mirjam

Hoi Ramon,

Ik ben vorig jaar door het Zuiden getrokken en heb een aantal plaatsen aangedaan waar jij ook heen gaat. Als je geinteresseerd bent in geschiedenis, is een bezoek aan het geboortehuis van Martin Luther King erg interessant. Zoals al in een eerder bericht gemeld. In Savannah zit een bar : Savannah Smiles. Erg leuk om naar toe te gaan. Deze tip kreeg ik vorig jaar van Bert Vlug. In Nashville is The Stage op Broadway. Ben er nu twee keer geweest en beide keren stond er een goede band te spelen. Als motel tip voor Nashville: Knight Inn. Even buiten het centrum, maar met de taxi binnen no time down town voor nog geen 10 dollar en een leuke kroeg in het motel. Destin is shoppen, ik vond er niet veel aan. New Orleans rules. Zou daar een extra dag of twee extra dagen blijven. Misschien ook een extra dag in Memphis. Ook genoeg te doen. Ik ben ook een aantal keer naar baseball geweest en heb ook nog nooit van te voren kaartjes besteld.

Groetjes, Mirjam
#11 - 08-04-2009, 22:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15