Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dollars in NL halen

Discussie gestart

Daantje030

Hoi allemaal,

Ik wil ergens in NL euro's omwisselen voor dollars, om dit als cadeau te geven aan mensen die dit jaar naar Amerika gaan.
Welk kantoor is betrouwbaar en het voordeligst?
Op Google kom je wel e.e.a. tegen, maar ik heb zelf nooit dollars in NL gehaald i.v.m. de extra kosten en we het meeste ook met visa doen.
Hoor het graag  ;D
#1 - 16-04-2018, 11:00 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.
Het goedkoopst v.w.b. het wisselen van contant vreemd geld is volgens mij Pott Change op het Damrak in Amsterdam.
Vergelijk de wisselkoers van Pott maar eens met bijvoorbeeld die van GWK of andere wisselkantoren.
Linkje: ----> https://www.pottchange.com/

Als je in de buurt van Amsterdam woont kun je de Dollars persoonlijk afhalen bij Pott. Dat is het goedkoopst.
Woon je te ver van Amsterdam dan kan Pott de dollars via een aangetekende verzekerde zending naar je huisadres sturen.
Er komen dan wel 16,50 € verzendkosten bij en dat kan, bij een laag bedrag aan Dollars, je wisselkoers nadelig beinvloeden.
#2 - 16-04-2018, 11:22 uur

Daantje030

Dankjewel! En bedankt voor je reactie :)
Dat zijn nogal behoorlijke verzendkosten. Maak ik er liever een dagje uit van naar Amsterdam  ;)
#3 - 16-04-2018, 12:18 uur

Cees A

Dat zijn nogal behoorlijke verzendkosten. Maak ik er liever een dagje uit van naar Amsterdam  ;) 
Kost dat dagje uit in Amsterdam niks dan ?    ;D
#4 - 16-04-2018, 12:33 uur

Daantje030

Dat zijn nogal behoorlijke verzendkosten. Maak ik er liever een dagje uit van naar Amsterdam  ;) 
Kost dat dagje uit in Amsterdam niks dan ?    ;D

Haha ja je hebt gelijk! Maar dan heb ik wel dubbel plezier  >:D

Lees trouwens alleen maar goede recensies en zag al dat GSK duurder is dus ben erg blij met de tip!
#5 - 16-04-2018, 12:36 uur

Cees A

Beetje creatief rekenen.
Als je nou gewoon wat meer dollartjes bestelt en laat thuisbezorgen, dan vallen de verzendkosten (omgerekend per dollar) best mee.
Als je  1000 $ laat bezorgen kost het je slechts 0,016 € per $.     Dat is 1,6  cent per $. 
Bij 2000 $ is dat gehalveerd naar 0,008 € per $.    0,8  cent per $  .....   Daar kun je niet voor naar Amsterdam rijden ........   innocent
Die mensen aan wie je die dollars cadeau wil doen vinden het bovendien vast niet erg om wat meer dollars te krijgen. cheer cheerb cheerg
#6 - 16-04-2018, 14:31 uur
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 14:49 uur door Cees A »

Dirc

Ik zweer nog steeds bij de Revolut. Al is dat wel lastig als je Dollars wilt weggeven uiteraard.
#7 - 17-04-2018, 08:49 uur

Wop

Al is dat wel lastig als je Dollars wilt weggeven uiteraard.

Ik ben helemaal niet lastig als je je Dollars (aan mij) wilt weggeven!  ;D
#8 - 18-04-2018, 10:33 uur

Dirc

Al is dat wel lastig als je Dollars wilt weggeven uiteraard.

Ik ben helemaal niet lastig als je je Dollars (aan mij) wilt weggeven!  ;D

Revolut => Revolut kan trouwens wel inderdaad. Goed dat je dat zegt.
#9 - 18-04-2018, 10:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15