Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Duur vakantiejaar

Discussie gestart

Sheriff

Hold on a sec... USAmeeting?? Wat, waar?!

Ben voornemens er dit jaar weer in te plannen!!
Met belangstelling zal ik het volgen Wop ::). En wellicht kan ik je ergens mee helpen?
#16 - 17-03-2019, 13:05 uur
Frank, Amerika liefhebber
 

Wop

Ik ga eerst even een geschikte datum zoeken! :-)
#17 - 23-03-2019, 10:02 uur

Sheriff

Misschien 4th of July Wop?!  ::)
#18 - 23-03-2019, 20:30 uur
Frank, Amerika liefhebber
 

Bakvet

Over een aantal weken ga ik weer naar Amerika, maar de dollarkoers werkt niet echt mee.   :-[
Vorig jaar rond deze tijd kreeg je voor 1 Euro nog 1,22 tot 1,24 Dollar. Nu nog maar 1,13 Dollar !!
 Met alles wat daar ter plaatse nog betaald moet worden, hotels, auto, enz. scheelt dat toch al snel 500 euro met vorig jaar.

Aangezien je naar Arizona en New Mexico gaat wil ik wel deze bespaar tip geven. In sommige delen van New Mexico ligt de benzineprijs veel hoger en in andere juist veel lager. Sommige pueblos in het Noordwesten verkopen bijvoorbeeld brandstof zonder staats- of federale (?) belasting. Dat scheelt snel een paar dollar op een volle tank. Deze sites zul je wel kennen:
https://gasprices.aaa.com/?state=NM
https://www.gasbuddy.com/GasPrices/NewMexico
#19 - 24-03-2019, 10:08 uur

Cees A

@Bakvet   Die AAA pagina voor benzineprijzen kende ik nog niet, Gasbuddy uiteraard wel.
Trouwens, volgens de gaspricemap van Gasbuddy valt de benzineprijs in New Mexico vergeleken met Arizona nog  mee.
Linkje: ---> https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap?z=5&lng=-100.66646850784481&lat=40.93267691265782
NM is op die kaart grotendeels groen terwijl AZ licht tot donker geel gekleurd is.

Nu we het toch over besparingen bij tanken hebben.
Cash betalen i.p.v. credit of debet levert ook vaak een aardige korting op. (zie onderstaande afbeelding)


Persoonlijke ervaring:
Online zoeken naar de goedkoopste pomp doe ik eigenlijk nooit.
Bij het binnenrijden van een plaats letten we wel op de benzineprijzen zodat we een idee hebben van de plaatselijke prijsverschillen.

Tip: Probeer steeds 's ochtends met een volle tank te vertrekken zodat je overdag niet op de benzinemeter hoeft te letten.
Ben zelf in het verleden een paar keer goed weggekomen met een benzinemeter die (veel te) dicht in de buurt van de E kwam.
Ik kan je verzekeren, als je op zo'n moment een pomp tegenkomt is "goedkope prijs" niet de gedachte die het eerst bij je opkomt.  1smile
#20 - 24-03-2019, 11:42 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 12:31 uur door Cees A »

Ben2USA

Zelfde ervaring hier! Wij tanken zodra halfvol  is bereikt, tenzij het peperduur is ...
#21 - 24-03-2019, 15:24 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Bakvet

Dat doe ik ook altijd (halfvol is bijvullen) en anders zeker 's avonds. De ADAC ontdekte dat in Duitsland de benzineprijs 's avonds bij veel stations lager was dan overdag. Het zal me niets verbazen als dat verschijnsel is overgewaaid uit de V.S.  Het idee erachter zal wel zijn: mensen die overdag tanken hebben waarschijnlijk brandstof nodig.  Terwijl de meeste mensen die 's avonds tanken nog wel genoeg tijd zullen hebben om nog even naar een goedkopere pomp door te rijden.

Er zit voor mij nog een andere reden achter. Ik was ooit ergens waar een hurricane zou kunnen gaan landen de komende dagen. Toen ik 's avonds langs een pompstation reed dacht ik: morgen nog even tanken en dan snel wegwezen hier. De volgende ochtend stond er een rij van een half uur voor elk pompstation en mijn tank was nog steeds bijna leeg.

Daarnaast had je destijds veel van die gecultiveerde stroomstoringen aan de westkust. Geen stroom = niet tanken. Misschien betekent zoiets dan ook niet douchen, geen lift, geen ontbijt, maar mijn tank zal in elk geval vol zitten!
#22 - 24-03-2019, 19:33 uur

Ben2USA

Ook is zo-avond goedkoper dan de weekendprijzen, veelal.
#23 - 25-03-2019, 10:52 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Wop

Misschien 4th of July Wop?!  ::)

31 augustus wordt het!
#24 - 01-05-2019, 21:20 uur

Ben2USA

Goed Plan!! :D
Heb je daar nog een 110-220V converter nodig? ;) Heb ik ter overname....
#25 - 03-05-2019, 18:01 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Dirc

Ik kijk altijd op gasbuddy of vergelijkbare site en dan moet het ook nog in de buurt liggen. Ik ga geen uur omrijden om op mijn vakantiebudget 5 dollar te besparen. Het moet realistisch blijven.
Als je 4 weken naar amerika gaat en een kleine 10k uitgeeft bijvoorbeeld, moet je dan moeilijk gaan doen en uren gaan zitten vergelijken om 10 dollar in je zak te steken (en daarvoor soms een uur vakantietijd te verliezen).

Wellicht met een camper nog een iets ander verhaal omdat die beesten benzine sluipen....
#26 - 05-05-2019, 15:09 uur

Ben2USA

De mijne rijdt 1:10 ...  :D ;D
#27 - 09-05-2019, 11:15 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Cees A

De mijne rijdt 1:10 ... 
Interessant om te weten, maar ik ken niet veel forumleden die hun eigen kleine, zuinige, Europese camper naar Amerika lieten verschepen om er vervolgens mee door Amerika te trekken.
Volgens mij zijn jij en forumlid Alltheway down, die een paar dagen geleden nog een vraag stelde over Adblue, de enigen.

De grote Amerikaanse en in Amerika gestalde motorhome van Hans B tel ik in dit verhaal even niet mee.
Die megabus van Hans komt zelfs in z'n meest wilde dromen niet aan een verbruik van 1:10 ........  1smile
 
Verreweg de meeste toeristen die met een camper door Amerika reizen doen dat met een huurcamper.
Van die huurcampers komt alleen de Jucy campervan enigszins in de buurt van jouw verbruik.
Voor het meest gebruikelijke formaat huurcamper, lengte tussen 25 en 30 ft, geeft Cruise Amerika een verbruik op van 1:4 - 1:5   
#28 - 09-05-2019, 18:17 uur

jhbechthum

een verbruik van 1:4 - 1:5
km per liter of mile per gallon ?
5 km/l = 11,8 m/g <--> 5 m/g = 2,1 km/l ;D

Johan
#29 - 09-05-2019, 19:39 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2019, 13:50 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Cruise America geeft voor hun C25 en C30 campers een verbruik op van 10 en 12 Miles per gallon (MPG)
Omgerekend wordt dat:
10 Miles per gallon (MPG) =  4,2517006802721 Km per Liter [km/l]
12 Miles per gallon (MPG) =  5,1020408163265 Km per Liter [km/l]
Afgerond is dat de eerder genoemde 1:4 en 1:5.
#30 - 09-05-2019, 20:25 uur
« Laatst bewerkt op: 11-05-2019, 09:32 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15