Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA Aanvraag en BSN / Sofi Nummer

Discussie gestart

Robo4112

Ik ben in 93 uit nl naar CH geemigreerd, vrouw, kinderen en ikzelf hebben alleen nl nationaliteit en nl paspoort.
Bij de kinderen is het personal number (BSN Nummer) leeg,
Bij mij staat mijn Sofinummer uit de 70-er Jaren in het passpoort. Sinds 2018 heb ik een nieuw BSN nummer, na aanvraag in nl (voor DigiD). Dat nummer staat niet in mijn paspoort.
Ik heb een ESTA aangevraagd met mijn nieuwe BSN Nummer (staat niet in passport) en voor de kinderen UNKNOWN ingevuld.
De aanvraag ist goedgekeurt, alleen bij een kontrole, en vergelijk van ESTA en paspoort is het nummer bij mij niet gelijk.
Is dat een probleem? Moet ik een ESTA aanvragen met mijn oude sofi nummer wat in het paspoort staat? of moet ik zelfs een nieuw paspoort aanvragen met mijn nieuwe BSN nummer. Kost allemaal nogal wat. Wie weet hoe het precies zit.
Bij voorbaat bedankt voor tips.
#1 - 07-01-2019, 16:03 uur

Chris RTA

Ik denk dat je het goed heb gedaan. Je hebt immers een nieuw bsn nummer. En dat heb je ingevuld. Neem evt de documentatie mee die je hebt over dat opnieuw aanvragen van bsn tbv digid. Zodat je kan aantonen dat dit nummer het juiste moet zijn.
Ik weet niet wat een ESTA allemaal controleert, maar als hij de naam bij een bsn nummer checkt en hij keurt je aanvraag goed, dan zou het geen probleem moeten gaan worden.
Het blijft lastig en onzeker. Je weet het pas zeker op het moment dat je bij de douane staat.

Dit is van mij uit een aanname en dus ook geen zekerheid. Ik hoop dat je voor die tijd de zekerheid gaat vinden. En anders wordt het een gok.
#2 - 10-01-2019, 12:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15