Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ruimbagage Exclusief, maar toch inclusief....

Discussie gestart

Wop

Vooralsnog zou ik dit jaar niet naar de States gaan. (Er schijnen zelfs filmopnamen te zijn waarop ik dat zeg :-P ) .. Maar het virus slaat toe! Ik kom er niet vanaf! Afijn.. Tickets zijn dus al geboekt (Ik kom binnenkort met het schema) en daarbij heb ik direct al iets opmerkelijks meegemaakt..

De voordeligste prijs voor 4 vliegtickets naar San Diego kwam ik tegen bij Gate1 (eerder geboekt en betrouwbaar gebleken) dus ik koos er voor om daar te boeken. Bij het boeken werd er aangegeven dat de tickets zonder ruimbagage zouden zijn. Ik kon deze bijboeken voor 100 E per ticket. Echter ik kan alleen kiezen om ruimbagage toe te voegen voor alle 4 de tickets. Omdat wij nooit vier volle koffers meenemen, hooguit twee (of drie op de terugweg ;-) ) koos ik er voor om dit niet toe te voegen maar in een later stadium telefonisch twee koffers te laten toevoegen.

De telefoniste bij Gate1 wist mij te vertellen dat de ruimbagage al inclusief zou zijn. Dit is mij inmiddels ook per mail bevestigt. Dus een financieel voordeel van minimaal 200 euro (bij twee koffers) zou je zeggen.. Maar iets knaagt er aan mij... . Wat als ik wel voor de optie ruimbagage toevoegen had gekozen en dus 400 Euro "extra" betaald zou hebben? Zou dit dan "Hersteld" worden? Ik ben bang dat dit een mooi verdien model is voor bepaalde maatschappijen..., Mijn tip is dus.... Niet zomaar klakkeloos alles voor waar aannemen.. Meten is weten..
#1 - 29-01-2019, 21:46 uur

Cees A

Als ik je verhaal lees dan denk ik dat het probleem, de fout of wat het dan ook moge zijn,  in dit geval duidelijk bij Gate 1 ligt.
Gate 1 geeft in 1e instantie, bij het boeken, aan dat het om tickets zonder ruimbagage gaat en dat je daarvoor 100 € moet bijbetalen.
Als je dan later Gate 1 belt om koffers toe te voegen blijken het ineens toch tickets te zijn waarbij ruimbagage al inclusief is.

In het beste geval betreft het hier een foutje-bedankt-verkeerde-boekings-informatie op de website van Gate 1.
In het slechtste geval .......

In ieder geval geldt hier het gezegde "vertrouwen is goed, controle is beter".
Om vervelende verrassingen te voorkomen zou je eens  met je boekingscode moeten inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf.
Daar zie je veel beter wat voor soort ticket je nu eigenlijk hebt.
 
De populariteit van dergelijke tussenpersonen ontgaat me overigens een beetje.
Als ik nu kijk bij Gate 1 voor vluchten naar San Diego dan is in alle gevallen boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf goedkoper.
Dat komt mede door de hogere kosten die Gate 1 rekent.
#2 - 30-01-2019, 09:47 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 09:50 uur door Cees A »

Wop

Uiteraard had ik zelf ook bij de maatschappij rechtstreeks gekeken.. Ticketprijzen waren hoger dan bij Gate 1 ..

Iemand die mij de logica van ticketprijzen kan uitleggen moet volgens mij nog worden geboren :-)
#3 - 31-01-2019, 14:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15