Ikzelf vind WiFi in hotels meestal traag en beschouw openbare (dus ook met code) WiFi-spots als potentieel gevaarlijk. Bovendien wordt vaak na verloop van een vaste tijd de verbinding automatisch verbroken waardoor je berichten mist.
Vorig jaar kocht ik bij Walmart voor $20,- een Samsung J3 met een SIM en $5,- data- en beltegoed. Een aanvullende kaart kost $30,- en daar mag je een maand mee doen. Ik maak een hotspot van de telefoon (standaard faciliteit van Android) zodat andere gebruikers incluis mezelf kunnen internetten, appen enz. De J3 neem ik mee naar huis en weer in Amerika koop ik meteen opnieuw zo'n telefoon- met datakaart. Je kan binnen USA onbeperkt bellen/sms'en en 3 GB internetten. Nooit gedoe: doet het altijd.
Handig is ook dat (af fabriek) Koekel op de telefoon staat. Je kan mondeling -in Engels uiteraard- een bestemming opgeven zonder ook maar één knop te drukken ("Hey Koekel") en Koekel meps
brengt je er feilloos naartoe, inclusief alternatieve routes in geval van files. Een navi hoef je dus niet te huren. Neem wel een telefoonhouder voor in de auto mee, of koop er ter plekke eentje ($5,- bij de bekende ketens).