ik lees dat 221g vaak vast kan lopen of maanden kan duren omdat niemand er naar omkijkt, klopt dat?
Geen idee, geen ervaring mee.
Hoe realistisch is die calculator? Gebaseerd op dat maak ik geen schijn van kans. Kan ik mn visum aanvraag beter intrekken?
Ach, het is een website van een commercieel visumbureau en je moet die pagina dus eigenlijk zien als reclame voor hun bureau.
Ik vond het gewoon leuk dat men mijn kansen op 97 % schatte en vandaar dat berichtje. Dat overigens alweer een paar jaar oud is.
Als je echt geen schijn van kans zou maken zou je aanvraag in Frankfurt allang zijn afgewezen.
Dat men je de kans geeft om met aanvullende documenten je zaak te verdedigen is dus eigenlijk positief.
Het is natuurlijk wel zo dat je deze nieuwe kans heel erg serieus moet nemen. Als je het nu opnieuw verprutst is het einde verhaal.
Overigens is 10% dat afgewezen wordt helemaal niet veel. 9 van de 10 wordt dus gewoon goedgekeurd
En ik ben in Frankfurt geweest en daar ligt het percentage dat afgekeurd wordt op maar 7%
In dat bericht over dat visumbureau lees je dat ook in Belgie het percentage goedkeuringen hoger lag.
Zou dat niet komen omdat Duitsers en Belgen hun visumaangraag serieuzer nemen dan Nederlanders ................... ?
Nog even een reactie op berichten van gisteravond:
Ik begrijp dat je graag meer zekerheid wil over je visumaanvraag, maar die zekerheid kan alleen de immigratie-ambtenaar je geven.
Het enige wat jij kunt doen is antwoord geven op hun vragen en ze voorzien van de documenten die ze willen hebben.
Ik heb in mijn begroting voor - zelf boodschappen doen - op $500 per maand gezet
Je begroting voor boodschappen, en ik neem aan dat je kruideniersboodschappen bedoelt, klopt aardig.
Hou er wel rekening mee dat de post "levensonderhoud en onderdak" uit meer bestaat dan alleen kruideniersboodschappen.
Maak je totaalbegroting niet te krap.
Beter een te ruime begroting met ruimte voor tegenslagen en extra's dan een krappe begroting.
Kan ik aannemen dat ze het stukje op basis van mijn invitation letter en de banden met NL het voor dat deel al goedgekeurd hebben?
Omdat ze mijn paspoort hebben ingenomen, vandaar.
Je krijgt een visum op basis van het totaalplaatje. Er is dus niet zoiets als een half of gedeeltelijk goedgekeurd visum.
Je visumaanvraag is nog steeds in behandeling omdat men vond dat jouw info op bepaalde punten onvolledig was.
Lever daarom de gevraagde info zsm aan.
Je paspoort is alvast ingenomen omdat daarin, bij toekenning van het visum, je visum in moet komen.
Overigens... mijn vriend heeft een VOF waarmee hij best aardig verdient.
Zou je bijv dan belastingaangiften mee kunnen sturen?
Alleen als je vriend, samen met je ouders, medesponsor is zou zijn financiele info toegevoegde waarde kunnen hebben.
Met die koopakte van jullie huis zou je jullie relatie en je banden met Nederland aan kunnen tonen
Zou je bijv dan belastingaangiften mee kunnen sturen? Probleem is dat die Nederlandstalig zijn.
Hoe zou jij dat doen? Of hebben zij geen problemen met Nederlandse documenten?
Zelfde met koopaktes, zijn enorme bestanden in het Nederlands.
Als je je visuminterview in Amsterdam had gepland had je je documenten, naar keuze, in het Nederlands of in het Engels kunnen aanleveren.
Ik verwacht dat in Frankfurt de keuzemogelijkheden Duits of Engels zijn.
Zou op hun website moeten staan en anders zou je ze eens in je beste Duits kunnen bellen.
Ik zou trouwens, maar dat even terzijde, kiezen voor de belastingaanslag i.p.v. de aangifte. Zijn veel minder pagina's
V.w.b. de koopakte, kun je bij het Kadaster geen afschrift van eigendom downloaden ? Is ook maar 1 of hooguit een paar pagina's