Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

B2 visum voor moeder bijstandsuitkering

Discussie gestart

Anna92

Goedemiddag,

Als moeder van drie kinderen, waarvan de jongste 18 wil ik graag voor drie weken mijn ouders bezoeken in Amerika. Ik zit echter momenteel in de bijstand, aangezien ik artrose heb. Mijn kinderen blijven gewoon thuis, zij wonen bij mij nog in.

Ik durf geen ESTA waiver aan te vragen aangezien ik in Iran ben geboren, maar er sinds 1998 nooit meer ben geweest. Ik heb tevens de Nederlandse nationaliteit.

Wat voor soort documenten kan ik voor mijn interview overleggen om toch binding met Nederland aan te tonen, aangezien ik niet werk en een huurhuis heb.
#1 - 24-05-2018, 16:23 uur

Cees A

Je schrijft dat je TEVENS de Nederlandse nationaliteit bezit.
Dat woordje "tevens" geeft aan dat je ook nog een andere nationaliteit hebt . Klopt dat ?
Is die andere nationaliteit toevallig die van Iran, je geboorteland ?

Als jij, naast de Nederlandse, inderdaad ook de Iraanse nationaliteit hebt is voor jou het reizen onder het visa waiver program (afgekort VWP genoemd) niet mogelijk.  Je moet dan een visum aanvragen.
Om zo'n visum te verkrijgen zul je aan bepaalde eisen moeten voldoen.
Zie:  https://www.cbp.gov/newsroom/national-media-release/cbp-announces-additional-enhancements-electronic-system-travel-0
#2 - 24-05-2018, 17:43 uur

Anna92

Je schrijft dat je TEVENS de Nederlandse nationaliteit bezit.
Dat woordje "tevens" geeft aan dat je ook nog een andere nationaliteit hebt . Klopt dat ?

Nee heel stom van me, ik bezit alleen de nederlandse nationaliteit. Heb wel ooit een Iraanse gehad, 20 jaar geleden


#3 - 24-05-2018, 18:56 uur
« Laatst bewerkt op: 24-05-2018, 18:58 uur door Anna92 »

Cees A

Heb wel ooit een Iraanse gehad, 20 jaar geleden   

Ik heb geen verstand van Iraanse nationaliteitszaken, maar je raakt niet zomaar een nationaliteit kwijt.
Dat je 20 jaar niet in Iran bent geweest betekent nog niet dat je je Iraanse nationaliteit kwijt bent.
Zo lees ik bijvoorbeeld op deze pagina van de Nederlandse overheid dat het voor burgers uit o.a. Iran  juridisch niet mogelijk is om hun Iraanse nationaliteit af te staan.
Zie: ----->  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/dubbele-nationaliteit.

Mijn vraag is dus:  Hoe ben je van je Iraanse nationaliteit afgekomen.
#4 - 25-05-2018, 15:06 uur
« Laatst bewerkt op: 25-05-2018, 15:56 uur door Cees A »

Anna92

Heb wel ooit een Iraanse gehad, 20 jaar geleden   

Ik heb geen verstand van Iraanse nationaliteitszaken, maar je raakt niet zomaar een nationaliteit kwijt.
Dat je 20 jaar niet in Iran bent geweest betekent nog niet dat je je Iraanse nationaliteit kwijt bent.
Zo lees ik bijvoorbeeld op deze pagina van de Nederlandse overheid dat het voor burgers uit o.a. Iran  juridisch niet mogelijk is om hun Iraanse nationaliteit af te staan.
Zie: ----->  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/dubbele-nationaliteit.

Mijn vraag is dus:  Hoe ben je van je Iraanse nationaliteit afgekomen.


Door het niet nogmaals aan te vragen na 1998. Dat is mijn punt, het lijkt me sterk dat dit betekent dat ik geen Iraanse nationaliteit meer heb toch?
#5 - 25-05-2018, 18:07 uur

Cees A

Door het niet nogmaals aan te vragen na 1998. 
? ? ? ? ? ?  Dit begrijp ik niet. 
Je schrijft dat je bent geboren en opgegroeid in Iran dus ik neem aan dat je staatsburger bent van Iran.
Een nationaliteit die je sinds je geboorte al hebt hoef je (na 1998) niet opnieuw aan te vragen lijkt me.

Ben je niet in de war met je Iraanse paspoort dat je voor 1998 ooit hebt gehad maar na 1998 nooit meer hebt laten vernieuwen ?
Een paspoort is een reisdocument.   Staatsburgerschap of nationaliteit is iets heel anders.
Haal die 2 aub niet door elkaar want daar wordt je verhaal alleen maar onduidelijker van.
Dat jij momenteel geen Iraans paspoort meer hebt betekent niet dat je ook je staatsburgerschap van Iran kwijt bent.
Ik linkte eerder naar een pagina van de NL overheid waarin je kon lezen dat opgeven van je Iraanse nationaliteit juridisch niet kon

Dus, terugkomend op die ESTA: 
In de link van mijn 1e bericht in dit topic kun je lezen dat personen met de Iraanse nationaliteit niet via het VWP naar Amerika kunnen reizen, maar een visum aan moeten vragen.
Let op:  Er staat dus duidelijk Iraanse nationaliteit.  Er staat niet "in het bezit van een Iraans paspoort"



 
#6 - 25-05-2018, 18:41 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15