Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

13 dagen amerika en klein stukje canada wat moeten we doen?! HELP!!!

Discussie gestart

gmaas

Hoi

In juni 2019 willen we naar amerika gaan.... ik ben niet bekend in het oosten (op ny na) maar willen dit combineren met stukje canada de natuur

Zelf wil in ong de volgende route doen alleen heb ik gaten omdat ik totaal niet weet wat waar de moeite is

Dag 1: adam - ny
Dag 2 ny - washington dc
Dag 3: washinton richting niagra falls (wat adviseren jullie als tussenstop of stad?)
Dag 4 : ........ - niagra falls
Dag 5 niagara falls
Dag 6 niagra falls - toronto
Dag 7 toronto - ?????
Dag 8 ??????
Dag 9 ????
Dag 10 ??? - ny
Dag 11 ny
Dag 12 ny
Dag 13 ny - amsterdam

Wie oh wie kan mij helpen en inspireren, wat zijn de must do's in deze regio.
Wij houden van steden, natuur, water, maar kan door blessure geen grote hike's meer doen

Dankjewel voor wie mij kan helpen!! :dansbanaan:
#1 - 29-10-2018, 21:22 uur

Hans B

Als je in het begin alleen maar in de auto zit ( NYC-WAS-Niagara), waarom start je dan niet in bv Detroit scheelt je een hoop rijden.
Toronto is nog beter, maar ik weet zo niet of dat met autohuur (terug USA) lukt.
#2 - 29-10-2018, 23:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Weet je nog ? Bij je vorige reis begon je met een redelijk vol schema en daar werd later nog van alles aan toegevoegd.
Ik schreef toen zoiets als:
Bekend probleem. Je hebt een schema en daarna ga je uitzoeken wat er eigenlijk allemaal te zien is onderweg.
Natuurlijk kom je dan allerlei moois tegen dat (nog) niet in het schema zit maar dat je wel graag zou willen zien.
Je komt dan ook al snel in de verleiding om steeds meer in dat reisplan proppen.
Maar ........ het aantal beschikbare vakantiedagen wordt niet uitgebreid, dat blijft hetzelfde.
En dan zit je dus met de gebakken peren. Oftewel een overvol schema...........

Nu begin je, en @Hans B  schrijft dat in zijn reactie ook duidelijk, al meteen met een overvol schema.   :o
Voorbeeldje: 
Wat voor nut heeft het om van NY naar Washington te rijden als je jezelf vervolgens geen tijd gunt om iets van Washington te zien ?
Hier moet echt e.e.a. gewijzigd en geschrapt worden.

Ik geef een voorzetje met twee reisschema's die je wel tijd geven om e.e.a. te bekijken.
Kijk maar eens wat je ervan vindt.

Reisschema 1:
Dag 01: Amsterdam - New York
Dag 02: New York - Philadelphia 95 mijl, 150 km, 1ľ uur rijden
Dag 03: Philadelphia
Dag 04: Philadelphia (extra dagje Philadelphia om te shoppen in de King of Prussia Mall)
Dag 05: Philadelphia - Washington 140 mijl, 225 km, 2˝ uur rijden
Dag 06: Washington
Dag 07: Washington
Dag 08: Washington - Gettysburg. Battlefield civil war. --> (bezoek onderweg Great Falls National Park) 85 mijl, 135 km, 1˝ uur rijden
Dag 09: Gettysburg - Lancaster. In deze regio wonen de Amish.  57 mijl, 92 km, 1˝ uur rijden.
Dag 10: Lancaster - New York.  165 mijl, 265 km, 3 uur rijden
Dag 11: New York
Dag 12: New York
Dag 13: New York - Amsterdam
 
Reisschema 2:   Wil je toch "kilometers vreten" en wil je per se naar Niagara Falls dan is deze route meer geschikt.
Dag 01: Amsterdam - New York
Dag 02: New York - Watkins Glen state park. 250 mijl, 390 km, 4˝ uur rijden
Dag 03: Watkins Glen - Niagara Falls. 155 mijl, 250 km, 3 uur rijden
Dag 04: De ochtend Niagara Falls, in de middag vertrek richting zuiden naar hotel onderweg
Dag 05: Van hotel onderweg - Lancaster (in deze regio wonen de Amish)
Dag 06: Lancaster - Gettysburg (Battlefield civil war)   57 mijl, 92 km, 1˝ uur rijden
Dag 07: Gettysburg - Washington (Bezoek Great Falls National Park) 85 mijl, 135 km, 1˝ uur rijden
Dag 08: Washington
Dag 09: Washington
Dag 10: Washington - New York 225 mijl, 365 km, 4 uur rijden
Dag 11: New York
Dag 12: New York
Dag 13: New York - Amsterdam

Ben benieuwd waar je voor kiest.

#3 - 30-10-2018, 09:35 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2018, 11:45 uur door Cees A »

Ben2USA

Om wat ideeen op te doen incl. de tijd die dat vergt, zie: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/09/02/   en verder.
Suc6!
#4 - 30-10-2018, 13:09 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

gmaas

Hoi beide!

Jullie hebben (zoals gewoonlijk) natuurlijk gelijk! Ik werd door al het moois weer verleid om teveel te willen doen!

Dankjewel voor de routes ik ga er samen met mijn vriend dit weekend eens goed voor zitten en misschien toch de reis wat langer maken!!
Ik kom erop terug!!

Fijne avond
#5 - 31-10-2018, 22:00 uur

Wop

#6 - 12-11-2018, 12:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15