Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Utah wegen gesloten eind mei rond Cedar Breaks?

Discussie gestart

Steson

Hallo,

Omdat de weg tussen Zion en Bryce was gesloten (nu wel weer vervroegd open zag ik) heb ik onze route besloten te wijzigen. Daarbij hebben we Zion al gezien en liggen de hotelprijzen skyhigh eind mei  :-\

Vanuit LV rijden we nu langs Cedar City naar Brian Head (jaja, via VoF)
Maar nu las ik op de site bij Cedar Breaks NM dat de UT-48 gesloten is in de winter....  Wij zijn daar 23 mei, iemand ervaring met deze weg? Kan ik ergens vinden wat de historische openingen zijn van deze weg (zoals ook bij de Tioga Road)?

En hoe zit dat bij de andere wegen, bv de UT-43 en de UT-12?  ???
Wij rijden in een SUV, dus geen RV ofzo.

Oww sorry! Scheel gekeken, deze moet in een andere topic!! Kan iemand deze draad verplaatsen??
#1 - 28-04-2019, 20:31 uur
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 20:33 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Oww sorry! Scheel gekeken, deze moet in een andere topic!! Kan iemand deze draad verplaatsen?? 
Is, zoals je ziet, gebeurd.   :afro:

Daarbij hebben we Zion al gezien en liggen de hotelprijzen skyhigh eind mei 
Jullie zitten in die regio rond het memorial day weekend zie ik.
Memorial Day is altijd op de laatste maandag in mei, dit jaar dus op 26 mei.
Het weekend vóór Memorial Day is voor Amerikanen, vanwege die vrije dag op maandag, een lang weekend.
Dit weekend is tevens de start van het Amerikaanse vakantieseizoen.
Deze 2 factoren, het lange weekend + de start van het vakantieseizoen zijn de oorzaak van de hogere hotelprijzen die je ziet bij de bekende toeristische plaatsen in die periode.

Maar nu las ik op de site bij Cedar Breaks NM dat de UT-48 gesloten is in de winter....  Wij zijn daar 23 mei, iemand ervaring met deze weg? Kan ik ergens vinden wat de historische openingen zijn van deze weg (zoals ook bij de Tioga Road)? 
De 148, de toegangsweg naar Cedar Breaks Nat.Mon en het park zelf zijn normaal gesproken van oktober tot eind mei gesloten.
Het park is dan alleen bereikbaar met snowmobiles o.i.d. en toegankelijk met sneeuwschoenen
Let wel, normaal gesproken. 
In een winter met veel sneeuwval, zoals de afgelopen winter, (!) kan die opening zomaar een aantal weken opschuiven.
Ik heb daar zelf ook al een paar keer "voor een gesloten deur" gestaan.
Hou dus maar gerust alvast voorzichtig rekening met een gesloten park ..................
Hou voor de actuele situatie de pagina van Cedar Breaks van de NPS website in de gaten.
Velen realiseren zich dat niet, maar Cedar Breaks ligt op een hoogte van 3000 meter en dat zorgt er voor dat de winterse omstandigheden in dit park wat langer duren dan in lager gelegen parken

De 143 en de 14 zijn normaal gesproken in mei wel gewoon open, maar ik las op de website van Utah DOT (Department of Transport) wel iets over geplande roadworks op de 14. 
In hoeverre dit het verkeer gaat belemmeren weet ik niet, maar in zo'n geval worden omleidingsroutes altijd wel goed aangegeven.
Misschien goed om ook hiervoor de actuele situatie te volgen.
Dit kan via de website van Utah DOT:  ----->   http://udottraffic.utah.gov/

En hoe zit dat bij de andere wegen, bv de UT-43 en de UT-12?  ???  Wij rijden in een SUV, dus geen RV ofzo.   
Voor de 143 (ik neem aan dat je die bedoelt i.p.v. de 43 die je noemt) zie vorige antwoord.
De 12 zal ook geen probleem zijn. 
Alle hierboven genoemde wegen, de 14, de 143 en de 12 zijn gewone goed geasfalteerde 2 baans wegen en met iedere auto, ook met RV, toegankelijk
#2 - 29-04-2019, 09:45 uur
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 10:03 uur door Cees A »

Steson

Thx Cees!

Ik bedoelde idd de 143  ;D
Ik heb mijn route al aangepast, zeker nu ik lees dat het een zware winter met veel sneeuval is geweest hou ik er rekening mee dat de weg daar niet open is.
Het belangrijkste is ook dat we wel gewoon naar Bryce kunnen rijden  ;)


Tja, Memorial Day Weekend hebben we ingecalculeerd.... Alle hotels zijn vastgelegd rondom dat weekend (is mijn verjaardag, dus gelukkig ook een leuk onderkomen kunnen regelen  :afro:)


#3 - 29-04-2019, 17:57 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Ah, verjaardag.  Nou, dan mag een mooi hotel dat past bij die gelegenheid best wat kosten ............. Toch ?    8)
Beetje vroeg, maar alvast gefeliciteerd.   nlvlag  cheer cheerb cheerg  nlvlag

Btw,   De 14, de weg die vanaf Cedar City onder Cedar Breaks doorloopt zal ook wel open zijn en dan hoef je niet, zoals je foto toont, om te rijden via Parowan.
Alleen even opletten dat eventuele roadworks op de 14 niet voor al te veel vertraging zorgen.
Maar dat kun je tegen die tijd allemaal lezen op de website van Utah DOT
#4 - 29-04-2019, 18:16 uur

Steson

 >:D haha, thx Cees!  :afro:

De route op het kaartje klopt hoor.... we zullen een nachtje op hoogte doorbrengen in Brian Head in een ski-hotel.... vinden we leuk  ;)
Maar bovenlangs dus nu in dit geval (vanuit LV)....
#5 - 30-04-2019, 23:23 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15