Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies geplande route

Discussie gestart

Kim Mel

Hoi,

We zijn van plan ergens eind oktober dit jaar een rondreis door het zuiden van USA te maken met 2 personen.
We hebben nog niets geboekt, dus we zijn volledig flexibel in de geplande route en ook qua aantal dagen (met max van 21 dagen)
Vooralsnog gaan we uit van aankomst en vertrek op Orlando, maar ook dat kan nog aangepast uiteraard.

Dit is onze eerste opzet qua route en ik vraag me af of dit te ambitieus is, vooral het eerste deel tot aan Nashville?
Moeten we daar niet nog ergens een extra nacht bv in Atlanta inplannen als rustdag?
Onze must do's zijn zeker Smokey Mountains NP, Lynshburg (jack Daniels) Nashville, Memphis, Clarksdale, New Orleans en Pensacola (Naval Aviation Museum).

Dag 1   Aankomst Orlando
Dag 2   Orlando > Savannah
Dag 3   Savannah > Atlanta
Dag 4   Atlanta > Anderson
Dag 5   Anderson > ??? (naar plek nog iets dichter bij Smokey Mountains NP?)
Dag 6   ??? > Smokey Mountains NP > Gatlinburg of Pigeon Forge
Dag 7   Gatlinburg > Lynchburg > Nashville
Dag 8   Nashville
Dag 9   Nashville > Memphis
Dag 10   Memphis
Dag 11   Memphis > Clarksdale
Dag 12   Clarksdale > Indianola > New orleans
Dag 13   New Orleans
Dag 14   New Orleans > Pensacola
Dag 15   Pensacola > Tallahassee
Dag 16   Tallahassee > Orlando
Dag 17   Orlando

Alvast enorm bedankt voor alle hulp en advies!  :)
#1 - 10-01-2018, 09:26 uur

Cees A

Om te beginnen van harte  welkom op dit forum.
Omdat je route nog niet vaststaat begin ik met wat losse opmerkingen over dingen die me te binnen schieten.

De plaatsen op je "must do" lijstje liggen allemaal een flink stuk noordelijk van Orlando.
Waarom vlieg je naar Orlando ? Orlando ligt nogal uit de richting van je hoofdroute.
Vanaf Orlando begin je met de aanlooproute Orlando-Savannah (450 km) en Savannah-Atlanta (400 km)
En je eindigt je route met Tallahassee-Orlando (400 km) 
Waarom vlieg je niet naar Atlanta, Memphis of New Orleans ? Dan zit je meteen op je route. en dat scheelt je 1250 km rijden

Savannah is, als je er toch per se naar toe wil,  een leuk, mooi, historisch kuststadje waar je best een extra dag zou kunnen doorbrengen.
Kenmerkend voor Savannah zijn de vierkante park-achtige "Squares" op de kruispunten in het centrum.
---> (Het bankje waarop Forrest Gump z'n verhaal vertelt stond in zo'n Square)    Zie: -->  https://www.roadsideamerica.com/tip/15831

In Atlanta kun je naar CNN, Coca Cola en het Aquarium. Ligt allemaal in het centrum op loopafstand van elkaar.
Buiten het centrum vind je Stone Mountain.

Tussen Atlanta en Smoky Mnts wil je overnachten in Anderson.
Kijk, als alternatief, ook eens naar Tallulah Falls. Ik vond het nabijgelegen state park wel mooi.
Info: ---> http://gastateparks.org/Tallulahgorge
Foto's:--> https://gastateparks.smugmug.com/Tallulah-Gorge-State-Park/

Als je via de 441 van oost naar west door Smoky Mnts rijdt, neem dan een kijkje bij Clingman's Dome.
Dat is het hoogste punt van Smoky Mnts en er staat een uitkijktoren die je een mooi uitzicht biedt.
Blijf minstens 1 extra dag in Gatlinburg of Pigeon Forge (beide plaatsen liggen tegen elkaar aan)
Rij in ieder geval de Cades Cove Wildlife Loop en de Roaring Fork Motor Nature Trail in Smoky Mnts nat.park.
Als je van wandelen houdt kun je nog wel meer dagen volmaken in Smoky Mnts, want er zijn vele km aan hiking trails.
En als je meer "van de pretparken" bent, in Pigeon Forge vind je Dollywood ..............

Omdat je naar het Naval Air museum in Pensacola gaat (aanrader!!! )   :afro:  neem ik aan dat je interesse hebt voor luchtvaart.
Misschien is het Battleship Memorial Park in Mobile dan ook wel iets voor je. Zie --> http://www.ussalabama.com/
Of het Museum of Aviation in Macon. Zie --> http://www.museumofaviation.org/
Ik vergeet uiteraard de dames niet. Tussen Mobile en Pensacola is bij Foley een grote outlet mall.
Zuidelijk van Mobile vindt je de mooie Bellingrath Gardens: Zie: --> https://bellingrath.org/
Tip: Een halve dag Battleship Memorial, lunch in Mobile en dan een halve dag Bellingrath is goed te combineren.

Tallahassee heeft een mooi oud centrum. en een nieuw (nog maar een paar jaar oud) stadspark.
Het oude Capitol (nu een museum) staat in dat centrum naast het nieuwe en beide zijn te bezoeken.
Rij ook een rondje over de zogenaamde Canopy roads. 
Wegen waarvan de takken van de bomen naast de weg zo in elkaar zijn gegroeid dat ze een soort tunnel vormen.
Google maar eens op afbeeldingen van die Canopy Roads.

Tips over New Orleans, Memphis en Nashville moet ik helaas achterwege laten want daar ben ik (nog) niet geweest.

Nou, ik hoop dat je hier alvast iets aan hebt.
Succes met je planning.
#2 - 10-01-2018, 10:56 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 11:01 uur door Cees A »

Kim Mel

Hoi Cees,

Dankjewel voor je reactie, hier hebben we zeker wat aan! We zitten pas in de beginnende fase van planning en voorbereiding, dus kunnen alle advies nog goed gebruiken! :)

De reden dat we nu in eerste instantie voor Orlando aan het plannen zijn is omdat ik stiekem hoop dat we misschien nog wat ruimte in budget en planning hebben om een dagje Disney te doen. Ik als enorme Disney fan zou dat namelijk wel erg leuk vinden, maar misschien moeten we dat idee inderdaad maar laten varen en voor een ander vliegveld kiezen.

Overnachten in Anderson is niet perse een must, Anderson stond op het lijstje omdat we het wel grappig vonden daar voor de beroemde moonshine langs te gaan, maar dat kan wellicht ook gewoon op de doorreis of we skippen die. Ik ga zeker je tip van Tallulah Falls eens bekijken!

Een dagje touren en dingen bezichtigen in/bij Smoky mnts stond zeker op de planning, mijn vriend zou bv graag the tail of the dragon willen rijden, liefst met de motor maar hij moet het maar doen met de huurauto  >:D . En dan is ook nog de vraag of dit niet te ver aan de andere kant van Smoky Mnts ligt.
Hier hebben we ons nog niet heel erg uitgebreid in verdiept, dus dat stukje van de route is dan ook nog de grootste twijfel/onzekerheid. Welke plekken rond Smoky mnts gaan we aan doen en in welke plekken gaan we overnachten en voor hoelang. Het liefst zouden we op de ene dag zo dicht mogelijk bij Smoky mnts willen eindigen, zodat we de dag erna volop gebruiken voor smokey mnts en dan ook weer net buiten het park (bv dus gatlinburg of Pigeon Forge) eindigen zeg maar Alle adviezen daaromtrent zijn dus enorm welkom.

Tallahassee is iets wat ik "ertussen gepropt" heb omdat me de overbrugging van Pensacola terug naar Orlando te ver leek zonder nog een tussenstop. Dus ook hier, als iemand een leuke alternatief weet voor dat stuk hoor ik het graag!!

En uiteraard, mochten we kiezen om op atlanta te vliegen dan moet ik eens even gaan uitpluizen wat er leuk is op de route tussen Pensacola en Atlanta.
Alhoewel ik Savannah op zich best graag zou willen zien is het dan wellicht misschien beter om die ook van de route te schrappen?

Nogmaals dank voor alle hulp!
#3 - 10-01-2018, 15:55 uur

Cees A

Ter orientatie hier een PDF kaart van Smoky Mnts: --->  http://npmaps.com/wp-content/uploads/great-smoky-mountains-map.pdf
Beetje inzoomen voor grotere lettertjes en dan zie je waar Clingman's Dome,  Cades Cove en de Roaring Fork nature trail liggen.

Van Tallulah Falls naar Gatlinburg is maar 2½ uur rijden en op die rit kom je langs Clingmans Dome.  Tijd genoeg om er even te kijken.
Misschien kun je die dag zelfs de Roaring Fork Nature Trail nog rijden, dan heb je de gehele volgende dag  voor Cades Cove en Tail of the Dragon.

Tip: Als je een routeplanning gaat maken, zet er dan de afstand en reistijd achter.  (dit kun je heel simpel uitrekenen met Google Maps)
Je ziet dan meteen hoeveel tijd je op je reisdagen nog over hebt voor andere activiteiten.
Voorbeeldje: Als Google Maps tussen plaats A en plaats B een rijtijd geeft van 6½ uur, dan kun je zelf wel bedenken dat je die dag na aankomst  in plaats B niet veel meer kunt doen in die plaats en dat je beter een extra dagje in plaats B kunt inplannen.
Hou er ook rekening mee dat de door Google berekende rijtijden excl. plas-, rust- , lunchpauzes en fotostops zijn.
#4 - 10-01-2018, 18:00 uur

Hans B

Het gaat erom wat je 100% perse wil

Een dag disney omdat je een fan bent, maar daarvoor dan wel parijs amsterdam eventjes extra op en neer rijden vind ik zonde.

Blijf dan een week rond Orlando.

Als Nashville Memphis je must do is blijf dan in die buurt.
Je bent al eerder in Amerika geweest, je weet wat afstanden zijn. Autorijden in Amerika is fun, maar als je gaat wandelen beleef je het beter en daarvoor moet wel voldoende tijd zijn.
#5 - 11-01-2018, 12:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15