Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ocala / Silver Springs en omgeving

Discussie gestart

Dirc

Heeft er iemand ervaring met deze omgeving. Momenteel heb ik namelijk een hotel in Ocala geboekt maar het lijkt erop dat de meeste springs e.d. toch nog een ruim uur rijden zijn (Alexander Springs, Silver Glen Springs).
#1 - 20-02-2018, 10:39 uur

Cees A

Nieuw!
Waarom wil je al die bronnen bezoeken vanuit Ocala ?
Ocala National Forest, waar die bronnen in liggen, is best groot en uitgestrekt.
Ik zou vanuit Ocala alleen Silver Springs bezoeken (10 min rijden van Ocala)
Silver Springs is de grootste bron en kost je het meeste tijd.
Als je die dag nog wat tijd over hebt zou je een half uurtje door kunnen rijden naar Sliver Glen Springs
De relatief kleine Alexander Springs kun je beter doen op de dag dat je van Daytona of St.Augustine naar Orlando rijdt.

Ik heb zelf eens in deze Holiday Inn Express gezeten en die lag tegenover de ingang van Silver Springs.
Alexander Springs hebben we toen ook bezocht op de dag dat we van Orlando naar Daytona reden.
Silver Glen Springs ben ik nooit geweest.

Verschillen tussen Silver Springs en Alexander Springs:
Alexander Springs ligt in de bossen, in z'n natuurlijke omgeving.  Er zijn goede (onverharde) wandelpaden langs de vennen.
De bron van Silver Springs is veel groter.  Er komt een enorme hoeveelheid water uit de grond omhoog. Veel meer dan bij Alexander.
Silver Springs is wel meer "toeristisch ontwikkeld" en voelt daarom wat minder natuurlijk aan dan Alexander.
Maar, al bij al is Silver Springs best een bezoek waard.
#2 - 20-02-2018, 11:40 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 09:58 uur door Cees A »

Dirc

De bedoeling is natuurlijk niet alle springs te bezoeken. Ik benoemde er een paar waar ik over gelezen had.
Ik dacht om Alexander Springs te bezoeken op mijn weg van Ocala naar st. Augustine. Als ik het namelijk op de dag van st. Augustine naar Orlando doe is het aardig om (we willen dan Daytona bezoeken).

st. Augustine - Daytona - Orlando = 190 km
st. Augustine - Daytona - Alexander Spring - Orlando = 266 km

Ocala - st Augustine = 135 km (maar dan ontwijk je het hele Ocala Forest wat me zonde lijkt als je daar bent?)
Ocala - Alexander Springs - st. Augustine  = 187 km
#3 - 20-02-2018, 12:41 uur

Cees A

Of je Alexander Springs nu bezoekt tussen Ocala en St.Augustine of tussen Daytona en Orlando, de bottom line is dat je in beide gevallen ongeveer 50 - 60 km om moet rijden.   In beide gevallen is je omweg (ongeveer) even groot.

Maar wil je nu alleen naar Alexander Springs of ook naar Silver Springs ?
#4 - 20-02-2018, 13:54 uur

Dirc

Silver Springs is de makkelijkste en dichtbij. Daar kunnen we mooi naar het State Park. Dus die zullen we sowieso doen. De vraag is alleen hoe we de dag daarna doorrijden naar st. Augustine. Door het bos, om het bos heen, waar stop je dan nog.
#5 - 20-02-2018, 13:58 uur

Cees A

Kijk eerst eens hoeveel tijd je na je bezoek aan Silver Springs nog over hebt.
Het is vanaf Silver Springs immers nog bijna 2 uur rijden, zonder stops, naar St.Augustine.

Het maakt qua tijd niet zoveel uit welke route je neemt, de gerichtste via de 314, of de zuidelijke route over de 40.
Scheelt maar iets van 15 minuten rijtijd of zo.

Als je genoeg tijd over hebt zou je de 40 kunnen pakken en onderweg nog een stop kunnen maken.
In plaats van bij Alexander Springs zou je dan misschien beter kunnen stoppen bij Juniper Springs.
Juniper Springs ligt tegen de 40 aan.  Voor Juniper hoef je dus helemaal niet om te rijden.
Linkje Juniper:  https://camprrm.com/parks/juniper-springs-recreation-area/
#6 - 20-02-2018, 14:20 uur

Dirc

Goede tip inderdaad. Silver Springs via de 40  is volgens gmaps 1 uur en 37 minuten. Plak ik daar Juniper Springs tussen dan wordt het inderdaad 2 uur. Dat is prima te overzien mochten we daar dan behoefte aan hebben.

Dus dan blijft 1 dag Ocala meer dan voldoende. Geeft mij een dagje extra in Augustine of Orlando, maar dat staat buiten dit topic.
#7 - 20-02-2018, 14:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15