Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tolweg Miami- Florida

Discussie gestart

Mikey66

  Volgend jaar gaan we vanuit Miani een reis maken.
 Tijdens de reis zal er over tolweg worden gereden.
 Ik heb begrepen dat het aanschaffen van een SunPass een van de makkelijkste manier is.
Het is mijn allen nog niet helemaal duidelijk hoe zo,n pas werkt.
Is de pas gekoppeld aan je CC?? Of stort ik een bedrag op de pas?
Kortom het is mij niet helemaal duidelijk  hoe de pas werkt.
 Na wat ik begrijp wordt het contant betalen steeds minder.

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe het werkt met de Tolweg .

Alvast dank Mike
   
#1 - 22-08-2018, 18:15 uur

Cees A

Ik heb begrepen dat het aanschaffen van een SunPass een van de makkelijkste manier is.
 Na wat ik begrijp wordt het contant betalen steeds minder.   

De mogelijkheid om cash te betalen op tolwegen wordt inderdaad steeds minder.
Of aanschaf van een eigen Sunpass ,  zoals je schrijft   "de gemakkelijkste manier is",    is nog maar de vraag.
Aanschaf van een eigen Sunpass wordt pas aantrekkelijk als je regelmatig naar Florida gaat.
Iemand die "een keertje" naar Florida gaat kan veel beter en gemakkelijker gebruik maken van het systeem dat autoverhuurders aanbieden

Wel even opletten dan bij welke verhuurder je je auto huurt.
Autoverhuurders rekenen voor hun tol-service namelijk administratiekosten en die verschillen nogal.

Een vrij goedkope is bijvoorbeeld Alamo.
Alamo rekent 3,95 $ per dag (plus tol) maar maximeert dat bedrag op 19,75 $ per huurperiode (plus tol)
Bij National, Enterprise, Avis, Budget en Payless zit je ook ongeveer op dat bedrag.
Bij bovenstaande verhuurders hoef je vooraf aan de balie niks te regelen. Je bent, zoals dat heet "automatically opted-in"
 
Hertz doet het anders, die rekent 4,95 $ (plus tol) zonder maximum voor iedere dag dat je gebruik maakt van tolwegen.
Als je dus maar op 4 dagen in je vakantie gebruik maakt van tolwegen ben je bij Hertz goedkoper uit.
Ben je van plan om iedere dag van je vakantie over tolwegen te gaan racen, dan is Hertz niet de beste keus voor jou.
Ook bij Hertz hoef je vooraf niks te regelen, je maakt zelf automatisch de opt-in beslissing als je voor het eerst onder een tolpoort doorrijdt

Dollar en Thrifty doen het weer anders.
Dollar rekent 10,49 $ flat fee (inclusief tol) per dag met een maximum van 52,49 $ per week.
En da's best duur ...... Voor 3 weken ben je bij Dollar bijna 160 $ kwijt.
Bij Dollar / Thrifty moet je vooraf aan de balie de keuze maken of je gebruik wil maken van hun tolverrekeningssysteem.

Daarom nogmaals: Hou bij de keuze voor een autoverhuurder rekening met de manier waarop die verhuurder tol verrekent.

Om je een idee te geven waar je aan moet denken geef ik je mijn eigen ervaringen.
De laatste keer dat ik 3 weken in Florida was schreef Hertz ongeveer 45 $ aan tol + administratiekosten van mijn cc af.
En ik heb in die weken best wat tolwegen gezien. Tolkosten vallen best mee.
Ieder wegvak op een tolweg kost je maar een paar kwartjes. Een tolbrug is vaak iets duurder, maar ook dat valt best mee.
Hertz had toen bovendien nog een regeling zoals Alamo en Avis enz. die nu nog hebben, met maximalisatie van administratiekosten.
Als ik me goed herinner had ik iets van 24 $ administratiekosten (toen het max bij Hertz) en de rest (21 $ dus) was tol.

Tot slot:
Een overzicht qua kosten van alle verhuurders vind je hier: https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
#2 - 22-08-2018, 19:46 uur
« Laatst bewerkt op: 22-08-2018, 19:53 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15