Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visitor Toll Pass – Dit moet je weten als je naar Florida gaat!

Discussie gestart

Wop

Florida geeft de toerist met de Visitor Toll Pass eindelijk de mogelijkheid om Rental Car Rip-Offs i.v.m. toll-kosten te vermijden. Buitensporige vergoedingen betalen aan autoverhuurbedrijven, om cashless tolcabines te gebruiken, was tot voor kort “heel normaal”. Gelukkig is er voor toeristen eindelijk een oplossing!

Meer info:  https://verenigdestaten.info/visitor-toll-pass-florida/
#1 - 08-06-2019, 18:01 uur

Bakvet

Geweldig, die hele tol-oplichterij was voor mij een reden om nooit meer naar Florida te gaan. Wat ik de allergrootste nep vindt, is dat je normaal als "transponder gebruiker" korting krijgt, maar de firma die de "gemakstoeslag" van de huurauto aan je berekent, die berekent je gewoon het tarief van iemand zonder transponder met cash het poortje passeert.

In California idem. Je hebt hier bijna geen tolwegen, maar ik betaal $20 aan AVIS voor het gemak om verplicht van hun tolservice gebruik te mogen maken PLUS de normale tolkosten.  Nu had ik dat vooraf al ingecalculeerd omdat AVIS deze keer $100 goedkoper was dan Alamo, maar je wordt gewoon $20 genaaid omdat je (tot nu toe) 1x een cashless brug gepasseerd bent.
#2 - 09-06-2019, 04:16 uur

Ben2USA

Wij hadden met onze eigen camper totaal geen mogelijkheid om er te betalen...... gewoon doorgereden want er om heen koersen kan ook niet altijd omdat je tottom je toch weer naar die weg terugbrengt. Nooit iets van gemerkt, achteraf  :D ;D
#3 - 09-06-2019, 10:29 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Chris RTA

Zo te zien nu alleen nog vanaf Orlando Airport. En inleveren ook alleen op Orlando Airport.
#4 - 09-06-2019, 11:39 uur

Cees A

Met stijgende verbazing het artikel op Verenigde Staten Info waar @Wop  naar linkt gelezen.
De woorden "rip-off" en "buitensporige vergoedingen" doen het ergste vermoeden ........  :o
Ik vraag me af waar de weerzin tegen de tolverrekeningssystemen van autoverhuurders vandaan komt.
Waarschijnlijk speelt hier een stukje onwetendheid / onbekendheid mee ?

Misschien goed om je te realiseren dat verrekening van tolkosten bij huurauto's anders gaat dan die van lokale autobezitters.
De lokale bevolking van bijvoorbeeld Florida rijdt rond met een transponder (Sunpass) op de voorruit.
Bij het passeren van een tolpoort worden de tolkosten automatisch van die Sunpass afgeschreven.

Huurauto's in Florida hebben geen Sunpass tranponder.
Autoverhuurders hebben de kentekens van hun auto's geregistreerd bij een systeem dat PlatePass wordt genoemd.
Bij tolpoorten wordt de kentekenplaat van je huurauto gefotografeerd door dezelfde camera die ook overtreders "op de foto zet".
De bij Plate Pass geregistreerde huurautokentekenplaten worden eruit gefilterd en via je verhuurder krijg je de rekening.

Verhuurders rekenen een administratieve vergoeding om die tol te innen.
In het artikel waar Wop naar linkt wordt geschreven dat die vergoeding 3,95 $ per dag bedraagt.
Er is helaas "vergeten" te vermelden dat bij de meeste verhuurders die vergoeding maximaal 19,75 $ per maand is.
Bij de meeste verhuurders hoef je vooraf niks te regelen, je bent (zoals dat heet) automatically opted-in.

Dollar en Thrifty doen het anders.  Deze rekenen een (hoge) flat-fee (incl tol) per dag.
Bij Dollar en Thrifty moet je e.e.a. vooraf aan de balie regelen en betaal je bij acceptatie voor de gehele huurperiode.
Zie het volledige overzicht hier: https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml

Hoe werkt dat opted-in:
Als je je hele vakantie in Florida de tolwegen weet te vermijden (maar dat is tegenwoordig een uitdaging) of je betaalt je tol op een andere manier (bv cash waar dat nog mogelijk is of met een eigen Sunpass als je regelmatig Florida bezoekt) heb je niks te maken met het tolverrekeningssysteem van je verhuurder en worden er door die verhuurder ook GEEN kosten in rekening gebracht.
Je gaat pas betalen vanaf het moment dat je met je huurauto onder een tolpoort doorrijdt.
Je geeft op die manier ZELF aan dat je gebruik wil maken van het PlatePass systeem van de verhuurder en vanaf dat moment ga je er ook voor betalen.

Nog iets over de rest van Amerika:
Amerika kent verschillende tolsystemen die helaas (nog) niet allemaal goed met elkaar communiceren.
Voor de landelijk werkende grote autoverhuurders is dat niet gemakkelijk.
Er zijn grofweg 2 systemen.
Het ene, zoals in Florida, werkt (tenminste voor huurauto's) met video of foto-opname van het kenteken,  het andere met transponder.
Zie het kaartje op deze pagina: https://www.hertz.com/rentacar/productservice/index.jsp?targetPage=USplatepass.jsp

Waar moet je nou in de praktijk als toerist op rekenen qua tolkosten in een huurauto:
Ik heb er mijn eigen tol-rekeningen eens bijgehaald en de duurste rekening was van de laatste vakantie in Florida.
Ik heb toen 4 weken lang echt heel veel gebruik gemaakt van tolwegen en de rekening was iets meer dan 42 $
De eerste 24 dollar zijn de (gemaximeerde) administratiekosten van de verhuurder zoals die toen golden, de rest echte tolkosten.
Omgerekend per dag ging het hier om 1,5 $ per dag (42 gedeeld door 28)
Ik noem dit geen "buitensporig bedrag", maar daar mag iedereen z'n eigen mening over hebben.

Let op: Ik had geen Dollar of Thrifty huurauto, want dan had ik tegen hogere bedragen aan zitten hikken.
De flat fee van Dollar is immers,zie overzicht, gemaximeerd 52,49 $ per week en dan was ik meer dan 200 $ kwijt geweest.
Moraal van dit verhaal:
Kijk bij de keuze voor een autoverhuurder niet alleen naar de huurprijs, maar ook naar eventuele andere kosten.

V.w.b. de ervaringen van @Bakvet
Bakvet vindt het oplichting dat hij in Florida niet de transponderkorting kreeg.
Ik denk dat die korting er niet is omdat een huurauto in Florida helemaal geen transponder heeft.   1smile
In Florida werken autoverhuurders met het hierboven beschreven,  administratief duurdere PlatePass systeem.

In Californië is @Bakvet  naar eigen zeggen, "slechts" 1X een cashless tolbrug gepasseerd.
Vraagje: Was dat toevallig de Golden Gate Bridge in San Francisco en was dat misschien in het begin van je vakantie ?
Ik ken namelijk maar 1 brug in Californie met volledig electronische tolheffing en dat is de Golden Gate.

Die Golden Gate tol had je vooraf, of binnen 48 uur na passage, met je cc onder vermelding van je kenteken moeten betalen.
Als je dat had gedaan had je van Avis nooit een rekening gekregen.
Door het achterwege laten van die betaling heb je het PlatePass systeem van Avis geactiveerd en Avis heeft je vanaf dat moment 3,95 $ administratiekosten per dag in rekening gebracht tot aan het maximum van 19,75 $ plus de tolkosten.
Dat maximum is bereikt omdat je waarschijnlijk al in het begin van ja vakantie die brug bent gepasseerd.
Als je die brug pas op de laatste dag van je vakantie was gepasseerd had Avis je slechts 3,95 $ voor die ene dag in rekening gebracht.

Op dit forum heb ik al diverse keren gewaarschuwd voor de tolheffing op de GG brug.
Het staat zelfs vermeld bij de zuid-west voorbeeldroute bij San Francisco met een linkje naar de website waar je die eenmalige tolbetaling kunt doen.

Tot slot nog een reactie op @Ben2USA   vooral bedoeld voor degenen die Ben niet kennen.
Ben heeft z'n eigen Nederlandse camper naar de VS verscheept en met die camper een rondreis door de VS en Canada gemaakt.
Deze aanpak is niet te vergelijken met die van de meeste forumleden die het in Amerika met huurauto of huurcamper doen.
Voor het administratiekantoor zal het wel te duur / te moeilijk zijn geweest om een paar kwartjes tol te innen van een onbekend kenteken uit een ver buitenland.  1smile   Ze zullen wel gedacht hebben "laat maar zitten". 
#5 - 09-06-2019, 16:18 uur

Wop

Bedankt voor je toelichting @Cees A !  Buitensporige bedragen zijn er wel degelijk, echter zoals jij ook schrijft: goed oplettend bij wie je huurt en wat de voorwaarden zijn..  Er bestaan namelijk toeristen die niet zo door gewinterd zijn als ons ;-)
#6 - 09-06-2019, 18:34 uur

Bakvet

Het was op de eerste dag van mijn vakantie en zonder vast reisprogramma had ik geen zin om het hele toll systeem van de Pacific States uit m'n hoofd te leren, dus ik had me al vooraf neergelegd bij de $20.  Ik had namelijk vooraf berichten gelezen van mensen die alles cash betaald hebben en toch nog een keer extra voor de eToll service mochten betalen. Met alle gedoe om dat weer hersteld te krijgen. Hoe je het ook uitlegt, het is voor mij een totale rip-off. Je bent meer geld kwijt aan servicekosten dan aan tol.
#7 - 09-06-2019, 18:39 uur

Cees A

Er bestaan namelijk toeristen die niet zo door gewinterd zijn als ons ;-) 
Dat is waar, maar dat artikel is volgens mij niet geschreven door een "niet zo doorgewinterde toerist"  ;)

Het was op de eerste dag van mijn vakantie   
Dat was al wel duidelijk ja, want anders waren de administratiekosten niet tot het maximum opgelopen.  ;)
Maar om welke brug ging het nu ?  De Golden Gate ?

#8 - 09-06-2019, 19:18 uur

Bakvet

Nee, die moet ik nog doen op  pedaalkracht. Dat scheelt in de kosten.  ;)
Het was ergens in de delta van de San Joaquin Rivier, google maps beweerde dat ik zo moest rijden, dat heb ik maar gedaan, meestal is dat toch wel het snelst . Maar het was zo'n geel  en rood gekleurde route, vandaar dat ik via de fast lane gereden ben.
#9 - 10-06-2019, 04:46 uur

Cees A

Nee, die moet ik nog doen op  pedaalkracht. Dat scheelt in de kosten.  ;) 
Hmm, ik zie het al, je hebt nog niet gekeken wat het kost om een fiets te huren in San Francisco.   1smile

Het was ergens in de delta van de San Joaquin Rivier. 
Oké, dus niet de Golden Gate.   Was het dan de brug over de San Joaquin River bij Antioch / Bridgehead in Hwy 160 ?
Die brug heeft, voor zover ik weet (nog) een cash lane voor het betalen van de tol.
#10 - 10-06-2019, 08:17 uur

Chris RTA

Ik ben vorige week nog met een Alamo wagen over de Golden Gate Gereden. Ik wist ook niet dat er geen cash lane meer was. Had mijn cash al in mijn handen. Maar tot nu toe nog niks op mijn cc gezien van kosten voor toll.

Ben benieuwd wat het gaat kosten als het al iets gaat kosten.
#11 - 10-06-2019, 11:22 uur

Dirc

Vreemd genoeg was ik vorig jaar 3 weken in Florida en heb ik ook geen enkele afrekening gehad van Alamo.
#12 - 10-06-2019, 11:59 uur

Cees A

@Chris RTA   Ben jij in San Francisco geweest ?   Ik dacht dat je dit jaar naar Chicago-Detroit zou gaan.
Oh, wacht even, In Chicago is ook een Golden Gate (park).  Bedoel je dat misschien ?

Als serieus forumlid  :angel: ga ik er even van uit dat je het, in lijn met dit topic, over de Golden Gate bridge in San Francisco hebt.
Welke kant reed je op ?
Je hoeft alleen tol te betalen op de Golden Gate, Bay Bridge of San Mateo Bridge als je San Fancisco inrijdt.
De stad uitrijden over die bruggen kost niks. (maar dat wist je waarschijnlijk al) ..........

Hoe lang het bij Alamo duurt voordat de tol van je cc wordt afgeschreven weet ik niet maar bij mij duurde het wel 1 - 1˝ maand na inleveren van m'n Hertz huurauto
Voor die tijd kun je overigens bij HTA je rekening al bekijken.    Zie: ----->  https://www.htallc.com/en/TollPass?agency=alamo
#13 - 10-06-2019, 14:27 uur

Chris RTA

Plannen lagen inderdaad in de Chicago buurt. Maar door verandering van baan en dus vakantie dagen verplicht opmaken had ik nog 2 weken over. Wij hebben vrienden in de buurt van LA wonen voor werk. En dat project stopt dit jaar. Dus namen we even de gelegenheid om zonder iets te zeggen bij hen op de stoep te gaan staan. Dat was dus een succes, gelukkig waren ze thuis. Dit kon ik uiteraard nergens online zetten aangezien de verrassing dan weg zou zijn.

Dus hebben we een leuk klein rondje door CA en NV gedaan.

De Chicago plannen blijven ongewijzigd, alleen nu even kijken of we dat alsnog dit najaar zullen doen of dat we het verplaatsen naar volgend jaar. Tevens waren we nog niet geheel tevreden over de route. Heb nog te weinig info over de omgeving.

Ik heb zojuist even gekeken naar die website die je hierboven vernoemd, maar daar staat nog niks op mijn naam. Wellicht moet het nog verwerkt worden.
#14 - 10-06-2019, 21:48 uur
« Laatst bewerkt op: 10-06-2019, 21:50 uur door Chris RTA »

Cees A

Inderdaad @Chris RTA , als iets geheim moet blijven kun je het beter niet online zetten.  1smile
Maar je hebt wel een mooi onverwacht verrassingsrondje gemaakt.

Beetje off-topic, maar heb je v.w.b. je Chicago-Detroit route al eens wat beter naar de State Parks op/nabij je route gekeken ?
Daar zitten vaak verrassend mooie parken tussen.
Nadeel is dat iedere staat z'n eigen website heeft met natuurlijk allemaal een eigen lay-out.
Dat zoekt wat minder gemakkelijk dan de nationale parken op de website van de NPS.

V.w.b. die HTA pagina om je tolspecificatie te bekijken, ik denk dat je nog even geduld moet hebben.
Die pagina loopt nou ook weer niet zo heel ver voor op de afschrijving via de CC.
Maar je kunt op die specificatie wel zien of alles klopt. Alle tolpassages staan er namelijk met datum en tijd op.

Ik denk trouwens dat bij jou de administratiekosten voor die tol wel mee zullen vallen.
Ik las laatst ergens dat Alamo alleen administratiekosten rekent voor de dagen dat je ook daadwerkelijk door tolpoorten bent gereden.
Dat zou voor jou dus maar 1 dag betreffen en dan praat je over 3,95 $ administratiekosten + de tol voor de brug.
Het uitzoeken of dat ook werkelijk zo is mag je zelf doen. Ik ben geen Alamo klant en ken hun voorwaarden dan ook niet van buiten.
#15 - 11-06-2019, 11:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15