Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie weet; Florida 2020 met 2 kinderen

Discussie gestart

Dirc

Onder dwang van andere forumbeheerders, en ik ga @Cees A niet benoemen ::),  werd ik verplicht om meer reiservaring op te doen. Om deze reden bestaat de kans dat wij in 2020 wederom richting de US of A reizen. Waar wij vorig jaar met onze dochter van 2 op reis zijn gegaan, wordt het dit jaar een reis met beide kids. Op dat moment 4 en 1,5.

Na lang wikken en wegen is de keuze op Florida gevallen om diverse redenen.
-Het weer zorgt ervoor dat we niet voor ieder seizoen bagage mee hoeven te nemen voor 4 personen
-Tickets zijn betaalbaar (tenminste dat was tot op heden wel zo)
-Vlucht is relatief kort. Je moet toch 2 kinderen entertainen
-De reisafstanden zijn kort te houden

Nu zijn we dus in 2018 ook al in Florida geweest en zijn er een aantal dingen die wij bewust niet nogmaals bezoeken:
-Key West; de reisafstand is te groot voor 2 kinderen. Daarnaast vonden wij veel eilanden nog een rommel
-St. Petersburg; Toen wij hier waren was de pier dicht en zover mij bekend nog steeds in de opbouw fase. En om nu helemaal voor een pier naar St. Petersburg te rijden....dat kan ook in Scheveningne
-St. Augustine; Leuk om een keer gezien te hebben, vooral het fort. De rest vonden wij vooral een toneelspel

Na wat zoeken naar nieuwe dingen zijn wij tot een mogelijke route gekomen. Natuurlijk nog genoeg ruimte voor input / aanpassingen.
Voorlopig hebben we 24 dagen uit en thuis maar dat kan nog iets langer worden. Op dit moment heb ik nog een paar dagen te verdelen maar daar is volgens mij tijd genoeg voor  >:D.

Het voorproefje:

Citaat
1. Nederland - Miami
2. Miami (beach)
-Wynwood Walls
-Bayside Market
-South Beach (Miami)
3. Miami (beach)
4. Miami (beach) - Homestead
-Everglades
5. Homestead - Naples
-Ten THousand Island
6. Naples
7. Naples - Ft. Meyers
8. Ft. Meyers
-Sanibel Island / Captiva
9 Ft. Meyers - Sarasota / Bradenton
-Gamble Plantation Historic Park
10. Sarasota / Bradenton - Tampa
11. Tampa
-Caledesi Island / Honeymoon Island
-Lettuce Lake Park
-Adventure Island
12 Tampa
13. Tampa - Homosassa
-Homosassa springs wildlife state park
14. Homosassa - Orlando
15. Orlando
16. Orlando
17. Orlando - Daytona
-Daytona Beach
18. Daytona - KSC
19. KSC - Hutchinson Island
20 Hutchinson Island - Miami
21.
22.
23. Miami - Nederland
24. Thuis
#1 - 20-07-2019, 19:55 uur

Cees A

Welja,  geef een ander maar de schuld van je Amerika-verslaving.  :'(

Een paar opmerkingen over je redenen om voor Florida te kiezen:
-Het weer zorgt ervoor dat we niet voor ieder seizoen bagage mee hoeven te nemen voor 4 personen.
Dat geldt ook voor zuid-Californië en Arizona. Ik denk dat je in die zuid-west regio zelfs nog minder kans op regen hebt dan in Florida..

-Tickets zijn betaalbaar (tenminste dat was tot op heden wel zo)
Voor CA, NV en AZ zijn de ticketprijzen nagenoeg vergelijkbaar met die naar FL

-Vlucht is relatief kort.
Klopt niet, want het verschil in vluchtduur is minimaal. Het scheelt in feite amper een half uur
Amsterdam - Orlando = 10.16 uur.    Amsterdam San Francisco is 10.55 uur en   Amsterdam - Las Vegas 10.40 uur
Alle drie de vluchten zijn rechtstreeks en uitgevoerd door Delta/KLM.  (zie website van Delta)
Heb je een vlucht met overstap dan bepaalt de locatie van je overstapluchthaven  hoeveel vliegtijd er extra bij komt

-De reisafstanden zijn kort te houden
Dat klopt wel, ja.
Hoewel ik in het zuid-westen ook wel een trip zou kunnen plannen zonder grote verplaatsingen is dat in FL gemakkelijker omdat alles gewoonweg dichter bij elkaar ligt.

Over je reis zelf weinig opmerkingen.  Alles is goed te doen en nog 2 dagen over is een luxe.
1 opmerking: Als ik Caledesi en Honeymoon Island zou willen bezoeken zou ik dat vanuit Clearwater of Clearwater Beach doen i.p.v. Tampa.
Je zit er in Clearwater Beach sowieso wat dichter bij en met kinderen is een badplaats als Clearwater Beach altijd een aanrader.
#2 - 21-07-2019, 07:53 uur

Dirc

Het klopt wat je zegt over het zuidwesten. Nu ga ik wel uit van een betaalbare vlucht en niet per se een directe  van 1000+ euro.
Het westen (SD) en Vegas hebben wij zoals je weet overwogen en is nog steeds niet 100% van de tafel, afhankelijk van ticketprijzen op dat moment.
Echter heb ik daar al meerdere reizen gemaakt en daarom zou dat voor mij veel herhaling betekenen. Niet dat dat in bijvoorbeeld SD een straf is.
#3 - 21-07-2019, 09:06 uur

Cees A

Je gaat in april !!!!  Dan kost  een beetje op tijd geboekte directe vlucht echt nog geen 1000 euro.
Ik heb die directe vluchten overigens alleen genoemd om de vliegtijden te vergelijken.

Vliegtijden vergelijken van vluchten met een overstap is namelijk geen zuivere vergelijking.
Je hebt dan te maken met de locatie van je overstapluchthaven. 
Als die overstap een beetje in je reisrichting ligt valt het nog mee, maar stel dat de tickets van Lufthansa of Swiss  heel goedkoop zijn.
Je moet dan eerst van Amsterdam naar Frankfurt of Zurich.  Je begint dan met 1 of 1½ uur "de verkeerde kant" op te vliegen.
Dat schiet natuurlijk  niet echt op als je erop uit bent om je vliegtijd zoveel mogelijk te beperken.

Kijk, als de ticketprijs zodanig laag is dat het een overstap op een ongunstig gelegen overstapluchthaven goed maakt en je realiseert je dat van tevoren is er niet zoveel aan de hand.
Dan weet je dat je langer onderweg bent en dan calculeer je dat in.
Als vliegtijden echter voor jou belangrijk zijn is het wel degelijk iets om rekening mee te houden


#4 - 21-07-2019, 09:36 uur

Dirc

Kijk, als de ticketprijs zodanig laag is dat het een overstap op een ongunstig gelegen overstapluchthaven goed maakt en je realiseert je dat van tevoren is er niet zoveel aan de hand.
Dan weet je dat je langer onderweg bent en dan calculeer je dat in.
Als vliegtijden echter voor jou belangrijk zijn is het wel degelijk iets om rekening mee te houden
Juist. Ze zijn min of meer van belang.
Als ik met een kleine vertraging (lees: overstap) enorm bespaar dan overweeg ik dat. Zeker omdat ik 3/4 tickets moet aanschaffen, maar uiteraard ga ik geen 15 uur doen over een vlucht als dat 6 uur zitten op een luchthaven is.

Alternatieve opties zal ik dit topic niet mee lastig vallen ;-)
#5 - 21-07-2019, 09:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15