Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

32 dagen West USA, Denver-Seattle met een RV, 6 mei t/m 8 juni 2018

Discussie gestart

Pauline

Hoi,

Al sinds de voorbereiding van onze vorige camperreis in 2015 door het westen van USA lees ik regelmatig op dit forum om info op te zoeken, maar ik reageer maar zelden eerlijk gezegd. Dit jaar gaan we weer, nu van 6 mei tot 8 juni. We starten in Denver, onder de Rocky's door, Page en dan Utah doorcrossend naar Yellowstone, dan naar het westen om te eindigen in Seattle (in 2015 zijn Zion en Bryce uitvoering bekeken door ons, daarom nu geen aandacht voor, hoe mooi Zion ook is).

De route staat al zo goed als, maar hier en daar komen we er niet echt uit. Dit omdat we net wat te weinig weten van daar en Google toch niet alles weet (of wij niet de goede zoektermen gebruiken). Hieronder dan ook ons reisschema en wanneer we vragen hebben over een bepaalde locatie staat dit erbij. Ik hoop dan ook dat hier mensen zijn die ons adviezen kunnen geven, dit zodat we goed weten waar we aan toe zijn.
Blauw is voorkeurs park of camping, rood is onduidelijk tot zover. Elke dag een hook-up is absoluut niet nodig, kunnen een dag of 2 a 3 wel zonder kwamen we in 2015 achter. Dit jaar dus meer campgrounds, wat ook weer goedkoper is. En JA, we zijn ingeloot voor de Wave  :D

Krijg het helaas niet voor elkaar om mijn excellijst in deze post te krijgen, dus maar even met plaatjes. Er staan dagnummers bij, op die wijze is het misschien aan te geven als jullie wat hebben.
Wij wandelen graag, dit omdat je dan vaak op de meest mooie plekjes komt. Dit mogen ook stevige wandelingen zijn, maar wel max. 6-8 uur. Het blijft vakantie tenslotte. Ook is een lange rit tussendoor geen enkel probleem, helaas zijn er af en toe stukken die wat saaier zijn in Amerika of juist prima om vanuit de auto passerend te bekijken.

Alle Tips, Tops, Trics, Do's maar ook de Don't horen we graag, dus schiet maar raak  :dansbanaan:
Al zo vast super bedankt aan al diegene die hier al jaren antwoorden geven, ik heb er al veel aan gehad.












#1 - 07-02-2018, 14:39 uur

Dirc

Ik ben daar zelf nog nooit geweest op het stukje Ouray en Mesa Verde - Page na.
Ouray is een leuk dorpje en een prachtige omgeving. Mesa Verde is ook een aanrader.
#2 - 07-02-2018, 15:55 uur

Cees A

Algemene opmerking:
Al die campingadressen maken je schema wat moeilijker leesbaar
Je campgroundkeuze laat ik trouwens toch voor wat het is. Ik weet niks van campgrounds en kamperen. (en dat wil ik graag zo houden)

Opmerkingen, tips en antwoord op je vragen::
Di. 08 mei: Pikes Peak wordt gesloten als dat door weersomstandigheden nodig is.
Niet ondenkbaar begin mei, dus misschien handig om op die dag een alternatieve bezigheid achter de hand te hebben.

Wo. 16 mei: Vraag: Is de Hole in the Rockroad geschikt voor campers ?
Nee, absoluut niet.  De eerste 25 mijl is één groot "washboard" dat funest is voor je serviesgoed.
Na de afslag richting Spooky volgt er een weg (dat zoiets nog de naam weg verdient) met diepe geulen en veel en diep los zand.

Vr. 18 mei: Vraag: Andere mooie tochten in Capitol Reef.
Cohab Canyon Trail en de in het verlengde daarvan liggende Hickman Bridge Trail zijn aanraders.
De Cohab Canyon Trail start schuin tegenover de camping in Capitol Reef en eindigt aan Hwy 24 bij de Hickman Bridge parking.
Je kunt deze Hickman Bridge Trail dus meteen meenemen.
Halverwege de Cohab Canyon Trail zie je de afslag naar de korte, maar steile, Fruita Overlook Trail.
De Fremont River Trail begint op de camping en volgt eerst de rivier, dan volgt een klim naar een uitzichtpunt.
Voor info en kaarten zie de zuid-west voorbeeldroute.

Zo. 20 mei: Vraag: 4X4 ritten Moab.
Ik ben zelf 2 keer met zo'n 4X4 Jeep Canyonlands ingeweest.
Een keer heen via Potash Road / Shafer Trail en terug via Long Canyon.  (zoek bij Youtube maar eens naar video's)
Andere keer ook heen via Potash en Shafer, maar terug via minder bekende Gemini Bridges Road. Nou ja, "road" .......  wink
Long Canyon heeft de naam en reputatie, maar ik vond die Gemini Bridges Road eigenlijk leuker om te rijden.
Noordelijk tegen Moab aan ligt een ruig gebied waar de Hell's Revenge 4X4 Trail ligt. Zoek met die naam maar eens bij Youtube.
Niet bepaald een 4X4 route voor beginners,  maar je kunt ook een rondrit met chauffeur door het gebied boeken.
Zie voor meer info, ook voor mooie hiking trails, de zuid-west voorbeeldroute.

Ma. 21 mei: Vraag: Salt Lake City ?
Salt Lake City en dan met name het gebied rond Temple Square, is echt de moeite waard.
Wij waren er meerdere dagen waaronder een zondag en konden de wekelijkse TV opname en daarna de repetities van het Mormon Tabernacle Choir bijwonen.
Ik ben geen liefhebber van koren, maar kreeg kippenvel van de perfecte akoestiek van het Tabernacle.
Tijdens kantooruren kun je naar de bovenste verdieping van het Church Office Building voor een mooi uitzicht over SLC.
Het Joseph Smith Memoria Building is minder hoog, maar ook daar kun je naar binnen en omhoog naar een hogere verdieping.
Indrukwekkend is het conference center met ruim 20.000 zitplaatsen aan de overkant van N Temple Str.
Ga zeker ook het dak op om de mooie daktuin te bekijken. (vanaf het Church Office Building zie je deze daktuin ook)

Di. 22 mei: Vraag: Bonneville Salt Flats ?
Ga daar alleen naar toe als er wordt gereden.  Zo niet, bespaar je dan de moeite want dan is het niks anders dan een grote, lege vlakte.

Ma. 28 mei: Vraag: Memorial Day ?
Memorial Day is altijd op de laatste maandag van mei. (en niet zoals in jouw schema, dinsdag) Dit jaar is dat dus maandag 28 mei.
Het weekend dat daaraan voorafgaat is een lang weekend voor Amerikanen en tevens de start van het vakantieseizoen.
In veel bekende nationale parken kan het in dat weekend erg druk zijn.
Ik verwacht, vanwege de afgelegen ligging, geen topdrukte bij Hell's Canyon.
#3 - 07-02-2018, 17:27 uur

Pauline

Hoi Cees A,

Had al door dat jij geen kampeerder was uit andere posts hier op het forum.
Di 8 mei :Pikes Peak, als we het vroeg genoeg weten blijven we misschien een dag in Denver extra of zo, hij is hoog dus er is inderdaad een kans dat hij niet open is. Laten we het hopen van wel, manlief heeft de motor die al menig maal die bergrennen heeft gewonnen, vandaar het bezoek (en natuurlijk omdat het gewoon gaaf is zo hoog nog te kunnen rijden, hopelijk vind de camper dat ook)
Wo 16 mei: Balen, was er al bang voor, vandaar mijn vraag. Eens kijken wat voor alternatieven we kunnen vinden dan, Escalante is super mooi. Hebben al plannen om in de toekomst met een 4x4 met tent op het dak terug te komen voor al dit soort plekken. Shuttle was ook peper duur als ik de site moest geloven, net als een auto huren.
Vr 18 mei: Tips staan op onze lijst, bedankt
Zo 20 mei: Die routes zo had ik ook staan, leek mij wel leuk inderdaad. Maar fijn dat nu dat naar voren komen van iemand die het ook gereden heeft. Manlief heeft redelijk wat zand offroad ervaring, toch weer anders dan dit.
Ma 21 mei en nu ook 22 mei: Geen race = er dus niet heen, is ook een pokke eind zag ik. Meer tijd voor SLC ook, wat wel de moeite waard is dus. Meegenomen bij deze.
Ma 28 mei: Memorial Day ipv de 29e, foutje van internet denk ik zo. Aangepast, zal jou niet vragen of gewoon op komen dagen op zo'n dag gewenst is (buiten dat er plek is). Gelukkig al de nodige NP gehad, hopen dat we overal dus ook plekjes vinden hierdoor.

Super bedankt hiervoor.
#4 - 07-02-2018, 18:25 uur

Pauline

Dankzij de diverse topics hier weer heel wat verder en zijn we meer op de inhoud aan het oriënteren. is tenslotte al over 6 weken zover  :D
Route is eigenlijk niet gewijzigd, meer inhoudelijk op locatie hier en daar wat. Dit omdat we er of niet kunnen komen met de RV of omdat we nog te hoog zitten en de campings nog dicht zijn zo vroeg in het jaar.

Zo kwam ik tegen dat iemand in Yellowstone met een ranger wandelingen heeft gedaan.
Hoe regel je zo iets? En ben je dan met een hele groep op stap op juist maar met een paar man die ook hetzelfde idee hebben over zo'n wandeling?

Manlief heeft nu al bijna een panische angst voor het mogelijk treffen van een beer als wij daar lopen (is bang van alles wat groter dan hem is (2m) of zelfs gewoon op de camping. En ik lees ook veel adviezen om niet met zijn tweeën wandelingen te gaan lopen de natuur in, maar juist dat soort wandelingen zijn zo mooi. Yogibear is nogal groot en hoef hem niet zo nodig van heel dichtbij te zien, maar volgens mij als je je goed aan de instructies en adviezen houd moet dit goed te doen zijn.

Hoe werkt zoiets? Kun je dit vooraf boeken of zo? Ik zie niets op de site van het park zelf voor zoiets en nu zijn wij daar rond 25 mei en is het nog niet zo heel druk. Ik zou het zonde vinden als net die dag er geen ranger beschikbaar meer is of zo en dat we dat wel wilden.

Iemand hier ervaring mee?
En hoe is jullie ervaring met beren om je heen, wij komen nog stiekem om veel plekken waar ze zitten zag ik al wel?

Al vast bedankt.
#5 - 21-03-2018, 14:04 uur

Cees A

Alles over Ranger Programs in Yellowstone lees je op deze pagina: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ranger-programs.htm
Als je bovenaan de pagina op "check the calender" klikt kun je op een kalender de datum(s) selecteren dat jullie daar zijn en dan zie je meteen welke Rangeractiviteiten er op die dag worden georganiseerd.

V.w.b. beren zien, daar moet je een beetje geluk (of pech) mee hebben. 
Als je  op de "gebaande paden" blijft is de kans op het tegenkomen van een beer niet zo groot.
Pas bij een echte backcountry hike wordt de kans op het zien van beren groter.
 
#6 - 21-03-2018, 15:22 uur

Pauline

Alles over Ranger Programs in Yellowstone lees je op deze pagina: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ranger-programs.htm

Die link had ik gevonden. Het park heeft in mei zelf nog niets georganiseerd, is hun overgangsperiode of zoiets begreep ik. En diepaar voorbeelden die ik terug kon vinden uit 2017 was niet echt wat ik zocht als ik de foto's moet geloven (ik zie mensen op teenslippers, hele jonge kinderen en mensen waarvan je bijna zeker weet dat die geen hike gaan lopen van enkele uren).

Ben dus op zoek naar een andere organisatie die dit misschien wel doet. Zeg maar een particuliere gids of zo i.p.v. een ranger, geen idee of zoiets er is en of het park zoiets ook toestaat.
Maar je komt dan  je via Google in de grote vergaarbak en dan weet je nog niet of je wel een goed iemand vind. Hoopte dat iemand hier met zoiets ervaring heeft.
Merk steeds meer dat wij eigenlijk net een paar weken te vroeg zijn voor veel dingen, voordeel is ook weer dat het veel rustiger is.
#7 - 26-03-2018, 13:22 uur

Cees A

Ben dus op zoek naar een andere organisatie die dit misschien wel doet.
Zeg maar een particuliere gids of zo i.p.v. een ranger, geen idee of zoiets er is en of het park zoiets ook toestaat. 
Er zijn rondom Yellowstone diverse bedrijven actief die georganiseerde hiking tochten met gids organiseren.
Let op, want een aantal van die tochten zijn meer-daags.
Ik heb in West-Yellowstone wel eens in de vitrine van zo'n bedrijf naar hun aanbod en prijzen gekeken.
Ik ben echter niet zo'n liefhebber van georganiseerde tochten en bovendien vond ik het toen best duur.
Ik heb er zelf dus geen enkele ervaring mee en kan je dus in deze niet verder helpen.

Merk steeds meer dat wij eigenlijk net een paar weken te vroeg zijn voor veel dingen, voordeel is ook weer dat het veel rustiger is
Nou, voor Yellowstone ben je, om de drukte te ontlopen, eigenlijk net een paar dagen te laat.
Je zit nu namelijk deels in het drukke Memorial Day Weekend in Yellowstone. --->  (de vrijdag en de zaterdag)
Het weekend van Memorial Day is een lang weekend voor Amerikanen en tevens de start van het vakantieseizoen.
Wij waren 2 jaar geleden de week vóór het Memorial Day Weekend in Yellowstone en toen was het nog erg rustig.
De Dunraven Pass was nog gesloten, die zou in het Mem. Day Weekend open gaan, en we hebben een paar sneeuwbuien gehad.
Maar de wegen waren schoon en goed berijdbaar dus we hebben eigenlijk geen last gehad van die sneeuw.
Onze laatste Yellowstone overnachting was in Gardiner en op vrijdag reden we door het park via West Yellowstone richting Idaho Falls.
Van West Yellowstone tot Idaho Falls, en da's nog best een heel eind, kwamen we één onafgebroken rij campers en met kampeerspullen volgeladen SUV's tegen die richting Yellowstone reden voor het lange weekend.
We prezen ons gelukkig dat we net op tijd aan die drukte ontsnapt waren.
#8 - 26-03-2018, 15:57 uur
« Laatst bewerkt op: 26-03-2018, 16:49 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15