Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Albuquerque-Salt Lake City

Discussie gestart

nancyke

We hebben al verschillende kanten van de USA gedaan.
We willen volgende zomer onderstaand schema rijden:
we hebben 23 dagen en zijn met 2 volwassenen,
*Albuquerque
*Santa Fe
*Alamosa
*Estes Park
*Cheyenne
*Custer State Park
*Mount Rushmore
*Rapid City
*Sheridan
*Cody
*West Yellowstone
*Moran
*Grand Teton
*Jackson
*Salt Lake City
*Las Vegas
Las Vegas verblijven we zeker 4 nachten.
Hoeveel overnachtingen ter plaatse moet ik nog bekijken. Voorstellen van Routes meer dan welkom.
#1 - 20-08-2018, 15:29 uur

Hans B

Voor 3 weken vind ik het een erg forse ronde.
Ben je al vaker in New Mexico geweest?
Er is enorm veel te zien, misschien niet voor de hele 3 weken, maar toch zeker voor de helft.
Met een stukje Colorado erbij (eindigen in bv Denver) zou je het best wat compacter kunnen maken.
#2 - 20-08-2018, 16:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Heb je onze Arizona-New Mexico en onze Denver-Yellowstone voorbeeldroutes al bekeken ?
Jouw routeplan bestaat namelijk uit stukken van beide voorbeeldroutes.
Lees die beide voorbeeldroutes eens door, lees vooral ook de informatie over de parken en steden zodat je weet wat je er allemaal kunt ondernemen en plak de van toepassing zijnde delen van die routes aan elkaar.  Et  voilą  je hebt een route.

Arizona -New Mexico route:   http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/arizona-en-new-mexico/
Denver-Yellowstone route: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

PS 1:   Waarschijnlijk kom je bij de Denver Yellowstone route een aantal niet meer werkende links tegen.
Ik ben hard bezig met het repareren van e.e.a., maar aan die Denver-Yellowstone route ben ik nog niet toegekomen.
De Arizona-New Mexico route is helemaal gerestaureerd en alles zou daar nu weer moeten werken.

PS 2:  Ik ben het met Hans eens.  Ook ik heb even snel het aantal benodigde overnachtingen opgeteld en bij Salt Lake City zat ik aan de 23.
Oeps .................... Een vakantie zonder Las Vegas ............. Mag dat ?   innocent
#3 - 20-08-2018, 16:24 uur

nancyke

Heb je onze Arizona-New Mexico en onze Denver-Yellowstone voorbeeldroutes al bekeken ?
Jouw routeplan bestaat namelijk uit stukken van beide voorbeeldroutes.
Lees die beide voorbeeldroutes eens door, lees vooral ook de informatie over de parken en steden zodat je weet wat je er allemaal kunt ondernemen en plak de van toepassing zijnde delen van die routes aan elkaar.  Et  voilą  je hebt een route.

Arizona -New Mexico route:   http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/arizona-en-new-mexico/
Denver-Yellowstone route: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

PS 1:   Waarschijnlijk kom je bij de Denver Yellowstone route een aantal niet meer werkende links tegen.
Ik ben hard bezig met het repareren van e.e.a., maar aan die Denver-Yellowstone route ben ik nog niet toegekomen.
De Arizona-New Mexico route is helemaal gerestaureerd en alles zou daar nu weer moeten werken.

PS 2:  Ik ben het met Hans eens.  Ook ik heb even snel het aantal benodigde overnachtingen opgeteld en bij Salt Lake City zat ik aan de 23.
Oeps .................... Een vakantie zonder Las Vegas ............. Mag dat ?   innocent

Dank je wel voor de info, we willen echt op het laatste van onze tour enkele dagen rust, ik bedoel hiermee een zwembad en s'avonds wat te doen. Vermits we lange tijd geleden in LV zijn geweest, echter maar 2 dagen, hebben we beslist om dit hierin mee te pakken. Misschien moeten we onze start ergens anders beginnen.
#4 - 20-08-2018, 16:29 uur

nancyke

Voor 3 weken vind ik het een erg forse ronde.
Ben je al vaker in New Mexico geweest?
Er is enorm veel te zien, misschien niet voor de hele 3 weken, maar toch zeker voor de helft.
Met een stukje Colorado erbij (eindigen in bv Denver) zou je het best wat compacter kunnen maken.

Heel lang geleden heb ik Sante Fe gedaan, mijn partner niet. Misschien moeten we onze reis ergens anders starten. We eindigen liefst ergens waar we een lekker zwembad hebben voor enkele dagen rust en s'avonds wat te doen en/of overdag. Enkele jaren geleden hebben we 2 dagen LV gedaan en dit wilden we zo graag terugdoen, daar we veel te weinig hebben kunnen zien daar.
#5 - 20-08-2018, 16:33 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2018, 16:37 uur door nancyke »

Cees A

Moet het per se Las Vegas zijn ?
Ik heb zelf al een paar keer m'n tour afgesloten met een aantal dagen in Salt Lake City en ik vind dat een erg leuke en interessante stad.
Let op, addertje onder het gras:  Vliegen op, of vanaf, Salt Lake City is meestal wel duurder.
#6 - 20-08-2018, 16:36 uur

nancyke

Moet het per se Las Vegas zijn ?
Ik heb zelf al een paar keer m'n tour afgesloten met een aantal dagen in Salt Lake City en ik vind dat een erg leuke en interessante stad.
Let op, addertje onder het gras:  Vliegen op, of vanaf, Salt Lake City is meestal wel duurder.

Wij dachten, vermits we wss nooit meer aan die kant terugkomen, LV erbij te nemen. Al de rest hebben we al uitgebreid gedaan vandaar.
#7 - 20-08-2018, 16:39 uur

Cees A

Maak met de informatie van stukken uit de 2 voorbeeldroutes nou eerst eens een reisschema.
Reserveer in dat reisschema  voldoende tijd voor de dingen die je onderweg wil zien, doen en ondernemen.
Je komt er dan vanzelf achter dat het wensenlijstje van je openingsbericht niet past bij het aantal beschikbare dagen.
Je zal dan of iets moeten schrappen of langer vakantie nemen.

#8 - 20-08-2018, 16:58 uur

nancyke

Maak met de informatie van stukken uit de 2 voorbeeldroutes nou eerst eens een reisschema.
Reserveer in dat reisschema  voldoende tijd voor de dingen die je onderweg wil zien, doen en ondernemen.
Je komt er dan vanzelf achter dat het wensenlijstje van je openingsbericht niet past bij het aantal beschikbare dagen.
Je zal dan of iets moeten schrappen of langer vakantie nemen.

Dit is ons reisschema, vandaar mijn vraag of dit te doen was. Zo heb ik al een eerste indruk. En langer vakantie nemen is geen optie.
#9 - 20-08-2018, 17:00 uur

Cees A

Voor mij is een reisschema een van-naar schema en dat ziet er ongeveer zo uit:

Dag 1: Vlucht van Amsterdam naar Albuquerque
Dag 2: Albuquerque .  Bezoek aan Old Town en een rit met de Aerial Tramway naar Sandia Peak
Dag 3: Van Albuquerque via Kasha Katuwe Tent Rocks National Monument naar Santa Fe. 95 mijl,   2 uur rijtijd excl. stops
Dag 4: Bezoek aan Santa Fe
Dag 5: Santa Fe  via  Great Sand Dunes naar Alamosa  208 mijl,  4 uur rijtijd  excl. stops en je tijd in Great Sand Dunes
Dag 6: Alamosa - Estes Park.  300 mijl, 5 uur rijden
Dag 7: Estes Park:  Bezoek aan Rocky Mnt Nat.Park
Dag 8:  ?  Misschien nog een dagje Estes Park / Rocky Mnts NP ?
Dag 9: Van Estes Park naar Hot Springs, South Dakota (een dorpje vlakbij Custer)  Koffiestop in Cheyenne.  220 mijl,  5½ uur rijden
enz.  ............

In zo'n van - naar schema zie je duidelijk hoeveel dagen je in een bepaalde plaats of park blijft en  wat daar je plannen zijn.
Op  reisdagen zie je, als je de afstand en reistijd erachter zet, hoeveel tijd je op zo'n reisdag nog over hebt voor andere dingen.
Let op: de berekende rijtijden zijn altijd excl. plas-, rust-, en lunchpauzes en ook excl. foto- of andere stops.
Op langere ritten mag je dus gerust een paar uur extra bij die berekende rijtijd optellen
#10 - 20-08-2018, 17:34 uur

Cees A

--> Dit is ons reisschema, vandaar mijn vraag of dit te doen was. Zo heb ik al een eerste indruk. En langer vakantie nemen is geen optie.
--> Hoeveel overnachtingen ter plaatse moet ik nog bekijken. Voorstellen van Routes meer dan welkom.   
Het aantal overnachtingen in een park of stad bepaalt nu juist of, en zo ja hoeveel, dagen je tekort komt.
Vandaar mijn advies van gisteren om je plannen in een  "van - naar" schema te zetten, dan zie je meteen of het haalbaar is in 23 dagen.

Ik zal zelf het schema van gisteren even afmaken om je, als voorbeeld, de mogelijkheden te laten zien.
Zoals ik gisteren al schreef, met 23 dagen en een start in Albuquerque kom ik niet verder dan Salt Lake City.
En dat is dan met een haalbaar, maar redelijk vol schema.
Ik sla onderweg bovendien (gedwongen door tijdgebrek) plaatsen als Colorado Springs, Denver en de Bear Tooth Hwy over.

Dag 1: Vlucht van Amsterdam naar Albuquerque
Dag 2: Albuquerque .  Bezoek aan Old Town en een rit met de Aerial Tramway naar Sandia Peak
Dag 3: Van Albuquerque via Kasha Katuwe Tent Rocks National Monument naar Santa Fe. 95 mijl,   2 uur rijtijd excl. stops
Dag 4: Bezoek aan Santa Fe
Dag 5: Santa Fe  via  Great Sand Dunes naar Alamosa  208 mijl,  4 uur rijtijd  excl. stops en je tijd in Great Sand Dunes
Dag 6: Alamosa - Estes Park.  300 mijl, 5 uur rijden
Dag 7: Estes Park:  Bezoek aan Rocky Mnt Nat.Park
Dag 8:  ?  Misschien nog een dagje Estes Park / Rocky Mnts NP ?
Dag 9: Van Estes Park naar Hot Springs, South Dakota (een dorpje vlakbij Custer)  Koffiestop in Cheyenne.  220 mijl,  5½ uur rijden 
Dag 10: Via de Wildlife Loop van Custer State Park en Needles Hwy naar Keystone (Mnt Rushmore) 85 mijl, 4 uur rijden
Dag 11: Van Keystone naar Badlands National Park, daarna terug naar Rapid City voor overnachting. 190 mijl, 3½ uur
Dag 12: Van Rapid City via Devils Tower naar Sheridan. 275 mijl, 4½ uur rijden
Dag 13: Van Sheridan naar Cody. 150 mijl, 3 uur rijden.
Dag 14: Van Cody via oostzijde Yellowstone (via Canyon en Tower Roosevelt) naar Gardiner. 135 mijl, 4 uur rijden.
Dag 15: Van Gardiner via o.a. Mammoth Hot Springs en Norris Geiser Basin naar West Yellowstone. 55 mijl, 2 uur rijden
Dag 16: Upper, Midway en Lower Geyser Basin bekijken. Overnachten bij Old Faithful of terug naar West Yellowstone
Dag 17: Via West Thumb Geyser Basin naar Grand Teton (Moran ? ) 97 mijl, 3 uur rijden.
Dag 18: Grand Teton verder bekijken, overnachting in Jackson.
Dag 19: Van Jackson naar Salt Lake City. 280 mijl, 4½ uur rijden.
Dag 20: Salt Lake City
Dag 21: Salt Lake City
Dag 22: Vlucht SLC - AMS
Dag 23: Aankomst AMS

Om 4 dagen Las Vegas toe te voegen kom je dagen tekort. Kijk maar. Ik maak dit schema even verder af vanaf dag 19
Dag 19: Van Jackson naar Salt Lake City. 280 mijl, 4½ uur rijden.
Dag 20: Salt Lake City
Dag 21: Van Salt Lake City naar Las Vegas. 430 mijl, 6 uur rijden
Dag 22-23-24 en 25 Las Vegas
Dag 26: Vlucht van Las Vegas naar AMS
Dag 27: Aankomst AMS.

De rit van Salt Lake City naar Las Vegas gaat via de snelweg en is best lang en saai.
Met een overnachting in St.George en bv een bezoekje aan Snow Canyon breek je deze lange rit, maar dan komt er weer wel 1 dag bij

Oplossing ? Iets schrappen ! Wat ? Misschien het eerste stuk van Albuquerque - Denver en beginnen in Denver ?
Dan krijg je dit:
01: Vlucht AMS - DEN
02: Denver
03: Denver via Granby en de Trail Ridge Road naar Estes Park
04: Rocky Mnts NP (Estes Park)
05: Estes Park - Hot Springs
06: Hot Springs - Custer SP - Needles Hwy - Keystone.
07: Keystone - Badlands - Rapid City
08: Rapid City - Devils Tower - Sheridan
09: Sheridan - Cody
10: Cody - Yellowstone Canyon - Tower Roosevelt - Gardiner
11: Gardiner - West Yellowstone
12: Old Faithful of West Yellostone (Upper, Midway en Lower Geyser Basin)
13: West Yellowstone - Moran
14: Moran - Jackson
15: Jackson - Salt Lake City
16: Salt Lake City
17: Salt Lake City - St.George (Snow Canyon)
18: St.George - Las Vegas (eventueel via Valley of Fire)
19-20-21-22 Las Vegas
23: Vlucht naar AMS
24: Aankomst AMS

Nou, ik zou zeggen: Schiet maar eens op deze schema's



#11 - 21-08-2018, 16:00 uur

Hans B

New Mexico :Om nog even wat extraas te zien in zuid New Mexico zou ik bv White Sands niet willen missen. Denk aan de fantastische Carlsbad caverns, wandelen tussen de Guadelupe mountains, bezoekje aan Roswell. Kijk eens naar de Bisti Badlands, prachtig wandelen. Ik vind New Mexico een erg ondergewaardeerde staat.

Je kunt ook met de (huur)auto naar de top van  de Sandia Peak.
#12 - 21-08-2018, 21:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

nancyke

Super bedankt voor deze info, ik ga dit zeker bekijken en apprecieer dit enorm.



Het aantal overnachtingen in een park of stad bepaalt nu juist of, en zo ja hoeveel, dagen je tekort komt.
Vandaar mijn advies van gisteren om je plannen in een  "van - naar" schema te zetten, dan zie je meteen of het haalbaar is in 23 dagen.

Ik zal zelf het schema van gisteren even afmaken om je, als voorbeeld, de mogelijkheden te laten zien.
Zoals ik gisteren al schreef, met 23 dagen en een start in Albuquerque kom ik niet verder dan Salt Lake City.
En dat is dan met een haalbaar, maar redelijk vol schema.
Ik sla onderweg bovendien (gedwongen door tijdgebrek) plaatsen als Colorado Springs, Denver en de Bear Tooth Hwy over.

Dag 1: Vlucht van Amsterdam naar Albuquerque
Dag 2: Albuquerque .  Bezoek aan Old Town en een rit met de Aerial Tramway naar Sandia Peak
Dag 3: Van Albuquerque via Kasha Katuwe Tent Rocks National Monument naar Santa Fe. 95 mijl,   2 uur rijtijd excl. stops
Dag 4: Bezoek aan Santa Fe
Dag 5: Santa Fe  via  Great Sand Dunes naar Alamosa  208 mijl,  4 uur rijtijd  excl. stops en je tijd in Great Sand Dunes
Dag 6: Alamosa - Estes Park.  300 mijl, 5 uur rijden
Dag 7: Estes Park:  Bezoek aan Rocky Mnt Nat.Park
Dag 8:  ?  Misschien nog een dagje Estes Park / Rocky Mnts NP ?
Dag 9: Van Estes Park naar Hot Springs, South Dakota (een dorpje vlakbij Custer)  Koffiestop in Cheyenne.  220 mijl,  5½ uur rijden 
Dag 10: Via de Wildlife Loop van Custer State Park en Needles Hwy naar Keystone (Mnt Rushmore) 85 mijl, 4 uur rijden
Dag 11: Van Keystone naar Badlands National Park, daarna terug naar Rapid City voor overnachting. 190 mijl, 3½ uur
Dag 12: Van Rapid City via Devils Tower naar Sheridan. 275 mijl, 4½ uur rijden
Dag 13: Van Sheridan naar Cody. 150 mijl, 3 uur rijden.
Dag 14: Van Cody via oostzijde Yellowstone (via Canyon en Tower Roosevelt) naar Gardiner. 135 mijl, 4 uur rijden.
Dag 15: Van Gardiner via o.a. Mammoth Hot Springs en Norris Geiser Basin naar West Yellowstone. 55 mijl, 2 uur rijden
Dag 16: Upper, Midway en Lower Geyser Basin bekijken. Overnachten bij Old Faithful of terug naar West Yellowstone
Dag 17: Via West Thumb Geyser Basin naar Grand Teton (Moran ? ) 97 mijl, 3 uur rijden.
Dag 18: Grand Teton verder bekijken, overnachting in Jackson.
Dag 19: Van Jackson naar Salt Lake City. 280 mijl, 4½ uur rijden.
Dag 20: Salt Lake City
Dag 21: Salt Lake City
Dag 22: Vlucht SLC - AMS
Dag 23: Aankomst AMS

Om 4 dagen Las Vegas toe te voegen kom je dagen tekort. Kijk maar. Ik maak dit schema even verder af vanaf dag 19
Dag 19: Van Jackson naar Salt Lake City. 280 mijl, 4½ uur rijden.
Dag 20: Salt Lake City
Dag 21: Van Salt Lake City naar Las Vegas. 430 mijl, 6 uur rijden
Dag 22-23-24 en 25 Las Vegas
Dag 26: Vlucht van Las Vegas naar AMS
Dag 27: Aankomst AMS.

De rit van Salt Lake City naar Las Vegas gaat via de snelweg en is best lang en saai.
Met een overnachting in St.George en bv een bezoekje aan Snow Canyon breek je deze lange rit, maar dan komt er weer wel 1 dag bij

Oplossing ? Iets schrappen ! Wat ? Misschien het eerste stuk van Albuquerque - Denver en beginnen in Denver ?
Dan krijg je dit:
01: Vlucht AMS - DEN
02: Denver
03: Denver via Granby en de Trail Ridge Road naar Estes Park
04: Rocky Mnts NP (Estes Park)
05: Estes Park - Hot Springs
06: Hot Springs - Custer SP - Needles Hwy - Keystone.
07: Keystone - Badlands - Rapid City
08: Rapid City - Devils Tower - Sheridan
09: Sheridan - Cody
10: Cody - Yellowstone Canyon - Tower Roosevelt - Gardiner
11: Gardiner - West Yellowstone
12: Old Faithful of West Yellostone (Upper, Midway en Lower Geyser Basin)
13: West Yellowstone - Moran
14: Moran - Jackson
15: Jackson - Salt Lake City
16: Salt Lake City
17: Salt Lake City - St.George (Snow Canyon)
18: St.George - Las Vegas (eventueel via Valley of Fire)
19-20-21-22 Las Vegas
23: Vlucht naar AMS
24: Aankomst AMS

Nou, ik zou zeggen: Schiet maar eens op deze schema's
[/quote]
#13 - 24-08-2018, 15:29 uur

Bakvet

Is vliegen op Albuquerque niet veel duurder dan op meer gangbare steden?  Ik had namelijk ooit hetzelfde plan - ben toen toch maar naar Phoenix uitgeweken.

Als je toch in noord New Mexico bent zou je een bezoek aan een van de vele pueblo's kunnen overwegen, bijvoorbeeld de Taos Pueblo, waar ze goede rondleidingen geven. De families in die Puelo's wonen er meestal al honderden jaren, langer in elk geval dan de eerste Spanjaarden en andere Europeanen. 

Dichtbij Santa Fe heb je ook Bandelier National Monument, waar je zo'n oude 'indianen' nederzetting kunt betreden. Daar weer vlakbij ligt Los Alamos - een stad die geheim was in de 2e wereldoorlog, waar aan het Manhattan Project werd gewerkt. Het is nog altijd de stad met het grootste percentage 'geleerden' van de hele VS.

Ik ben zelf denk ik een week of drie in dit deel van New Mexico geweest, heb er zelfs ergens de jaarlijkse pueblo dans kunnen bekijken, waar een paarhonderd inwoners aan deelnamen. Er waren meer deelnemers dan toeschouwers.
#14 - 24-08-2018, 16:39 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2018, 16:43 uur door Bakvet »

Ben2USA

Zou het kunnen zijn dat je achteraf spijt krijgt van het toch drukke, maar haalbare, schema?
Mijn ervaring met veel van de plekken die je wilt bezoeken is, dat je er gauw meer tijd voor nodig hebt, of zeer boeiende stukken moet overslaan. Bij de Wind Cave NP bij Custer, Bad Lands, en zo kan ik echt nog even door gaan.

Misschien krijg je de smaak te pakken door onze reis vanaf Denver eens door te nemen tm Yellowstone? Zie: https://zwerfuil.wordpress.com/2018/06/14/ en verder tm https://zwerfuil.wordpress.com/2018/06/29/
Wij deden daar ruim twee weken over, lekker rustig en heeeel veeeel gezien.
Suc6 en veel voorpret!
#15 - 02-10-2018, 17:42 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15