Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autohuur San Fransisco en Los Angeles en Hotelovernachtingen

Discussie gestart

Deniesx

Hai allemaal,

Ten eerste zijn wij ontzettend blij dat wij mede jullie tips onze reis hebben uitgestippeld! ;D:
Periode: 25 mei t/m 20 juni 2018
1.   Amsterdam – San Fransisco
2.   San Fransisco
3.   San Fransisco – Naar Moaning Cavern, in de avond door naar Yosemite
4.   Yosemite
5.   Yosemite
6.   Yosemite – Sequoia/Kings Canyon
7.   Sequoia/Kings Canyon
8.   Sequoia/Kings Canyon
9.   Sequoia/Kings Canyon door Death Valley naar Las Vegas
10.   Las Vegas
11.   Las Vegas
12.   Las Vegas – via Hoover Damm naar Grand Canyon
13.   Grand Canyon
14.   Grand Canyon – Lake Havasu City
15.   Lake Havasu City – via Joshua Tree, twentynine palms erin naar Palm Springs
16.   Palm Springs – via Palm to Pines Hwy naar San Diego
17.   San Diego
18.   San Diego
19.   San Diego
20.   San Diego – Hollywood
21.   Hollywood
22.   Hollywood bezoek aan Universal Studio’s
23.   Santa Monica / Venice Beach (Fiets huren)
24.   Los Angeles
25.   Los Angeles
26.   Los Angeles – Amsterdam

Nu hebben wij een aantal tips nodig over de autohuur.
Wij willen een auto huren, is dit handig in SF en LA? Of zal het openbaar vervoer hier goedkoper zijn? Iemand ervaring mee?

Qua hotelovernachtingen willen wij dat niet van te voren doen maar op de bonnefooi daarheen. Want misschien willen we wel bij de een langer blijven dan bij de ander. Hoe doen jullie dat als jullie in Amerika zijn? Via websites zoals booking.com?
We willen wel het eerste hotel in SF van te voren boeken,goeie tips?

Nog even een vraagje tussendoor:
Waar boeken jullie de Alcatraz tickets voor in SF?

Wij horen het graag!
Denise en Stefan :afro: :afro:
#1 - 31-12-2017, 17:12 uur

Cees A

Om te beginnen een opmerking over je dag 9.
Waarom doe je dit stuk niet in 2 dagen ? Waarom geen tussenstop in Lone Pine of Panamint Springs ?
Van Sequoia naar Las Vegas via Death Valley (Badwater Road) is, afhankelijk van je overnachtingsplaats bij Sequoia, 9-10 uur rijden.
Die 9-10 uur is excl. de gebruikelijke plas-, rust- en lunchpauzes en zonder stops om in Death Valley iets te bekijken.
Mijn advies: Haal 1 van je 5 (!) dagen LA weg en gebruik die voor die tussenstop.
Voor de rest ziet je schema er goed uit.

Vraag:---> Wij willen een auto huren, is dit handig in SF en LA? Of zal het openbaar vervoer hier goedkoper zijn?
In San Francisco is het hebben van eigen vervoer handig, in LA is het gewoon nodig. Openbaar vervoer in LA is niet best.
Eigen vervoer is sowieso altijd handiger dan openbaar vervoer. Dat openbaar vervoer rijdt bovendien ook niet voor niks.
Dat eigen vervoer stelt je bijvoorbeeld in staat om een hotel te nemen buiten het dure stadscentrum van San Francisco.
Kortom: Pik die auto op als je aankomt op SFO en rij naar je hotel.
Nu ben je op het vliegveld en kost dat ophalen van de auto je geen extra tijd.

Vraag: ---> Qua hotelovernachtingen willen wij dat niet van te voren doen maar op de bonnefooi.
Reizen op de bonnefooi kan goed (ik doe het zelf al vele jaren) maar heeft z'n beperkingen.
Accommodaties in de nationale parken zijn beperkt en lang van tevoren volgeboekt.
Het overnachten IN de parken kun je, als je dat al van plan was, als bonnefooireiziger dus gevoeglijk vergeten.
Nou is dat niet zo'n punt want in de plaatsen net buiten die parken is vaak nog plaats genoeg.
Beperk je (online) zoektocht naar hotels dus tot die plaatsen.
Ik zie persoonlijk geen enkele meerwaarde in websites als booking.com.
Ik gebruik dat soort websites hooguit om het hoteltotaalaanbod in een plaats te bekijken
Boeken doe ik altijd rechtstreeks bij het hotel zelf.

Vraag: ----> Waar boeken jullie de Alcatraz tickets voor in SF?
Alcatraz kun je boeken bij: https://www.alcatrazcruises.com/faq/purchasing-tickets#/available
Lees eerst de vragen en antwoorden verderop die pagina.
Je ziet dan bijvoorbeeld dat je pas 90 dagen van tevoren je tickets kunt boeken

Opmerking:
V.w.b. bovenstaande vragen wijs ik je nog eens op een bericht van mij in een eerder topic van jou.
In dat bericht zijn (antwoorden op) die vragen ook (gedeeltelijk) behandeld.
Zie:--> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/onze-route-naar-west-amerika-tips/msg145711/#msg145711
#2 - 01-01-2018, 09:13 uur

Hansvanderw

Wij overnachten 3x  in SF, halen daarna de auto op downtown. Nemen de Hop On Off bus voor 2 dagen en kunnen dan zorgeloos de leuke dingen bezoeken incl over de Golden Gate Sausalito zonder het gedoe van (dure) parkeerplekken zoeken etc. 
#3 - 17-01-2018, 23:18 uur

Dirc

Nu is Cees principieel geen fan van sites als booking.com. Dat kan en mag.
Echter, ik ben gewoon Nederlander en kijk waar ik voordelig kan boeken. In mijn geval levert booking.com en diverse anderen dan wel een uitkomt. Namelijk: ik reis te weinig om per hotelketen pasjes aan te houden en te sparen. Ik kies ook nooit per definitie 1 keten maar gewoon een in die locatie goed, recent beoordeelde overnachtingsplek.
Als ik dan booking.com gebruik spaar ik dus voor korting onafhankelijk van de hotelkeuze. De gemiddelde prijzen zullen niet ver uit elkaar liggen.
#4 - 18-01-2018, 10:11 uur

Old Faithful

Wij hebben ooit een tussenvorm tussen gereserveerde hotels en bonnefooi gebruikt. Wij reserveerden 's avonds in ons hotel de overnachting(en) voor de volgende dag(en). Het zou je in ieder geval de flexibilteit geven eventueel eerst naar Seki en dan naar Yosemite te gaan. Tot nu toe is er weinig sneeuw gevallen en het is niet ondenkbaar dat de Tioga Pass begin juni open is. Je zou dan via deze mooie pass met nog een tussenstop naar Death Valley kunnen rijden.

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kosteloos te annuleren is. Een andere optie is het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas (v.a. €15) nodig (voor België Touring), waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een iets goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.
Door lid te worden van het loyaliteitsprogramma van de hotelketens kun je sparen voor gratis overnachtingen.

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.travelyosemite.com/lodging/yosemite-lodging-experience/
Voor de Grand Canyon                        : http://www.grandcanyonlodges.com/
Voor Death Valley            : http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/lodging.htm
Voor enkele andere Nationale Parken  : http://www.xanterra.com/

Je zou ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid" en je kunt vaak niet kosteloos annuleren.

Veel forumleden gebruiken een reserveringssite als booking.com of expedia.com. Je vindt daar een compleet aanbod. Je mist echter de senioren- of A.A.A.-korting. Check wat dit betekent voor de prijs. Let ook op of je eventueel kosteloos kunt annuleren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 18-01-2018, 11:52 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

@Hansvanderw
Je hebt het over "dure parkeerplekken in San Francisco" .  Over welke prijzen heb je het dan ?  Ik vond het namelijk wel meevallen.
Op veel plaatsen, zoals Vistapoint Golden Gate Bridge en Golden Gate Park, kun je bovendien gewoon gratis parkeren.
#6 - 18-01-2018, 12:16 uur

Hansvanderw

Hi Cees, parkeergarages zijn gemiddeld 25euro perdag/nacht of je moet een hotel hebben waar je "gratis"kan parkeren. Vandaar dat wij de huurauto na 3 dagen ophalen en met OV of Hop On Off bus ons gaan verplaatsen.
#7 - 18-01-2018, 12:42 uur

Cees A

@Hansvanderw   Oké, Ik begrijp uit jouw antwoord dat het voor jou belangrijk is om in het centrum van een stad te logeren.
Jij haalt je auto pas op als je uit San Francisco vertrekt en dat doe je om geld te besparen.
Want, centrumhotels rekenen hoge parkeerkosten en die wil jij voorkomen.  Klopt het bovenstaande een beetje ?

Je vergeet hierbij de kosten van die HoHo-bus. Die moet je wel rekenen, want die bussen rijden ook niet voor niks
Ik heb niet alle HoHobusprijzen bekeken, maar ik kwam prijzen van 2 daagse tickets tegen van 56$ per persoon.
Voor 2 personen kost je dat al 112 $ per 2 dagen en als je met een gezin reis nog meer.

Dan nu de manier zoals ik het doe als ik in San Francisco ben.   Gewoon ter informatie.   Ik wil je niks opdringen.
Ik hoef om te beginnen niet zonodig "on the spot" in het centrum van San Francisco te overnachten.
Vanaf bijvoorbeeld de omgeving van het vliegveld, waar het wemelt van de hotels, rij ik in 15-20 min naar Fisherman's Wharf.
Buiten dat centrum zijn hotels (van vergelijkbare kwaliteit als in het centrum) veel goedkoper.
Ik kom al vele jaren in Amerika en heb prijsverschillen van 75 - 125 $ per kamer per nacht meegemaakt.
Buiten dat centrum kun je vrijwel overal je auto gratis bij je hotel parkeren.

Oké, van die 75 $ prijsverschil (als we daar vanuit gaan) per nacht moet ik natuurlijk mijn huurauto betalen.
Nou, dat kan gemakkelijk, want een huurdag van die full-size sedan die ik meestal heb kost me tussen de 30 en 35 $ per dag.
Heb ik nog genoeg $ per dag over om mijn auto een hele dag in het centrum te parkeren.
Voor dat parkeren gebruik ik de website https://www.bestparking.com/
Hieronder een beeldschermprint van die website:
Ingevulde gegevens:  Buurt: Fisherman's Wharf  Aankomst 08.45 AM  Vertrek 05.00 PM  (een hele dag dus)
Kosten,  zoals je ziet,  tussen de 10 en 20 $.
Er zijn ook (veel) duurdere parkeerplaatsen, maar die kun je,  dankzij deze website,  vermijden

  (klik op de foto voor een vergroting)
#8 - 18-01-2018, 13:51 uur

Cees A

Nu is Cees principieel geen fan van sites als booking.com. Dat kan en mag. 
Fijn dat @Dirc  mij toestaat hierover een andere mening te hebben.   ;D
Ik boek inderdaad principieel nooit via websites als booking.com.
De machtspositie van die websites en de hoge provisie (15 - 25 % ) die ze rekenen aan hotels stuiten me tegen de borst.
Dit soort kosten zal natuurlijk op de een of andere manier aan de consument worden doorberekend.

De gemiddelde prijzen zullen niet ver uit elkaar liggen.   
Tja, waarom zou je dan niet gewoon rechtstreeks bij het hotel zelf boeken ?
#9 - 18-01-2018, 14:09 uur

Cees A

@Old Faithful
Mijn eerste reis naar de VS was in 1990 en bonnefooireizen was toen nog ECHT bonnefooireizen.  Er was immers nog geen internet.
Aangekomen in het dorp waar je wilde overnachten ging je op zoek naar hotels.
Hotels hadden in die tijd trouwens allemaal  "Vacancy"  of  "No Vacancy" borden buiten hangen.
In het voorbijrijden kon je dus al meteen zien of en waar er nog kamers vrij waren.

Tegenwoordig hanteer ik ook veelvuldig de manier die Old Faithful beschrijft.
De avond van tevoren bekijk je nu het aanbod in je volgende overnachtingsplaats en als dat aanbod ietwat krap is boek je alvast wat.
Toch gebruik ik ook nog veelvuldig de ouderwetse methode.
Een niet te onderschatten voordeel van die methode is namelijk dat je de kamer eerst kunt bekijken voor je beslist om er te slapen.
Reviews van anderen op Tripadvisor en zo zijn best aardig, maar er gaat niks boven je eigen zintuigen. Zeker bij een wat ouder hotel.


#10 - 18-01-2018, 14:29 uur

Dirc

De gemiddelde prijzen zullen niet ver uit elkaar liggen.   
Tja, waarom zou je dan niet gewoon rechtstreeks bij het hotel zelf boeken ?

Dat doe ik, zoals je weet, ook als het bij het hotel zelf voordeliger of vergelijkbaar is.
#11 - 18-01-2018, 20:28 uur

Cees A

@Dirc   Ja, inderdaad, dat is zo en iedereen moet natuurlijk ook gewoon doen wat hem/haar het beste lijkt.
Het kan echter geen kwaad af en toe stil te staan bij de werkwijze, het verdienmodel en vooral de machtspositie van boekingssites.
Want hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk betaal je de 15-25% provisie die deze bedrijven rekenen toch zelf.
#12 - 19-01-2018, 09:25 uur

Hansvanderw

Beste Cees, bedankt voor je input.
Met de HoHo bus komen wij in principe op elke toeristische plek incl. over de Golden Gate. Het is voor ons de eerste keer en willen daarom veel dingen zien.  Wellicht zullen we een volgend keer daarop gaan letten.
Groet en nogmaals thx voor de input
#13 - 19-01-2018, 10:33 uur

Cees A

Ah, je eerste Amerikareis. Dat wordt sowieso een geweldig mooie ervaring.
Heb je onze zuid-west voorbeeldroute al bekeken ?
Niet zozeer voor de route op zich, want die zul je al wel hebben, maar bij de informatie onder die route vindt je misschien nog wat tips over bezienswaardigheden en "things to do" op je route
Linkje: ---->   http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
 
Als je je routeplan eens op dit forum zet kunnen we misschien nog wat meer gerichte tips geven.
Voor alle gegeven tips, maar dat heb je bij de hierboven gegeven tips al gezien, geldt overigens dat die geheel vrijblijvend zijn.
Aan sommige tips zul je niks hebben omdat die niet passen bij jouw manier van vakantie vieren.
Maar, en daar gaat het om, er zullen vast ook wel dingen bij staan waar je wel wat aan hebt.
Vooral omdat je voor het eerst naar Amerika gaat en met een heleboel onbekende zaken te maken gaat krijgen.

Op dit forum schreef ik overigens eerder een paar artikelen speciaal bedoeld voor beginners. Misschien heb je daar wat aan.
Deze artikelen  gaan over gewone dingen waar je misschien nog niet aan hebt gedacht of dingen die in Amerika net even anders zijn.
Ik zou zeggen,  lees ze gewoon eens door. Heb je nog vragen over e.e.a. dan horen we dat graag.
Het 1e artikel gaat over wat algemene dingen en het 2e gaat specifiek over verzekeringen bij autohuur

Linkje 1: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-en-suggesties-voor-de-eerste-tour/msg131166/#msg131166

Linkje 2: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/reisroutewensenlijst-voor-26-dagen-(netto)-het-zuid-en-middenwesten/msg140155/#msg140155
#14 - 19-01-2018, 11:33 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 13:05 uur door Cees A »

Hansvanderw

Hi Cees, bedankt voor de links we gaan ze zeker nalezen.
Onze route is als volgt en km's zo'n beetje identiek aan de meeste.
Amsterdam -> San Francisco  3 nachten
San Francisco ->  Yosemite 2 nachten
Yosemite -> Death Valley (Lone Pipe)  1 nacht
Lone Pipe -> Las Vegas  2 nachten
Las Vegas -> Zion  (Hurricane) 1 nacht
Zion -> Bryce (Cedar city)  1 nacht
Bryce -> Capital Reef (Bicknell) 1 nacht
Capital Reef -> Arches (Moab) 1 nacht
Moab -> Monument Valley (Blanding) 1 nacht
Monument Valley -> Page  1 nacht
Page -> Grand Canyon (Flagstaff) 2 nachten
Flagstaff - Lake Havasu  1 nacht
Lake Havasu -> Joshua Tree 1 nacht
Joshua Tree ->Los Angeles  2 nachten
Wij wilden via highway 1 terug naar San Francisco maar deze is (nog deels) afgesloten en hebben geen zit om een stuk heen en weer te rijden om alles te zien. Vandaar dat we gekozen hebben voor;
Los Angeles -> Visalia (Sequia) 1 nacht
Visalia -> San Francisco airport 1 nacht

De hotels/motels hebben wij gereserveerd via booking.com en zijn bijna allemaal kosteloos te annuleren 24hr voor aankomst.
Dus als we halverwege toch iets anders willen gaan doen zijn wij "redelijk" flexibel.
Heb ook nog even wat steekproeven genomen mbt direct of via booking.com en scheelt weinig.
Autohuur bij Herzt via de nederlandse site en de goedkoopste van de meeste bekenste. Vliegtickets voor 870 voor 2 personen via Frankfurt overstaptijd 11/2 uur, idem voor terugweg.

Groet, Hans


 

#15 - 20-01-2018, 14:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15