Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Beste route van de GC naar San Diego

Discussie gestart

ingrid65

Ik zou graag jullie advies willen over het laatste deel van onze campervakantie, die gaat van de Grand Canyon (Mather campground) naar San Diego. Wat is de leukste/mooiste route? Hoe zit het op deze routes met de warmte? wij zijn daar eind juli. Ik hoor graag jullie ervaringen/advies.
#1 - 28-12-2017, 10:45 uur

Cees A

 welkom op dit forum.

Hoeveel tijd heb je voor dit stuk ?
In principe en als je weinig tijd hebt zou je dit stuk met 1 tussenstop kunnen overbruggen. Je rijdt dan wel grotendeels over snelwegen.
Als je meer tijd hebt zou je via Oatman en Lake Havasu City kunnen rijden.
Eventueel zou je Joshua Tree en/of Palm Springs nog mee kunnen nemen.
Bij heeeeeel veel tijd zou je zelfs nog een paar dagen San Diego mee kunnen pikken.

V.w.b. de temperaturen in de zomer: 
Reken voor Lake Havasu City, Joshua Tree en Palm Springs maar gerust op temperaturen rond of boven de 40 graden.
Aan de kust (San Diego en LA) zorgt de zee voor wat lagere tenmperaturen.

Meer info over bovenstaande route via onderstaande linkjes:
----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136278/#msg136278
----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280

Succes met je planning.
#2 - 28-12-2017, 11:14 uur

Dirc

Ervan uitgaande dat je aan de South Rim (Village) zit hangt het er ook vanaf hoeveel dagen je hebt natuurlijk.

1.  Door Joshua Tree
GC => TwentyNine Palms => Park Road => Joshua Tree => Temecula (71, 371, 79) => San Diego

2. Via LA / Annaheim
Als je van Disney houdt kun je GC => Annaheim - San Diego pakken

3. Via Phoenix en de grens
GV => Phoenix => Yuma => Eventueel een lus om Salton Sea (aanrader!) => Salton City = > Anza Borrego => Julian => San Diego via de 79
Dit is dan wel een meerdaagse route en niet even naar SD.

Wat mij betreft optie 3. Dat heb ik dit jaar gedaan.
Optie 1 heb ik ook al eens gedaan. Ook mooi.
Optie 2 is meer een 1 ruk naar LA dus minder mijn ding maar wordt vaker gedaan.
#3 - 28-12-2017, 11:15 uur

ingrid65

Heel erg bedankt voor jullie reactie!  We verblijven  4 dagen in San Diego, o.a. voor de kinderen die daar gaan surfen. Van de GC naar San Diego willen in maximaal 2 dagen doen dus Salton Sea zullen we helaas niet aan kunnen doen. Is het evt nog een optie, als we via Phoenix en Yuma rijden, bij Yuma rechtdoor de 8 te blijven volgen of is dat geen geschikte route?
Het is sneller dan via Salton City maar misschien minder leuk om te rijden?
Ik mijd liever Joshua Tree i.v.m. de hoge temperaturen. ( zeker als wordt afgeraden om de airco te gebruiken i.v.m. kans op oververhitting   :-\ )
#4 - 28-12-2017, 13:13 uur

Dirc

Het klimaat kun je natuurlijk opzoeken voor je periode.
Phoenix -> Salton City -> San Diego kan ook.
#5 - 28-12-2017, 16:42 uur

Cees A

Als je maar 2 dagen hebt voor de rit Grand Canyon - San Diego zou ik voor een min of meer directe route kiezen.
Afhankelijk van de gekozen route praat je dan al over een afstand van ongeveer 900 km.

Je zou bv vanaf Kingman de route via de Sitgreaves Pass en Oatman (stukje van de oude Route 66) kunnen rijden.
Die omweg is niet zo groot en het bezichtigen van Oatman kost je ook maar een paar uur.
Je zou je overnachting in Lake Havasu City kunnen plannen, dat ligt ongeveer halverwege Grand Canyon-San Diego.

Je 2e dag kun je kiezen uit 2 routes.
De 1e loopt van Lake Havasu City via Parker - Blythe - Glamis en bij Imperial kom je op Interstate 8 langs de Mexicaanse grens.
Je rijdt dan een stuk langs de Imperial Sanddunes.
Let op: Op wegen in de buurt van de Mexicaanse grens loop je kans op controles van de Border Patrol.

De 2e mogelijke route van dag 2 loopt van Parker via de 62 en de 177 naar Interstate 10.
Dan om de Salton Sea (de 86) en via Borrego Springs en over de bergen (de 78 en de 79) kom je bij Los Terrenitos op de Int.8
De 2e route kost je 1 uur langer rijden, maar beide routes zijn goed te doen.

Tot slot nog een laatste let op:  Op weg van Arizona naar California kom je waarschijnlijk  langs een agriculture inspection station.
Zorg er voor dat je geen groente of fruit o.i.d. in je koelkast hebt die je niet mag invoeren in Californie.
Zie: ----->   https://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/ExteriorExclusion/borders.html
Hier staan de controleposten:  ----> https://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/ExteriorExclusion/borders_map.html
#6 - 28-12-2017, 17:58 uur

Hans B

Reken in juli elke dag op 35+ temperaturen, als het lager is, is dat meegenomen.
Ik zou ook zeggen zsm naar de kust.
Knip de afstand in tweeen en je kunt hier en daar nog wel een korte stop maken. 300 Mile is niet echt overdreven veel, maar tijd om echt uitgebreid onderweg dingen te bekijken is er niet.
San Diego is een mooie stad.
#7 - 28-12-2017, 21:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Eens met bovenstaande(n). De routes die ik beschreef zou ik bewaren voor een reis waar je ook echt de tijd kunt nemen hiervoor. Het stuk Salton Sea t/m de grens van NM hebben wij volgens mij een week voor uitgetrokken dit jaar en zelfs dat was af en toe door rijden.
#8 - 29-12-2017, 10:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15