Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Feedback/tips gevraagd Arjan ter Haar

Discussie gestart

ArjanterHaar1986


Overnachten   / Aantal dagen
San Francisco   2
Monterey / Carmel   1
Morro Bay / Pismobeach   1
Los Angeles / Santa Monica   3
San Diego   2
Palm Springs   2
Grand Canyon   1
Zion   2
Las Vegas   3
Bakersfield   1
San Francisco   2

Dit is een beetje globaal ons plan, denken jullie dat de afstanden te doen zijn? En hebben we de tijd goed en praktisch ingedeeld zo? Alvast bedankt voor de feedback, tips en antwoorden.

#1 - 25-08-2019, 20:26 uur

Cees A

Als je er nou eens een one way reis van maakt ?  Beginnen in San Francisco, eindigen in Las Vegas.
Hoef je niet helemaal van Las Vegas terug naar San Francisco. Scheelt je zomaar 570 mijl oftewel 920 km rijden.

Je hebt dan 1 overnachting over om bijvoorbeeld te besteden in Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
En eventueel nog 1 overnachting Monument Valley.
Maar deze overnachting zou je ook kunnen besteden in Bryce (als het weer het toelaat) Grand Canyon of als extra dag in San Diego.

Schema wordt dan zoiets:
Overnachten   / Aantal dagen
San Francisco   3
Monterey / Carmel   1
Morro Bay / Pismobeach   1
Los Angeles / Santa Monica   3
San Diego   2 (Of 3 nachten als je Mon. Valley schrapt en die nacht hierbij zet)
Palm Springs   2
Grand Canyon   1  (Of 2 nachten als je Mon. Valley schrapt en die nacht hierbij zet)
Optioneel: Monument Valley 1 (maar deze nacht kan ook naar San Diego, Grand Canyon of Bryce)
Page 1
Optioneel: Bryce. (zie opmerking bij Mon. Valley)
Zion   2
Las Vegas   3
Vanuit Las Vegas terug naar huis vliegen
#2 - 25-08-2019, 21:14 uur

Cees A

Nog een paar aanvullingen op mijn vorige bericht
Tips over bezienswaardigheden op je route en activiteiten in de parken vind je bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Je vindt er ook (linkjes naar) PDF kaarten van de parken waarop je kunt zien waar alles ligt.
Handig om de meest efficiënte route langs alle bezienswaardige punten in de parken te plannen.
Linkje naar voorbeeldroute: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Hou er rekening mee dat die voorbeeldroute andersom loopt dan jouw route.
De VB route loopt bijvoorbeeld van LA langs de kust naar San Francisco en jij rijdt van San Francisco naar LA.
De volgorde waarin de bezienswaardige punten worden genoemd is voor jou dus eigenlijk net verkeerd.
Jij moet onderaan beginnen met lezen .........  wink

In m'n vorige bericht had ik het over een one way reis.
Meestal komt er dan als commentaar "ja maar, 2 enkele reis-tickets zijn veel duurder dan een retourticket"
Dat klopt,  maar je moet ook niet zoeken naar enkele reis tickets, je moet zoeken naar "multicity" tickets en dan valt het prijsverschil best mee.
(sommige ticketzoeksites noemen deze mogelijkheid ook wel "meerdere steden" of "meerdere bestemmingen" of zoiets)

Hoewel je met 2 NY reizen geen echte beginner meer bent vindt je misschien toch nog wat nuttige tips in dit artikel:
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-en-suggesties-voor-de-eerste-tour/msg131166/#msg131166 
#3 - 26-08-2019, 13:27 uur

Hans B

Een one-way lijkt mij ook veel economischer.

Schrijf de route eens per dag uit, dan zie je beter waar en hoeveel tijd je overal hebt.
Ook belangrijk is wanneer je gaat, dat lees ik niet.

Dag 01 Amsterdam - San Francisco
Dag 02 San Francisco
Dag 03 San Francisco
Dag 04 San Francisco - Monterey
etc..
#4 - 26-08-2019, 20:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ArjanterHaar1986

Het plan is om 17 november te vliegen richting San Francisco om 8 december vanuit LA weer terug te gaan, ja jullie gaven aan om vanuit Las Vegas terug te vliegen. Alleen het prijsverschil plus het aantal keer overstappen is vanuit LA gewoon veel beter. Ik heb nu even snel iets uitgedacht.

Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco (bijvoorbeeld fietsen langs pier 39, fishermans wharf en golden gate)
Dag 3: San Francisco (bezoek aan Alcatraz)
Dag 4: Monterrey via kustroute highway 1
Dag 5: Pismo beach via Big sur
Dag 6: LA
Dag 7: LA
Dag 8: San diego
Dag 9: San diego
Dag 10: Palm springs
Dag 11: Palm springs (Joshua tree)
Dag 12: Flagstaff via Coconino forest (best een lange trip)
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Page, antelope canyon
Dag 15: Bryce Canyon indien het nog te bezoeken is.
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: LA en terugvlucht

Hoor graag jullie feedback en eventuele tips hierover, alvast bedankt👍🏻
#5 - 27-08-2019, 17:46 uur

Cees A

Wat bedoel je met "aantal keer overstappen" als je vanuit Las Vegas terugvliegt ?
Als je 1 dag langer blijft kun je vanaf Las Vegas rechtstreeks, zonder overstap met KLM terug naar AMS vliegen.
KLM vliegt niet iedere dag rechtstreeks naar Las Vegas dus als je per se op 7 dec terug wil vliegen moet je inderdaad 1 X (ÉÉN KEER) overstappen
Ik zie het probleem van die ene overstap niet zo. Zeker niet omdat het hier om de terugreis gaat.
Je hoeft dan op je overstapluchthaven niet met je koffers te sjouwen, want die worden doorgeladen.
Mijn vraag is dus: Wat voor probleem heb je met die ene overstap ?

In je schema mis ik de reisdagen.
Nu lijkt het bijvoorbeeld alsof je 2 dagen in LA bent, maar dat is niet zo.
Het kost je een ruime halve dag om van Pismo Beach via Hwy 1 naar LA te rijden.
In feite heb je dus maar 1½ dag over om te besteden in LA.
Schrijf je schema eens uit zoals het bij de voorbeeldroute is gedaan, met afstanden en rijtijden erbij.
Je krijgt dan zelf ook een beter beeld van hoeveel tijd je eigenlijk kwijt bent aan rijden.

Kijk ook eens goed wat je allemaal wil gaan doen in de plaatsen die je aandoet.
Je kunt wel allerlei plannen hebben, maar als je eerst (ik noem maar wat) 5 uur moet rijden om in die plaats te komen heb je niet veel tijd meer over voor die plannen.
In november is het namelijk al vroeg donker (met vroeg bedoel ik ruim vóór 17.00 uur)  en denk eraan, donker is daar ook echt pikkedonker !

Dan iets over Flagstaff. Waarom wil je daar overnachten ? Flagstaff ligt 1½ uur rijden van Grand Canyon
Waarom blijf je niet in Williams slapen ? Daar kom je voorbij in je race van Palm Springs naar Flagstaff
Williams ligt "maar" 1 uur rijden van Grand Canyon. Scheelt toch weer ½ uur met Flagstaff
En wat dacht je van Tusayan ? Tusayan ligt tegen de ingang van Grand Canyon NP aan.
En heb je al gekeken naar accommodatie in het park zelf ? 

Hoe laat vertrekt trouwens je vlucht terug naar huis vanuit LA ?
Van Las Vegas naar LAX is, zonder file, al 5 uur rijden.
5 uur rijden, auto inleveren kost je ook wat tijd en je moet 3 uur voor vertrek van je vlucht aanwezig zijn.
Kun je niet beter de dagen die je in LA wil besteden achteraan in je schema zetten ?
Dan ben je namelijk al in LA en dat lijkt me toch een stuk minder stressvol dan eerst nog 5 uur rijden.

De rest van je schema kan pas goed op haalbaarheid worden beoordeeld als je plannen vwb activiteiten e.d. bekend zijn.
Maar voorlopig heb je weer wat stof om over na te denken.   wink
#6 - 27-08-2019, 19:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15